Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Arthur

Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 11:39:09
Ik vond ook erg fijn om Olav te horen. Ik begin zelfs te twijfelen om een proefabonnement voor 3 maanden te nemen.

Daar twijfel ik dan weer niet over, vijf euro per maand is meer dan een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Tuesday

#136
Citaat van: Arthur op 15 maart 2014 - 11:39:51
Citaat van: Tuesday op 15 maart 2014 - 11:36:50
Citaat van: gloudiesaurus op 15 maart 2014 - 11:26:05
Ik vond het juist een verademing om Olav te horen. Eindelijk iemand die het echt snapt. De verbinding was wel even weg, en Olav zat er ook een paar keer flink langs. Met een Toro Rosso die een probleem had maar vervolgens de 4e tijd reed  ;) Maar goed voor Olav zal het ook even wennen zijn...
precies, een goede (deskundige) commentator komt daar wel mee weg (bij de meesten dan), van Dam zou hier afgemaakt worden. Heb voor de kwalificatie nog ff stukje FP3 gekeken (beiden opgenomen) en wat een verschil zeg. Van Dam die verteld gewoon dezelfde dingen als gisteren en zoals altijd zonder enige beleving en geloofwaardigheid. Maar goed, toch sowieso geen Sport 1 meer voor mij na Maart. Vind RTL prima te doen in combinatie met BBC en trainingen worden ook uitgezonden op het duitse Sport 1 wat gratis is.

In de 1e VT had Van Dam het ook weer de overwinning vorig jaar van Kimi met de slimme bandenstrategie.... Maar goed, veel van die VT's verwacht ik toch niet te kijken.
4u van Dam in een weekend is iig veels teveel van het goede ;) Ach ja, hij doet zn best ook wel en ik hou er niet van om mensen zo af te kraken, ik kan het zelf absoluut niet beter, maar hij zou zelf toch moeten inzien dat hij dit niet kan. Commentaar geven op zich wel, maar niet bij de F1. Maar goed, voor vrije trainingen is het misschien nog net goed genoeg, al is dan ook wel prettig om deskundigen en insiders aan het woord te horen zoals op BBC5 radio. Maar goed, ik zal me er verder niet meer over uit laten, eind Maart gaat Sport 1 weer de deur uit en heb ik geen recht van spreken meer ;)

Arthur

Bij basketbal is hij weer wel prettig om te horen. F1 heeft hij gewoon niet. Zonder iemand te beschadigen uiteraard.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings

Misschien dat ik de enige ben maar ik ga niet zo prat op Mol. Nog steeds een foutenfestijn vanjewelste.

Sabai

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 12:01:44
Misschien dat ik de enige ben maar ik ga niet zo prat op Mol. Nog steeds een foutenfestijn vanjewelste.

Iedereen maakt foutjes maar zijn stemgeluid is veel prettiger om te horen dan van Dam + hij is enthousiast en heeft zijn foutjes ook snel door.

NielsD

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 12:01:44
Misschien dat ik de enige ben maar ik ga niet zo prat op Mol. Nog steeds een foutenfestijn vanjewelste.

Ach hou op zeg, ik heb hem een paar foutjes horen maken, maar voor de rest viel het erg mee. Hij vertelt ook dingen die niet op het scherm gebeuren, dat door z'n kennis en ervaring.

@Arthur, die reclames. De reisjes naar de circuits moeten ook betaald worden, dus reclame tussen de Q's door vind ik niet erg.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

#141
Citaat van: Sabai op 15 maart 2014 - 12:04:23
Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 12:01:44
Misschien dat ik de enige ben maar ik ga niet zo prat op Mol. Nog steeds een foutenfestijn vanjewelste.

Iedereen maakt foutjes maar zijn stemgeluid is veel prettiger om te horen dan van Dam + hij is enthousiast en heeft zijn foutjes ook snel door.
Snel door? Welke Olav Mol heb jij het over? Niels weet wel welk voorbeeld ik weer van stal kan gaan halen ;D.

Die man had vroeger een ernstige plaat voor zijn kop waarbij hij in zijn eigen theorieën bleef geloven, ook al toonde de realiteit aan dat het niet kon. Denken dat iemand op een tweestopper zat, ook al had hij halverwege de race zijn tweede stop en stond ie maar 6 seconden stil. Elke idioot snapt dan dat het gewoon een driestopper zou worden.

Foutjes van Mol stoor ik me dan ook niet aan, want zoals jij stelt: iedereen maakt fouten. Maakt mij niets uit wanneer een commentator roept dat coureur A crasht terwijl het zijn teamgenoot is of zulke zaken. Maar iemand die keer op keer zijn eigen theorieën blijft volgen, ook al is superduidelijk dat ze niet kloppen, dat stoort me wel.

