Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Perton

Tuesday, vuistregel is dat de eerste 150 ronden het opzetten is en de laatste 50 ronden de 'echte' race. Vandaar ook dat je nooit iemand hoort zeggen: "Shit, vijftiende startplek, het wordt nu wel heel moeilijk."

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 13:26:02
Tuesday, vuistregel is dat de eerste 150 ronden het opzetten is en de laatste 50 ronden de 'echte' race. Vandaar ook dat je nooit iemand hoort zeggen: "Shit, vijftiende startplek, het wordt nu wel heel moeilijk."
ja, zoiets dacht ik ook. De Indy 500 kijk ik elk jaar wel, maar op mij komt het altijd een beetje als een loterij over. De yellows bepalen grotendeels de winnaar.

Perton

Dat is het dus absoluut niet. Er zijn genoeg IndyCar-races waarbij dat zeker wel een rol speelt, maar de Indy 500 win je echt niet omdat je toevallig net mazzel had door een yellow. Die race is lang genoeg om van een eventuele pech te herstellen.

Uiteraard moet je niet superveel pech hebben, maar goed da's in de Formule 1 niet anders natuurlijk.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 13:48:44
Dat is het dus absoluut niet. Er zijn genoeg IndyCar-races waarbij dat zeker wel een rol speelt, maar de Indy 500 win je echt niet omdat je toevallig net mazzel had door een yellow. Die race is lang genoeg om van een eventuele pech te herstellen.

Uiteraard moet je niet superveel pech hebben, maar goed da's in de Formule 1 niet anders natuurlijk.
nou, wat ik me herinner is dat de yellows op het einde van de race toch altijd een behoorlijke invloed hebben. Het moet gewoon meezitten, anders win je niet.

Perton

Natuurlijk moet het op het eind meezitten, maar daar zijn die eerste 150, 160 ronden voor om jezelf in een positie te manouvreuren dat je kan toeslaan bij de juiste yellow. Alleen leken zullen zich dan zo op die laatste yellows focussen dat ze van mening raken dat die yellows alles bepalend zijn. Dus iets meer IndyCar-races kijken behalve alleen jaarlijks de 500 :P Of gewoon es een keer iets aannemen van iemand die het wél volgt.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 13:57:05
Natuurlijk moet het op het eind meezitten, maar daar zijn die eerste 150, 160 ronden voor om jezelf in een positie te manouvreuren dat je kan toeslaan bij de juiste yellow. Alleen leken zullen zich dan zo op die laatste yellows focussen dat ze van mening raken dat die yellows alles bepalend zijn. Dus iets meer IndyCar-races kijken behalve alleen jaarlijks de 500 :P Of gewoon es een keer iets aannemen van iemand die het wél volgt.
volgens mij zei ik zo n beetje hetzelfde als wat jij zegt. Er zijn altijd positiewisselingen op het eind, coureurs die een paar rondjes voor tijd nog naar binnen moeten. Dus dan is wel of geen yellow wel doorslaggevend.

Perton

Vorig jaar toevallig wel, maar de paar jaar ervoor niet. Het is nog altijd een uitzondering dat een yellow doorslaggevend is, en om het dan een loterij te noemen, vind ik denigrerend naar het harde werk dat ze tijdens zo'n hele week leveren. Als het nou bijna elk jaar, of om het jaar gebeurde, ja dan snapte ik het woord loterij, maar het gebeurt dusdanig weinig, dat ik het erg flauw vind om het woord loterij in de mond te nemen.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 14:15:55
Vorig jaar toevallig wel, maar de paar jaar ervoor niet. Het is nog altijd een uitzondering dat een yellow doorslaggevend is, en om het dan een loterij te noemen, vind ik denigrerend naar het harde werk dat ze tijdens zo'n hele week leveren. Als het nou bijna elk jaar, of om het jaar gebeurde, ja dan snapte ik het woord loterij, maar het gebeurt dusdanig weinig, dat ik het erg flauw vind om het woord loterij in de mond te nemen.
een loterij tussen de besten van de verschillende strategien. Niet dat iedereen em kan winnen. Maar met een gele vlag 10 ronden voor het einde heb je bijna altijd een andere winnaar als zonder gele vlag.

Pancake Shield

Het is niet zo simpel als dat jij hem stelt, kijk eerst naar wat meer IndyCar-races (allemaal op Sport1) en dan denk ik dat het meer is dan alleen een loterij. Er zit ook strategie achter etc. Dus kijk ze allemaal zou ik zeggen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Tuesday

Citaat van: Pancake Shield op 24 mei 2015 - 15:12:57
Het is niet zo simpel als dat jij hem stelt, kijk eerst naar wat meer IndyCar-races (allemaal op Sport1) en dan denk ik dat het meer is dan alleen een loterij. Er zit ook strategie achter etc. Dus kijk ze allemaal zou ik zeggen.
dat zeg ik toch? maar met die strategie moet je juist geluk hebben of kun je met een gokje zomaar ineens spekkoper zijn. Uiteraard wel onder de voorwaarde dat je geweldige race moet rijden. Kunnen jullie de winnaar voor vanavond al voorspellen dan? of anders 50 ronden voor het eind? ik denk het niet.

Perton

Nee, maar dat zegt meer iets over het competitieve aspect van IndyCar dan over of het een loterij is of niet.

Maar ik wil best een voorspelling wagen hoor: Montoya.

Jehoentelaar

Het moeilijk te voorspellen geldt voor alle IndyCar-races, niet alleen voor Indy. Maar dat kun je als je de serie nooit volgt maar er wel een mening over hebt natuurlijk niet weten, dus vooruit.

Voorspelling: Castroneves. Al hoop ik op Carpenter.

Perton

Over beslissende yellows gesproken trouwens. Mooie loterij in Monaco.

Tuesday

Citaat van: Perton op 24 mei 2015 - 15:35:40
Over beslissende yellows gesproken trouwens. Mooie loterij in Monaco.
nou, idd. Dit zie je in de Indycar veel vaker. Ik vind het in dit geval bijzonder onrechtvaardig, maar goed, dat is ook vooral de schuld van Mercedes.

gloudiesaurus

Olav zat dit weekend 25 jaar in het vak.

En eerlijk is eerlijk vandaag was zijn commentaar goed.
Dat mag dan ook wel weer gezegd worden  ;)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is