2013: De eindafrekening in cijfers

Gestart door 0634, 02 december 2013 - 19:04:55

« vorige - volgende »

Fabian

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:23:00
Zijn er nog lijstjes in de maak? Fabian? Kootje? Jozef? ;)
Jazeker. Komend weekend denk ik!

0634

Citaat van: Tuesday op 05 december 2013 - 22:24:42
Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:14:06
Maar verder ben je niet van de cijfers? Meer iemand die post op gevoel?
sommige dingen zijn nou eenmaal niet anders uit te drukken. Resultaten bijvoorbeeld. Maar voor mn gevoel had ie ook een behoorlijke dip hoor ;)
Maar waar heb ik gezegd dat ik altijd post op gevoel dan? Dit is al de zoveelste keer vandaag dat uitspraken worden verdraaid of uit zn verband gerukt. Maar goed, nu is dat makkelijk scoren, met zn allen tegen één.

Ik had het al afgesloten, met mijn vorige post. Laten we het daarbij laten. :)

0634

Citaat van: Fabian op 05 december 2013 - 22:41:26
Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:23:00
Zijn er nog lijstjes in de maak? Fabian? Kootje? Jozef? ;)
Jazeker. Komend weekend denk ik!
Zal tijd worden! ;)

Fabian

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:57:30
Citaat van: Fabian op 05 december 2013 - 22:41:26
Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:23:00
Zijn er nog lijstjes in de maak? Fabian? Kootje? Jozef? ;)
Jazeker. Komend weekend denk ik!
Zal tijd worden! ;)
Jajaa. Excuses. Ik heb het aardig druk gehad de afgelopen weken en daar komt geen verandering in de komende weken.

Jehoentelaar

Kerstcadeautjes kopen voor de hele Pits is ook een enorme opgave. :)

Wings

#140
Citaat van: Tuesday op 05 december 2013 - 21:58:27
maar Grosjean niet, toch?? die begon juist wel goed, maar kon de rest van het seizoen niet meekomen en het eerste half jaar van het jaar daarna ook niet. En dat kwam allemaal door het testverbod. Grappig dat die gasten die je noemt juist veel minder testkm's hadden als Grosjean.

Dat onderstreept ons standpunt dan toch? Hamilton die meer testkilometers reed deed het beter, de mannen die minder testkilometers achter hun kiezen hadden, slechter. ;) En dan nog volhouden dat testen geen invloed heeft terwijl je linksom wel dezelfde conclusie trekt. Ik weet dat terugkomen ergens op best moeilijk is maar wil je uitnodigen de boel eens terug te lezen. Gezien je dezelfde conclusies trekt lijken wij het gewoon eens met elkaar.

Los daarvan:

Als testen, zoals jij suggereert, geen invloed heeft op prestaties heeft race-ervaring net zo min invloed op je kennen en kunnen.

NielsD

Citaat van: Fabian op 05 december 2013 - 22:41:26
Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:23:00
Zijn er nog lijstjes in de maak? Fabian? Kootje? Jozef? ;)
Jazeker. Komend weekend denk ik!

Ik kom ook nog..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Nice :)

(niet dat het verplicht is uiteraard, maar ik vind het altijd wel geinig, die eindejaarslijstjes)

Tuesday

Citaat van: Wings op 06 december 2013 - 06:01:26
Citaat van: Tuesday op 05 december 2013 - 21:58:27
maar Grosjean niet, toch?? die begon juist wel goed, maar kon de rest van het seizoen niet meekomen en het eerste half jaar van het jaar daarna ook niet. En dat kwam allemaal door het testverbod. Grappig dat die gasten die je noemt juist veel minder testkm's hadden als Grosjean.

Dat onderstreept ons standpunt dan toch? Hamilton die meer testkilometers reed deed het beter, de mannen die minder testkilometers achter hun kiezen hadden, slechter. ;) En dan nog volhouden dat testen geen invloed heeft terwijl je linksom wel dezelfde conclusie trekt. Ik weet dat terugkomen ergens op best moeilijk is maar wil je uitnodigen de boel eens terug te lezen. Gezien je dezelfde conclusies trekt lijken wij het gewoon eens met elkaar.

Los daarvan:

Als testen, zoals jij suggereert, geen invloed heeft op prestaties heeft race-ervaring net zo min invloed op je kennen en kunnen.
Hoezo jullie standpunt?? jullie roepen allemaal verschillende dingen, als eerder gezegd ik ben het redelijk met Jeroen eens, ik zie echter een andere toekomst voor Grosjean weggelegd als dat hij doet. Niet dat ik de toekomst van voorspellen, maar dat is gewoon mijn gevoel. Het lijkt mij een onzekere, breekbare jongen, ik weet niet of ik als Lotus daar mijn team op zou willen bouwen met Maldonado daarnaast.
Hamilton is sowieso een uniek geval in de F1 historie, als jij daar een theorie op wil baseren prima. Ik heb gisteren één en ander gemist omdat er zoveel posts tegelijk binnen kwamen, maar ik ben het eigenlijk ook (deels) wel eens met die lange post van Perton (kom ik zo nog even op terug), echter ik trek daar andere conclusies uit. Hij heeft het over één worden met de auto, maar Hamilton heeft ook alleen maar pré season tests gedaan met de nieuwe auto, volgens mij  redelijk vergelijkbaar met wat coureurs tegenwoordig doen. Er zijn geen vaste patronen voor coureurs, Hamilton heeft sinds 2007 vele km's gemaakt, maar is ie er nou echt zoveel beter op geworden. Ik zie 2007 nog steeds als zn beste jaar iig.
Verder roept de één dat er 1 tot anderhalf jaar voor staat voor een rookie zn draai gevonden heeft, jij hebt het over een half jaartje, ik zie ook rookies die goed beginnen en dan wegzakken. Kortom zo duidelijk is het allemaal niet.

En nogmaals je kunt wel doen of jullie het allemaal met elkaar eens zijn, maar ik heb de afgelopen dagen/weken wel wat rondgesnuffeld en kon me nog wel wat uitspraken herinneren, zoals deze;
Citaat van: Jeroen op 16 november 2013 - 14:53:26
Dat denk ik ook. Is sowieso allemaal wat overschat, kennis van de wagen enzo. Mika Hakkinen stapte in de McLaren en was, bam, zo maar meteen sneller dan Senna. Zo vaak ook dat jeugdige rijders rondjes rijden met uitstekende tijden als ze voor het eerst tijdens een  testsessie instappen. Kennis van de auto is leuk, maar niet allesbepalend.
ik ben het daar redelijk mee eens, maar het is geen exacte wetenschap is. De ene coureur of de ene auto heeft meer tijd nodig. Als je dan naar Grosjean en Raikkonen kijkt, beiden waren soort van debutanten, Raikkonen had nog wat extra getest in een oude Lotus, maar t was toch Raikkonen die de eerste GP's moeite had, terwijl Grosjean prima van start ging, uiteindelijk is dit helemaal omgedraaid. Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik zelf leg dan de link met raceritme dat Grosjean wel had van de jaren daarvoor en Raikkonen niet echt (rally is toch een heel andere discipline). Maar nogmaals, ik weet het ook niet exact, maar mijn persoonlijke overtuiging is dat testkm's op een gegeven moment niet veel meer toevoegen.

Maar goed, ik heb geen zin om hier vandaag weer uren aan te besteden. Volgens mij kunnen we t uiteindelijk wel eens worden dat we op bepaalde punten anders denken.. over de toekomst van Grosjean (toch niemand die het weet), over het belang van testen. Ik wil hier best op een normale, rustige manier over door discussiëren, maar dr gaan nu zoveel dingen door elkaar en met zoveel mensen door elkaar en op een wat vijandige toon,  dat komt de discussie allemaal niet ten goede. Maak maar een nieuw topic aan over de invloed van het testverbod. Ik weet zeker dat het dan niet zo is dat iedereen het met elkaar eens is en dat ik een totaal andere mening heb.

0634

Ik heb ook niks gepost over het testen in deze hele discussie ;).

