Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

0634

#75
Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 09:20:19
Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 08:34:22
Massa heeft zelf verklaard nul last te hebben van dat ongeluk. Dat er dan nog steeds mensen zijn die volhouden dat het wel zo is, vind ik altijd wat opvallend.

Tsja .... 'n mens ziet wat hij/zij nu eenmaal ziet hé? :P

En daarbij .... hoe serieus moet je dat nemen dan? Als hij eerlijk toe zou geven z'n edge kwijt te zijn, dan pleegt hij sportief zelfmoord. Ik bedoel, wie zit er te wachten op 'n coureur die niet meer op het randje durft te rijden? Daarnaast roepen coureurs wel vaker wat. Jaime had 'n contract voor dit jaar, Pastor was klaar om mee te doen om de titel en Kimi was helemaal klaar met F1 en Ferrari in het bijzonder. En kijk nu eens wat daar allemaal van waar bleek te zijn. ???

Het is net als dat verhaal met die test van de Ferrari-motor die illegaal zou zijn of de eeuwige verhalen ronde verboden onderdelen op de Red Bull.

Er is eigenlijk geen bewijs voor, maar men probeert krampachtig een oorzaak te vinden voor bepaalde prestaties of juist een gebrek eraan. 'Het zou kunnen dat...' Ja, het zou ook kunnen dat as we speak Red Bull een illegaal onderdeel aan het ontwikkelen is. Valt niet uit te sluiten. Maar zonder echte redenen zie ik er weinig nut in om dat soort dingen te denken.

Natuurlijk valt het niet uit te sluiten dat Massa er wel last van heeft, maar er is eigenlijk geen enkele reden toe om te denken van wel. Er is geen zichtbaar resultaat dat dat zou kunnen impliceren en bovendien geen enkel 'bewijs'.

Dus ik zie dan, net als met de Ferraritest, eigenlijk weinig redenen om er van alles achter te zoeken.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 10:24:03
Ja en? Ik vond Massa dit jaar erg matig, vond jij dat hij een sterk jaar reed dan? Verder zeg ik dat ik Kimi hoger inschat dan Massa overall genomen. Vind ik nog steeds. Het feit dat Massa Kimi dstijds versloeg maakt voor mij dat Kimi geen buitencategorie is. Vind ik ook nog steeds. Ik denk dus dat ALonso het iets moeilijker krijgt met Kimi dan met Massa. Vind ik óók nog steeds.

Btw: Van de week deed je dat ook al, wat is nou de zin van oude posts terughalen? Je trekt hele discussies uit elkaar en wil dan iets aantonen op basis van een tussenzinnetje of zoiets? Het is bijzonder irritant, want moeten wij onthouden wanneer, waarom en in welk zinsverband wij dingen paar maanden of langer geleden zeiden? Nog evne los van het feit dat meningen niet in beton gegoten zijn en soms ook veranderen nav de actualiteit (wat in dit geval dus niet zo is).
in mijn ogen is het een beetje tegenstrijdig allemaal, laat ik het daar maar op houden. Maar als het voor jou wel rijmt prima toch?

Ik heb de afgelopen dagen het forum een beetje doorgespit, dus ja af en toe herinner ik me nog wat.
En ja meningen kunnen veranderen, maar t lijkt me niet je in anderhalf maand tijd een andere mening hebt gekregen over Raikkonen in 2008, dat kan ik ook wel redelijk inschatten voor ik zo'n quote plaats. Lijkt me niks mis mee, t is geen quote uit de vorige eeuw ofzo, amper een maand geleden.

Sabai

#77
Ik dacht dat dit topic over de nieuwe Ferrari motor ging  ::)
Als dit het nieuwe geluid word klinkt het in elk geval beter als op dat filmpje op de testbank.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 10:52:39
Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 09:20:19
Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 08:34:22
Massa heeft zelf verklaard nul last te hebben van dat ongeluk. Dat er dan nog steeds mensen zijn die volhouden dat het wel zo is, vind ik altijd wat opvallend.

Tsja .... 'n mens ziet wat hij/zij nu eenmaal ziet hé? :P

En daarbij .... hoe serieus moet je dat nemen dan? Als hij eerlijk toe zou geven z'n edge kwijt te zijn, dan pleegt hij sportief zelfmoord. Ik bedoel, wie zit er te wachten op 'n coureur die niet meer op het randje durft te rijden? Daarnaast roepen coureurs wel vaker wat. Jaime had 'n contract voor dit jaar, Pastor was klaar om mee te doen om de titel en Kimi was helemaal klaar met F1 en Ferrari in het bijzonder. En kijk nu eens wat daar allemaal van waar bleek te zijn. ???

