Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Perton

Nee maar dan is het een verbeterde auto. Wat ik bedoel is dat ik massa het team niet zelf naar een hoger niveau tilt. Maar misschien heb ik het wel mis. We zullen zien.

3phasE

Ik begrijp wat je bedoelt, Perton.
Maar de overgang naar Williams is misschien ook net wat Massa nodig heeft om weer zijn oude niveau te halen.

En omdat alle teams hun nieuwe auto vanaf de grond moeten opbouwen zou het zomaar kunnen dat Williams gaat meestrijden voor de wereldtitel volgend jaar....
Who knows  ;)
The future is electric!

Kootje


Jehoentelaar

Een nieuwe omgeving kan ook wonderen doen, ook al had Massa het op zich helemaal niet gek bij Ferrari.

Maikel0230

Opnieuw dat 'met die mercedes krachtbron', niemand weet na al hoe die dingen gaan presteren

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

3phasE

Het is inderdaad koffiedik kijken, Maikel.
Maar het is wel zo dat de motorenleveranciers al behoorlijk lang aan het testen zijn en dus het enige waar we op dit moment over kunnen speculeren de motoren zijn.
Over de auto's (aerodynamica enz.) valt op dit moment nog niets zinnigs te zeggen.
Ik denk dat iedereen wel weet dat het er in het 'moderne' formule1-circus niet zo toe doet met welke motor je rijdt...
The future is electric!

0634

Citaat van: Tuesday op 07 december 2013 - 14:30:00

ja, serieus. Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van Massa bij Williams, de laatste jaren bij Ferrari was ie ook zo onvoorspelbaar als wat. Voor zn ongeluk vond ik Massa een topper, na zn ongeluk een kwakkelende subtopper/middenmotor (8e is sowieso al middenmoot, in een Ferrari zeker)

Ik heb Massa nooit een topper gevonden. Kan me weinig topwedstrijden van hem herinneren. Hooguit Interlagos 08. Meer niet. Kon goed vanaf pole naar een zege rijden toen zijn materiaal top was. Dat was het. Dan ben je m.i. nog niet top. Dan moet je iets meer kunnen. Dan moet je soms ook races winnen of resultaten boeken als het allemaal niet op rolletjes loopt.

Dat vind ik dus ook het verschil met bijvoorbeeld Button of Raikkonen. Zijn ook geen buitencategorie maar hebben wél van tijd tot tijd prestaties geleverd als het allemaal niet op een presenteerblaadje aangereikt werd. Dus dat maakt hen dus wel top en Massa subtop.

But that's me.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 07 december 2013 - 18:03:09
Citaat van: Tuesday op 07 december 2013 - 14:30:00

ja, serieus. Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van Massa bij Williams, de laatste jaren bij Ferrari was ie ook zo onvoorspelbaar als wat. Voor zn ongeluk vond ik Massa een topper, na zn ongeluk een kwakkelende subtopper/middenmotor (8e is sowieso al middenmoot, in een Ferrari zeker)

Ik heb Massa nooit een topper gevonden. Kan me weinig topwedstrijden van hem herinneren. Hooguit Interlagos 08. Meer niet. Kon goed vanaf pole naar een zege rijden toen zijn materiaal top was. Dat was het. Dan ben je m.i. nog niet top. Dan moet je iets meer kunnen. Dan moet je soms ook races winnen of resultaten boeken als het allemaal niet op rolletjes loopt.

Dat vind ik dus ook het verschil met bijvoorbeeld Button of Raikkonen. Zijn ook geen buitencategorie maar hebben wél van tijd tot tijd prestaties geleverd als het allemaal niet op een presenteerblaadje aangereikt werd. Dus dat maakt hen dus wel top en Massa subtop.

But that's me.


Helemaal mee eens. Zoiets als wat Button toen deed in Australië 2010, heb ik Massa nog nooit zien doen...Had toen al na zijn eerste jaar voor Ferrari gezegd dat Flipje nooit WK zou worden.


Al kneep ik h'm even in 2008.... :P

0634

Canada 2011. Maar ook Interlagos 09. Zo zijn er een aantal.

Massa kan goed kwalificeren en geef hem dan een topwagen en geen teamgenoot die sneller gaat en hij wint races voor je. Maar hij zal nooit het verschil maken helaas.

