Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

0634

Citaat van: gloudiesaurus op 26 oktober 2015 - 11:17:07
Klopt, maar wij zitten ondertussen ook niet op Twitter te kijken en op de monitor met tijden, en ook nog op een scherm met live-beelden.
Tenminste ik niet (al check ik af en toe rondetijden). Mol doet dat wel...

Ik bedoel als je 3 schermen hebt is het onmogelijk bij te houden. Zeker een race als Austin niet.
Enkele jaren terug was dat Twitter scherm er in ieder geval nog niet...

Een duo-commentator zou helpen.
Zet Rene Hoogterp (van pitspraat) er maar langs  ;)

Al die andere commentatoren die we gehad hebben, Van Dam, Winkelman etc. was/ is nou ook niet echt een succes...

Een duo commentator? Een andere commentator. Dat zou beter zijn. Frank Weeink bijvoorbeeld.

Dat hij live-timing wil checken kan niet als er teveel actie is op de baan, dan moet hij zich daarop focussen. Gisteren was echt beneden alle peil. Dit kan echt niet.

Arthur

Hij begon al over Katrina i.p.v. Patricia..... ;D Ik voelde mijn tenen al krommen en toen moesten we nog beginnen....
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel


Pancake Shield

Ik kan gewoon heel simpel zijn over Mol. Stel je voor jij moet van je baas iets doen en met veel enthousiasme en inzet, zorg jij dat je werk gedaan is, maar er zitten toch grote fouten in. Laten we even stellen dat je een aardig baas hebt, die zegt: "Joh, die toont veel inzet enzo. We zien het deze keer door de vingers". Dus volgende keer exact dezelfde situatie. Idem je werk zitten fouten in. Er komt een moment dat je baas naar je toe komt en zegt: "Joh, we vinden dat je enthousiast bent enzo, maar let op dat je geen fouten maakt". En uiteindelijk sta je gewoon op straat. Gezien de blunders die Mol soms maakt, inclusief door teveel op andere monitoren te letten, had hij bij iedere andere baan allang buiten gestaan. Een tweede commentator is zeker voor het volgende seizoen een must. Dan kan Mol zijn enthousiasme blijven leveren en geeft de tweede de juist informatie. Je ziet bijna overal dat het draait op twee commentatoren. En als Mol dat niet wil? Slinger hem dan uit de commentaar-positie en geef hem een microfoon mee voor reportages uit de pits. En zet daar Frank Weeink weg met een expert.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

-Nino-

Frank Weeink doet de Indycar en DTM inderdaad goed, maar Formule 1? Nee, hij is eigenlijk toch echt DE man voor de tweewielers. Als men bij Eurosport niet de blunder had begaan door Diederick de Vries en Patrick v/d Goorbergh van de World Superbikes naar de MotoGP over te hevelen, weet ik zeker dat Frank Weeink daar nu had gezeten en dat weinig mensen anders hadden gewild. Bovendien doet Weeink zo nu en dan World Superbike, British Superbike, Speedway op Eurosport en CIV en MX op MotorsTV. Te veel dus om in een keer Formule 1 te gaan doen denk ik, zeker als je interesse toch meer bij de motorfietsen ligt. Echter, hij staat wel open voor duo-commentaar (eerste race Indycar dit seizoen; Superbikes vaak met Kervin Bos en MX vaak met Leon van Gestel en/of Joël Roelants).

Olav Mol kan het werk inderdaad niet meer aan. Misschien een rare vergelijking: ik weet niet of hier mensen zijn die wel eens naar wielrennen kijken op Sporza: altijd duo-commentaar (gericht op het beeldscherm) en één iemand met koersinformatie die verder geen commentaar geeft. Zo zou het bij de Formule 1 wellicht moeten zijn.

Bij MotorsTV ook wel eens duo-commentaar bij voornamelijk WEC, ELMS, USCC, British GT met een keuze uit: Rick Winkelman, Nelson Valkenburg, Allard Kalff, René Hoogterp en Alain de la Mar.
Bevalt mij altijd wel goed.

