Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Tuesday

Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 19:19:36
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 19:07:43
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:45:03
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:42:07
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:37:44
Citaat van: Tuesday op 05 november 2014 - 18:33:23
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 18:25:54
Nee waarom. Ik snap niet waar je heen wilt.
Er zullen dan toch relatief eenvoudige onderwerpen zijn die de prijs bepalen. Misschien vragen ze nu eigenlijk wel veels te veel voor die blokjes.
Mercedes heeft al de goedkoopste motor. Nu voert iedereen druk uit op Mercedes om de reglementen te veranderen en dan mogen ze als bonus voor hun getoonde goede wil ook nog eens gaan onderhandelen met klantenteams over lagere prijzen voor hun motor? dat lijkt me toch echt een brug te ver.

Ja maar Teusday, Mercedes is duidelijk de beste. Denk je niet dat ze juist meer kunnen vragen. En dat Renault minder zal kunnen vragen.
Het is juist vraag een aanbod he. Mercedes zal veel vraag hebben en maar beperkt kunnen leveren. Ik denk dat t wel losloopt.
maar eerder vandaag zei je dit toen ik zei dat de Mercedes klantenteams waarschijnlijk niet zo blij zouden zijn met een verandering;
Citaat van: Figge op 05 november 2014 - 10:52:11
Hoezo? In het verleden was het altijd dat je een fabrieksteam en klantenteams had. Ik zie het probleem niet. Kunnen ze een goedkopere deal afdwingen.

Dat is hetzelfde toch. Perspectief van uit de klant om goedkopere motoren te onderhandelen.
Voor de leverancier om een betere prijs te krijgen. Het kan voor sommige teams een voordeel opleveren. Voor andere een nadeel.
in t algemeen wel, maar jij droeg dit aan als argument waarom Mercedes klantenteams ook wel zouden instemmen. Nu ga je allerlei dingen door elkaar halen. Kortom, begin ff opnieuw met het punt dat je in de eerste plaats wilde maken.

Sorry snap je punt. In de wereld tussen mijn oren zijn Mercedes het team en Mercedes de motorleverancier 2 entiteiten.
Ik denk niet dat Toto en Niki de prijs bepalen, maar een andere entiteit binnen het concern.
dat weet ik niet, zou kunnen. Maar ik denk dat Mercedes uit sportiviteitsoogpunt wel gaat instemmen met een versoepeling. Maar ik denk niet dat ze willen onderhandelen over de prijs aangezien ze al de beste motor leveren voor de laagste prijs van allemaal.

Jehoentelaar


Figge


Tuesday

sorry hoor, vaak knip ik er wel stukken van af, maar soms heb ik het ook niet door. (en bij deze laat ik jouw quote weg)

http://www.gppits.net/forum/index.php/topic,11040.0.html

Jehoentelaar

Haha no hard feelings verder, wilde er even naar hinten.

Tuesday

Citaat van: Jehoentelaar op 05 november 2014 - 20:03:17
Haha no hard feelings verder, wilde er even naar hinten.
als ik het terug kijk heb je op zich wel een punt ;) k had het niet door

Arthur

Bernie oppert terug naar de V8 in 2015.... Mercedes weigert.... ;-(
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


Sabai


Maikel0230

Dat lijkt me ook niet echt zinnig en dat zo zo'n smerige move zijn. Dat Ferrari en Renault nu bedelen om de regels terug open te gooien snap ik nog wel, ze liggen serieus achter en hopen zo dichterbij te komen maar terug naar de oude V8 gaan zou echt een smerige staaltje politiek zijn.

Lijkt me wel dat Mercedes nu wel in grotere mate akkoord zal gaan.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Nu teruggaan naar V8 betekent dat de geloofwaardigheid van de Formule 1 in een keer volledig de vernieling in gaat. Dat tijdperk was leuk, maar het is voorbij en komt niet meer terug. Net als V10, V12, sigaren en motoren voorin.

Matthijs

Inderdaad. Nu moet de F1 eraan werken om de nieuwe turbo's goedkoper, krachtiger, zuiniger, spectaculairder en prettiger in het gehoor te krijgen. Terug naar V8 is kansloos.

Arthur

Citaat van: Matthijs op 11 november 2014 - 08:23:06
Inderdaad. Nu moet de F1 eraan werken om de nieuwe turbo's goedkoper, krachtiger, zuiniger, spectaculairder en prettiger in het gehoor te krijgen. Terug naar V8 is kansloos.

V.w.b. het geluid zou die V8 terug mogen komen :)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Matthijs

Ik vond het geluid van de V8 niks bijzonders. Saai zelfs. De V10, daar kreeg ik kippevel van, net zoals sommigen dat hebben met een V12. Maar een V10 of een V12 is helemaal niet meer van deze tijd. Je kunt er wel naar terugverlangen, maar er is geen motorbouwer die erop zit te wachten. En de samenleving ook niet.

Mensen moeten gewoon accepteren dat dit het eerste jaar van de turbomotoren was, een jaar met opstartproblemen. Een jaar waarin werd gevreesd dat iedereen in de eerste race zou uitvallen en dat iedereen de hele race brandstof zou moeten sparen. Het is een topjaar geworden wat gevechten en races betreft. Ik geloof echt de motoren de komende jaren beter, sneller en mooier in het oor liggend worden.

NielsD

Van mij mogen ze gerust terug naar de V8-motoren, maar dat is simpelweg geen optie. Waar ik wel een enorme voorstander van ben is om de regels gewoon te versoepelen. Vroeger reden ze met turbo-motoren waar ze gerust 1000 pk uittrokken, laat ze dat maar weer doen. Zorg er maar voor dat de teams niet meer benzine hoeven te sparen en dus de volle 15000 touren aan kunnen tikken (want dat is dit hele jaar niet gebeurd, max 12000), geef de teams gewoon meer vrijheid wat betreft de motor.

Ik geloof zeker dat je qua geluid meer uit zo'n turbo kan halen, maar geef de teams dan ook de kans.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna