Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 13:33:26
Ik vind Webber niks minder of beter dan Massa. Allemaal nivo Barrichello, DC, Truli, Fisico. Dat soort jongens. Dus Webber in een Red Bull is ongeveer net zo snel als Alonso in een Ferrari maar een stuk sneller dan Massa in een Ferrari.

De Massa van ná het ongeval wel ja, maar de Massa van daarvoor zet ik naast bijvoorbeeld Button en dus boven de door jou genoemde jongens.


CitaatAls Massa in goede doen Webber moet kunnen bijhouden zou hij dus ongeveer dezelfde snelheid aan de dag moeten kunnen leggen als Alonso. En dat heeft hij nooit gekund.

Hoezo?
Alonso blijft Webber regelmatig voor dus zou Massa hem (Webber) dan toch minstens bij moeten kunnen houden?

Wings

Citaat van: Tuesday op 08 december 2013 - 11:50:32
Tja, als ik zijn hoofd zie, zie ik direct het ongeluk terug. Zn linkeroog is duidelijk wat veranderd, zn hele aanblik zelfs een beetje. En ook/vooral in prestaties zie ik een andere Massa (en velen met mij). 8 podia in 4 jaar terwijl Alonso er 41 pakt inclusief 11 overwinningen. Tja, zo groot zou het verschil nooit mogen zijn als je daarvoor nog minimaal gelijkwaardig aan Raikkonen bent. De link met het ongeluk lijkt mij redelijk voor de hand liggen (of het nou juist is of niet).

Waarom zou dat voor de hand liggen? Dat is door Massa, zijn dokter én Ferrari ontkent. Ik zou niet weten waar ik de wijsheid vandaan moet halen om mij boven zijn arts [en de rest] te plaatsen. Lijkt mij dat door onderzoek de juiste diagnose wordt gesteld en topsporters met een goed gevulde beurs de beste behandeling krijgen die je maar kunt krijgen. Wereldwijd. Bovendien lees ik in je betoog niks over de rol van Massa en over de snelheid van Ferrari.

Tuesday

Citaat van: Wings op 08 december 2013 - 13:47:59
Citaat van: Tuesday op 08 december 2013 - 11:50:32
Tja, als ik zijn hoofd zie, zie ik direct het ongeluk terug. Zn linkeroog is duidelijk wat veranderd, zn hele aanblik zelfs een beetje. En ook/vooral in prestaties zie ik een andere Massa (en velen met mij). 8 podia in 4 jaar terwijl Alonso er 41 pakt inclusief 11 overwinningen. Tja, zo groot zou het verschil nooit mogen zijn als je daarvoor nog minimaal gelijkwaardig aan Raikkonen bent. De link met het ongeluk lijkt mij redelijk voor de hand liggen (of het nou juist is of niet).

Waarom zou dat voor de hand liggen? Dat is door Massa, zijn dokter én Ferrari ontkent. Ik zou niet weten waar ik de wijsheid vandaan moet halen om mij boven zijn arts [en de rest] te plaatsen. Lijkt mij dat door onderzoek de juiste diagnose wordt gesteld en topsporters met een goed gevulde beurs de beste behandeling krijgen die je maar kunt krijgen. Wereldwijd. Bovendien lees ik in je betoog niks over de rol van Massa en over de snelheid van Ferrari.
artsen kunnen hem wel 100% fit verklaren, maar kunnen toch niet garanderen dat hij nog net zo snel is als voor het ongeluk??
En zelfs Massa zelf kan dat niet, al kan ie dat zichzelf natuurlijk wel makkelijk wijsmaken. Schumacher dacht ook dat ie nog net zo goed was als vroeger, zn team riep dat ook (als ik me niet vergis).
Verder is het maar mijn mening hoor, voor mij is het voor de hand liggen, maar zeker weten doe ik het ook niet. Jij vind jouw 2e rijder theorie een logischer verklaring, nou van mij mag je, al vind ik die zelf juist weer heel vergezocht. Maar goed, misschien is het wel een combinatie van allerlei dingen.

Wings

Het is niet mijn theorie maar een projectie van hetgeen dat ik lees. Verder, om terug te komen op het vermeend ziektebeeld van Massa, weet Massa het beste hoe hij zich voelt. De ongefundeerde conclusies [dat Massa zichzelf voor de gek houd als zijn uitspraak niet past bij jou denkwijze] die de revue passeren vind ik geen basis voor een goede discussie. Dat is je mening boven uitspraken van rijders willen plaatsen. Dat mag hoor alleen zou het hypocriet van mij zijn als ik daar inhoudelijk op inspring terwijl ik juist van mening ben dat wij leken dat niet kunnen weten. Ik weet namelijk niet hoe Massa zich voelt en doe alleen uitspraken aan de hand van wat hij zegt en schrijft. In de praktijk betekent dat, dat we uitgesproken zijn, althans, ik wel.