Ik heb echter ook meermaals geroepen dat het stemgeluid van Mol inderdaad enorm prettig is, in dat opzicht ken ik inderdaad geen betere commentator, net als dat zijn technische kennis voor een leek op dat gebied (zoals ik) ook goed is, en hij alle zaken ook behoorlijk goed kan uitleggen. Maar zijn misplaatste theorieën verpesten het altijd weer voor me. En die theorieën had hij nooit in die paar races dat hij in het verleden aan duo-commentaar deed, dus mijn hoop is nog altijd dat Mol nog eens overstag gaat en duo-commentaar wél omarmt. Want dan ben ik wel degelijk een groot fan van Mol.

-edit- kijk foutjes maken me echt niet uit hoor. Zoals dat Mol vroeger altijd riep: "Jantje heeft pole, maar krijgt nog een grid penalty en start morgen dus als tiende" is wat dom als een commentator dat meerdere malen doet, maar niet iets waarvan ik ga zeggen: 'nou, wat een slechte commentator is dat'. Het gaat mij echt om zijn domme theorieën soms.

Wings

@NielsD: Dat mag je vinden en het zal ook wel aan mij liggen want ik was zo ongeveer de enige die het commentaar Ronald v. Dam wel kon pruimen en Mol niet mag. Althans, de manier van commentaar geven in combinatie met Nederlandse rijders als duo-commentator. Mol vind ik veelste impulsief en daarom maakt hij teveel fouten. Vaak denk ik: kijk toch eens eerst voordat je gaat toeteren. Vettel tot twee keer toe [nadat hij hem eerst verwisselde voor Kyvat] een defect aanpraten terwijl hij op dat moment de tweede tijd liet noteren vind ik amateuristisch. En dat theatraal gebrul van hem vind ik verschrikkelijk. Bovendien is hij nog steeds te arrogant om iemand naast zich te dulden terwijl het fenomeen 'duo-commentaar' ons niet tegenviel. Nee, Mol is gewoon niet mijn bloedgroep.

Tuesday

Citaat van: Wings op 15 maart 2014 - 12:20:05
@NielsD: Dat mag je vinden en het zal ook wel aan mij liggen want ik was zo ongeveer de enige die het commentaar Ronald v. Dam wel kon pruimen en Mol niet mag. Althans, de manier van commentaar geven in combinatie met Nederlandse rijders als duo-commentator. Mol vind ik veelste impulsief en daarom maakt hij teveel fouten. Vaak denk ik: kijk toch eens eerst voordat je gaat toeteren. Vettel tot twee keer toe [nadat hij hem eerst verwisselde voor Kyvat] een defect aanpraten terwijl hij op dat moment de tweede tijd liet noteren vind ik amateuristisch. En dat theatraal gebrul van hem vind ik verschrikkelijk. Bovendien is hij nog steeds te arrogant om iemand naast zich te dulden terwijl het fenomeen 'duo-commentaar' ons niet tegenviel. Nee, Mol is gewoon niet mijn bloedgroep.
Vettel had ook een probleem, toch? maar eh, ik kan dat moment sowieso niet terughalen. Volgens mij was dat juist wel Kvyat. Maar goed, de onboards zijn momenteel ook erg lastig in te schatten. Ik vind juist dat Olav normaal dat soort dingen juist wel goed ziet, die kleine probleempjes die de kijker thuis niet zo snel zullen zien. De grote opvallende dingen die mist ie dan soms idd wel weer eens, maar goed, hij is ook zeker niet perfect. Hij heeft wel geloofwaardigheid en zn sporen in de autosportwereld wel verdiend. Duo-commentaar heeft ie volgens mij ook niet zozeer problemen mee hoor, maar kan me voorstellen dat sport 1 en voorheen rtl daar niet aan willen ivm met extra kosten.

janke

Het verschil tussen van Dam en Ollie is dat van Dam wat saai overkomt. Ollie is wat spontaner. Maar allebei vind ik het niet echt geweldig. Maar luisteren doe/deed ik naar alle twee niet of weinig. Maar als je verwent bent jarenlang met een Murray Walker dan leg ik misschien voor deze twee Hollanders de lat te hoog.

Maar eerlijkheidshalve vind ik Mol een overdreven gast, sorry.
Some things are too important to be left in the past.

Perton

In het verleden heeft hij in interviews wel eens gezegd dat duo-commentaar niks voor hem is, en dat als hij zijn scherpte verliest dat hij liever stopt dan iemand naast hem heeft zitten. Nou, wat mij betreft had ie dan allang zijn microfoon aan de wilgen moeten hangen, maar dat is een ander verhaal.

Dit was ook een jaar of 10, misschien meer geleden, dus valt moeilijk te zeggen of hij het nu wel zou willen, maar Sport 1 het niet wil (betalen), of dat hij het nog steeds niet wil. Maar gebaseerd op de informatie die uit het verleden bekend is over Mol, neig ik naar het laatste.

Terminator

Het was toch eigenlijk wel vrij logisch dat er een probleem voor Vettel was, anders ben je niet zoveel langzamer dan Ricciardo.
Maar Mol had alleen maar pret om het feit dat Vettel Q3 niet haalde, zo leek het wel. Helemaal niks suggereerde hij dat er misschien wel eens een probleem kon zijn. Dan ben je als commentator gewoon niet goed bezig. Zo was het ook altijd bij hem met Schumacher. Blijkbaar mag hij succesvolle Duitsers niet.

