Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Sabai

Citaat van: Kootje op 08 april 2014 - 20:28:33
Als je 'n samenvatting kijkt mis je altijd iets.  ;)

Bij de beeb hooguit 1 ronde is me opgevallen.

Sabai

Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 20:31:39
Citaat van: Sabai op 08 april 2014 - 20:21:24
Citaat van: Breaktest op 08 april 2014 - 15:54:27
Ik neem nooit van mijn leven een abonnement. Uit principe niet. Het kan me geen lor schelen als ik hierdoor GP's mis. Eigenlijk vind ik die samenvattingen wel prima zo.

En als je de samenvatting van de bbc kijkt mis je helemaal niks.
grote nadeel is alleen dat het niet live is. Dus dan moet je wel een paar uur bij alle media vandaan blijven. Maar goed, ik ben het wel met Breaktest eens, ik betaal uit principe ook niet meer voor Sport 1, vorig jaar deed ik dat in eerste instantie wel en daarvoor ook vanwege het voetbal, maar ze hebben er gewoon een potje van gemaakt en de kijker totaal niet serieus genomen. Gelukkig zijn er nog 'live' alternatieven.

Idd ik heb prima op rtl duitsland gekeken. Nu heb ik wel het voordeel dat de Duitse taal voor mij geen probleem is om te verstaan.

Edwin90

Citaat van: NielsD op 08 april 2014 - 16:48:30
Ik denk dat ik in de war ben met WEC en WRC. Het is dus WEC en niet de rally...

Niet helemaal. Het WRC zenden ze niet uit, wel het WRCC (Rally Cross).
http://derotsmedia.com/2014/03/27/sport1-breidt-autosport-aanbod-uit-met-wrcc-en-wec/

Jehoentelaar

Ik heb door allerlei technisch gedonder in m'n studentenhuis al de nodige autosport via streams moeten kijken, maar ik begin langzaamaan wel terug te krabbelen van het standpunt dat dat geen enkel probleem is. Na een tijdje ga je je TV-beelden (RTLD/BBC) toch wel missen.

0634

Ja, ik ga ook niet aan de streams. Voor mij gewoon tv. Dan maar de knip trekken. Ik wil gewoon gaan zitten op de bank (of liggen), de knop indrukken en kijken. Niet dat gekut met streams.

Kootje

Citaat van: Sabai op 08 april 2014 - 20:35:33
Citaat van: Kootje op 08 april 2014 - 20:28:33
Als je 'n samenvatting kijkt mis je altijd iets.  ;)

Bij de beeb hooguit 1 ronde is me opgevallen.

Duurde die samenvatting 1,5 uur dan? :P

Kootje

Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 20:31:39
Citaat van: Sabai op 08 april 2014 - 20:21:24
Maar goed, ik ben het wel met Breaktest eens, ik betaal uit principe ook niet meer voor Sport 1, vorig jaar deed ik dat in eerste instantie wel en daarvoor ook vanwege het voetbal, maar ze hebben er gewoon een potje van gemaakt en de kijker totaal niet serieus genomen. Gelukkig zijn er nog 'live' alternatieven.

Maar dat was vorig jaar. ::)

Voor dit jaar hebben ze goed naar de wensen van het publiek geluisterd. Mol terug en vanaf locatie. Voor- en nabeschouwing erbij, autosportaanbod flink uitgebreid met reportages, docu's en diverse ander klassen als WRCC, WEC, GP3 en GP2. En dan is er ook nog de Moto3, Moto2 en MotoGP. Dus ja ... wat vorig jaar betreft ben ik het met je eens, maar dit jaar vind ik het z'n geld nu al dubbel en dwars waard.

0634

Eens met Kootje (de zoveelste keer deze week al ;)). Sport1 doet echt zijn best en luistert wel degelijk naar de kijkers.

Jehoentelaar

Zo te zien heeft Eurosport de GP3-rechten niet meer. Het is dat mijn cluppie volgend jaar nog gewoon wekelijks op FOX te zien is...

Tuesday

Citaat van: Kootje op 08 april 2014 - 23:02:29
Citaat van: Tuesday op 08 april 2014 - 20:31:39
Maar goed, ik ben het wel met Breaktest eens, ik betaal uit principe ook niet meer voor Sport 1, vorig jaar deed ik dat in eerste instantie wel en daarvoor ook vanwege het voetbal, maar ze hebben er gewoon een potje van gemaakt en de kijker totaal niet serieus genomen. Gelukkig zijn er nog 'live' alternatieven.

Maar dat was vorig jaar. ::)

Voor dit jaar hebben ze goed naar de wensen van het publiek geluisterd. Mol terug en vanaf locatie. Voor- en nabeschouwing erbij, autosportaanbod flink uitgebreid met reportages, docu's en diverse ander klassen als WRCC, WEC, GP3 en GP2. En dan is er ook nog de Moto3, Moto2 en MotoGP. Dus ja ... wat vorig jaar betreft ben ik het met je eens, maar dit jaar vind ik het z'n geld nu al dubbel en dwars waard.
vandaar ook dat ik het over 'uit principe' had. Bovendien beviel het vorig jaar ook prima met RTL en BBC, Moto GP kijk ik ook via Duitsland en de andere klassen interesseren me niet zo heel erg. Dat het nu bij Sport 1 ineens allemaal wel kan en vorig jaar niet vind ik frapant, blijkbaar moest het eerst abonnee's kosten voor er ingegrepen werd.

0634

Geen idee. Van Dam bijvoorbeeld zal misschien wel een contract hebben gehad voor een jaar, dan kan je niet zomaar ingrijpen. Bovendien was het nu eerste jaar, misschien wilden ze gewoon alles eens rustig evalueren in de winter. Natuurlijk is er best wat aan te merken, nu ook nog, maar ze maken stapjes en luisteren duidelijk wel naar hun kijkers. Dat kan ik persoonlijk waarderen.

Breaktest

Citaat van: Kootje op 08 april 2014 - 20:28:33
Als je 'n samenvatting kijkt mis je altijd iets.  ;)
Ja maar waarschijnlijk was ik dan buiten waar de vogeltjes fluiten. Dus de kijkers misten ook iets... ;) 

Kootje

Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 23:12:26
Eens met Kootje (de zoveelste keer deze week al ;)).

Het moet niet gekker worden. ;D

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 08 april 2014 - 23:21:42
Geen idee. Van Dam bijvoorbeeld zal misschien wel een contract hebben gehad voor een jaar, dan kan je niet zomaar ingrijpen. Bovendien was het nu eerste jaar, misschien wilden ze gewoon alles eens rustig evalueren in de winter. Natuurlijk is er best wat aan te merken, nu ook nog, maar ze maken stapjes en luisteren duidelijk wel naar hun kijkers. Dat kan ik persoonlijk waarderen.
ze hadden ook geen keus. Blijft staan dat ze er het eerste jaar gewoon een zootje van hebben gemaakt. Ze hadden zich vantevoren ook een beetje kunnen verdiepen in de materie, dat had een hoop ellende gescheeld. Maar nee, met alleen de rechten dachten ze wel voldoende in huis te hebben. Bovendien heb ik er sowieso moeite mee dat een betaalzender de rechten inpikt van een normale zender, dan geef je sowieso al niks om de kijker. En helemaal niet als ze dan voor die 15 euro extra ook in bepaalde opzichten nog eens mindere kwaliteit krijgen.

Jehoentelaar

Vraag en aanbod heet dat. RTL kon het simpelweg niet meer opbrengen om een heel seizoen uit te zenden; Sport1 was wél bereid om die investering te doen. Of ze het volhouden blijft de vraag (betaalpakketten slaan voor geen meter aan in Nederland + autosport blijft een kleine sport), maar het siert ze dat ze na een compleet in het water gevallen eerste jaar niet opgeven.