2013: De eindafrekening in cijfers

Gestart door 0634, 02 december 2013 - 19:04:55

« vorige - volgende »

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 december 2013 - 17:20:34
Pastor Maldonado says his driving in 2013 F1 season was best yet: http://www.autosport.com/news/report.php/id/111768

Ik snap trouwens niet waarom er zo weinig waardering voor die derde plek in India is. Vettel deed toen in Abu Dhabi hetzelfde (ok vanaf laatste startplaats, maar toch) en wordt volledig bejubeld, maar over Grosjean hoor je veel minder mensen. Terwijl Vettel zijn hele afstelling had aangepast en Grosjean niet.
Tja, daar zijn verschillende redenen voor. Allereerst werd Vettel daar (India 2013) wereldkampioen en eiste dus alle aandacht op. Daarnaast had Grosjean ook als voordeel dat hij verse setjes banden had en zodoende als enige van de topteams een 1 stopper kon doen, Raikkonen moest kort voor het einde toch nog naar binnen, wat misschien net dat verschil kan zijn geweest tussen verse en gebruikte banden. Hoe dan ook geweldige race van Grosjean, waarin hij ook gewoon sneller was dan Raikkonen. Vettel kon idd zn afstelling aanpassen, maar dat gaat natuurlijk wel weer ten koste van iets anders en had daarnaast niet het voordeel van verse banden. Beide zeer sterke race, maar niet buitenaards ofzo. Vond de reactie's destijds ook wel wat overdreven. Raikkonen heeft trouwens ook een paar keer van buiten de top 10 naar t podium gereden, die Lotus had gewoon een geweldige racepace.

Perton

Tuurlijk heb je gelijk over die banden, en die pitstop van Raikkonen zal iets hebben gescheeld, maar het was hoe dan ook een prima race (maar daar zijn we het ook wel over eens). Het gaat me er meer om dat Vettel massaal werd bejubeld en Grosjean niet, terwijl ze allebei een prima race hebben gereden. En die wereldtitel zal daarbij wel helpen, heb je ook wel een punt.

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 december 2013 - 18:07:50
Tuurlijk heb je gelijk over die banden, en die pitstop van Raikkonen zal iets hebben gescheeld, maar het was hoe dan ook een prima race (maar daar zijn we het ook wel over eens). Het gaat me er meer om dat Vettel massaal werd bejubeld en Grosjean niet, terwijl ze allebei een prima race hebben gereden. En die wereldtitel zal daarbij wel helpen, heb je ook wel een punt.
ach ja, Vettel is ook vaak genoeg onterecht afgekraakt dat ie niet kon inhalen, nu werd ie onterecht teveel opgehemeld. Zo werkt het helaas wel een beetje in de F1. Feit is wel dat hij toen alle aandacht op zich had en schade moest beperken op Alonso.

Perton

Vettel kan in mijn optiek ook niet echt goed inhalen. Uiteraard heeft hij door de jaren heen wel een aantal prima inhaalacties gehad, maar goed, ook Ajax weet om de zoveel tijd eens een keer van Barcelona te winnen.

Naja wat is goed kunnen inhalen... dat is natuurlijk discutabel, maar ik heb toch het idee dat Vettel wanneer die echt moet racen toch nog vaak foutjes maakt.

0634

Ajax heeft 50% van de niet vriendschappelijke potjes tegen Barca gewonnen. Dus het is geen incident ;).

Kootje

Citaat van: Perton op 06 december 2013 - 18:41:05
Vettel kan in mijn optiek ook niet echt goed inhalen. Uiteraard heeft hij door de jaren heen wel een aantal prima inhaalacties gehad, maar goed, ook Ajax weet om de zoveel tijd eens een keer van Barcelona te winnen.

Naja wat is goed kunnen inhalen... dat is natuurlijk discutabel, maar ik heb toch het idee dat Vettel wanneer die echt moet racen toch nog vaak foutjes maakt.

Niet mee eens.

Ik was tot 2011 ook van mening dat hij niet goed kon inhalen, maar de afgelopen twee jaar heeft hij, wanneer hij zich in de zeldzame situatie bevond dat het nodig was, bewezen dit wel degelijk te kunnen. Die foutjes waar jij op doelt maakt hij wanneer niet hij de inhalende partij is, maar juist de verdedigende. Zet hem onder druk en juist dan bezwijkt hij nog wel eens. Gelukkig voor hem en helaas voor mij staat hij zelden onder druk.

