Het 'Formule 1 uitzendingen op TV' topic!

Gestart door Arthur, 26 november 2013 - 21:32:05

« vorige - volgende »

BBC gaat over naar een ander open kanaal [voor de meesten wss niet via kabel beschikbaar] dus wat gaan jullie doen?

1 Ik ga helemaal over naar RTL [indien beschikbaar] en neem Werbung voor lief
2 (10%)
2 Ik ga/blijf streamen incl. Chanel 4
5 (25%)
3 Ik kijk of Ziggo Sport alles gaat uitzenden en beslis afhankelijk daarvan
6 (30%)
4 Ik ga direct voor Sport Totaal
7 (35%)

Totaal aantal stemmen: 20

Jehoentelaar

"Makkelijk te paaien," begint 'ie weer met die praatjes. Man man. Accepteer nou eens dat niet iedereen dezelfde mate van tevredenheid heeft met dit soort dingen.

On topic: FOX Sports Eredivisie zendt buiten de live-uitzendingen meerdere keren reeksen samenvattingen uit van de laatste speelronden van de Eredivisie en Eerste Divisie. Die toevoeging is niet groot, maar voor de mensen (zoals ik) die niet gebonden willen zijn aan één of twee vaste uitzendtijden van die samenvattingen komt het goed uit. Als Sport1 iets soortgelijks in gedachten heeft met samenvattingen van de races die ze uitzenden is dat best een leuke toevoeging voor hun klanten.

0634

Citaat van: Tuesday op 24 april 2015 - 00:47:11
Citaat van: Perton op 24 april 2015 - 00:23:59
Natuurlijk vind er concreet aan het aanbod niks, maar zoals Jeroen zegt: wanneer je naar kanaal 404 gaat (ik geloof dat ie daar opkomt, als ik alles goed heb gevolgd) weet je dat er iets qua autosport is. Goed, kan je moeilijk over doen dat het niets toevoegt, maar de meeste mensen vinden het blijkbaar wel fijn. Dus het is gewoon een goede zet van Sport 1.
ik doe er niet moeilijk over, het verbaasd me alleen dat jullie zo makkelijk te paaien zijn. We hebben het hier idd vaak over een apart autosportkanaal gehad, maar volgens mij was het wel de bedoeling het dan ook vooral de bedoeling dat de prijs omlaag zou gaan. Dat is dus niet het geval en daarnaast zijn de proefabonnementen ook redelijk ingeperkt/verhoogd.

Dus jouw bedoeling was meer aanbod, meer investeringen van Sport1 en tegelijk een lagere prijs? Tja. Persoonlijk heb jij mij nooit over de prijs horen klagen. Ik wil best 15 euro betalen maar dan niet voor iets zoals twee jaar geleden. Sindsdien heeft S;ort1 ontzettend veel gedaan. Het spreekt mij niet allemaal aan persoonlijk (bv HD of beelden vanuit andere standen), maar 24h autosportkanaal weer wel. Zo heeft ieder zijn ding.

Kootje

Hoezo makkelijk te paaien? Het is niet zo dat ik hierdoor Sport1 hou, terwijl ik dat eerder niet van plan was. Ze hebben mij hiermee niet over de streep getrokken, dat hebben ze al gedaan met hun totale autosportaanbod. Dit is slechts 'n mooie toevoeging die mijn tv kijken 'n stuk simpeler maakt. That's all.

Perton

#768
Ik heb altijd gezegd dat ik 15 euro voor F1 en GP2 (en 3 dan) onzin vond, dat ze dan of een goedkoop autosportkanaal moesten aanbieden, of de content moesten uitbreiden. Dat laatste hebben ze gedaan, en gaan ze nu ook nog eens op één kanaal samenbrengen. Dat is niet "makkelijk te paaien", dat is precies wat ik wilde. Natuurlijk zou het nog idealer zijn als je dat autosportkanaal voor 7,50 of een tientje los zou kunnen krijgen, maar dit is een uitstekend alternatief. Sport 1 gaat telkens in stappen vooruit, dan ga ik ook niet nog eens kritiek leveren als de stappen niet groter zijn. Je kan je ook gewoon aanstellen.

Voor de rest wat Jehoentelaar zegt.

