2013: De eindafrekening in cijfers

Gestart door 0634, 02 december 2013 - 19:04:55

« vorige - volgende »

Tuesday

Sorry jongens maar ik stop er mee. Zit al 2 uur lang aan één stuk door te typen en te lezen. Ik vind de sfeer hier eerlijk gezegd wel ietwat vijandig, ik heb enkel een andere mening. Misschien dat ik morgen nog ergens op reageer, maar alleen als er nieuwe dingen ter sprake komen, verder lijkt me deze discussie aardig uitgemolken en wordt het wel erg miereneukerig.

Wings

Citaat van: Tuesday op 05 december 2013 - 21:18:27
Alonso, Raikkonen, Hamilton (die had echt niet meer F1 km's als Grosjean begin 2012), Villeneuve, Montoya,   Ik weet echt niet exacte km's maar zitten wel aantal coureurs tussen die er snel stonden en in hun loopbaan zeker niet met elke extra km beter zijn geworden. Uit de Moto GP heb ik Marquez al aangehaald. Maar goed, ik vind dit een vrij onmogelijke vraag om te beantwoorden.

Maar goed, om de vraag om te draaien; wanneer komen jullie nou met bewijzen, of sterke aanwijzingen dat Grosjean zn gigantische dip verband houd met het testverbod??

Volgens mij heeft Perton deze cijfers al geplaatst en haal je voorbeelden aan van debutanten uit periodes zonder testverbod. Dat hun wel succesvol konden debuteren onderstreept juist ons standpunt en is niet wat ik (en volgens mij Jehoentelaar ook niet) vraag. Ik vraag naar een rijder die zonder een meter te hebben gereden meteen competitief was en zijn teamgenoot naar huis reed. Bovendien reageer je niet op de tendens die ik signaleer. Bottas, van der Garde, Hülkenberg, Gutiérrez, noem ze maar op, allen debuteerde en konden pas meekomen naarmate het seizoen vorderde. Denk je dat het berust op toeval of wil je voorbij fietsen aan dit feit? Ik wil het argument dat het testverbod debet is niet vastlassen maar vind het op z'n minst plausibel. Gezien daarmee feiten worden genoemd kan ook jij er niet omheen lijkt mij.

Tuesday

Citaat van: Perton op 05 december 2013 - 21:23:43
Dude ik heb in een eerdere post nog laten zien dat hamilton wel bergen testkilometers heeft gemaakt. En waarom.je marquez niet met f1 kan vergelijken heb ik ook al verteld maar goed als jij selectief blijft quoten ben ik wel klaar met de discussie.  De rest kan me in de andere topics terugvinden.
zet die eens naast de kilometers van Grosjean dan?? ik reken de 7 gp's in 2009 dan ook mee als veredelde testkilometers.

0634

Marquez... kom op he. Boris Becker won op zijn 17e Wimbledon. Haal die anders ook even aan.

Fabian

Volgens mij heeft iedereen z'n punt kunnen maken. Laten we gewoon weer verder gaan met het beoordelen van de heren coureurs.

0634

Citaat van: Tuesday op 05 december 2013 - 21:18:27
Maar goed, om de vraag om te draaien; wanneer komen jullie nou met bewijzen, of sterke aanwijzingen dat Grosjean zn gigantische dip verband houd met het testverbod??

Welke gigantische dip? Hij heeft helemaal geen gigantische dip gehad.

Jehoentelaar

Citaat van: Tuesday op 05 december 2013 - 21:32:26
Sorry jongens maar ik stop er mee. Zit al 2 uur lang aan één stuk door te typen en te lezen. Ik vind de sfeer hier eerlijk gezegd wel ietwat vijandig, ik heb enkel een andere mening. Misschien dat ik morgen nog ergens op reageer, maar alleen als er nieuwe dingen ter sprake komen, verder lijkt me deze discussie aardig uitgemolken en wordt het wel erg miereneukerig.
Als je de tegenargumenten op jouw argumenten negeert en vervolgens vraagt waar onze/mijn argumenten zijn, houdt het snel op. Bovendien snap ik niet wat je op een forum doet als je je mening wel wilt ventileren maar het vervolgens gek vindt dat er wel eens iemand anders over zou kunnen denken.

Tot in de andere topics.

Tuesday

Citaat van: Wings op 05 december 2013 - 21:34:21
Citaat van: Tuesday op 05 december 2013 - 21:18:27
Alonso, Raikkonen, Hamilton (die had echt niet meer F1 km's als Grosjean begin 2012), Villeneuve, Montoya,   Ik weet echt niet exacte km's maar zitten wel aantal coureurs tussen die er snel stonden en in hun loopbaan zeker niet met elke extra km beter zijn geworden. Uit de Moto GP heb ik Marquez al aangehaald. Maar goed, ik vind dit een vrij onmogelijke vraag om te beantwoorden.

Maar goed, om de vraag om te draaien; wanneer komen jullie nou met bewijzen, of sterke aanwijzingen dat Grosjean zn gigantische dip verband houd met het testverbod??

Volgens mij heeft Perton deze cijfers al geplaatst en haal je voorbeelden aan van debutanten uit periodes zonder testverbod. Dat hun wel succesvol konden debuteren onderstreept juist ons standpunt en is niet wat ik (en volgens mij Jehoentelaar ook niet) vraag. Ik vraag naar een rijder die zonder een meter te hebben gereden meteen competitief was en zijn teamgenoot naar huis reed. Bovendien reageer je niet op de tendens die ik signaleer. Bottas, van der Garde, Hülkenberg, Gutiérrez, noem ze maar op, allen debuteerde en konden pas meekomen naarmate het seizoen vorderde. Denk je dat het berust op toeval of wil je voorbij fietsen aan dit feit? Ik wil het argument dat het testverbod debet is niet vastlassen maar vind het op z'n minst plausibel. Gezien daarmee feiten worden genoemd kan ook jij er niet omheen lijkt mij.
maar Grosjean niet, toch?? die begon juist wel goed, maar kon de rest van het seizoen niet meekomen en het eerste half jaar van het jaar daarna ook niet. En dat kwam allemaal door het testverbod. Grappig dat die gasten die je noemt juist veel minder testkm's hadden als Grosjean.

Ok, dit was echt de laatste voor vandaag.

0634

Grosjean kon vorig jaar qua snelheid prima meekomen. Er waren alleen teveel incidenten, die ook in zijn hoofd ging zitten. Dit jaar heeft hij het weer opgepakt en laat hij een hele positieve prestatiecurve zien.

Dat zeg ik niet alleen, dat zegt de hele wereld. Ik heb iedereen alleen maar positief gehoord over Grosjeans ontwikkeling sinds het nieuwe chassis. Ik snap niet waarom je je in allerlei bochten moet wringen omdat niet te willen onderkennen.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 21:39:04
Citaat van: Tuesday op 05 december 2013 - 21:18:27
Maar goed, om de vraag om te draaien; wanneer komen jullie nou met bewijzen, of sterke aanwijzingen dat Grosjean zn gigantische dip verband houd met het testverbod??

Welke gigantische dip? Hij heeft helemaal geen gigantische dip gehad.
in lengte wel hoor. van Singapore 2012 tot Duitsland 2013 enkel een 3e plek.

0634

Maar verder ben je niet van de cijfers? Meer iemand die post op gevoel?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:03:48
Grosjean kon vorig jaar qua snelheid prima meekomen. Er waren alleen teveel incidenten, die ook in zijn hoofd ging zitten. Dit jaar heeft hij het weer opgepakt en laat hij een hele positieve prestatiecurve zien.

Dat zeg ik niet alleen, dat zegt de hele wereld. Ik heb iedereen alleen maar positief gehoord over Grosjeans ontwikkeling sinds het nieuwe chassis. Ik snap niet waarom je je in allerlei bochten moet wringen omdat niet te willen onderkennen.
nee, dr zijn ook mensen die denken dat het met het testverbod te maken heeft. Ik ben grotendeels wel met jouw theorie eens. Ik onderken zeker wel dat Grosjean een groei door heeft gemaakt, k heb m ook keurig een 7 gegeven (een 6 voor het eerste half jaar en een 8 voor het 2e gedeelte). Ik vraag me alleen af of het lek definitief boven is, het lijkt me sowieso een erg breekbare kerel en ik vraag me ook af of zijn topniveau wel goed genoeg is voor de top 5, net als ik me afvraag of hij ooit nog weer over zulk goed materiaal zal beschikken als dit jaar.  Maar blijkbaar mag ik met dat soort dingen niet afvragen want er is een testverbod (en ik ben mn hele avond kwijt).

0634

Okee. Nou ja. Dan laten we het er verder bij (ik in ieder geval wel ;)). We zien het volgend jaar allemaal wel weer.

0634

Zijn er nog lijstjes in de maak? Fabian? Kootje? Jozef? ;)

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 05 december 2013 - 22:14:06
Maar verder ben je niet van de cijfers? Meer iemand die post op gevoel?
sommige dingen zijn nou eenmaal niet anders uit te drukken. Resultaten bijvoorbeeld. Maar voor mn gevoel had ie ook een behoorlijke dip hoor ;)
Maar waar heb ik gezegd dat ik altijd post op gevoel dan? Dit is al de zoveelste keer vandaag dat uitspraken worden verdraaid of uit zn verband gerukt. Maar goed, nu is dat makkelijk scoren, met zn allen tegen één.