Bovendien was dat mijn mening, niet die van Wings of Perton. Ik deed testen overigens niet af als onzin, maar als niet-allesbepalend. Het helpt natuurlijk wel. Lijkt mij niet dat iemand dat ontkennen zal.

Overigens ging dat over Kova die als ervaren rijder instapte bij Lotus. Dat is wel iets anders dan een rookie die voor het eerst in een F1 auto stapt op de vrijdag voor zijn eerste GP ;)

Kootje

Citaat van: Tuesday op 06 december 2013 - 09:36:34
Maak maar een nieuw topic aan over de invloed van het testverbod.

Dat vind ik nu eens 'n goed idee, dan kunnen we ons hier weer verder verbazen over, en genieten vd cijferlijstjes.



Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:23:00
Zijn er nog lijstjes in de maak? Fabian? Kootje? Jozef? ;)

Ik sla over dit jaar. Heb 'n aantal races gemist, anderen slechts half gekeken. Daarnaast heb ik te weinig mee gekregen van alles wat zich in het midden- en achterveld afspeelde. Kan daarom imo onmogelijk cijfers geven aan meer dan de helft van het pack.

Maikel0230

Inderdaad, iedereen die nog wenst te posten over de invloed van het testverbod kan dit doen in het topic dat daar nu voor is aangemaakt, gelieve dit dan ook te doen, zo krijgen we dit topic weer terug op de rails

Back on topic people!

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 06 december 2013 - 09:50:00
Ik heb ook niks gepost over het testen in deze hele discussie ;).

Bovendien was dat mijn mening, niet die van Wings of Perton. Ik deed testen overigens niet af als onzin, maar als niet-allesbepalend. Het helpt natuurlijk wel. Lijkt mij niet dat iemand dat ontkennen zal.

Overigens ging dat over Kova die als ervaren rijder instapte bij Lotus. Dat is wel iets anders dan een rookie die voor het eerst in een F1 auto stapt op de vrijdag voor zijn eerste GP ;)
nee, klopt, maar je hebt je wel een paar keer in de discussie gemengt met kleine opmerkingen. Laten we ff eerlijk zijn, jullie reageren allemaal op mij en niet op elkaar, en Wings doet het voorkomen of jullie het allemaal met elkaar eens zijn, maar dat is dus niet zo. De rest van de post beantwoord ik wel in het andere topic.

0634

Ik zit vaak genoeg niet met Wings op één lijn. Maar Grosjean vinden we inderdaad beiden een prima talent. Soms ben je het met elkaar eens, soms niet he.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 06 december 2013 - 10:45:04
Ik zit vaak genoeg niet met Wings op één lijn. Maar Grosjean vinden we inderdaad beiden een prima talent. Soms ben je het met elkaar eens, soms niet he.
ja, de wereld zit vreemd in elkaar. Je kunt het soms 99% met iemand eens zijn maar knallende ruzie/discussie krijgen over die laatste procent. Met anderen ben je het soms totaal oneens maar is dat geen enkel probleem.
Uiteindelijk heb ik ook maar een mening, die niet altijd even makkelijk is hard te maken, maar t is vervelend als mensen ineens gaan doen alsof je van Mars komt ofzo. Ik zeg helemaal geen rare dingen, t zijn vaak kleine nuanceverschillen, waar enorme discussie over ontstaat.
Ik vind Grosjean ook een prima talent, maar dan meer in de categorie van een Paul Di Resta oid. Paul Di Resta was in mijn ogen ook een potentieel GP winnaar, mits hij bij een topteam terecht zou komen (hij had de McLaren connectie), maar daarvoor heeft hij toch niet genoeg kunnen overtuigen en nu heeft het er alle schijn van dat ie uit de F1 vertrekt. Ik heb het zelf nooit zo op al die megatalenten die met veel bombarie de F1 in worden gebracht. Ik ben meer van het eerst zien, dan geloven. Ik ken Grosjean alleen uit de F1 en tegenover Raikkonen (die momenteel in mijn ogen P4, P5 coureur is) heeft hij mij (nog) niet genoeg kunnen overtuigen. Maar goed, hoe het verder ook gaat, hij heeft toch een mooie reeks podiumplekken meegepakt.