Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

0634

Citaat van: Keijmel op 05 december 2013 - 08:31:56
Tuurlijk, motorenleveranciers mogen hun motoren testen, maar gaat Ferrari hier niet een stapje verder?
Zij testen hun motor in chassis (dus niet op testbank) en misschien zelfs in combinatie met hybride-systemen.
Wie het weet mag het zeggen  ;)

Ik zou eigenlijk niet weten waarom het niet zou mogen. Je mag dat blok in ieder chassis leggen, alleen niet in een F1-chassis, lijkt me.

3phasE

Lijkt mij ook, maar wie zegt dat ze hier alleen de motor testen, en niet ook de hybride-systemen (KERS)?

Maar goed, wat vindt je van het geluid van de V6 turbo?
The future is electric!

NielsD

Citaat van: Keijmel op 05 december 2013 - 09:44:35
Lijkt mij ook, maar wie zegt dat ze hier alleen de motor testen, en niet ook de hybride-systemen (KERS)?Maar goed, wat vindt je van het geluid van de V6 turbo?

Ik moet zeggen, dat geluid van die Ferrari valt niet tegen. Toch mis ik dat hoge schelle geluid.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Citaat van: Keijmel op 05 december 2013 - 09:44:35
Lijkt mij ook, maar wie zegt dat ze hier alleen de motor testen, en niet ook de hybride-systemen (KERS)?

Maar goed, wat vindt je van het geluid van de V6 turbo?

Weetikveel. Wie zegt dat ze dat wel testen dan? Waarom uitgaan van illegale praktijken als we een filpmje zien waarop ze ogenschijnlijk niets illegaals doen? Waarom dan allerlei dingen verzinnen die ze misschien ook wel doen en stiekem niet mogen? 

En hoe het klinkt? Ach, geen idee. Kan ik van zo'n filmpje niet zeggen. Zal vast goed zijn. En anders went het ook wel weer :).

3phasE

Zit wat lager in de toeren (15000 ipv 18000) en dat is goed te horen.
Maar het fluiten van die turbo maakt dat wel goed  ;D
The future is electric!

3phasE

Ik verzin helemaal niets, Jeroen, en ik zeg ook niet dat de test illegaal was (plaatste "illegale" ook bewust tussen haakjes), ik vroeg het me alleen maar af.
We zitten tenslotte op een discussie-forum...  ;)
The future is electric!

0634

Citaat van: Keijmel op 05 december 2013 - 10:27:34
Ik verzin helemaal niets, Jeroen, en ik zeg ook niet dat de test illegaal was (plaatste "illegale" ook bewust tussen haakjes), ik vroeg het me alleen maar af.
We zitten tenslotte op een discussie-forum...  ;)

In die zin bedoelde ik 'verzinnen' ook niet., don't take it personal :)

Maar ik heb nou niet het idee dat het veel zin heeft om te suggereren dat er illegale praktijken gebeuren, aan de hand van een flimpje waaruit niets te concluderen valt.

Ik zie niks illegaals. Ik zie ook niets dat illegaliteit suggereert. Dus waarom zullen we daar dan aan denken?

robbert

nee ik zie ook niks illegaals. En als het toch illegaal is, dan mogen ze de teams met renaultmotoren ook goed controleren. Want, zoals al gezegd, die testten hun motor in een racewagen van world series by renault. Dus die kunnen ook nog eens banden getest hebben en de rest van de technische snufjes

Matthijs

Joh, volgend jaar zijn er maar 3 motorleveranciers. Renault test in een FR3.5, Ferrari in een LaFerrari en Mercedes douwt 'm misschien wel in een DTM. Iedereen blij.

Edwin90

Misschien haalt Renault die oude Espace van Prost wel weer van stal  ;D

0634

Zou niet onlogisch zijn. Prost is een enorme innovator. Had in de jaren 80 al zo'n getrapte neus die je tegenwoordig ziet ;).

NielsD

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 13:16:48
Zou niet onlogisch zijn. Prost is een enorme innovator. Had in de jaren 80 al zo'n getrapte neus die je tegenwoordig ziet ;).

Over tien jaar rijden ze allemaal in een Renault Espace over het circuit dus ;D
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

robbert

Citaat van: NielsD op 05 december 2013 - 15:57:35
Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 13:16:48
Zou niet onlogisch zijn. Prost is een enorme innovator. Had in de jaren 80 al zo'n getrapte neus die je tegenwoordig ziet ;).

Over tien jaar rijden ze allemaal in een Renault Espace over het circuit dus ;D

ja lol   ;D ;D ;D :D :D :D

Franky R.

Ik zie er niets illegaals aan. Immers heeft de FIA het niet verboden dat de motoren in een ander type auto worden getest...Dus als Mercedes haar V6-turbo in een DTM-auto stopt, voorzie ik geen protesten.


Het gaat immers niet om een totaalpakket van motor en chassis voor de F1. ;)

Perton

Over de Ferrari motor gesproken, ze sluiten niet uit in de toekomst een lmp1 auto te bouwen met deze motor erin