Het is net als dat verhaal met die test van de Ferrari-motor die illegaal zou zijn of de eeuwige verhalen ronde verboden onderdelen op de Red Bull.

Er is eigenlijk geen bewijs voor, maar men probeert krampachtig een oorzaak te vinden voor bepaalde prestaties of juist een gebrek eraan. 'Het zou kunnen dat...' Ja, het zou ook kunnen dat as we speak Red Bull een illegaal onderdeel aan het ontwikkelen is. Valt niet uit te sluiten. Maar zonder echte redenen zie ik er weinig nut in om dat soort dingen te denken.

Natuurlijk valt het niet uit te sluiten dat Massa er wel last van heeft, maar er is eigenlijk geen enkele reden toe om te denken van wel. Er is geen zichtbaar resultaat dat dat zou kunnen impliceren en bovendien geen enkel 'bewijs'.

Dus ik zie dan, net als met de Ferraritest, eigenlijk weinig redenen om er van alles achter te zoeken.
Tja, als ik zijn hoofd zie, zie ik direct het ongeluk terug. Zn linkeroog is duidelijk wat veranderd, zn hele aanblik zelfs een beetje. En ook/vooral in prestaties zie ik een andere Massa (en velen met mij). 8 podia in 4 jaar terwijl Alonso er 41 pakt inclusief 11 overwinningen. Tja, zo groot zou het verschil nooit mogen zijn als je daarvoor nog minimaal gelijkwaardig aan Raikkonen bent. De link met het ongeluk lijkt mij redelijk voor de hand liggen (of het nou juist is of niet).

0634

#79
Citaat van: Tuesday op 08 december 2013 - 11:19:15

in mijn ogen is het een beetje tegenstrijdig allemaal, laat ik het daar maar op houden. Maar als het voor jou wel rijmt prima toch?

Nee, want je impliceert er iets mee. Ik vraag me af wat er tegenstrijdig aan is, want ik zie het niet.

CitaatIk heb de afgelopen dagen het forum een beetje doorgespit, dus ja af en toe herinner ik me nog wat.
En ja meningen kunnen veranderen, maar t lijkt me niet je in anderhalf maand tijd een andere mening hebt gekregen over Raikkonen in 2008, dat kan ik ook wel redelijk inschatten voor ik zo'n quote plaats. Lijkt me niks mis mee, t is geen quote uit de vorige eeuw ofzo, amper een maand geleden.
Je haalt flarden uit discussies weg. Je trekt daarmee opmerkingen volledig uit zijn verband. Nog los van het feit dat iemand kan chargeren of cynisch kan reageren in een gesprek. Om zomaar even een quote naar voren te halen vind ik daarom weinig toevoegen aan een nieuwe discussie en onterecht.

Als ik zeg: 'zo goed is Raikkonen niet,' kan dat een opmerking op zichzelf zijn waarmee ik aangeef dat hij geen geweldenaar is. Maar het zou ook een reactie op een bovenstaande posts/discussie kunnen zijn waar gesteld wordt dat Kimi net zo goed is als Alonso. Dan betekend 'zo goed is Raikkonen niet' dus ineens iets anders.

Waar is mijn mening over Raikkonen dan veranderd? Daar ben ik heel benieuwd naar. Die is namelijk al jaren hetzelfde: toprijder, geen absolute top. Zijn McLaren jaren vond ik geweldig, ik vond het slecht dat hij door Massa verslagen werd. Bij Lotus doet hij het prima.

Na Vettel en Alonso met daar een endje achter Hamilton vind ik Button en Kimi daarna komen. Dat is de laatste jaren wat Kimi betreft, niet veranderd. Een goed of minder seizoen tussendoor doet daar niet veel aan af.


Perton

#80
Citaat van: Jeroen link=topic=12709.msg379074#msg379074
Massa heeft zelf verklaard nul last te hebben van dat ongeluk. Dat er dan nog steeds mensen zijn die volhouden dat het wel zo is, vind ik altijd wat opvallend.
En Zonta wou met een gebroken poot weer in de auto stappen, tot Watkins hem van een stoel liet springen en hij kermde van de pijn. Waar Massa op doelde was dat er uit onderzoeken bleek dat er niks aan de hand was. Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen: dat hoeft niet te betekenen dat er daawerkelijk niets met je aan de hand is. (Niet schrikken van die laatste zin, het was niks ernstigs :P).

Niet dat ik wil beweren dat Massa daadwerkelijk een andere coureur is, maar dat hij zegt dat hij hetzelfde is, doet me niet zoveel.

