2013: De eindafrekening in cijfers

Gestart door 0634, 02 december 2013 - 19:04:55

« vorige - volgende »

0634

Voor de goede orde: als ik overhypt zeg, bedoel ik niet dat hij niet goed zou zijn. Ik vind Hulk een groot talent, een uitstekende rijder, maar ik lees hier en op andere sites nog wel eens teksten waarvan ik de indruk krijg dat hij een Hamilton/Vettel talent is dat alleen geremd wordt door zijn materiaal. En dat vind ik iets te ver gaan (nog). Ik zie een talent net ónder dat niveau om eerlijk te zijn. Vandaar: overhypt, maar wel een groot talent verder.

Overigens ben ik het wel met Perton eens dat het nu snel moet gaan met Hulk. Als hij nu niet echt een paar stappen en een transfer maakt heb je kans dat zijn momentum wegzakt en nog jongere talenten hem gaan overvleugelen. Voor je het weet ben je een eeuwig talent.

Maikel0230

Sluit ik me bij aan, hij heeft veel potentieel, hoe ver dat potentieel reikt, daar spreek ik me nu niet over uit. Feit is gewoon dat er nu echt wel eens een podium moet gescoord worden. Nu toegegeven, bijna elk jaar van team naar team hoppen kan ook niet echt goed zijn voor je voorbereiding maar goed er moet meer gepresteerd worden en meer consistenter die top tien halen.

Ik ben daarom benieuwd wat ze bij F.I. in elkaar kunnen steken, hij kent dit team ondertussen en kan er wel goed aarden denk ik. Ik vermoed wel dat hij een beetje zal aangespoord worden door Peréz. Ze staan beide te boek als goede coureurs en dat zou wel eens kunnen lijden tot competitieve strijd tussen die twee. Het is sowiezo een van de betere allé aantrekkelijkere line ups van 2014, waarschijnlijk het beste dat het team ooit gehad heeft.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 19:12:44
Ik denk niet dat Perez puur op snelheid te licht bevonden is voor een topteam. Maar de combinatie met Button, wat geen absolute toprijder is, was/is gewoon wat te magertjes voor een topteam als McLaren.

En dus vervangen ze hem voor 'n rooky.  :o Hier ontgaat mij iedere logica. ::)



Citaat van: Jeroen op 11 januari 2014 - 19:22:31
Voor de goede orde: als ik overhypt zeg, bedoel ik niet dat hij niet goed zou zijn. Ik vind Hulk een groot talent, een uitstekende rijder, maar ik lees hier en op andere sites nog wel eens teksten waarvan ik de indruk krijg dat hij een Hamilton/Vettel talent is dat alleen geremd wordt door zijn materiaal. En dat vind ik iets te ver gaan (nog). Ik zie een talent net ónder dat niveau om eerlijk te zijn. Vandaar: overhypt, maar wel een groot talent verder.

Ben ik het niet mee eens. Ik denk namelijk dat hij in potentie wel degelijk het nivo Vettel/Hamilton/Alonso heeft en dat hij idd geremd wordt door z'n materiaal.


CitaatOverigens ben ik het wel met Perton eens dat het nu snel moet gaan met Hulk. Als hij nu niet echt een paar stappen en een transfer maakt heb je kans dat zijn momentum wegzakt en nog jongere talenten hem gaan overvleugelen. Voor je het weet ben je een eeuwig talent.

Hier ben ik het dan weer wel mee eens, het wordt tijd dat die potentie er eens uit gaat komen. Het continu switchen van team helpt hem hier niet bij, zeker niet gezien het feit dat het doorgaans nog ongelukkige switches zijn ook.

Perton

Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 19:12:44

Als Hulkenberg ternauwernood sneller is als Perez is ie ongeveer net zo goed als Button. Ik denk niet dat Perez puur op snelheid te licht bevonden is voor een topteam. Maar de combinatie met Button, wat geen absolute toprijder is, was/is gewoon wat te magertjes voor een topteam als McLaren.

Je zegt het zelf al: Button is geen absolute toprijder. Dus als Hülkenberg ternauwernood sneller is dan Pérez en dan ongeveer net zo goed als Button zou zijn, maakt van hem dus ook geen absolute toprijder (in dat geval). En dan is de vraag waarom een topteam hem zou willen hebben. Daarom stel ik dus dat ie Pérez aan gort moet rijden.