Tuesday

Citaat van: Perton op 06 december 2013 - 18:41:05
Vettel kan in mijn optiek ook niet echt goed inhalen. Uiteraard heeft hij door de jaren heen wel een aantal prima inhaalacties gehad, maar goed, ook Ajax weet om de zoveel tijd eens een keer van Barcelona te winnen.

Naja wat is goed kunnen inhalen... dat is natuurlijk discutabel, maar ik heb toch het idee dat Vettel wanneer die echt moet racen toch nog vaak foutjes maakt.
Gelukkig voor hem zijn er blauwe vlaggen ;) Ik denk eerlijk gezegd dat alle coureurs in de F1 prima kunnen inhalen, anders kom je uberhaupt niet in de F1 en de topcoureurs kunnen dat zeker allemaal. Maar soms geven topsnelheid, downforcelevels etc een wat vertekend beeld. Ook verschillen tussen kwalificatie en racesnelheid spelen een rol. Een Raikkonen of Alonso zie je vaak opklimmen in de race, omdat ze in kwalificatie wat minder gaan.

Perton

Hmm kootje heeft nu ik erover nadenk wel gelijk in dat het meer is als hij verdedigend is. Naja maakt ook verder niet uit. Maakt vettel geen mindere coureur. De ene kan goed kwalificeren, de ander is wat sterker in gevechten.

Desonkans blijft het onzin dat vettel zich destijds in abu dhabi bewezen zou hebben want dat blijft onwaar.

0634

Citaat van: Kootje op 06 december 2013 - 19:07:46
Citaat van: Perton op 06 december 2013 - 18:41:05
Vettel kan in mijn optiek ook niet echt goed inhalen. Uiteraard heeft hij door de jaren heen wel een aantal prima inhaalacties gehad, maar goed, ook Ajax weet om de zoveel tijd eens een keer van Barcelona te winnen.

Naja wat is goed kunnen inhalen... dat is natuurlijk discutabel, maar ik heb toch het idee dat Vettel wanneer die echt moet racen toch nog vaak foutjes maakt.

Niet mee eens.

Ik was tot 2011 ook van mening dat hij niet goed kon inhalen, maar de afgelopen twee jaar heeft hij, wanneer hij zich in de zeldzame situatie bevond dat het nodig was, bewezen dit wel degelijk te kunnen. Die foutjes waar jij op doelt maakt hij wanneer niet hij de inhalende partij is, maar juist de verdedigende. Zet hem onder druk en juist dan bezwijkt hij nog wel eens. Gelukkig voor hem en helaas voor mij staat hij zelden onder druk.

Ben het ook met je eens. Vettel heeft inmiddels bewezen een prima inhaler te zijn. Zoveel fouten heeft hij ook nooit gemaakt, alleen blijven ze lang hangen (turkije bv).

Kootje

Citaat van: Perton op 06 december 2013 - 19:37:45
Desonkans blijft het onzin dat vettel zich destijds in abu dhabi bewezen zou hebben want dat blijft onwaar.


Wie heeft dat gezegd dan?

Voor mij waren het moves als die op Alonso in Monza of Rosberg in Spa. Daar waar het eigenlijk niet kan en niemand het dan ook verwacht.

Perton

Heel, heel veel mensen riepen dat destijds.

Kootje

Oke ???
Kan ik me niet herinneren, maar als jij 't zegt. ;)

dacht overigens dat je bedoelde dat het in deze discussie gezegd werd

Perton

Neuh in deze discussie niet.

Naja 'heel, heel veel' is wat overdreven natuurlijk, maar er was wel een tendens gaande van mensen die riepen: ZIE JE WEL VETTEL KAN WEL INHALEN WANT HIJ WORDT DERDE NA UIT DE PITS GESTART TE ZIJN, terwijl hij volgens mij maar één of twee mensen daadwerkelijk heeft ingehaald die race (los van de achterhoedeteams + Toro Rosso-coureurs, maar dat ie die inhaalt lijkt me logisch)

Maikel0230

De mooiste van die dag was natuurlijk Button maar dat lijkt met nu ook niet iemand die 'tooth and nail' verdedigt.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Dat wordt wel vaker gezegd, maar Button is een geweldige racer hoor.