0634

Dat kan zo wezen, Perton. Maar dan is er nog steeds geen enkele reden om iets anders te denken.

Perton

Da's waar. Ik denk dat de teamorders van Duitsland 2010 wellicht een grotere psychologische knak hebben opgeleverd dan de crash zelf. Maar goed, het is inderdaad speculeren en er zijn verder geen redenen om dat aan te nemen, daar heb je gelijk in.

0634

Citaat van: Sabai op 08 december 2013 - 11:48:47
Ik dacht dat dit topic over de nieuwe Ferrari motor ging  ::)

Sorry, je hebt natuurlijk gelijk. Misschien kan een mod (weer ;)) splitsen?

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 12:25:58
Dat kan zo wezen, Perton. Maar dan is er nog steeds geen enkele reden om iets anders te denken.

Tsja .... voor jou misschien niet, maar voor mij iig wel.

Ik zie Massa sinds zijn ongeluk niet meer op hetzelfde niveau presteren als daarvoor. En daar bedoel ik niet mee dat hij toen wel won en sindsdien niet meer, dat kan mede aan de auto liggen, maar dat hij niet meer het maxinmale uit z'n races weet te halen. Zoals je zelf al meermaals aangegeven hebt kan in het "Massa's toekomst" topic (exacte naam weet ik ff niet meer), kan hij met 'n podiumwaardige auto niet eens de overige podiumkandidaten bijhouden. Voor zijn ongeval kon hij dat nog wel en versloeg hij ze zelfs.

Dat vind ik reden genoeg iig, ongeacht wat hijzelf, z'n dokter of Ferrari zegt.

0634

Dat Alonso (redelijk) meekomt met de RBR houdt niet in dat een rijder die nooit buitengewone prestaties heeft geleverd, dat ook kan. De afgelopen jaren zijn sowieso de Red Bulls sneller geweest. Dat zijn er al twee. Alonso is sneller. Dat is al drie (dus al geen podium meer). Vorig jaar was McLaren sneller, dus al vijf. Dit jaar Merc én Lotus. Ga er maar aanstaan. Hij pakt af en toe eens een podium. Dat is ook wel ongeveer het niveau van Ferrari de afgelopen jaren geweest. Ik vind daar niet zoveel geks aan.

Kootje

#86
Compleet niet mee eens. Ja ... Red Bull is de snellere auto, maar Webber is niets sneller dan Massa in goede doen. Sterker nog, die is imo juist langzamer. Die zou hij dus sowieso bij moeten kunnen benen, omdat zijn natuurlijke snelheid dat verschil zou moeten compenseren. Maar goed ... stel dat ik dat verkeerd zie, dan nog zijn de Merc en Lotus van 'n gelijkwaardig nivo gebleken als dat de Ferrari heeft. Dus daar zou hij 't gevecht zeker mee aan moeten kunnen imo, echter reed hij daar vaker achter dan naast of voor.

0634

Ik vind Webber niks minder of beter dan Massa. Allemaal nivo Barrichello, DC, Truli, Fisico. Dat soort jongens. Dus Webber in een Red Bull is ongeveer net zo snel als Alonso in een Ferrari maar een stuk sneller dan Massa in een Ferrari.

Als Massa in goede doen Webber moet kunnen bijhouden zou hij dus ongeveer dezelfde snelheid aan de dag moeten kunnen leggen als Alonso. En dat heeft hij nooit gekund.

Wings

Citaat van: Perton op 08 december 2013 - 12:31:11
Da's waar. Ik denk dat de teamorders van Duitsland 2010 wellicht een grotere psychologische knak hebben opgeleverd dan de crash zelf. Maar goed, het is inderdaad speculeren en er zijn verder geen redenen om dat aan te nemen, daar heb je gelijk in.