Tuesday

Citaat van: Wings op 08 december 2013 - 14:50:46
Het is niet mijn theorie maar een projectie van hetgeen dat ik lees. Verder, om terug te komen op het vermeend ziektebeeld van Massa, weet Massa het beste hoe hij zich voelt. De ongefundeerde conclusies [dat Massa zichzelf voor de gek houd als zijn uitspraak niet past bij jou denkwijze] die de revue passeren vind ik geen basis voor een goede discussie. Dat is je mening boven uitspraken van rijders willen plaatsen. Dat mag hoor alleen zou het hypocriet van mij zijn als ik daar inhoudelijk op inspring terwijl ik juist van mening ben dat wij leken dat niet kunnen weten. Ik weet namelijk niet hoe Massa zich voelt en doe alleen uitspraken aan de hand van wat hij zegt en schrijft. In de praktijk betekent dat, dat we uitgesproken zijn, althans, ik wel.
ik schets slechts dat dat mogelijk is, het is geen conclusie. Bovendien, ziektebeeld is ook wel weer erg overdreven. En waarom zou ik mijn mening niet boven uitspraken van rijders mogen plaatsen?? dat doet iedereen wel eens toch? zou wat zijn als ik alles wat zij roepen voor waarheid aan moet nemen. Volgens mij is dit het verstandigste was Felipe momenteel kan roepen, na zn carriere zal dat wellicht anders zijn.

Wings

Als iemand mogelijk beperkingen heeft ten gevolgen van een ongeluk spreek ik over een ziektebeeld ja. Hoe wil je het anders noemen? In dit geval wordt hem deze 'aangepraat' want Massa zelf zegt nergens last van te hebben. Een mening mag best boven de uitspraak van een rijder staan indien deze discutabel is. In dit geval vind ik dat niet. Iets anders zou zijn als hij zijn mening ventileert over dingen waar je wel een mening over kunt vormen zoals een touche bijvoorbeeld. Dus iets wat we met eigen ogen kunnen zien. Of zelf ergens een mening over geeft. Die mag jij zeker ook hebben. Maar jij kunt niet waarnemen hoe Massa zich voelt dus vind ik een discussie daarover, zeker gezien hem een ziektebeeld wordt aangepraat, nutteloos en stiekem een beetje ongepast. De dingen die ik aandraag die wel discutabel zijn, zoals hoe de situatie zich verhoudt tot de cijfers, doe je wegzetten als een theorie van mij die je niet deelt zonder inhoudelijk er op in te gaan. De grondslag van een goed gesprek is dat we discussiëren over het zelfde en ik kan niet mee op jouw aanvoer van argumenten omdat ik niet weet hoe iemand zich voelt dan wel last heeft van de gevolgen van een ongeluk en als dat al zo is, hoeveel dat in de praktijk scheelt. Kort samengevat strandt de discussie op het feit dat ik niet weet hoe Massa zich voelt en dat dus ook niet kan beoordelen. Wat Massa daarover projecteert neem ik dus aan als feit.

Wings

Citaat van: Keijmel op 07 december 2013 - 15:36:08
Ik weet nog zo net niet of Massa in de Williams "geen wonderen gaat verrichten", Perton.
Zou zomaar kunnen dat de Williams met Mercedes krachtbron heel competitief gaat zijn in 2014  ;)

Ik hoop het. Ondanks mijn voorliefde voor Ferrari draag ik Williams een warm hart toe. En hoop ook dat ze in de toekomst weer mee strijden om de prijzen. Of Massa de man is die hun naar dat niveau gaat helpen waag ik te betwijfelen maar goede prestaties kan het team wel een boost geven. Denk aan een investeerder zie zijn beurs openklapt. Verder vind ik het helemaal niks: Williams Mercedes. Maar als dat het pad is naar successen heb ik daar vrede mee.

Wings

Citaat van: Edwin90 op 05 december 2013 - 00:22:56
Wat is er eigenlijk illegaal aan??

Lijkt me ook niet dat Ferrari de motor op hun eigen circuit onder de neus van journalisten en geïnteresseerden gaat testen als er een verbod op zit.

Tuesday

Citaat van: Wings op 08 december 2013 - 15:57:16
Als iemand mogelijk beperkingen heeft ten gevolgen van een ongeluk spreek ik over een ziektebeeld ja. Hoe wil je het anders noemen? In dit geval wordt hem deze 'aangepraat' want Massa zelf zegt nergens last van te hebben. Een mening mag best boven de uitspraak van een rijder staan indien deze discutabel is. In dit geval vind ik dat niet. Iets anders zou zijn als hij zijn mening ventileert over dingen waar je wel een mening over kunt vormen zoals een touche bijvoorbeeld. Dus iets wat we met eigen ogen kunnen zien. Of zelf ergens een mening over geeft. Die mag jij zeker ook hebben. Maar jij kunt niet waarnemen hoe Massa zich voelt dus vind ik een discussie daarover, zeker gezien hem een ziektebeeld wordt aangepraat, nutteloos en stiekem een beetje ongepast. De dingen die ik aandraag die wel discutabel zijn, zoals hoe de situatie zich verhoudt tot de cijfers, doe je wegzetten als een theorie van mij die je niet deelt zonder inhoudelijk er op in te gaan. De grondslag van een goed gesprek is dat we discussiëren over het zelfde en ik kan niet mee op jouw aanvoer van argumenten omdat ik niet weet hoe iemand zich voelt dan wel last heeft van de gevolgen van een ongeluk en als dat al zo is, hoeveel dat in de praktijk scheelt. Kort samengevat strandt de discussie op het feit dat ik niet weet hoe Massa zich voelt en dat dus ook niet kan beoordelen. Wat Massa daarover projecteert neem ik dus aan als feit.
ok, discussie bij deze gestrand dan.

0634

Citaat van: Tuesday op 08 december 2013 - 13:37:47
Maar goed, ik laat het hierbij, hopelijk hebben we de volgende keer een wat normalere discussie.

Het lijkt me sterk om eerlijk te zijn. Jij haalt oude flarden van quotes naar voren, blijkbaar is het je niet om een leuke discussie te doen maar om iemand onderuit te halen. Vervolgens ga ik er nog op in ook om te verklaren waarom het helemaal niet tegenstrijdig is, maar jij blijft volhouden van wel. Prima allemaal, maar reken verder niet op een 'normale' discussie.

0634

Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 13:41:22

De Massa van ná het ongeval wel ja, maar de Massa van daarvoor zet ik naast bijvoorbeeld Button en dus boven de door jou genoemde jongens.

Tja, dat kan natuurlijk. Maar ik schat hem iets lager in dan dat.

Citaat
Hoezo?
Alonso blijft Webber regelmatig voor dus zou Massa hem (Webber) dan toch minstens bij moeten kunnen houden?
Webber blijft Alonso ook regelmatig voor. Daarom zei ik dat ze om en nabij even snel zijn. Dat kan je dus never van Massa eisen in mijn ogen.

3phasE

Dwalen we niet een klein beetje af, heren? ;)

Ik vraag me af hoelang het gaat duren voordat de V6 turbo hybrides aan de rondetijden van de V8's gaan komen.
In 2016 misschien???
The future is electric!

0634

Citaat van: Keijmel op 08 december 2013 - 17:28:51
Dwalen we niet een klein beetje af, heren? ;)

Ik vraag me af hoelang het gaat duren voordat de V6 turbo hybrides aan de rondetijden van de V8's gaan komen.
In 2016 misschien???

We dwalen inderdaad wat af. Mede mijn schuld, waarvoor excuus :-[.

En vwb je vraag: geen idee. Maar dat moment zal ongetwijfeld spoedig komen. Zo gaat het altijd na regelwijzigingen, een aanvankelijk teruggang in tijden totdat de heren techneuten weer wat vinden. Maar wanneer... geen idee.

Franky R.

Citaat van: Keijmel op 08 december 2013 - 17:28:51
Dwalen we niet een klein beetje af, heren? ;)

Ik vraag me af hoelang het gaat duren voordat de V6 turbo hybrides aan de rondetijden van de V8's gaan komen.
In 2016 misschien???


De fabrikanten mogen de eerste jaren nog flink sleutelen aan de motoren, maar het hangt ook af van Pirelli. Als die besluiten om voortaan kogelharde banden te maken, dan zullen de hybrides nooit aan de tijden van de V8s komen... ;)

Kootje

Citaat van: Keijmel op 08 december 2013 - 17:28:51
Dwalen we niet een klein beetje af, heren? ;)

Och .... klein beetje maar. ;D

Maar ja .... ik vond die discussie nu eenmaal interessanter dan deze:

CitaatIk vraag me af hoelang het gaat duren voordat de V6 turbo hybrides aan de rondetijden van de V8's gaan komen.
In 2016 misschien???

De techniek achter de F1 boeit me nu eenmaal niet zoveel. :-\