Verder overigens een verdomd goed coureur. Want je bent echt geen pannekoek als je 11 races wint en zolang voor Ferrari mag rijden en zo dicht bij een titel bent. Maar in de topklasse van de autosport, is hij net geen top.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 december 2013 - 18:03:09
Citaat van: Tuesday op 07 december 2013 - 14:30:00

ja, serieus. Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van Massa bij Williams, de laatste jaren bij Ferrari was ie ook zo onvoorspelbaar als wat. Voor zn ongeluk vond ik Massa een topper, na zn ongeluk een kwakkelende subtopper/middenmotor (8e is sowieso al middenmoot, in een Ferrari zeker)

Ik heb Massa nooit een topper gevonden. Kan me weinig topwedstrijden van hem herinneren. Hooguit Interlagos 08. Meer niet. Kon goed vanaf pole naar een zege rijden toen zijn materiaal top was. Dat was het. Dan ben je m.i. nog niet top. Dan moet je iets meer kunnen. Dan moet je soms ook races winnen of resultaten boeken als het allemaal niet op rolletjes loopt.

Dat vind ik dus ook het verschil met bijvoorbeeld Button of Raikkonen. Zijn ook geen buitencategorie maar hebben wél van tijd tot tijd prestaties geleverd als het allemaal niet op een presenteerblaadje aangereikt werd. Dus dat maakt hen dus wel top en Massa subtop.

But that's me.
ik wilde alleen maar zeggen dat de Massa van voor het ongeluk in mijn ogen een andere Massa is als na het ongeluk. Jij noemde zn hele erelijst op, maar da's allemaal voor het ongeluk. Bovendien, als je zelf al zegt dat Massa niet geweldig is als het niet op rolletjes loopt, wat verwacht je dan van m bij Williams???
Over het woord topper kun je idd discussiëren, op zich ben ik het met je eens, maar ik durf de Massa van 2008 en 2009 wel zo te noemen ja. Ook in de mindere Ferrari van 2009 liet ie prima dingen zien. t is maar net waar je de grens tussen top en subtop legt, als je Button als topper ziet, dan ben ik geneigd om de Massa van toen ook zo te zien. En Raikkonen die iedereen denk ik wel als een topper ziet had ie natuurlijk ook goed onder de duim. Maar goed, om iedereen tevreden te houden; Massa voor het ongeluk top/subtopper, na het ongeluk een (kwakkelende) subtopper/middenmoter.

0634

Citaat van: Tuesday op 08 december 2013 - 05:41:38


ik wilde alleen maar zeggen dat de Massa van voor het ongeluk in mijn ogen een andere Massa is als na het ongeluk. Jij noemde zn hele erelijst op, maar da's allemaal voor het ongeluk. Bovendien, als je zelf al zegt dat Massa niet geweldig is als het niet op rolletjes loopt, wat verwacht je dan van m bij Williams???

Massa heeft zelf verklaard nul last te hebben van dat ongeluk. Dat er dan nog steeds mensen zijn die volhouden dat het wel zo is, vind ik altijd wat opvallend.

Wat ik bij dan Williams van hem verwacht? Daar heb ik mij nog niet over uitgelaten geloof ik. Ik zei alleen dat het een stuk eenvoudiger inschatten is wat Massa kan brengen dan wat Perez kon brengen na zijn overgang naar een topteam.

Hij zal ervaring een knowhow mee kunnen nemen naar een nieuw team. Verder betrouwbaarheid, een gemiddelde snelheid en zal waarschijnlijk niet voor problemen zorgen en goed binnen het team passen.

Citaat
Over het woord topper kun je idd discussiëren, op zich ben ik het met je eens, maar ik durf de Massa van 2008 en 2009 wel zo te noemen ja. Ook in de mindere Ferrari van 2009 liet ie prima dingen zien. t is maar net waar je de grens tussen top en subtop legt, als je Button als topper ziet, dan ben ik geneigd om de Massa van toen ook zo te zien. En Raikkonen die iedereen denk ik wel als een topper ziet had ie natuurlijk ook goed onder de duim. Maar goed, om iedereen tevreden te houden; Massa voor het ongeluk top/subtopper, na het ongeluk een (kwakkelende) subtopper/middenmoter.

Was ie daarvoor ook hoor. Alleen was zijn materiaal toen beter en was Kimi slecht dus leek het nog wat. Won al zijn races op één na geloof ik van pole. Dat zegt alles: gewoon het beste materiaal op dat moment. Bovendien heeft hij tekort op dat niveau gepresteerd om hem als topper te kunnen beschouwen. Deed eigenlijk in zijn hele loopbaan maar een jaar/anderhalf jaar mee om de hoofdprijzen. Dat is niet lang genoeg m.i. om echt als topper beschouwd te worden.

Ïk weet dat hij Kimi destijds versloeg, mede daarom vind ik Kimi ook niet van het niveau Vettel of Alonso, maar om hun gezamenlijke periode heen vind ik dat Raikkonen meer heeft gepresteerd dan Kimi. Raikkonen vond ik m.n. in zijn McLaren-tijd erg goed. Dat geldt ook voor Button. Die won zijn titel toen hij het beste materiaal had, maar won daaromheen ook races. En niet allemaal van pole en in de snelste wagen.

Maar okee, blijft lastig inschatten natuurlijk. Massa is voor mij als Webber, Barrichello, DC of Truli. Af en toe uitstekend, weinig mis mee, maar overall genomen schiet hij tekort als toprijder. Geschikt als tweede rijder voor een topteam of als kopman van een kleiner team.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 08:34:22
Massa heeft zelf verklaard nul last te hebben van dat ongeluk. Dat er dan nog steeds mensen zijn die volhouden dat het wel zo is, vind ik altijd wat opvallend.

Tsja .... 'n mens ziet wat hij/zij nu eenmaal ziet hé? :P

En daarbij .... hoe serieus moet je dat nemen dan? Als hij eerlijk toe zou geven z'n edge kwijt te zijn, dan pleegt hij sportief zelfmoord. Ik bedoel, wie zit er te wachten op 'n coureur die niet meer op het randje durft te rijden? Daarnaast roepen coureurs wel vaker wat. Jaime had 'n contract voor dit jaar, Pastor was klaar om mee te doen om de titel en Kimi was helemaal klaar met F1 en Ferrari in het bijzonder. En kijk nu eens wat daar allemaal van waar bleek te zijn. ???

Tuesday

#72
Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 08:34:22
Citaat van: Tuesday op 08 december 2013 - 05:41:38


ik wilde alleen maar zeggen dat de Massa van voor het ongeluk in mijn ogen een andere Massa is als na het ongeluk. Jij noemde zn hele erelijst op, maar da's allemaal voor het ongeluk. Bovendien, als je zelf al zegt dat Massa niet geweldig is als het niet op rolletjes loopt, wat verwacht je dan van m bij Williams???

Massa heeft zelf verklaard nul last te hebben van dat ongeluk. Dat er dan nog steeds mensen zijn die volhouden dat het wel zo is, vind ik altijd wat opvallend.

Wat ik bij dan Williams van hem verwacht? Daar heb ik mij nog niet over uitgelaten geloof ik. Ik zei alleen dat het een stuk eenvoudiger inschatten is wat Massa kan brengen dan wat Perez kon brengen na zijn overgang naar een topteam.

Hij zal ervaring een knowhow mee kunnen nemen naar een nieuw team. Verder betrouwbaarheid, een gemiddelde snelheid en zal waarschijnlijk niet voor problemen zorgen en goed binnen het team passen.

dat gaat ie gedurende zn carriere ook niet zeggen, ik zie m dat na zn carriere nog wel doen. Hoe dan ook, zn prestatie's waren na het ongeluk beduidend minder, slechts 8 podia, geen enkele overwinning. Of Alonso is drie klassen beter dan Raikkonen in zn Ferrari tijd.
Dat je je niet had uitgelaten over Massa bij Williams klopt, maar daarom vroeg ik het ook juist ;)

Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 08:34:22
Citaat
Over het woord topper kun je idd discussiëren, op zich ben ik het met je eens, maar ik durf de Massa van 2008 en 2009 wel zo te noemen ja. Ook in de mindere Ferrari van 2009 liet ie prima dingen zien. t is maar net waar je de grens tussen top en subtop legt, als je Button als topper ziet, dan ben ik geneigd om de Massa van toen ook zo te zien. En Raikkonen die iedereen denk ik wel als een topper ziet had ie natuurlijk ook goed onder de duim. Maar goed, om iedereen tevreden te houden; Massa voor het ongeluk top/subtopper, na het ongeluk een (kwakkelende) subtopper/middenmoter.

Was ie daarvoor ook hoor. Alleen was zijn materiaal toen beter en was Kimi slecht dus leek het nog wat. Won al zijn races op één na geloof ik van pole. Dat zegt alles: gewoon het beste materiaal op dat moment. Bovendien heeft hij tekort op dat niveau gepresteerd om hem als topper te kunnen beschouwen. Deed eigenlijk in zijn hele loopbaan maar een jaar/anderhalf jaar mee om de hoofdprijzen. Dat is niet lang genoeg m.i. om echt als topper beschouwd te worden.

Ïk weet dat hij Kimi destijds versloeg, mede daarom vind ik Kimi ook niet van het niveau Vettel of Alonso, maar om hun gezamenlijke periode heen vind ik dat Raikkonen meer heeft gepresteerd dan Kimi. Raikkonen vond ik m.n. in zijn McLaren-tijd erg goed. Dat geldt ook voor Button. Die won zijn titel toen hij het beste materiaal had, maar won daaromheen ook races. En niet allemaal van pole en in de snelste wagen.