Tuesday

ok, dat van het grotere aanbod begrijp ik volledig, daar sloeg dat makkelijke paaien ook niet op. Ik verbaasde me alleen dat er zo enthousiast op dit specifieke nieuws gereageerd werd. Het is mooi dat jullie precies krijgen wat jullie willen, maar voor velen blijft het gewoon te duur.

Perton

Dat laatste snap ik. Ik snap ook best dat als mensen bijvoorbeeld alleen f1 volgen dat het dan inderdaad helemaal niet zulk goed nieuws is.

Kootje

CitaatIk verbaasde me alleen dat er zo enthousiast op dit specifieke nieuws gereageerd werd. Het is mooi dat jullie precies krijgen wat jullie willen,

Ergo het enthousiasme, we krijgen wat we willen. Waarom zouden we daar dan niet enthousiast op reageren? Ik zou me eerder verbazen als we daar heel lauwtjes op gereageerd hadden. Krijgen wat men wilt en niet blij zijn, vind ik persoonlijk verbazingwekkender.


Citaatmaar voor velen blijft het gewoon te duur.

En die zullen dan ook niet enthousiast gereageerd hebben. Er zijn er echter ook (oa mijn persoontje) die wel bereid zijn die €15,- te betalen. Die worden wel blij, wanmt het is toch weer 'n stukje extra waar voor je geld.

Tuesday

Citaat van: Kootje op 25 april 2015 - 09:55:28
CitaatIk verbaasde me alleen dat er zo enthousiast op dit specifieke nieuws gereageerd werd. Het is mooi dat jullie precies krijgen wat jullie willen,

Ergo het enthousiasme, we krijgen wat we willen. Waarom zouden we daar dan niet enthousiast op reageren? Ik zou me eerder verbazen als we daar heel lauwtjes op gereageerd hadden. Krijgen wat men wilt en niet blij zijn, vind ik persoonlijk verbazingwekkender.
nogmaals, dit specifieke nieuws. Maar goed, jij bent blij omdat het je zaptijd scheelt.  Dat weet ik dan nu, ik was daar zelf niet opgekomen, dus goed dat ik er na gevraagd heb toch? Tja, ik ben zelf niet zo van de alles in 1 pakketten waarmee je indirect betaald voor dingen waar je eigenlijk geen behoefte aan hebt. Uiteindelijk is het gewoon een commerciele truc waar veel mensen 'intrappen'. En voor sommigen is het precies wat ze nodig hebben, die hebben dan geluk gehad.

Pancake Shield

Ik verwacht sowieso nog wel dat het aanbod uiteindelijk uitbreidt. Meerdere soorten auto-sporten. Misschien WSR, WTCC etc. Misschien zelfs MotoGP etc. Zou voor Sport1 wel goed zijn.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

0634

Citaat van: Tuesday op 25 april 2015 - 13:51:07
Citaat van: Kootje op 25 april 2015 - 09:55:28
CitaatIk verbaasde me alleen dat er zo enthousiast op dit specifieke nieuws gereageerd werd. Het is mooi dat jullie precies krijgen wat jullie willen,

Ergo het enthousiasme, we krijgen wat we willen. Waarom zouden we daar dan niet enthousiast op reageren? Ik zou me eerder verbazen als we daar heel lauwtjes op gereageerd hadden. Krijgen wat men wilt en niet blij zijn, vind ik persoonlijk verbazingwekkender.
nogmaals, dit specifieke nieuws. Maar goed, jij bent blij omdat het je zaptijd scheelt.  Dat weet ik dan nu, ik was daar zelf niet opgekomen, dus goed dat ik er na gevraagd heb toch? Tja, ik ben zelf niet zo van de alles in 1 pakketten waarmee je indirect betaald voor dingen waar je eigenlijk geen behoefte aan hebt. Uiteindelijk is het gewoon een commerciele truc waar veel mensen 'intrappen'. En voor sommigen is het precies wat ze nodig hebben, die hebben dan geluk gehad.

Het was allang een alles in 1 pakket waarbij je betaald voor dingen die je niet wilt. Daar heeft dit verder niet veel mee te maken. Mijn hele zender pakket is precies hetzelfde. Maar goed, een doorsnee magazine is ook een alles in 1 pakket waarbij ik betaal voor zat artikelen die ik niet wil.

