Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 09 december 2013 - 16:25:58
Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 09:06:58
Jep 30 voor zachte en 50 voor harde.
Ik blijf dat apart vinden: wat doe je in die resterende 20%?

nog n keer hard of zacht gebruiken ???

Jehoentelaar

Oh zo. Ik dacht dat het percentages waren voor het totale gebruik van hard en dacht in de race.

Buxoq

#122
Citaat van: Kootje op 09 december 2013 - 16:51:23
Citaat van: Jehoentelaar op 09 december 2013 - 16:25:58
Citaat van: Perton op 09 december 2013 - 09:06:58
Jep 30 voor zachte en 50 voor harde.
Ik blijf dat apart vinden: wat doe je in die resterende 20%?

nog n keer hard of zacht gebruiken ???
Dan rijd je bijv. 2 keer zacht en 1 keer hard of juist net andersom. Want als je met een set hard en zacht op de een 50% mag rijden en de andere 30% dan moet je wel 2 keer stoppen.

Edit: Haha Kootje zei het al, ik heb ergens iets verkeerd gedaan of gelezen.

Perton

Het is geen gekke vraag van mijn bijna buurman trouwens, want zoals het in het Autosport-artikel verscheen (die kwamen er als eerste mee) stond het er wel op die manier geschreven.

3phasE

Vraag me trouwens af of de bolides volgend jaar nu nog bredere achterbanden krijgen ivm het hogere koppel van de V6 turbomotoren?
Heb er ergens iets over gelezen.
The future is electric!

Perton

Was wel waar Mercedes (?) om vroeg, maar geen idee of dat nog is doorgegaan of niet. Volgens mij niet, maar ik kan me vergissen.

3phasE

Kan er niets meer over terugvinden dus zal misschien wel van de baan zijn...
The future is electric!

Buxoq

Citaat van: Keijmel op 09 december 2013 - 22:27:46
Vraag me trouwens af of de bolides volgend jaar nu nog bredere achterbanden krijgen ivm het hogere koppel van de V6 turbomotoren?
Heb er ergens iets over gelezen.
De breedte van de achterbanden worden voor volgend jaar niet aangepast.

NielsD

Heb even een berichtje getikt, met onderin een filmpje waar de wijzigingen aan de auto's worden uitgelegd.

http://www.gppits.net/nieuws/formule_1_de_grote_veranderingen/
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

3phasE

Eén van de grotere veranderingen, naast de turbomotoren, is toch wel het nieuwe hybride-systeem (KERS).
Met 150pk (ipv 80pk afgelopen seizoen) wordt dat toch een geducht wapen....
The future is electric!

Edwin90

Zeker, op Sky hadden ze het er al van dat dat wanneer je (k)ers faalt dat (sportief gezien) je race er op zit. Zo veel invloed zou het moeten hebben.

3phasE

Absoluut, dan ben je ineens zo'n 20 á 25% van je max. vermogen kwijt (er van uitgaande dat de turbomotoren ongeveer 500pk gaan leveren).
The future is electric!

Buxoq

Citaat van: Edwin90 op 11 december 2013 - 12:36:26
Zeker, op Sky hadden ze het er al van dat dat wanneer je (k)ers faalt dat (sportief gezien) je race er op zit. Zo veel invloed zou het moeten hebben.
Als je ERS faalt en je moet het vervangen geld dat volgend jaar volgens de regels als een nieuwe motor dus ik verwacht dat er verschillende coureurs er meer dan 5 nodig hebben.

Maikel0230

#133
Inderdaad ERS zorgt voor een goede 150pk (althans dat is wat er beweerd wordt, zal ook wel van team tot team afhangen denk ik), als je dat moet missen ga je meer pijn lijden als nu. In 2013 bijvoorbeeld was je drie tienden per ronde kwijt en dat had al veel effect.

Ik hen me nog niet zo verdiept in dit ERS systeem, ik geloof iets gelezen te hebben dat dit ook niet meer ingezet kan worden wanneer men wil en dat het de ganse ronde gewoon actief is? Weet iemand of dat klopt?

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

3phasE

Het hybride-systeem kan gebruikt worden (net als vorig jaar) zodra het opgeladen is.
Het is met 150pk niet alleen krachtiger, maar kan (als ik me niet vergis) ook vaker én langer gebruikt worden (dus meer capaciteit).
Ook wordt niet alleen kinetische energie (dat vrijkomt bij het remmen), maar ook b.v. warmte van de motor, omgezet in elektrische energie....
The future is electric!