Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

Figge

Ik ben altijd snel gewend aan nieuwe dingen in f1. Zo ook het geluid. Op tv vind ik het niet hinderlijk meer. Langs de baan zal het wel even wennen zijn. Maar niet altijd alles kan altijd fantastisch zijn. Het is maar geluid.

Sabai

Citaat van: Figge op 08 april 2014 - 17:43:03
Ik ben altijd snel gewend aan nieuwe dingen in f1. Zo ook het geluid. Op tv vind ik het niet hinderlijk meer. Langs de baan zal het wel even wennen zijn. Maar niet altijd alles kan altijd fantastisch zijn. Het is maar geluid.

Ik begin er ook al aan te wennen.  Maar mooi zal ik het nooit gaan vinden.

0634

Citaat van: Figge op 08 april 2014 - 17:43:03
Ik ben altijd snel gewend aan nieuwe dingen in f1. Zo ook het geluid. Op tv vind ik het niet hinderlijk meer. Langs de baan zal het wel even wennen zijn. Maar niet altijd alles kan altijd fantastisch zijn. Het is maar geluid.

Dat heb ik ook. Ik mis het oude geluid totaal niet, al zal het op het circuit inderdaad wellicht anders zijn. Dat heb ik nog niet ervaren.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 18:52:53
Citaat van: Figge op 08 april 2014 - 17:43:03
Ik ben altijd snel gewend aan nieuwe dingen in f1. Zo ook het geluid. Op tv vind ik het niet hinderlijk meer. Langs de baan zal het wel even wennen zijn. Maar niet altijd alles kan altijd fantastisch zijn. Het is maar geluid.

Dat heb ik ook. Ik mis het oude geluid totaal niet, al zal het op het circuit inderdaad wellicht anders zijn. Dat heb ik nog niet ervaren.
op de onboards mis ik het wel, maar k vind het op zich wel lekker dat het op de achtergrond nu allemaal wat stiller is. Op het circuit was één van de mooiste dingen dat je auto's al van ver kon horen, dat zal nu een stuk minder zijn. Maar dat gigantische lawaai als ze voor je neus rijden, dat kon ook wel een stukje minder en was zonder oordoppen ook haast al niet te doen.

janke

Haal die turbo eraf, vooral het warme deel en je kunt weer jank-geluid horen. Maar zoals meerdere collega forummers stoort mij het geluid helemaal niet.
Some things are too important to be left in the past.

3phasE

F1 Sound" Ayrton's-Lotus Renault V6 Turbo" engine...:

Zo klonken de turbomotoren tijdens het eerste turbo-tijdperk (jaren tachtig).
Let vooral ook op de techneuten zonder gehoorbescherming.
The future is electric!

Perton

Ik moet ook zeggen dat ik eigenlijk veel liever deze motoren heb hoor. Ik ben wel eens bij EuroBOSS-races geweest (of Boss GP heet dat volgens mij tegenwoordig) en het is leuk om die oude auto's te zien racen, maar als je in de pitstraat loopt, doet dat geluid gewoon echt pijn. Ik weet ook nog hoe erg ik de opwarmronde vond toen ik in Spa was (ik zat in Pouhon, 2001). Ik vind dat persoonlijk allemaal maar overdreven dat harde geluid, en dan ben ik nog wel van de luide kroegen-generatie.

janke

Citaat van: Keijmel op 08 april 2014 - 21:14:44
F1 Sound" Ayrton's-Lotus Renault V6 Turbo" engine...:

Zo klonken de turbomotoren tijdens het eerste turbo-tijdperk (jaren tachtig).
Let vooral ook op de techneuten zonder gehoorbescherming.

Bij die motor werd er nog geen energie afgenomen om een zooitje electronica en accu's vol te pompen voor extra power. Toerental was ook hoger. Het was gewoon mechanischer (ook de bak) wat sound geeft. Overigens good old days, geweldig.
Some things are too important to be left in the past.

3phasE

Dat klopt, Janke. Waar het mij om gaat is dat de motoren toen ook niet extreem luidruchtig waren.
En volgens mij zaten ze toen ook onder de 15.000 rpm hoor, maar dat zou ik op moeten zoeken.

Inderdaad wel gaaf die "good old days"! : )
The future is electric!

Perton

Mercedes heeft bevestigd dat ze met oude regels ook per 2015 uit de sport zouden zijn vertrokken als de nieuwe motoren niet waren ingevoerd. Wel met de aanvulling dat die periode nog iets gerekt had kunnen worden zolang ze voorin mee zouden doen. Maar het is mij niet duidelijk of ze dat bedoelden als team of ook als motorleverancier. In het laatste geval had je dus een raceklasse met alleen Ferrari (en wellicht Cosworth gehad). Nou, have fun daarmee.

robbert

Citaat van: Perton op 09 april 2014 - 11:40:32
Mercedes heeft bevestigd dat ze met oude regels ook per 2015 uit de sport zouden zijn vertrokken als de nieuwe motoren niet waren ingevoerd. Wel met de aanvulling dat die periode nog iets gerekt had kunnen worden zolang ze voorin mee zouden doen. Maar het is mij niet duidelijk of ze dat bedoelden als team of ook als motorleverancier. In het laatste geval had je dus een raceklasse met alleen Ferrari (en wellicht Cosworth gehad). Nou, have fun daarmee.

dan ging ferrari mss successen behaald hebben dit seizoen ;D

Enzo

Citaat van: Perton op 09 april 2014 - 11:40:32
Mercedes heeft bevestigd dat ze met oude regels ook per 2015 uit de sport zouden zijn vertrokken als de nieuwe motoren niet waren ingevoerd. Wel met de aanvulling dat die periode nog iets gerekt had kunnen worden zolang ze voorin mee zouden doen. Maar het is mij niet duidelijk of ze dat bedoelden als team of ook als motorleverancier. In het laatste geval had je dus een raceklasse met alleen Ferrari (en wellicht Cosworth gehad). Nou, have fun daarmee.

De vraag is natuurlijk hoe serieus je een dergelijk dreigement moet nemen. Een constructeur gaat heel ver om iets voor elkaar te krijgen. (qua dreigen)

3phasE

Kijk maar naar Ferrari, die dreigen om de haverklap de formule 1 te verlaten ; )
The future is electric!

Enzo

Citaat van: Keijmel op 09 april 2014 - 17:51:38
Kijk maar naar Ferrari, die dreigen om de haverklap de formule 1 te verlaten ; )

Juist, wat dat bedreft zijn ze allemaal hetzelfde

Kootje

Vind hier toch wel 'n groot verschil tussen zitten hoor.

Mercedes heeft nergens gedreigd de sport te verlaten wanneer het reglement niet aangepast werd, maar geeft slechts aan de sport dan vaarwel gezegd te hebben. Maar dat is iets heel anders dan je vertrek als pressie/chantagemiddel in te zetten zoals we van Ferrari gewend zijn.