Nja, dat denk ik dus ook. Tekenend voor de andere situatie waarin hij terecht was gekomen. Ferrari was niet competitief genoeg om twee rijders te laten vechten voor het kampioenschap waardoor ze in hun 'veilige modus' terugvielen. Voor Massa betekende het een andere rol dan voorheen. Als je debuteert of als nieuweling naar een team verhuisd, begrijpelijk, alleen had Massa al mogen snoepen van een status om voor eigen successen te mogen vechten. Een status die hij zelf afdwong door beter te presteren dan Kimi Räikkönen. Echter was het contrast met Alonso -te- groot. Massa mocht zich dan toeleggen op de ontwikkeling en om het banden-verhaal in kaart te brengen terwijl Alonso zich focust op maximaal resultaat. Op de korte termijn misschien niet erg met een vrijheid om voor eigen succes te racen in het vooruitzicht maar als Massa telkens weer in die positie wordt geplaatst omdat Ferrari wederom niet mee kan, blijven prestaties uit en motiveert dat niet om zelf maximaal toe te leggen in races. Ik denk dan ook dat er meer in het vat had gezeten. Het gevolg van een secondantenrol binnen een team dat tekort schiet. Die rol vind ik overigens meer dan terecht. Ik noem dat de natuurlijke schifting. En nu wil ik niet het uitblijven van prestaties naar dat hokje schuiven en anderen het boetekleed aantrekken maar de conclusies die daar aan worden verboden, dus dat Massa snelheid heeft ingeboet, vind ik kort door de bocht gaan en geenszins rekening houdend met het bovenstaande.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 12:19:56
Citaat van: Tuesday op 08 december 2013 - 11:19:15

in mijn ogen is het een beetje tegenstrijdig allemaal, laat ik het daar maar op houden. Maar als het voor jou wel rijmt prima toch?

Nee, want je impliceert er iets mee. Ik vraag me af wat er tegenstrijdig aan is, want ik zie het niet.

CitaatIk heb de afgelopen dagen het forum een beetje doorgespit, dus ja af en toe herinner ik me nog wat.
En ja meningen kunnen veranderen, maar t lijkt me niet je in anderhalf maand tijd een andere mening hebt gekregen over Raikkonen in 2008, dat kan ik ook wel redelijk inschatten voor ik zo'n quote plaats. Lijkt me niks mis mee, t is geen quote uit de vorige eeuw ofzo, amper een maand geleden.
Je haalt flarden uit discussies weg. Je trekt daarmee opmerkingen volledig uit zijn verband. Nog los van het feit dat iemand kan chargeren of cynisch kan reageren in een gesprek. Om zomaar even een quote naar voren te halen vind ik daarom weinig toevoegen aan een nieuwe discussie en onterecht.

Als ik zeg: 'zo goed is Raikkonen niet,' kan dat een opmerking op zichzelf zijn waarmee ik aangeef dat hij geen geweldenaar is. Maar het zou ook een reactie op een bovenstaande posts/discussie kunnen zijn waar gesteld wordt dat Kimi net zo goed is als Alonso. Dan betekend 'zo goed is Raikkonen niet' dus ineens iets anders.

Waar is mijn mening over Raikkonen dan veranderd? Daar ben ik heel benieuwd naar. Die is namelijk al jaren hetzelfde: toprijder, geen absolute top. Zijn McLaren jaren vond ik geweldig, ik vond het slecht dat hij door Massa verslagen werd. Bij Lotus doet hij het prima.

Na Vettel en Alonso met daar een endje achter Hamilton vind ik Button en Kimi daarna komen. Dat is de laatste jaren wat Kimi betreft, niet veranderd. Een goed of minder seizoen tussendoor doet daar niet veel aan af.
maak je niet druk joh, de quote was niks mis mee, al snap ik wel dat je m vervelend vind.
Een maand geleden zeg je; Raikkonen Ferrari = Raikkonen Lotus.
Dan vandaag:
Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 08:34:22
Alleen was zijn materiaal toen beter en was Kimi slecht dus leek het nog wat.
En vorige week:
Citaat van: Jeroen op 02 december 2013 - 19:04:55

Raikkonen: 7,5

Prima jaar. Maakt nooit fouten, kan uitstekend racen. Toen Grosjean op stoom kwam, bleek hij wel moeite te hebben de snelheid te pareren. Toch weer prima verder.

Bovendien vind onderstaande quote ook niet echt passen bij wat je daarna allemaal over Massa roept, al is het niet per definitie tegenstrijdig
Citaat van: Jeroen op 07 december 2013 - 14:26:03
Citaat van: Tuesday op 07 december 2013 - 14:21:57
Citaat van: Perton op 07 december 2013 - 14:16:05
Met als verschil dat williams weet wat ze in huis halen en mclaren dat niet exact wist. Massa blijft denk ik wel langer dan een jaar.
nou, eerlijk gezegd vind ik Massa een groter vraagteken als Perez
Serieus? Een jongen die al tien jaar rond rijdt en te boek staat als erkende subtopper, maar races kan winnen voor topteams, vind jij moeilijker te beoordelen als een jongen die nog nooit in een groot team heeft gereden en te boek staat als snel, maar wat ruw en wild?

Maar goed, ik laat het hierbij, hopelijk hebben we de volgende keer een wat normalere discussie.