Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jehoentelaar

Citaat van: Tessa op 02 juni 2016 - 19:31:17
Citaat van: Jehoentelaar op 02 juni 2016 - 12:49:56
Overigens bezit ik zelf 1993 tot en met 1998 in het Engels dus ik kan niet iets voor je betekenen op twee races uit 1996 ja, maar waar die zijn gebleven...

Link achter in de kast Jehoentelaar, op die 2 grote zwarte langwerpige plastic blokken...
VHS noemden we dat indertijd.  8)

Ik had de races waar ik op doel destijds oprecht op VHS staan. Over het eerste deel van Canada 1996 is later het jaaroverzicht van 2000 overheen opgenomen, waardoor er een wat raar geheel is ontstaan. Ligt nog steeds bij mijn ouders in de kast.

Mickey

Olav nu bij Late Night voor wiie geen genoeg van 'm kan krijgen.

Arthur

Doe Canada dan maar weer, Peptalk ook al gezien dus even genoeg Olav  8)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tinus2017

Citaat van: Tessa op 02 juni 2016 - 19:33:59
Citaat van: Tinus2017 op 02 juni 2016 - 12:42:53
Hallo mensen, ik heb een vraagje
Zijn er hier mensen die Formule 1 wedstrijden digitaal in hun bezit hebben?
Het gaat mij dan wel om wedstrijden, uitgezonden in NL, met commentaar van Olav Mol.
Ik heb zelf genoeg te ruil, van 1970 tot de laatst gereden race in 2016, heb ik alles op een harde schijf staan.
Alleen is alles in het Engels (Sky Sports), en de hele oude zijn in het Duits.
Geef maar een brul als we wat kunnen regelen, PB is ook goed :)

En welkom Tinus, ik kan je helaas ook niet helpen, wel leuk dat je dat allemaal in huis hebt.
Kijk je dat ook wel eens terug, of is het "voor de heb"?
En hou je ook lijsten met data en weetjes bij? (dat is op internet tegenwoordig mooi terug te vinden,
maar als je al sinds 1970 bezig bent...)

Anyway, leuk  :)


Dank u :)
Ik kijk soms wel eens dingen terug, voornamelijk bijzondere races (voor mij natuurlijk, dat zal voor iedereen anders zijn)
Donnington 1993
Monaco 1996
Canada 2000
Blijft toch altijd weer leuk.
Lijsten met weetjes... dat wordt echt te veel, wat je zegt, dat is allemaal terug te vinden
Er blijft natuurlijk altijd het een en ander hangen.
En ik ben bezig sinds 1995 hahaha, alleen ben ik terug gaan zoken, naar oude races, want ook daar kan ik van genieten

Mickey

Lief dagboek...

Meh, vanmorgen ineens geen kanaal 401 meer. Niets. Gone. Weg.

Gebeld met Ziggomevrouw, 'nee, u bent de eerste met deze storing'. Na de tv naar fabrieksinstellingen te hebben teruggezet en opnieuw te hebben ingesteld (circa 20 minuten verder) nog niets. 'Dan zal het mogelijk in de CI-module zitten.... oh .... wacht, ik hoor een collega nu ook over deze meldingen'. Gelukkig zit het dus niet in de hardware. Nou, en toen werd de verbinding -vermoedelijk per  ongeluk- verbroken. En moest ik weer aan het werk. Geen idee of ik straks of morgen gewoon weer kan kijken. Hoogst irritant. Zenuwachtig. Dat wordt je ervan.  :o

Oh ja en deze storing staat dus niet vemeld op de site van Ziggo. Nog meer mensen met dit probleem?


Robbert65

Mick,

Wij kijken op kanaal 14, als het goed is, moet dat bij jou straks ook werken als je Ziggo hebt. Het weekend dat 401 vrij beschikbaar was voor alle Ziggoklanten werkte het bij ons ook voor geen meter, enorm veel blokken en weinig goed beeld, op een stream zitten kijken toen... Wellicht werkt voor jou Ziggosporttotaal wel? Dan kun je op de laptop of tablet kijken via Horizon.tv?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Mickey

Thanks. Had de app al gedownload voor de zekerheid.

Inmiddels is het probleem gelukkig verholpen door Ziggo.  Gewoon de qwali kunnen kijken dus. :)

-Nino-

Goed, dit is een topic voor de Formule 1-uitzendingen, maar ik wil het hier toch vragen. Even voor de goede orde, ik werk niet voor Ziggo Sport of iets dergelijks.

Ziggo Sport heeft op dit moment de uitzendrechten van de volgende autosporten:
Formule 1 (alle trainingen en races); GP 2, GP 3, Porsche SuperCup (races); Formule E (training en races); Formule 3 (races); DTM, Porsche Carrera Cup, Audi TT Cup (races); ADAC GT Masters (races); Ferrari Challenge Europe (races); V8 Supercars (races); IndyCar (races); Nascar Sprint Cup (races), Nascar Xfinity Cup, Nascar Truck, Nascar Whelen Euro (samenvattingen); World Endurance Championship (samenvattingen); World Rally Cross (races).