Wings

@Janke: In het land der blinden is éénoog koning. ;)

@Tuesday: Vettel had geen lekke band en geen motorproblemen op het moment dat Mol dat riep. Sterker nog, hij reed de tweede snelste ronde op dat moment. Verder is algemeen bekend dat Mol geen co-commentator naast zich duldt. Het internet staat er vol mee. ;)

De rest is natuurlijk erg persoonlijk. Mol heeft de schijn mee dat hij het bekend stemgeluid is en de mensen hem gewend zijn. Daarnaast heeft hij voldoende [technische] kennis vergaart om de leek te voorzien van goed commentaar. Het is niet zozeer zijn kwaliteiten waar ik aan twijfel maar Olav als persoon. Om dat kort toe te lichten:

1. Zijn antipathie tegen rijders vond ik niet altijd gepast. Je mag natuurlijk fan zijn, of juist niet, maar blijf wel objectief als verslaggever. Dat was Mol in mijn beleving lang niet altijd.
2. Zijn geschreeuw en gebrul om de race te voorzien van kleur. "WOWOWOWOWOWOW, CRASH?? O nee, daar ligt de pitstraat".... Of het uitgillen als een rijder iemand inhaalt die 4 seconden per ronde langzamer is. Ik vind zijn enthousiasme niet puur en oprecht maar gemaakt. Nep.
3. Vasthouden aan theorieën waarvan het tegendeel bewezen is, is een no go.
4. De fouten op zichzelf. Het maakt niks uit dat een commentator zich vergist maar als je een grijs gevaarte in een stofwolk ziet staan doe dan niet alsof je weet wie het is. Dat kan je niet weten. Kijk eerst en vertel dan wat je ziet denk ik dan. De ogen van Kyvat was weer zo'n voorbeeld. Hij praat af en toe sneller dan hij denkt. Bovendien vind ik hem veel fouten maken qua mogelijke strategieën [waarvan de contouren soms overduidelijk zijn], laat hij zelden los en als blijkt dat hij zich vergist heeft, heeft hij zich niet vergist en is de strategie verandert.
5. Haalt hij vaak de rijders door elkaar.
6. De arrogantie om alleen verslag te geven op locatie én geen co-commentator naast zich dulden.
7. En was het nu Ku-bie-ka of Ku-bie-tza?

Al met al vind ik Mol niet tof en spring ik geen gaten in de lucht dat hij terug is. Zijn afwezigheid vond ik geen gemis. Ronald v. Dam kon er niet altijd evenveel gevoel in leggen en heeft ook [nog] niet de kennis die Mol bezit maar tezamen met de co-commentatoren [Doornbos in het bijzonder] vond ik het meer dan prima.

Tuesday

Citaat van: Terminator op 15 maart 2014 - 12:46:14
Het was toch eigenlijk wel vrij logisch dat er een probleem voor Vettel was, anders ben je niet zoveel langzamer dan Ricciardo.
Maar Mol had alleen maar pret om het feit dat Vettel Q3 niet haalde, zo leek het wel. Helemaal niks suggereerde hij dat er misschien wel eens een probleem kon zijn. Dan ben je als commentator gewoon niet goed bezig. Zo was het ook altijd bij hem met Schumacher. Blijkbaar mag hij succesvolle Duitsers niet.
dat idee had ik ook een beetje, maar volgens mij heeft Mol niks tegen op Vettel en was hij er vroeger altijd vol of over. Maar misschien is dat veranderd. Dat hij Schumacher niet mocht is denk ik iedere vaste kijker wel opgevallen.

Perton

Punten 1, 3 en het laatste deel van 4 van Wings zijn inderdaad de redenen waarom ik hem niet moet.

2, eerst deel 4, 5 en 7 maken me dan weer nauwelijks uit. Al viel het me wel op dat hij vandaag weer de hele tijd RiccIardo zat te te zeggen, terwijl die I in het Australisch niet wordt uitgesproken. Als je weet hoe de uitspraak hoort te zijn, is het altijd een beetje vervelend als mensen het dan fout doet. Maar goed, dat ben ik gewend, ik moet immers jarenlang SOE-AA-REZ aanhoren, terwijl het gewoon SWUA-REZ is (die voetballer weet je wel). En zo'n accent op een Spaanse naam staat er natuurlijk niet voor niets. Dus het is marTÍNez, ipv martinEZ, wat zo'n beetje elke Nederlandstalige commentator doet. Maar goed, dat heeft verder niks met Mol te maken, maar om even aan te geven dat ik het allang gewend ben dat commentatoren namen nou eenmaal verkeerd uitspreken.

Punt 6 vind ik dan wel weer storend aan de persoon Mol, maar maakt me qua commentaar dan niet zoveel uit - behalve dat ik uit ervaring (voor mezelf) weet dat ik hem met duo-commentaar wél prima vind.