Maar okee, blijft lastig inschatten natuurlijk. Massa is voor mij als Webber, Barrichello, DC of Truli. Af en toe uitstekend, weinig mis mee, maar overall genomen schiet hij tekort als toprijder. Geschikt als tweede rijder voor een topteam of als kopman van een kleiner team.
Ok, dan zijn we t niet helemaal eens, en da's prima. Massa is vanaf 2006 races gaan winnen, ik heb m tot aan zn ongeluk alleen maar beter zijn worden. Die lijn is door dat ongeluk abrupt afgebroken, hoe het anders verder was gegaan weten we allebei niet. In mijn ogen is dat een heel groot omkeerpunt, wat je hem niet aan kunt rekenen. Normaal vind ik ook dat je als topper over langere periode goed moet zijn, maar in mijn ogen heeft Massa die kans niet gehad. Maar nogmaals, t is ook maarn net waar je de grens topper trekt.

Verder kwam ik dit nog tegen:
Citaat van: Jeroen op 27 oktober 2013 - 00:08:56
Citaat van: Wings op 26 oktober 2013 - 18:13:30
Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2013 - 10:43:35
Dat lijkt mij overigens wel sterk hoor. Raikkonen in huidige vorm is sneller dan Massa. Daar ben zelfs ik van overtuigd.

Dat waren de mensen ook toen Kimi de vorige keer tekende voor Ferrari. Het tegendeel is bewezen.
Eens. Maar ik schat Massa nu lager in dan toen en Raikkonen ongeveer even goed. Dus vandaar dat ik denk dat Kimi nu wel sneller is dan de Massa van nu. Maar dat is slechts mijn gevoel...

0634

#73
Ja en? Ik vond Massa dit jaar erg matig, vond jij dat hij een sterk jaar reed dan? Verder zeg ik dat ik Kimi hoger inschat dan Massa overall genomen. Vind ik nog steeds. Het feit dat Massa Kimi dstijds versloeg maakt voor mij dat Kimi geen buitencategorie is. Vind ik ook nog steeds. Ik denk dus dat ALonso het iets moeilijker krijgt met Kimi dan met Massa. Vind ik óók nog steeds.

Btw: Van de week deed je dat ook al, wat is nou de zin van oude posts terughalen? Je trekt hele discussies uit elkaar en wil dan iets aantonen op basis van een tussenzinnetje of zoiets? Het is bijzonder irritant, want moeten wij onthouden wanneer, waarom en in welk zinsverband wij dingen paar maanden of langer geleden zeiden? Nog evne los van het feit dat meningen niet in beton gegoten zijn en soms ook veranderen nav de actualiteit (wat in dit geval dus niet zo is).

Wings

Citaat van: Kootje op 08 december 2013 - 09:20:19
Citaat van: Jeroen op 08 december 2013 - 08:34:22
Massa heeft zelf verklaard nul last te hebben van dat ongeluk. Dat er dan nog steeds mensen zijn die volhouden dat het wel zo is, vind ik altijd wat opvallend.

Tsja .... 'n mens ziet wat hij/zij nu eenmaal ziet hé? :P

Klopt. Dat betekent niet dat geen gezond boerenverstand gebruikt mag worden om resultaten in een juist hokje te plaatsen. Bedoel ik overigens niet richting jou maar in het algemeen. Goed, de term 'juist' is discutabel, maar als ik hierboven lees dat resultaten van Massa niet meer in verhouding staan tot die van voor zijn ongeluk vind ik niet dat we het per se moeten ophangen aan het ongeluk van Massa, in de wetenschap dat Ferrari niet meer van het niveau van toen is en de situatie voor Massa niet meer het zelfde.

CitaatEn daarbij .... hoe serieus moet je dat nemen dan? Als hij eerlijk toe zou geven z'n edge kwijt te zijn, dan pleegt hij sportief zelfmoord. Ik bedoel, wie zit er te wachten op 'n coureur die niet meer op het randje durft te rijden? Daarnaast roepen coureurs wel vaker wat. Jaime had 'n contract voor dit jaar, Pastor was klaar om mee te doen om de titel en Kimi was helemaal klaar met F1 en Ferrari in het bijzonder. En kijk nu eens wat daar allemaal van waar bleek te zijn. ???

Dat noem ik nu geloven wat je wilt geloven. Ik zou niet weten waarom een rijder, een dokter én teamleiding (lees: Ferrari) zouden liegen over iemands toestand.