-Nino-

Citaat van: robbert op 18 april 2015 - 12:10:40
kunnen jullie gp 2 volgen met jullie abonnement? Dan zou ik blij zijn met hetgeen jullie hebben. Wij belgen kunnen dit helemaal niet volgen, weet zelfs niet waar ik een live stream of de race kan downloaden

Dit kunnen wij in Nederland allemaal volgen: https://www.2pdf.nl/download/5540e99203006/Auto-%20en%20motorsport%20tv%202015.pdf

-Nino-

#776
Citaat van: Pancake Shield op 25 april 2015 - 17:49:57
Ik verwacht sowieso nog wel dat het aanbod uiteindelijk uitbreidt. Meerdere soorten auto-sporten. Misschien WSR, WTCC etc. Misschien zelfs MotoGP etc. Zou voor Sport1 wel goed zijn.

Sport1 heeft de MotoGP rechten gehad van 2011 - 2014. Die rechten heeft nu Eurosport in bezit tot en met 2018. Misschien is er een mogelijkheid voor een sublicentie, zoals ze dat de afgelopen jaren tot en met dit seizoen ook met het Duitse Bundesliga voetbal hebben gedaan waarvan Eurosport ook de hoofdgerechtigde was. En anders de samenvattingen.
Ik weet echter niet of Sport1 zich nog gaat bezighouden met de tweewielers, want Eurosport heeft op wegracegebied namelijk de MotoGP, World Superbike, British Superbike en World Endurance rechten en daarnaast zendt het regelmatig de motocross uit. Motors TV zendt het Italiaans kampioenschap wegrace uit en ook de motocross. Het enige wat dan nog echt interessant lijkt voor Sport1 is het CEV Repsol kampioenschap (van oorsprong Spaans kampioenschap) dat nu als een Europees kampioenschap gezien wordt (met o.a. Jasper Iwema en Bo Bendsneyder). In dat kampioenschap wordt vaak geracet in weekenden waarin geen MotoGP of Superbike gepland staat en is alleen te bekijken via Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=FGIwVftx76c. Overige kampioenschappen zoals IDM of AMA SBK lijken mij niet interessant genoeg.

Ook de WSR en WTCC rechten liggen bij Eurosport. Deze races worden echter wel vaak uitgezonden op de Eurosport Player, omdat Eurosport vaak de voorkeur geeft aan andere sportevenementen op haar televisiekanalen. Voor dat er een uitbreiding van autosportklasses in het aanbod plaatsvindt, denk ik dat Sport1 zich beter kan concentreren op het gaan uitzenden van (kwalificatie)trainingen van: GP2; GP3; Porsche SuperCup; F3; DTM; IndyCar; Nascar (dat hoeft niet eens met Nederlands commentaar te zijn). 

Dat deed het ook altijd bij de MotoGP: op vrijdag alle vrije trainingen van de Moto3 Moto2 MotoGP; op zaterdag vervolgens de vrije trainingen en kwalificatietrainingen en op zondag de races. Daarbij op de racedag gewoon vijf uur lang beelden vanaf het circuit (een soort gevoel dat je er echt bij bent).
Dat zou bij de Formule 1 ook mogelijk moeten zijn. Nu is het: live GP3; samenvatting van iets anders; live GP2; samenvatting van iets anders; live Porsche Super Cup; samenvatting van iets anders; voorbeschouwing Formule 1; race; nabeschouwing. Probeer het één geheel te maken, dat zou fantastisch zijn.

Brand los!


Perton

WTCC gaan ze natuurlijk nooit krijgen, omdat Eurosport een groot belang in die klasse heeft. WSR zou kunnen, en dan zou het vet zijn als ze het hele evenement deden ipv alleen de 3.5.

Jehoentelaar

Wat zenden ze eigenlijk van NASCAR uit, en in welke vorm? Daytona en Talladega zullen wel voor de hand liggen als live uitzendingen.

Jehoentelaar

Eén hele daguitzending van een racedag rondom F1 is trouwens misschien niet echt haalbaar vanwege eventuele gaten in de opnamen die vanaf het circuit worden verspreid. Is echter wel een leuk idee mocht de mogelijkheid bestaan.