Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

3phasE

Haha ja dat heeft ie echt gezegd, Tuesday.
Zal eens kijken of ik het stukje over dat interview kan terugvinden....
The future is electric!

3phasE

Gevonden  :D

Hier een quote uit het stukje: " Ferrari-president Luca di Montezemolo gaf eerder al aan dat hij het liever tegen andere automerken opneemt dan tegen frisdrankfabrikanten, waarmee de Italiaan doelt op het Formule 1-team van Red Bull."

En hier het hele stukje: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/lemans/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/lemans/nieuws/2013/07_juli/130731_Ferrari_overweegt_terugkeer_LeMans.xml
The future is electric!

Maikel0230

Ik zou er nog niet zo snel zeker zijn dat massa langer dan een jaar in die Williams zit, ook deze man had een 'multi-year deal'

http://www.f1fanatic.co.uk/2012/09/28/perez-takes-place-mercedesbound-hamilton-mclaren/


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Perton

Met als verschil dat williams weet wat ze in huis halen en mclaren dat niet exact wist. Massa blijft denk ik wel langer dan een jaar.

0634

Citaat van: Maikel0230 op 07 december 2013 - 13:28:55
Ik zou er nog niet zo snel zeker zijn dat massa langer dan een jaar in die Williams zit, ook deze man had een 'multi-year deal'

http://www.f1fanatic.co.uk/2012/09/28/perez-takes-place-mercedesbound-hamilton-mclaren/
Dat bleek niet helemaal het geval. Perez heeft nooit een tweejarige deal gehad. Slechts een optie voor jaar 2. McLaren kan gratis van hem af, zo heb ik begrepen.

0634

Citaat van: Keijmel op 07 december 2013 - 13:12:25
Gevonden  :D

Hier een quote uit het stukje: " Ferrari-president Luca di Montezemolo gaf eerder al aan dat hij het liever tegen andere automerken opneemt dan tegen frisdrankfabrikanten, waarmee de Italiaan doelt op het Formule 1-team van Red Bull."

En hier het hele stukje: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/lemans/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/lemans/nieuws/2013/07_juli/130731_Ferrari_overweegt_terugkeer_LeMans.xml

Is natuurlijk aan één kant provocerend bedoelt richting Red Bull, aan de andere kant zijn andere fabrikanten natuurlijk commercieel gezien interessanter om te verslaan voor Ferrari.

Tuesday

Citaat van: Keijmel op 07 december 2013 - 13:12:25
Gevonden  :D

Hier een quote uit het stukje: " Ferrari-president Luca di Montezemolo gaf eerder al aan dat hij het liever tegen andere automerken opneemt dan tegen frisdrankfabrikanten, waarmee de Italiaan doelt op het Formule 1-team van Red Bull."

En hier het hele stukje: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/lemans/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/lemans/nieuws/2013/07_juli/130731_Ferrari_overweegt_terugkeer_LeMans.xml
ok, als ik het zo lees kan ik me er iets meer bij voorstellen. Als ie het aan zou voeren als een reden om WEC te gaan rijden dan zou ik het wel een zwaktebod vinden, maar als hij t puur op F1 betrekt dan snap ik m wel.

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 december 2013 - 14:16:05
Met als verschil dat williams weet wat ze in huis halen en mclaren dat niet exact wist. Massa blijft denk ik wel langer dan een jaar.
nou, eerlijk gezegd vind ik Massa een groter vraagteken als Perez

Perton

In een eerder interview gaf di montezomolo ook aan dat f1 altijd de eerste prioriteit boijft behouden dus een opmerking over frisdranken zou ik niet al te zwaar aan tillen

0634

Citaat van: Tuesday op 07 december 2013 - 14:21:57
Citaat van: Perton op 07 december 2013 - 14:16:05
Met als verschil dat williams weet wat ze in huis halen en mclaren dat niet exact wist. Massa blijft denk ik wel langer dan een jaar.
nou, eerlijk gezegd vind ik Massa een groter vraagteken als Perez
Serieus? Een jongen die al tien jaar rond rijdt en te boek staat als erkende subtopper, maar races kan winnen voor topteams, vind jij moeilijker te beoordelen als een jongen die nog nooit in een groot team heeft gereden en te boek staat als snel, maar wat ruw en wild?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 07 december 2013 - 14:26:03
Citaat van: Tuesday op 07 december 2013 - 14:21:57
Citaat van: Perton op 07 december 2013 - 14:16:05
Met als verschil dat williams weet wat ze in huis halen en mclaren dat niet exact wist. Massa blijft denk ik wel langer dan een jaar.
nou, eerlijk gezegd vind ik Massa een groter vraagteken als Perez
Serieus? Een jongen die al tien jaar rond rijdt en te boek staat als erkende subtopper, maar races kan winnen voor topteams, vind jij moeilijker te beoordelen als een jongen die nog nooit in een groot team heeft gereden en te boek staat als snel, maar wat ruw en wild?
ja, serieus. Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van Massa bij Williams, de laatste jaren bij Ferrari was ie ook zo onvoorspelbaar als wat. Voor zn ongeluk vond ik Massa een topper, na zn ongeluk een kwakkelende subtopper/middenmotor (8e is sowieso al middenmoot, in een Ferrari zeker)

Perton

Naja dan was die dus niet onvoorspelbaar, maar gewoon matig, met af en toe een goede race. En Williams weet ook wel dat hij niet de topper van voor zijn ongeluk was. Maar ze weten dus dat hij op zijn hoogst een kwakkelende subtopper is. Dat is nog altijd het beste wat het huidige Williams kan krijgen. Hij zal geen wonderen verrichten met de Williams, maar dat verwachten ze ook niet.

Tuesday

Citaat van: Perton op 07 december 2013 - 14:37:54
Naja dan was die dus niet onvoorspelbaar, maar gewoon matig, met af en toe een goede race. En Williams weet ook wel dat hij niet de topper van voor zijn ongeluk was. Maar ze weten dus dat hij op zijn hoogst een kwakkelende subtopper is. Dat is nog altijd het beste wat het huidige Williams kan krijgen. Hij zal geen wonderen verrichten met de Williams, maar dat verwachten ze ook niet.
laat mij lekker voor mezelf praten. Ik zeg toch dat IK het een groot vraagteken vind. Dan kun je wel denken dat uit mijn korte argumentatie wat anders blijkt, maar je reactie snijdt totaal geen hout.

Perton

Rustig, rustig.

Ik reageerde in eerste instantie op bericht van Maikel dat hij niet wist of Massa na een jaar nog wel in de Williams zou zitten. Mijn reactie daarop was dat Williams als team wel ongeveer weet wat Massa kan gaan presteren en dat het voor McLaren een gok was of Perez zou uitgroeien tot de topper die hij in potentie zou kunnen zijn. Uiteraard weet ik ook niet hoe Massa daadwerkelijk gaat presteren, da's voor iedereen een groot vraagteken.

Dat is waar het bij mij in deze discussie om draaide, niet wat wij als fans daadwerkelijk denken.

3phasE

Ik weet nog zo net niet of Massa in de Williams "geen wonderen gaat verrichten", Perton.
Zou zomaar kunnen dat de Williams met Mercedes krachtbron heel competitief gaat zijn in 2014  ;)
The future is electric!