Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Gonzalo

Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 20:46:14
Citaat van: Tuesday op 25 februari 2014 - 20:41:48
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 12:42:30
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 12:35:48
Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.


Yup, scherp opgemerkt...Dus gaan die grijze duiven van de FIA voor volgend jaar weer van alles en nog wat verzinnen... ::)
yup, dat is dit jaar nieuw, nooit eerder gezien dat een voorvleugel afbrak en onder de wielen kwam. Wat zijn we weer dom bezig bij de FIA.  ::)
Kritiek geven op de FIA terwijl het volledig Mercedes zn fout is, ongelofelijk....
Dit jaar is het nieuw, maar ze konden dit weten uit het verleden. Ratzenberger is op deze manier verongelukt.

janke

Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 21:51:42
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 20:46:14
Citaat van: Tuesday op 25 februari 2014 - 20:41:48
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 12:42:30
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 12:35:48
Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.


Yup, scherp opgemerkt...Dus gaan die grijze duiven van de FIA voor volgend jaar weer van alles en nog wat verzinnen... ::)
yup, dat is dit jaar nieuw, nooit eerder gezien dat een voorvleugel afbrak en onder de wielen kwam. Wat zijn we weer dom bezig bij de FIA.  ::)
Kritiek geven op de FIA terwijl het volledig Mercedes zn fout is, ongelofelijk....
Dit jaar is het nieuw, maar ze konden dit weten uit het verleden. Ratzenberger is op deze manier verongelukt.

Kom even kijken naar de beelden. Hij heeft een lift off. Het wordt zowel off topic. ;)

Some things are too important to be left in the past.

Gonzalo

Klopt, we gaan even verder via PM :)

Het zal me in ieder geval benieuwen hoelang de FIA gaat wachten om in te grijpen als de topsnelheden echt gaan oplopen. Ik hoop zo lang mogelijk.

Franky R.

Citaat van: Tuesday op 25 februari 2014 - 20:41:48
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 12:42:30
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 12:35:48
Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.


Yup, scherp opgemerkt...Dus gaan die grijze duiven van de FIA voor volgend jaar weer van alles en nog wat verzinnen... ::)
yup, dat is dit jaar nieuw, nooit eerder gezien dat een voorvleugel afbrak en onder de wielen kwam. Wat zijn we weer dom bezig bij de FIA.  ::)
Kritiek geven op de FIA terwijl het volledig Mercedes zn fout is, ongelofelijk....


Lezen is kennelijk ook een vak... ::) ...Maar het is goed, hoor!

Jozef

Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 21:51:42
Citaat van: Tuesday op 25 februari 2014 - 20:41:48
Citaat van: Franky R. op 25 februari 2014 - 12:42:30
Citaat van: Gonzalo op 25 februari 2014 - 12:35:48
Plus dat een afgebroken voorvleugen makkelijk onder de wielen terechtkomt, en zo zware crashes kan veroorzaken. Is in de eerste testsessie al voorgekomen bij Hamilton.
Yup, scherp opgemerkt...Dus gaan die grijze duiven van de FIA voor volgend jaar weer van alles en nog wat verzinnen... ::)
yup, dat is dit jaar nieuw, nooit eerder gezien dat een voorvleugel afbrak en onder de wielen kwam. Wat zijn we weer dom bezig bij de FIA.  ::)
Kritiek geven op de FIA terwijl het volledig Mercedes zn fout is, ongelofelijk....
Dit jaar is het nieuw, maar ze konden dit weten uit het verleden. Ratzenberger is op deze manier verongelukt.

Wát is er nieuw? Mercedes maakte toevallig een voorvleugel die op structureel vlak niet deugde. Dit gebeurde op de eerste testdag en sindsdien niet meer. Lage neuzen hebben daar echt niks mee te maken. ::)

Dat een voorvleugel na afbreken onder de wagen terechtkomt, is van alle dag. Dit gebeurt ook soms in races na een botsing (zoals met Alonso in Maleisië zoals Maikel al postte).

Maar ja, het is gemakkelijk en vermakelijk om de FIA ergens de schuld van te geven...

Kootje

De kritiek gaat niet om afbrekende vleugels die onder auto's komen, daar is namelijk niets tegen te doen en heeft de FIA ook geen enkele schuld aan. Hoog of laag gemonteerde vleugels, dat maakt niets meer uit zodra deze afgebroken is komt die sowieso op de grond terecht met het risico dat deze onder 'n auto verdwijnt.

Waar het wel omgaat is dat de FIA de hoge neuzen verbied omdat men met hoge neus makkelijk over het achterwiel van 'n voorligger gelanceerd kan worden. Hun oplossing, de lage neus. En nu komt de kritiek. Met 'n lage neus sluit je het gelanceerd worden weliswaar voor 99% uit, maar nu kun je onder je voorligger terecht komen en deze zo optillen wat voor minstens evenzo gevaarlijke situaties kan zorgen.

robbert

kan er een aparte topic gemaakt worden over de gevaren van de f1 neuzen

NielsD

Citaat van: robbert op 26 februari 2014 - 12:56:08
kan er een aparte topic gemaakt worden over de gevaren van de f1 neuzen

Wat mij betreft kan er verder gepraat worden over neuzen in dit topic:

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,13115.600.html
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Maikel0230

Toch opmerkelijk, geruchten dat Red Bull van Renault af wilt vieren hoogtij en ineens komen er ook geruchten dat Cosworth aan een terugkeer in 2015 werkt.

De twee zijn zoals al eerder hier besproken aan elkaar gelinkt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Sabai

Cosworth lijkt me nou niet echt een stap voorwaarts.  Renault krijgt het heus wel op de rit en dan zijn ze weer blij.

Maikel0230

Dat lijkt mij dus ook maar Matezitsch droomt van een eigen motor, vergeet dat niet

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

janke

Hij kan dromen wat hij wil. Cosworth back on top zal die Oostenrijker een kapitaal kosten. En btw ik geloof er geen reet van dat RBR nu al de boel met Ranault in de steek wil laten. Jezus, we moeten nog beginnen.

Trouwens volgens mij zal dan die deal pas vanaf 2015 kunnen ingaan.

Leuk na vier jaar eens wat minder zijn incl. Newey. Beroemde renstallen gingen RBR voor. Ik kijk er naar uit in de Melbourne race.
Some things are too important to be left in the past.

Gonzalo

Ik vind het inderdaad ook erg vroeg. Eén minder seizoen is toch geen drama? Ik heb ze niet gehoord toen ze de vorige vier jaar een motor hadden die ze mee aan de titel hielp.

Volgens mij willen ze gewoon druk zetten.

Jozef

Citaat van: Maikel0230 op 26 februari 2014 - 21:26:28Dat lijkt mij dus ook maar Matezitsch droomt van een eigen motor, vergeet dat niet

Heeft hij dat zelf gezegd of zijn dat ook geruchten? Want ik zie er echt het nut van in voor hem. Red Bull Racing is, zoals James May het terecht verwoordde, een marketingafdeling van Red Bull. Een eigen motor ontwikkelen kost een fortuin en het zal ze nauwelijks meer opleveren dan wanneer ze met Renault-motoren of wat voor motoren dan ook rijden.

Breaktest

De geschiedenis herhaalt zich. Renault mag dan onlosmakelijk met het turboconcept verbonden zijn, in feite hebben ze er altijd met de Franse slag naar gegooid. Natuurlijk moesten zij pionieren en kun je 1977 en 1978 (waarin maar 3 punten werden gehaald) als leerjaren beschouwen. Maar dat na 5 jaar doormodderen niet Renault maar Ferrari met de eerste turbotitel ervan door ging (met een aanloopje van slechts 2 jaar) is natuurlijk killing. En het lijkt er niet op dat ze ervan geleerd hebben...