Of hij dan, zoals Kootje denkt, kan doorstoten naar niveau Vettel/Hamilton/Alonso, ja dán heeft ie mij ook wel overtuigd, als ie Pérez compleet domineert.

Kootje

Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 21:32:04
Je zegt het zelf al: Button is geen absolute toprijder. Dus als Hülkenberg ternauwernood sneller is dan Pérez en dan ongeveer net zo goed als Button zou zijn, maakt van hem dus ook geen absolute toprijder (in dat geval). En dan is de vraag waarom een topteam hem zou willen hebben.

Om dezelfde redenen dat ze Button ook graag erbij hebben. Een net niet absolute toprijder is nog steeds zeer waardevol voor de meeste teams, zeker als ze deze naast 'n absolute toprijder kunnen plaatsen.

Perton

Dat is ook wel weer waar natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 11 januari 2014 - 20:41:26
Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 19:12:44
Ik denk niet dat Perez puur op snelheid te licht bevonden is voor een topteam. Maar de combinatie met Button, wat geen absolute toprijder is, was/is gewoon wat te magertjes voor een topteam als McLaren.

En dus vervangen ze hem voor 'n rooky.  :o Hier ontgaat mij iedere logica. ::)
nou, dat iedere logica ontbreekt vind ik niet, maar t is wel een enorme gok. Perez is hooguit van t niveau Button, ik denk dat McLaren op zoek is naar een nieuwe Hamilton.

Perton

Is wel wat Whitmarsh heeft gezegd: dat Pérez eigenlijk niet zozeer slecht was, maar dat ze een ontieglijk groot vertrouwen in Magnussen hebben en hem per se Formule 1 willen rijden en dat dat het nadeel was voor Pérez. Daarom deden ze ook zo hun best om hem alsnog aan een Formule 1-stoeltje te hebben. Had Magnussen de kans gehad om bij een ander team te debuteren, dan was Pérez waarschijnlijk gewoon gebleven.

0634

Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 21:51:51
Citaat van: Kootje op 11 januari 2014 - 20:41:26
Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 19:12:44
Ik denk niet dat Perez puur op snelheid te licht bevonden is voor een topteam. Maar de combinatie met Button, wat geen absolute toprijder is, was/is gewoon wat te magertjes voor een topteam als McLaren.

En dus vervangen ze hem voor 'n rooky.  :o Hier ontgaat mij iedere logica. ::)
nou, dat iedere logica ontbreekt vind ik niet, maar t is wel een enorme gok. Perez is hooguit van t niveau Button, ik denk dat McLaren op zoek is naar een nieuwe Hamilton.
Die kon Button ook nauwelijks de baas. Ik denk eerder dat McLaren zoekt naar een Alonso/Vettel.

Perton

#204
Kende een jaar waarin die waardeloos presteerde en een jaar waarin het team het volledig liet afweten bij hem. Button heeft nagenoeg maximaal gepresteerd in die drie jaar, Hamilton ondermaats. Hamilton blijft in potentie nog steeds een coureur die als hij zijn privéleven geen invloed op zijn prestaties laat hebben, lachend Button verslaat.

Maar goed, zolang het bij Hamilton blijft bij potentie en niet bij daadwerkelijke resultaten, is hij inderdaad geen Vettel/Alonso.


-edit- Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je ongelijk hebt met je post, want qua resultaten heb je uiteraard gewoon gelijk. Maar het is wel zo dat Button op het maximale van zijn kunnen heeft gepresteerd en Hamilton niet. Velen vinden dat Rosberg zich dit jaar heeft bewezen, maar uiteindelijk is hij ook verslagen door Hamilton die zeker vanaf de zomer een belabberd seizoen kende.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als er eindelijk een keer een jaar komt waarin Hamilton het in zijn kop allemaal wél voor elkaar heeft, hij in mijn ogen wel degelijk tot de absolute top behoort.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 11 januari 2014 - 22:20:29
Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 21:51:51
Citaat van: Kootje op 11 januari 2014 - 20:41:26
Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 19:12:44
Ik denk niet dat Perez puur op snelheid te licht bevonden is voor een topteam. Maar de combinatie met Button, wat geen absolute toprijder is, was/is gewoon wat te magertjes voor een topteam als McLaren.