Pancake Shield

Citaat van: -Nino- op 27 oktober 2015 - 12:11:01
Olav Mol kan het werk inderdaad niet meer aan. Misschien een rare vergelijking: ik weet niet of hier mensen zijn die wel eens naar wielrennen kijken op Sporza: altijd duo-commentaar (gericht op het beeldscherm) en één iemand met koersinformatie die verder geen commentaar geeft. Zo zou het bij de Formule 1 wellicht moeten zijn.

Dat is inderdaad waar ik ook vaak aan denk als het over het Sport1-F1-commentaar gaat. Zo kunnen ze wellicht inderdaad Mol behouden en dan de rest overlaten voor de extra commentator. Dat die zegt van: "He, Verstappen heeft net z'n persoonlijk snelste ronde gereden". En dat Mol dat zegt: "Ja, dat kan wel eens kloppen, want hij zit op de staart van Ricciardo en hatsjekidee erlangs"
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

-Nino-

#1176
Vanaf 12 november 2015 Ziggo Sport, 'gratis' voor Ziggo-klanten met o.a. Formule 1, voetbal (geen CL), tennis, basketbal, hockey. Zowel in HD als SD.
Met volgens mij ook een livestream voor niet-Ziggo-klanten. En Sport1 krijgt een nieuwe naam: Ziggo Sport Totaal.
Persconferentie is nu aan de gang.

Pancake Shield

Ik ben nog steeds heel benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken. Ik kan mij voorstellen dat ze gewoon sowieso de feed oppakken van de sportwedstrijden. Maar als ik dan ook hoor dat ze analyses en achtergronden gaan doen van de wedstrijden? Ik ga er in ieder geval vanuit dat de content vanuit Sport1 zelf er niet onder gaat lijden. Voor F1 krijgen ze volgens mij alleen Abu Dhabi net mee toch?
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

-Nino-

Uiteindelijk is het toch Liberty Global waar het geld naar toe gaat?

BMW.WilliamsF1

Brazilie is in het weekend van 14-11, dus die zou dan al op het nieuwe kanaal uitgezonden kunnen worden.

Ze schrijven wel dat niet alle F1 races gegarandeerd op het open kanaal uitgezonden gaan worden. Als er belangrijkere (wss dat pauper voetbal) wedstrijden live zijn, dan hebben die voorrang.

Alleen zou misschien Sport 1 Go of per wedstrijd aankopen goedkoper kunnen zijn dan 15 euro per maand afrekenen. Als je natuurlijk alleen F1 kijkt.

-Nino-

Citaat van: BMW.WilliamsF1 op 02 november 2015 - 11:59:28
Brazilie is in het weekend van 14-11, dus die zou dan al op het nieuwe kanaal uitgezonden kunnen worden.


"Van de Grand Prix Formule 1 van Brazilië en Abu Dhabi worden zowel de kwalificatie als de race live uitgezonden op Ziggo Sport."

Hamilton#44

Als ik de berichtgeving zo lees denk ik dat de ochtend- en avondraces (tijdzone Europa) van F1 live uitgezonden gaan worden op het gratis kanaal, overige races conflicteren denk ik met voetbal. En ze gaan niet alles gratis weggeven natuurlijk.  :)

Robbert65

Citaat van: Hamilton#44 op 02 november 2015 - 13:42:04
Als ik de berichtgeving zo lees denk ik dat de ochtend- en avondraces (tijdzone Europa) van F1 live uitgezonden gaan worden op het gratis kanaal, overige races conflicteren denk ik met voetbal. En ze gaan niet alles gratis weggeven natuurlijk.  :)
Waar lees je die berichtgeving?
"We have to remember these days. There is no guarantee they will last forever. Enjoy them as long as they last." – Sebastian Vettel

gloudiesaurus

#1183
http://www.gppits.net/nieuws/gratis_formule_1_voor_ziggo_abbonees/

Goed nieuws!

Zo wordt Ziggo extreem aantrekkelijk voor abonnees, in ieder geval voor mij.
Alleen mijn abonnement op Sport1 ga ik waarschijnlijk wel opzeggen zo...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Mickey

Heb ook Sport1, maar betaal liever een beetje om zonder onderbrekingen te kunnen kijken. Zou mij niet verbazen als Ziggo reclameblokken gaat inlassen. Is daar al iets over bekend?