Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Edwin90


3phasE

Di Montezemolo heeft in een interview inderdaad gezegd dat ie overweegt in de LMP1-klasse te gaan deelnemen aan het WEC (LeMans-series).
Eèn van de hoofdredenen is dat de 1.6L V6-turbomotoren (met wat kleine aanpassingen) ook uitermate geschikt zijn voor langeafstandsraces.

Dus misschien Ferrari vs Porsche in 2015  :D
The future is electric!

Maikel0230

Dat gerucht deed inderdaad al langer de ronde, en als ik eerlijk mag, als Ferrari ook de jump maakt naar LMP1 dan wordt dat veld wel uitermate interessant met Toyota, Audi, Porsche en Ferrari.

Ik vermoed dat de turbo motoren van Renault en Mercedes dan ook wel in aanmerking komen voor WEC? Misschien dat ook daar iets van komt...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

3phasE

The future is electric!

3phasE

Een andere reden voor di Montezemolo om deelname aan de WEC in LMP1-klasse te overwegen is overigens dat hij liever strijdt met andere autofabrikanten (Audi, Porsche en Toyota) dan met frisdrankproducenten...  ;)
The future is electric!

Maikel0230

Of omdat het gewoon tijd is om Audi te onttronen als kings of Le Mans. Tijd voor iets anders dan Deutschland über alles. Ik zie het in elk geval zitten.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

3phasE

En wie moeten er dan achter het stuur van die LMP1-Ferrari?
Misschien Massa wel  :D
The future is electric!

Maikel0230

Ik kan me inbeelden dat de coureurs die voor het cliënt team AF CORSE rijden in de GT PRO klasse van het WEC zeker in aanmerking komen

http://www.afcorse.it/english/N18_WEC-Drivers.html

Natuurlijk zijn er ook nog de testcoureurs van het F1 team, de la Rosa en Gené

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

robbert

Citaat van: Keijmel op 06 december 2013 - 22:00:06
En wie moeten er dan achter het stuur van die LMP1-Ferrari?
Misschien Massa wel  :D

zal moeilijk zijn. Massa rijdt bij williams ;D :D

3phasE

Massa rijdt in 2014 bij Williams, Robbert.
Maar Ferrari overweegt om pas in 2015 deel te gaan nemen aan het WEC (in LMP1-klasse).
Dat biedt mogelijkheden, toch? ;)
The future is electric!


3phasE

Tja, wie weet wat voor een clausules er in zo'n contract staan, Jeroen.
Uit het verleden blijkt wel dat contracten heel vaak hun einde niet halen  ;)

Maar wat te denken van Kubica?
The future is electric!

0634

En sowieso worden contracten wel eens verbroken, maar gezien de lengte van het contract, geloof ik eerder dat Massa nog een paar jaar F1 rijdt.

En Kubica? De crashkoning? Wie weet. Maar als ik alles rond hem lees vraag ik me wel eens af of het wel helemaal lekker in zijn bovenkamer zit. Die rijdt zich nog eens dood.


robbert

Citaat van: Keijmel op 07 december 2013 - 09:55:55
Massa rijdt in 2014 bij Williams, Robbert.
Maar Ferrari overweegt om pas in 2015 deel te gaan nemen aan het WEC (in LMP1-klasse).
Dat biedt mogelijkheden, toch? ;)
zal moeilijk gaan als hij een 3jarig contract heeft bij williams. Maar je weet nooit, in de f1 worden al dikwijls dwaze beslissingen genomen ;)

Tuesday

Citaat van: Keijmel op 06 december 2013 - 21:04:04
Een andere reden voor di Montezemolo om deelname aan de WEC in LMP1-klasse te overwegen is overigens dat hij liever strijdt met andere autofabrikanten (Audi, Porsche en Toyota) dan met frisdrankproducenten...  ;)
dat heeft ie toch niet echt gezegd?? ik denk toch dat het momenteel Montezemolo's grootste wens is om die frisdrankfabrikant te verslaan.