F1 2013 lijstje

Gestart door Perton, 25 november 2013 - 19:52:42

« vorige - volgende »

Kootje

Citaat van: Franky7: Which driver you will miss the most?
Nu? Niemand! Ik mis niet zo snel een coureur, als deze geen favoriet is. Ik bedoel, wie mist Kubica nog?


Uhm .... ik bijvoorbeeld. Kubica is zo'n coureur die races leuk maakte om naar te kijken. Altijd aanvallend, altijd voor dat gaatje gaan. Dat zijn het soort coureurs waar ik van hou, dus ja .... dat soort coureurs mis ik dan ook altijd. Gelukkig hebben we Hamilton nog. :)

Fabian

Ik mis Kubica ook nog steeds hoor. Vond dat een geweldige coureur en een geweldig mens.

0634

Was ie laatst niet weer gecrasht? Wel een beetje een brokkenpiloot aan t worden.

Ik mis hem overigens niet. Maar ik mis eigenlijk nooit een coureur. Er komt altijd weer een andere die ook goed is.

T.Nuvolari

Helemaal mee eens. Zelfs mijn helden van weleer mis ik nu niet speciaal.

Perton

Ik mis ze ook niet. Tijdens een race denk ik echt niet: was die en die er maar bij. En kubica is inderdaad een schandalige brokkenpiloot. Bij zijn wrc debuut laatst ook 2 keer gecrasht terwijl hem na zijn eerste crash was verzocht rustig aan te doen. Wel wrc2 kampioen dus de snelheid is er op zich wel. Ik denk dat zijn rally carrière een desillusie gaat worden als hij zich echt op wrc wil richten.

0634

Citaat van: M@rc op 26 november 2013 - 20:51:16
Helemaal mee eens. Zelfs mijn helden van weleer mis ik nu niet speciaal.
Och, toen het seizoen 95 van start ging moest ik wel even wennen, zo zonder de lichting Senna, Mansell (al kwam die nog even terug) en Prost enzo. Maar ja, voor je het weet zijn er weer anderen.

Wings

En toch ontstond er na die periode een leegte. Alleen Schumacher leek van het zelfde niveau als de helden van toen. Ik vond het pas weer leuk worden toen Hamilton, Alonso en Vettel toetraden.

Figge

Eens. Schumacher was vooral goed in een soort tijd vacuüm. Ik heb mij in het verleden wel eens laten ontvallen dat ik om die reden niet mega onder de indruk ben van zijn statistieken. De generatie voor Schumacher was van ongekend niveau, net als de huidige generatie er na.

0634

Op zich wel. Zelf vond Schumacher Hakkinen zijn beste tegenstander ooit. Maar Hakkinen was weliswaar een toprijder en ik mocht hem graag, maar hij was niet één van de allergrootsten ooit hoor. 

Arthur

Senna en Prost beschikte ook over superieur materiaal destijds. Senna wilde ook naar Williams vanwege de technologisch geweldige auto. Helaas bleek die anders toen hij er eindelijk kwam [en niet veel later]. Prost had de helm inmiddels aan de wilgen gehangen. Tja, dan kun je dus ook stellen dat Schumacher niet de kans heeft gehad met ze te racen? In al die jaren dat Schumacher gereden heeft [voor zijn comeback] zou het toch raar zijn dat er niet echt gelijkwaardige rijders waren?
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Die waren er wel vaker niet hoor, in de geschiedenis. Er zijn een paar van de allergrootsten, maar die reden maar zelf op het hoogtepunt van hun kunnen tegen elkaar. Ik bedoel, Stewart werd pas echt goed, nadat Clark was overleden. En Lauda? Die was gewoon twee klassen beter dan Hunt, Reggazoni of Peterson.

Iedereen heeft concurrentie, de ene net even meer dan de ander. Dat doet overigens geen afbreuk aan Schumacher, ;laat dat duidelijk zijn: het is slechts een constatering. De ene lichting is iets sterker dan de andere. Hakkinen was niet voor Schumacher wat Senna was voor Prost. Het was niet zijn gelijke.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 27 november 2013 - 22:28:52
Die waren er wel vaker niet hoor, in de geschiedenis. Er zijn een paar van de allergrootsten, maar die reden maar zelf op het hoogtepunt van hun kunnen tegen elkaar. Ik bedoel, Stewart werd pas echt goed, nadat Clark was overleden. En Lauda? Die was gewoon twee klassen beter dan Hunt, Reggazoni of Peterson.

Iedereen heeft concurrentie, de ene net even meer dan de ander. Dat doet overigens geen afbreuk aan Schumacher, ;laat dat duidelijk zijn: het is slechts een constatering. De ene lichting is iets sterker dan de andere. Hakkinen was niet voor Schumacher wat Senna was voor Prost. Het was niet zijn gelijke.

Klopt; Hakkinen had superieur materiaal totdat in 2001 de Ferrari echt de beste werd. En Senna en Prost hadden [even veronderstellen] hetzelfde materiaal. Het is dan ook jammer dat Schumacher niet met een Senna of Prost heeft mogen strijden.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Wereldkampioenen hebben vrijwel altijd superieur materiaal. Dat zie je bij Vettel ook natuurlijk.

Matthijs

Citaat van: Jeroen op 26 november 2013 - 20:33:57
Was Kubica laatst niet weer gecrasht? Wel een beetje een brokkenpiloot aan t worden.
Dat is niet eerlijk, rally is heel wat anders dan formule 1. Ik meen me te herinneren dat Raikkonen vrijwel elke race crashte die hij reed. Na zijn rentree in de formule 1 reed hij geloof ik 20 races achter elkaar in de punten.

Jehoentelaar

Waaruit blijkt dat een Formule 1-coureur niet per definitie ook een goede rallycoureur is. Dat is niet 'niet eerlijk', dat duidt gewoon aan dat een F1-coureur niet zomaar in een ander willekeurig kampioenschap in kan stappen en daar goed mee kan doen. Zie ook de coureurs die NASCAR hebben geprobeerd.