Het Grote Motorentopic 2014

Gestart door 3phasE, 04 december 2013 - 19:44:01

« vorige - volgende »

Stelling: Het is geen goed idee om formule 1 auto's volledig elektrisch door de pitlane te laten rijden omdat dit de veiligheid niet ten goede komt.

Eens.
8 (40%)
Oneens.
12 (60%)

Totaal aantal stemmen: 17

0634

Citaat van: Enzo op 04 april 2014 - 01:05:20
Citaat van: Jehoentelaar op 04 april 2014 - 00:32:08
Snelheid vind ik een kulargument want het hele verhaal staat pas aan het begin van de ontwikkeling. De topsnelheden zijn helemaal niet slecht, en het bochtenwerk wordt vanzelf bijgehaald als de aerodynamica verbetert. En het heeft in Maleisië er ook mee te maken dat die baan elke namiddag een emmer water op z'n dak krijgt, waardoor er nooit rubber blijft liggen.

Verder zie ik zelf het verschil niet of nauwelijks als er niet constant live-timing op het scherm is. Een paar seconden meer of minder heb ik geen seconde (hah) wakker van gelegen, en dat zal ook niet gebeuren.

Alonso praat ook vanuit zijn eigen beleving en ik ben erg blij dat hij eens eerlijk is. Hij vind het te langzaam en verlangt naar de auto's uit de begin jaren 2000, ik snap niet dat je dit een kulargument kan noemen.

Voor mij is het als toeschouwer inderdaad een kulargument. Ik merk er namelijk geen reet van of ze vijf seconden langzamer rijden dan andere jaren. Er wordt geen race leuker of minder leuk van. In zoverre ben ik het met Jehoentelaar eens dat het een kulargument is.

Bovendien zal de snelheid van deze lichting de komende tijd alleen maar toenemen. Algemeen bekend dat met nieuwe regels het enige tijd duurt, maar de snelheid altijd weer terugkomt.

0634

Citaat van: Keijmel op 05 april 2014 - 20:22:06
Ik snap het commentaar van Redbull en Ferrari op de nieuwe reglementen niet zo.
Beide teams hebben destijds ingestemd en nu gaan ze lopen zeuren.


De kritiek van hen slaat ook nergens op. Overal mee instemmen en nu mekkeren. Als zij hun zaakjes op orde hadden gehad had je ze niet gehoord.

Overigens moet Ferrari helemaal niet janken: met de vorige regels wonnen ze ook geen drol. Maakt voor hun blijkbaar niet uit, er is altijd wel iemand sneller dan zij.

3phasE

Di Montezemolo heeft de boel flink onder druk gezet door betere resultaten te eisen van de scuderia.
Omdat het dan toch weer niet gaat gaan onze Italiaanse vrienden weer om zich heen slaan.
Het ligt aan iedereen behalve aan hunzelf, terwijl ze toch echt zelf die te zware motor ontwikkeld hebben (om maar eens wat te noemen)....
The future is electric!

Dimensie

Citaat van: Jeroen op 06 april 2014 - 10:05:46
Citaat van: Keijmel op 05 april 2014 - 20:22:06
Ik snap het commentaar van Redbull en Ferrari op de nieuwe reglementen niet zo.
Beide teams hebben destijds ingestemd en nu gaan ze lopen zeuren.


De kritiek van hen slaat ook nergens op. Overal mee instemmen en nu mekkeren. Als zij hun zaakjes op orde hadden gehad had je ze niet gehoord.

Overigens moet Ferrari helemaal niet janken: met de vorige regels wonnen ze ook geen drol. Maakt voor hun blijkbaar niet uit, er is altijd wel iemand sneller dan zij.

De andere fabrikanten wilden een v4, daarom wilde Ferrari een v6 terwijl ze eigenlijk de v8 wilden houden.
Ze hebben ermee ingestemd maar het was eigenlijk meer een compromis. 

Perton

Tsja in een sport waarin de teams de regels (deels) bepalen, zul je nou eenmaal met compromissen moeten werken of gewoon uit de sport opflikkeren als dat je niet bevalt. Heb ik verder geen medelijden mee. Als we de V8 hadden gehouden en Ferrari had haar zin gehad, dan was Renault uit de sport vertrokken, die zijn wél akkoord gegaan met het compromis (want zij wilden meen ik wel de V4 toch?), en die hoor je nu ook niet klagen. Oké Red Bull dan wel, maar da's niet hetzelfde als Renault.

Dus Toto Wolff heeft gewoon gelijk als ie zegt dat teams niet moeten zeuren en maar beter hun best moeten doen. Hamilton zei het al: Je hoorde Luca di Montezemolo niet klagen toen Schumacher alle titels pakte. Een deel van de fans (waaronder ik) wil al jaren af van dat enorme belang van de aerodynamica en naar meer mechanische grip. Geen idee of de nieuwe reglementen dat bereiken, maar het is logisch dat een aerodynamica-mannetje als Newey dan flink tegen deze regels is. Gewoon laten blaten en verder negeren.

3phasE

Niet mee eens, Perton.
Als je aerodynamica aan banden zou leggen zouden teams met een zwakkere krachtbron, zoals nu bijvoorbeeld Redbull, bij voorbaat al verslagen zijn.
Nu kunnen zij dankzij een goed ontworpen chassis, dus zowel qua aerodynamica als mechanische grip, toch nog de strijd aan met de concurentie.
Niet veranderen dus.....
The future is electric!

Perton

Ok, ik heb het ook niet verwoord zoals ik wilde. Er moet een goede balans zijn, die balans lag in mijn ogen te veel op de aerodynamica de laatste jaren. Dat heeft denk ik ook deels te maken met een gebrek aan budgetcap, waardoor het het waard is om 50 miljoen te spenderen aan een klein vleugeltje (bij wijze van spreken).

Dimensie

Ik vind ook niet dat ze mogen klagen, alleen dat ze niet veel anders konden dan ermee instemmen.

Tuesday

ze gaan wat aan het geluid doen. k weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Een motor klinkt zoals klinkt, dat hoeft van mij niet op een kunstmatige manier worden aangepast.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113317

Maikel0230

Als we die 15 000 RPM al eens halen, dat zal het geluid wel al wat verbeteren denk ik.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 20:31:05
Als we die 15 000 RPM al eens halen, dat zal het geluid wel al wat verbeteren denk ik.
maar dat gaat niet gebeuren

Perton

Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 20:29:41
ze gaan wat aan het geluid doen. k weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Een motor klinkt zoals klinkt, dat hoeft van mij niet op een kunstmatige manier worden aangepast.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113317
Van mij hoeft het ook niet. Laat Renault en Ferrari gewoon harder werken om Mercedes bij te benen, zodra hun teams competitief zijn, klaagt niemand meer. Eigenlijk ook wat Todt in het laatste deel van het artikel zegt.

Maikel0230

Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 20:33:53
Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 20:31:05
Als we die 15 000 RPM al eens halen, dat zal het geluid wel al wat verbeteren denk ik.
maar dat gaat niet gebeuren

Weet het maar een mens mag hopen toch, vindt verder niet dat het huidige geluid zo slecht is.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 april 2014 - 20:34:21
Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 20:29:41
ze gaan wat aan het geluid doen. k weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Een motor klinkt zoals klinkt, dat hoeft van mij niet op een kunstmatige manier worden aangepast.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/113317
Van mij hoeft het ook niet. Laat Renault en Ferrari gewoon harder werken om Mercedes bij te benen, zodra hun teams competitief zijn, klaagt niemand meer. Eigenlijk ook wat Todt in het laatste deel van het artikel zegt.
het gaat om het geluid hè, niet om de prestatie's. En er wordt niets veranderd zonder unanieme toestemming van de teams

Sabai

Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 20:37:30
Citaat van: Tuesday op 06 april 2014 - 20:33:53
Citaat van: Maikel0230 op 06 april 2014 - 20:31:05
Als we die 15 000 RPM al eens halen, dat zal het geluid wel al wat verbeteren denk ik.
maar dat gaat niet gebeuren

Weet het maar een mens mag hopen toch, vindt verder niet dat het huidige geluid zo slecht is.

Ik begin er al aan te wennen maar vind het nog steeds niet geweldig.