Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Jehoentelaar

Snelheid vind ik een kulargument want het hele verhaal staat pas aan het begin van de ontwikkeling. De topsnelheden zijn helemaal niet slecht, en het bochtenwerk wordt vanzelf bijgehaald als de aerodynamica verbetert. En het heeft in Maleisië er ook mee te maken dat die baan elke namiddag een emmer water op z'n dak krijgt, waardoor er nooit rubber blijft liggen.

Verder zie ik zelf het verschil niet of nauwelijks als er niet constant live-timing op het scherm is. Een paar seconden meer of minder heb ik geen seconde (hah) wakker van gelegen, en dat zal ook niet gebeuren.

Perton

Inderdaad. Alonso zal best gelijk hebben dat de auto's nu op dit moment erg langzaam aanvoelen en ook zijn. Maar zoals Jehoentelaar zegt: we hebben net twee races na een gigantische regelverandering gehad. Geef het wat tijd.


Enzo

Citaat van: Jehoentelaar op 04 april 2014 - 00:32:08
Snelheid vind ik een kulargument want het hele verhaal staat pas aan het begin van de ontwikkeling. De topsnelheden zijn helemaal niet slecht, en het bochtenwerk wordt vanzelf bijgehaald als de aerodynamica verbetert. En het heeft in Maleisië er ook mee te maken dat die baan elke namiddag een emmer water op z'n dak krijgt, waardoor er nooit rubber blijft liggen.

Verder zie ik zelf het verschil niet of nauwelijks als er niet constant live-timing op het scherm is. Een paar seconden meer of minder heb ik geen seconde (hah) wakker van gelegen, en dat zal ook niet gebeuren.

Alonso praat ook vanuit zijn eigen beleving en ik ben erg blij dat hij eens eerlijk is. Hij vind het te langzaam en verlangt naar de auto's uit de begin jaren 2000, ik snap niet dat je dit een kulargument kan noemen.


Perton

Citaat van: Enzo op 04 april 2014 - 01:05:20
Alonso praat ook vanuit zijn eigen beleving en ik ben erg blij dat hij eens eerlijk is. Hij vind het te langzaam en verlangt naar de auto's uit de begin jaren 2000, ik snap niet dat je dit een kulargument kan noemen.
Omdat we nog maar 2 weekenden hebben gehad van een formule waarvan de teams misschien nog niet eens 10% hebben bereikt wat er mogelijk is. Alleen al in de banden is nog minstens 2 seconden te winnen (volgens Hembery althans). Ook gaat de vergelijking van Alonso gewoon mank, omdat hij rondetijden van 2014 met poletijden van 2011 gaat vergelijken. Je moet poletijd met poletijd of rondetijd met rondetijd vergelijken. Dus ja, leuk en aardig dat het nu te langzaam is, maar laten we nu niet paniekerig gaan doen en met allemaal kneejerk-reacties komen, laat dit concept zich eerst gaan ontwikkelen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 01:52:58
Citaat van: Enzo op 04 april 2014 - 01:05:20
Alonso praat ook vanuit zijn eigen beleving en ik ben erg blij dat hij eens eerlijk is. Hij vind het te langzaam en verlangt naar de auto's uit de begin jaren 2000, ik snap niet dat je dit een kulargument kan noemen.
Omdat we nog maar 2 weekenden hebben gehad van een formule waarvan de teams misschien nog niet eens 10% hebben bereikt wat er mogelijk is. Alleen al in de banden is nog minstens 2 seconden te winnen (volgens Hembery althans). Ook gaat de vergelijking van Alonso gewoon mank, omdat hij rondetijden van 2014 met poletijden van 2011 gaat vergelijken. Je moet poletijd met poletijd of rondetijd met rondetijd vergelijken. Dus ja, leuk en aardig dat het nu te langzaam is, maar laten we nu niet paniekerig gaan doen en met allemaal kneejerk-reacties komen, laat dit concept zich eerst gaan ontwikkelen.
da's ook wat Alonso zegt, dat het meer tijd nodig heeft;
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26874795

0634

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 01:52:58Ook gaat de vergelijking van Alonso gewoon mank, omdat hij rondetijden van 2014 met poletijden van 2011 gaat vergelijken.

Beeldvorming. Ik moest ook nogal gniffelen bij Dit was het Nieuws vorige week. Hadden ze het over het geluid van een F1 motor. Lieten ze eerst het oude horen: iets van 10 wagens die achter elkaar over een recht stuk raasden, en daarna de nieuwe turbo's: één pruttelend motortje de in de pits eventjes mocht brommen... Ja, lekker vergelijk ;D.

Perton

Citaat van: Tuesday op 04 april 2014 - 01:55:12
Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 01:52:58
Citaat van: Enzo op 04 april 2014 - 01:05:20
Alonso praat ook vanuit zijn eigen beleving en ik ben erg blij dat hij eens eerlijk is. Hij vind het te langzaam en verlangt naar de auto's uit de begin jaren 2000, ik snap niet dat je dit een kulargument kan noemen.
Omdat we nog maar 2 weekenden hebben gehad van een formule waarvan de teams misschien nog niet eens 10% hebben bereikt wat er mogelijk is. Alleen al in de banden is nog minstens 2 seconden te winnen (volgens Hembery althans). Ook gaat de vergelijking van Alonso gewoon mank, omdat hij rondetijden van 2014 met poletijden van 2011 gaat vergelijken. Je moet poletijd met poletijd of rondetijd met rondetijd vergelijken. Dus ja, leuk en aardig dat het nu te langzaam is, maar laten we nu niet paniekerig gaan doen en met allemaal kneejerk-reacties komen, laat dit concept zich eerst gaan ontwikkelen.
da's ook wat Alonso zegt, dat het meer tijd nodig heeft;
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26874795
Ok, kwam in het autosportartikel niet zo erg naar voren en daar reageerde ik uiteraard op. Maar dan nog blijf ik het raar vinden dat hij een poletijd gaat vergelijken met een snelste ronde-tijd.

Enzo

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 12:50:30
Citaat van: Tuesday op 04 april 2014 - 01:55:12
Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 01:52:58
Citaat van: Enzo op 04 april 2014 - 01:05:20
Alonso praat ook vanuit zijn eigen beleving en ik ben erg blij dat hij eens eerlijk is. Hij vind het te langzaam en verlangt naar de auto's uit de begin jaren 2000, ik snap niet dat je dit een kulargument kan noemen.
Omdat we nog maar 2 weekenden hebben gehad van een formule waarvan de teams misschien nog niet eens 10% hebben bereikt wat er mogelijk is. Alleen al in de banden is nog minstens 2 seconden te winnen (volgens Hembery althans). Ook gaat de vergelijking van Alonso gewoon mank, omdat hij rondetijden van 2014 met poletijden van 2011 gaat vergelijken. Je moet poletijd met poletijd of rondetijd met rondetijd vergelijken. Dus ja, leuk en aardig dat het nu te langzaam is, maar laten we nu niet paniekerig gaan doen en met allemaal kneejerk-reacties komen, laat dit concept zich eerst gaan ontwikkelen.
da's ook wat Alonso zegt, dat het meer tijd nodig heeft;
http://www.bbc.com/sport/0/formula1/26874795
Ok, kwam in het autosportartikel niet zo erg naar voren en daar reageerde ik uiteraard op. Maar dan nog blijf ik het raar vinden dat hij een poletijd gaat vergelijken met een snelste ronde-tijd.

BBC quote ook net andere stukken van het interview t.o.v. Autosport.com. Het is maar net waar je de nadruk op legt als artikel schrijver.

CitaatAlthough there is talk that tweaks to the sporting regulations may be enough to spice up the racing, Alonso is not convinced that such changes will help matters.

"If they allowed some more fuel in the cars that are fast, they will be even faster," he said. "And the cars that are slow will be a little bit less slow.

"It's not that we will see the Marussia or the Caterham winning the race. We need to try to do a better show, but we need to think in which way. We need to give a little bit more time also to the races because we only had two.

Perton

Lijkt mij (maar dat durf ik natuurlijk niet 100% zeker te zeggen) dat Autosport wel de meest volledige quotes heeft dat en de artikelen die ik op internet zag die de nadruk leggen op 'het kost tijd' maar een deel van de quotes hebben gebruikt. Ik was natuurlijk niet bij het interview, dus ken de intonatie van Alonso niet, maar dat doet mij vermoeden dat het artikel van Autosport dichter bij de daadwerkelijke mening van Alonso ligt, dan al die artikelen die uitgaan van 'geef het tijd'.

Maar dat zeg ik uiteraard met een slag om de arm. Zeker weten doe ik het niet, dus ik ga Alonso er ook niet op 'aanvallen', maar het meest volledige bericht is dat van Autosport, dus daar ga ik dan ook het meest van uit.

Enzo

Citaat van: Perton op 04 april 2014 - 13:04:23
Lijkt mij (maar dat durf ik natuurlijk niet 100% zeker te zeggen) dat Autosport wel de meest volledige quotes heeft dat en de artikelen die ik op internet zag die de nadruk leggen op 'het kost tijd' maar een deel van de quotes hebben gebruikt. Ik was natuurlijk niet bij het interview, dus ken de intonatie van Alonso niet, maar dat doet mij vermoeden dat het artikel van Autosport dichter bij de daadwerkelijke mening van Alonso ligt, dan al die artikelen die uitgaan van 'geef het tijd'.

Maar dat zeg ik uiteraard met een slag om de arm. Zeker weten doe ik het niet, dus ik ga Alonso er ook niet op 'aanvallen', maar het meest volledige bericht is dat van Autosport, dus daar ga ik dan ook het meest van uit.

Yep, ik ook. Daarnaast denk ik dat alle coureurs tegenwoordig een enorm blad voor de mond nemen en niet echt vanuit hun hart (mogen)spreken.

3phasE

Ik snap het commentaar van Redbull en Ferrari op de nieuwe reglementen niet zo.
Beide teams hebben destijds ingestemd en nu gaan ze lopen zeuren.
Dat het geluid met deze nieuwe specificaties anders zou zijn wist iedereen van tevoren.
Dat de auto's niet snel genoeg zouden zijn vind ik al helemaal geen argument.
De auto's van vorig jaar waren tenslotte al jaren doorontwikkeld, niet fair dus om de nieuwe auto's van dit seizoen mee te vergelijken.
De evolutie van de nieuwe auto is net begonnen dus laten we nog een paar jaar wachten met vergelijken.
Ik weet zeker dat over drie á vier jaar de rondetijden van vorig seizoen wel gehaald gaan worden....
The future is electric!

Wings

Natuurlijk heeft Red Bull kritiek het is immers Mercedes dat de klok slaat. En van Red Bull weten we, lukt het niet linksom, proberen ze het rechtsom. De één noemt het unfair de ander weer slim. Zeg het maar.

Kootje

Ik noem het kinderachtig, mag dat ook? ???