1. Welke van deze autosportklasses zijn voor jou een reden om naar Ziggo Sport te kijken en welke zouden uit het aanbod mogen verdwijnen?
2. Zijn er nog andere autosportklasses die je graag op Ziggo Sport zou willen zien ongeacht of zij op dit moment door een andere zender worden uitgezonden?
3. Zou je ook graag motorsport op Ziggo Sport willen zien, of vind je dat deze categorie van racesport (MotoGP; World Superbike, British Superbike, CEV, MXGP) op dit moment goed zit bij Eurosport/MotorsTV?
4. Welke van de huidige autosportklasses die bij Ziggo Sport worden uitgezonden, zou je uitgebreider willen zien (denk aan: trainingen, kwalificaties, persconferenties)?
5. Om een Formule 1 raceweekend na te beschouwen presenteert Ziggo Sport F1 Fans Only. Voldoet dit programma aan jouw verwachtingen of wat zou je anders willen zien? Lijkt het je leuker om net zoals bij het voetbal een praatprogramma te hebben over de autosport waarin meer raceklasses aan bod komen?
6. Een race die live uitgezonden wordt op Ziggo Sport behoort altijd van Nederlands commentaar te worden voorzien of is origineel commentaar voldoende?
7. Ben je tevreden over het huidige team van commentatoren (Mol, Winkelman, Weeink, Hoogterp, van Dam, Verhoeven) of zou je dit graag anders ingevuld zien (bijv. Kalff, Valkenburg, de la Mar)?

Pancake Shield

Het lijkt echt net op een Ziggo Sport-enquete. Hebben we toch eindelijk onze Ziggo-mol gevonden.  :P :D

1. Welke van deze autosportklasses zijn voor jou een reden om naar Ziggo Sport te kijken en welke zouden uit het aanbod mogen verdwijnen?

Formule 1 en IndyCar zijn voor mij betreft de hoofdreden om te kijken. Af en toe pik ik nog wel eens GP2, GP3 en DTM mee maar dt is het dan ook. De rest mag wat mij betreft gewoon blijven geen reden om iets uit het aanbod te laten verdwijnen.

2. Zijn er nog andere autosportklasses die je graag op Ziggo Sport zou willen zien ongeacht of zij op dit moment door een andere zender worden uitgezonden?

Vroeger had ik gezegd Formule Renault 2.0 en 3.5. Maar die is dit jaar toch op bloeden na dood zowat. Als het volgend jaar nog leeft, zou het best boeiend zijn om dat 'pakket' dus inclusief de daarom liggende races toe te voegen aan het pakket. Maar ik betwijfel of ze volgend jaar nog levensvatbaar zijn.

3. Zou je ook graag motorsport op Ziggo Sport willen zien, of vind je dat deze categorie van racesport (MotoGP; World Superbike, British Superbike, CEV, MXGP) op dit moment goed zit bij Eurosport/MotorsTV?

Ik heb de TT gekeken op Eurosport en als ik dan de vergelijking trek met Ziggo kan ik maar een ding zeggen en dat is dat het goed zit waar het nu zit. Natuurlijk heeft Ziggo met Weeink een ex-motorman in huis, maar de hele wereld is zo compleet verschillend als de autosport, dat je er bijna een apart kanaal voor moet gaan oprichten. Plus je kunt ook niet zomaar een autosport-persoon op de motorsport gaan zetten, wat gegarandeerd dan zou gaan gebeuren voor kostenbesparing.

4. Welke van de huidige autosportklasses die bij Ziggo Sport worden uitgezonden, zou je uitgebreider willen zien (denk aan: trainingen, kwalificaties, persconferenties)?

IndyCar-kwalificaties zou perfect zijn wat mij betreft, het is toch meestal rond een wat later tijdstip plus met nog twee zijkanalen voor Ziggo zou dit makkelijk ergens neer geplant moeten kunnen worden..

5. Om een Formule 1 raceweekend na te beschouwen presenteert Ziggo Sport F1 Fans Only. Voldoet dit programma aan jouw verwachtingen of wat zou je anders willen zien? Lijkt het je leuker om net zoals bij het voetbal een praatprogramma te hebben over de autosport waarin meer raceklasses aan bod komen?

F1 Fans Only is echt een waardeloos programma. En dat heeft maar een reden: de lengte van de uitzending. Een half uur. Daarin kun je misschien net de race bespreken en dan moet het alweer afgekapt worden, want de uitzending is afgelopen. Een programma met een lengte van een uur (of langer) zou veel beter zijn. En ja, meer raceklasses aan bod zou absoluut een plus zijn. Je hebt weliswaar Mol misschien niet in de studio. Maar zo'n programma zou ideaal zijn om meer items aan bod te laten komen en meerdere kleine interviews. Maak het uitgebreider. Bovendien kunnen die kleine items ook gebruik worden om gaten op te vullen. Gisteren zat ik tussen de GP2-race en de Porsche Super Cup-race te kijken naar een item over Williams in de voorbereiding op het jaar 2015. Dat is een item dat al compleet niet meer relevant is. Waarom zit dat uberhaupt nog in de bibliotheek bij Ziggo? Net als die top tiens die echt vijfhonderd keer per dag voorbij komen, die ik inmiddels wel uit mijn hoofd ken.

Maar goed het 'praatprogramma' zelf. Je hebt Winkelman, Weeink en (jammer genoeg) Van Dam op stal zijnde als Ziggo en met Kamphues als presentator, heb je in ieder geval genoeg expertise op zak om een fatsoenlijk programma te vullen met niet alleen de F1, maar ook de andere autosporten. Gasten zijn er vast ook genoeg te vinden met genoeg Nederlanders die een band hebben met autosport of hebben gehad, die kunnen dan ook weer een extra dimensie toevoegen. Er zijn genoeg dingen om over na te praten na een druk race-weekend, kijk alleen deze week al. En dan is de rommelige nabeschouwing niet altijd voldoende.

6. Een race die live uitgezonden wordt op Ziggo Sport behoort altijd van Nederlands commentaar te worden voorzien of is origineel commentaar voldoende?

Persoonlijk vind ik Nederlands commentaar echt wel een plus. Ook wat mij betreft een van de redenen waarom ik Ziggo Sport heb. Anders had ik wel naar RTL of een live-stream gekeken. Bovendien kom je dat met de raceklasses vanuit de Verenigde Staten in aanraking met de Amerikaanse manier van uitzenden met flink wat reclame, promotie enzo. Daar zit ik dan weer niet op te wachten.

7. Ben je tevreden over het huidige team van commentatoren (Mol, Winkelman, Weeink, Hoogterp, van Dam, Verhoeven) of zou je dit graag anders ingevuld zien (bijv. Kalff, Valkenburg, de la Mar)?

Hoogterp en Verhoeven heb ik nog niet gehoord dus daar kan ik niks over zeggen. Mol doet het goed, goed genoeg wat mij betreft in ieder geval. Weeink is denk ik met afstand de beste commentator al maakt ook hij wel eens foutjes. Hij weet genoeg van de zaken af en kan ook een rechte lijn kromme praten, dus dat is goed. En dan Van Dam. Man, man, man. Kan hij niet gewoon stoppen met commentatortje spelen. Ik wil best geloven dat hij andere dingen wel fatsoenlijk kan, maar als commentator is hij gewoon niet geschikt. Vroegah hadden ze op de radio een commentator voor de wielerwedstrijden Theo Koomen. Koomen kon een saaie wedstrijd nog spannend maken, omdat men toch niks zag. Dan vertelde hij dat iemand ontsnapte terwijl die gewoon eventjes naar voren fietste om de bevoorrading af te geven. Van Dam doet hetzelfde alleen dan terwijl wij het vol in beeld zien. Hij probeert ons te doen geloven dat een inhaalactie op het randje is, terwijl de coureur die ingehaald wordt de ander er zowat vrijwillig langs laat. Dat soort commentaar werkt niet als je het ziet. Bovendien is Van Dam echt nog een tandje erger dan Mol. Hij ziet dingen niet, ik heb hem ooit een herhaling zien becommentariseren alsof het daadwerkelijk op dat moment gebeurde.  En dan tijdens de GP2-race dit weekend kwam het 'hoogtepunt'. Van Dam noemde Matsushita echt constant Masusta. Met alle respect dat is gewoon dom, als de naam lastig is oke, maar probeer er dan iets fatsoenlijks op te vinden zoals: ''De Japanse Honda-protege", "De Japanner", "De teamgenoot van....", "De nummer 'x' van het kampioenschap...". Maar dit was gewoon slecht. Verlos ons en die man uit ons lijden en haal hem weg van die microfoon aub.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

F1 fans only is echt waardeloos, mag direct geschrapt worden! Van Dam zie/hoor ik niet dus prima zo! Jack Plooij voegt al helemaal niets toe, altijd overbodig geweest m.i. Hoeft verder geen betoog.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

Wat Pancake zegt, behalve dan dat ik de F3 meer zou willen zien.
Verder Kalf als het kan erbij, die weet waar hij het over heeft en hij kent de rijders en oud-rijders goed.
Plooij lijkt me een heel aardige vent hoor, maar goed.
En Jantje Lammers als vaste co-commentator graag. ter plekke dan hè?

Dat gemier in de studio met spelletjes en BNnertjes en soapies die komen meepraten jaagt ons altijd naar de streams van Engelse producenten voor voor- en nabeschouwingen. De race kijken we vaak wel op Ziggo.

qua commentaar mag Olav wel wat enthousiaster. Hij houdt zich nogal in volgens mij omdat hij niet chauvinistisch of partijdig wil zijn, maar bij inhaalacties en verrassende podiumplaatsen gaan de Engelsen compleet uit hun plaat, ook als het geen engelse rijders betreft.
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Arthur

#1436
Citaat van: Robbert65 op 11 juli 2016 - 20:27:32
Wat Pancake zegt, behalve dan dat ik de F3 meer zou willen zien.
Verder Kalf als het kan erbij, die weet waar hij het over heeft en hij kent de rijders en oud-rijders goed.
Plooij lijkt me een heel aardige vent hoor, maar goed.
En Jantje Lammers als vaste co-commentator graag. ter plekke dan hè?

Dat gemier in de studio met spelletjes en BNnertjes en soapies die komen meepraten jaagt ons altijd naar de streams van Engelse producenten voor voor- en nabeschouwingen. De race kijken we vaak wel op Ziggo.

qua commentaar mag Olav wel wat enthousiaster. Hij houdt zich nogal in volgens mij omdat hij niet chauvinistisch of partijdig wil zijn, maar bij inhaalacties en verrassende podiumplaatsen gaan de Engelsen compleet uit hun plaat, ook als het geen engelse rijders betreft.


Dat gemier in de studio met spelletjes en BNnertjes en soapies die komen meepraten jaagt ons altijd naar de streams van Engelse producenten voor voor- en nabeschouwingen.

Volledig overbodig vind ik, iedereen vindt zich geweldig en ook het klapvee wordt erbij betrokken. Maar als mensen het graag zien, ik vind het prima hoor ;)

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Robbert65

dát sowieso, leven en laten leven. Niks om je over op te winden. MAar goed, ik vind er dan weer wel wat van, haha :D
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

Sabai


1. Welke van deze autosportklasses zijn voor jou een reden om naar Ziggo Sport te kijken en welke zouden uit het aanbod mogen verdwijnen?

F1 en Indy car. Nashcar zou van mij weg mogen.

2. Zijn er nog andere autosportklasses die je graag op Ziggo Sport zou willen zien ongeacht of zij op dit moment door een andere zender worden uitgezonden?

F3 en leman series Wttc

3. Zou je ook graag motorsport op Ziggo Sport willen zien, of vind je dat deze categorie van racesport (MotoGP; World Superbike, British Superbike, CEV, MXGP) op dit moment goed zit bij Eurosport/MotorsTV?

nee

4. Welke van de huidige autosportklasses die bij Ziggo Sport worden uitgezonden, zou je uitgebreider willen zien (denk aan: trainingen, kwalificaties, persconferenties)?

Vind ik prima zo.

5. Om een Formule 1 raceweekend na te beschouwen presenteert Ziggo Sport F1 Fans Only. Voldoet dit programma aan jouw verwachtingen of wat zou je anders willen zien? Lijkt het je leuker om net zoals bij het voetbal een praatprogramma te hebben over de autosport waarin meer raceklasses aan bod komen?

Opzich zitten er soms leuke dingen bij maar beetje teveel geacteerd dat programma.Zou het leuk vinden als er over meerdere raceklasses gesproken word zodat je talenten kan volgen. Maar dan moet het wel een iets meer inhoudelijker programma moeten worden met een presentator die verstand van zaken heeft en niet een " wanna be " is.

6. Een race die live uitgezonden wordt op Ziggo Sport behoort altijd van Nederlands commentaar te worden voorzien of is origineel commentaar voldoende?

Mij om het even.

7. Ben je tevreden over het huidige team van commentatoren (Mol, Winkelman, Weeink, Hoogterp, van Dam, Verhoeven) of zou je dit graag anders ingevuld zien (bijv. Kalff, Valkenburg, de la Mar)?

Van Dam is niet best de rest is ok.Het zou wel handig zijn als ze iemand bij Olav erbij zetten als duo commentaar.

Arthur

Maar dan moet het wel een iets meer inhoudelijker programma moeten worden met een presentator die verstand van zaken heeft en niet een " wanna be " is.

En dan herinner ik me ineens de documentaire op de Hockenheimring waar Kamphues de fans van Jos tegen hem opzette en Jos als een jakhals achterna zat en hem belachelijk maakte. Zeker, de reacties van Jos waren absoluut onhandig maar het wringt toch bij mij zoals Kamphues nu ineens zo joviaal acteert en mooie sier maakt met het harde werk dat Jos geleverd heeft.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel