Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jehoentelaar

Het WEC live zou voor Sport1 sowieso nauwelijks kunnen. Dat duurt alles bij elkaar minstens zeven uur per race.

Kootje

Ja ... en?

Ze hebben 2 kanalen die nauwelijks gebruikt worden. Daar kunnen ze het gewoon volledig op uitzenden, zonder dat dit conflicten oplevert met het voetbal of een vd andere sporten die ze uitzenden.

Jehoentelaar

Wellicht, maar je betaalt je als zender zijnde ook al snel scheef aan satelliettijd. Weet niet of dat de investering wel waard is, aangezien het verhaal zich na Le Mans vooral in Azië afspeelt, wat weer gekke starttijden met zich meebrengt.

Edwin90

Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2014 - 09:59:38
Het WEC live zou voor Sport1 sowieso nauwelijks kunnen. Dat duurt alles bij elkaar minstens zeven uur per race.

Klopt inderdaad, Eurosport zend ze ook nooit helemaal uit. Ik denk daarnaast dat de markt met mensen die zo'n hele race kijken héél klein is. Ik ben het in elk geval niet. Samenvattingen wil ik wel volgen.

Kootje

Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2014 - 10:26:34
Wellicht, maar je betaalt je als zender zijnde ook al snel scheef aan satelliettijd. Weet niet of dat de investering wel waard is, aangezien het verhaal zich na Le Mans vooral in Azië afspeelt, wat weer gekke starttijden met zich meebrengt.
Citaat van: Edwin90 op 08 april 2014 - 10:29:16
Klopt inderdaad, Eurosport zend ze ook nooit helemaal uit. Ik denk daarnaast dat de markt met mensen die zo'n hele race kijken héél klein is. Ik ben het in elk geval niet. Samenvattingen wil ik wel volgen.

Daar hebben jullie idd 'n punt. ;)

Jehoentelaar

De races ná Le Mans zijn ook commercieel net zo interessant als het live uitzenden van wedstrijden van SV De Derde Helft. Er wordt wel gesproken over het verbouwen van de kalender, waardoor Le Mans de seizoensfinale wordt (maar uiteraard nog wel in juni plaatsvindt).

Overigens ben ik dit jaar zelf aanwezig bij de WEC-ronde in Spa. 8)

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2014 - 11:22:26
De races ná Le Mans zijn ook commercieel net zo interessant als het live uitzenden van wedstrijden van SV De Derde Helft. Er wordt wel gesproken over het verbouwen van de kalender, waardoor Le Mans de seizoensfinale wordt (maar uiteraard nog wel in juni plaatsvindt).

Overigens ben ik dit jaar zelf aanwezig bij de WEC-ronde in Spa. 8)

WEC is echt geweldig als je langs de baan staat. Hele mooie auto's. En serieus snel. En idd allemaal coureurs die promotie maken vanuit F1 ;)

Breaktest

Ik neem nooit van mijn leven een abonnement. Uit principe niet. Het kan me geen lor schelen als ik hierdoor GP's mis. Eigenlijk vind ik die samenvattingen wel prima zo.

NielsD

Citaat van: Breaktest op 08 april 2014 - 15:54:27
Ik neem nooit van mijn leven een abonnement. Uit principe niet. Het kan me geen lor schelen als ik hierdoor GP's mis. Eigenlijk vind ik die samenvattingen wel prima zo.

Jammer. Sport1 gaat steeds beter en als alle GP's worden als afgelopen zondag, dan kan je het wel een lor schelen denk ik! ;)
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Jehoentelaar

Citaat van: Figge op 08 april 2014 - 15:44:17
Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2014 - 11:22:26
De races ná Le Mans zijn ook commercieel net zo interessant als het live uitzenden van wedstrijden van SV De Derde Helft. Er wordt wel gesproken over het verbouwen van de kalender, waardoor Le Mans de seizoensfinale wordt (maar uiteraard nog wel in juni plaatsvindt).

Overigens ben ik dit jaar zelf aanwezig bij de WEC-ronde in Spa. 8)

WEC is echt geweldig als je langs de baan staat. Hele mooie auto's. En serieus snel. En idd allemaal coureurs die promotie maken vanuit F1 ;)
Jep, was erin 2012 ook bij. Supervet. 8)

NielsD

Ik denk dat ik in de war ben met WEC en WRC. Het is dus WEC en niet de rally...
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Figge

Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2014 - 16:35:07
Citaat van: Figge op 08 april 2014 - 15:44:17
Citaat van: Jehoentelaar op 08 april 2014 - 11:22:26
De races ná Le Mans zijn ook commercieel net zo interessant als het live uitzenden van wedstrijden van SV De Derde Helft. Er wordt wel gesproken over het verbouwen van de kalender, waardoor Le Mans de seizoensfinale wordt (maar uiteraard nog wel in juni plaatsvindt).

Overigens ben ik dit jaar zelf aanwezig bij de WEC-ronde in Spa. 8)

WEC is echt geweldig als je langs de baan staat. Hele mooie auto's. En serieus snel. En idd allemaal coureurs die promotie maken vanuit F1 ;)
Jep, was erin 2012 ook bij. Supervet. 8)

Ik ga het helaas niet meemaken dit jaar wegens privé omstandigheden. Ben er in 2010, 11, 12 en 13 ook geweest. In 2011 zelfs per ongeluk in de binnenkant van de la source hairpin. Dat was heel heel gaaf

Sabai

Citaat van: Breaktest op 08 april 2014 - 15:54:27
Ik neem nooit van mijn leven een abonnement. Uit principe niet. Het kan me geen lor schelen als ik hierdoor GP's mis. Eigenlijk vind ik die samenvattingen wel prima zo.

En als je de samenvatting van de bbc kijkt mis je helemaal niks.

Kootje

Als je 'n samenvatting kijkt mis je altijd iets.  ;)

Tuesday

Citaat van: Sabai op 08 april 2014 - 20:21:24
Citaat van: Breaktest op 08 april 2014 - 15:54:27
Ik neem nooit van mijn leven een abonnement. Uit principe niet. Het kan me geen lor schelen als ik hierdoor GP's mis. Eigenlijk vind ik die samenvattingen wel prima zo.

En als je de samenvatting van de bbc kijkt mis je helemaal niks.
grote nadeel is alleen dat het niet live is. Dus dan moet je wel een paar uur bij alle media vandaan blijven. Maar goed, ik ben het wel met Breaktest eens, ik betaal uit principe ook niet meer voor Sport 1, vorig jaar deed ik dat in eerste instantie wel en daarvoor ook vanwege het voetbal, maar ze hebben er gewoon een potje van gemaakt en de kijker totaal niet serieus genomen. Gelukkig zijn er nog 'live' alternatieven.