En dus vervangen ze hem voor 'n rooky.  :o Hier ontgaat mij iedere logica. ::)
nou, dat iedere logica ontbreekt vind ik niet, maar t is wel een enorme gok. Perez is hooguit van t niveau Button, ik denk dat McLaren op zoek is naar een nieuwe Hamilton.
Die kon Button ook nauwelijks de baas. Ik denk eerder dat McLaren zoekt naar een Alonso/Vettel.
ach ja, je weet wel wat ik bedoel volgens mij. Alonso en Vettel zijn niet beschikbaar, een nieuw toptalent misschien wel. En verder wil ik Button absoluut niet tekort doen, maar hij mist wel die absolute snelheid van de top 5.

0634

Citaat van: Tuesday op 11 januari 2014 - 22:39:49

ach ja, je weet wel wat ik bedoel volgens mij. Alonso en Vettel zijn niet beschikbaar, een nieuw toptalent misschien wel. En verder wil ik Button absoluut niet tekort doen, maar hij mist wel die absolute snelheid van de top 5.

Ja maar dat ben ik ook met je eens. Ik vind Button in veel opzichten een toprijder. Hij heeft de slimheid, de mentaliteit. Hij heeft het zelfvertrouwen, de uitstraling, zoals ik van McLaren begrijp is het ook als mens een toegevoegde waarde voor het team. Hij kan ook goed inhalen, wat bij hem volgens mij wel eens wordt onderschat. En hij is uitstekend, een van de beste zelfs, in de regen.

Het enige wat hem onderscheid van de absolute top (Alonso, Vettel en in mindere mate m.i. ook Hamilton) is de rauwe snelheid. Zeker op zaterdagen is dat overduidelijk m.i.. Dus ik ben het wel met je eens eigenlijk.

0634

Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 22:24:48
Kende een jaar waarin die waardeloos presteerde en een jaar waarin het team het volledig liet afweten bij hem. Button heeft nagenoeg maximaal gepresteerd in die drie jaar, Hamilton ondermaats. Hamilton blijft in potentie nog steeds een coureur die als hij zijn privéleven geen invloed op zijn prestaties laat hebben, lachend Button verslaat.

Maar goed, zolang het bij Hamilton blijft bij potentie en niet bij daadwerkelijke resultaten, is hij inderdaad geen Vettel/Alonso.


-edit- Even voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat je ongelijk hebt met je post, want qua resultaten heb je uiteraard gewoon gelijk. Maar het is wel zo dat Button op het maximale van zijn kunnen heeft gepresteerd en Hamilton niet. Velen vinden dat Rosberg zich dit jaar heeft bewezen, maar uiteindelijk is hij ook verslagen door Hamilton die zeker vanaf de zomer een belabberd seizoen kende.

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat als er eindelijk een keer een jaar komt waarin Hamilton het in zijn kop allemaal wél voor elkaar heeft, hij in mijn ogen wel degelijk tot de absolute top behoort.

Ik kan me wel in je post vinden. Hamilton heeft ook meer potentie. Maarrrr, het moet er wel een keer uitkomen. Ze reden drie jaar samen, dat is een hele tijd. Als je dan zoveel meer potentie heb, moet je het wel ook laten zien in resultaten. Ik schat hem hoger in dan JB in aanleg, maar het wordt wel tijd dat hij nou eens heel erg constant gaat presteren, zeker een vol seizoen lang. Vettel en Alonso doen dat ook, Lewis in al die jaren nog niet echt.

Perton

Dan zijn we het over Hamilton eens.

Tuesday

Citaat van: Perton op 11 januari 2014 - 22:52:32
Dan zijn we het over Hamilton eens.
ik vind wel dat je heel makkelijk die link met zn privéleven legt. Ik denk dat je eerder de link met zijn karakter moet leggen, die zowel invloed heeft op zn privéleven als op zn F1-carriére. De directe link tussen privé leven en F1 zie ik niet zo.