Seizoen 2013 ten einde

Gestart door Gerard, 25 november 2013 - 13:01:57

« vorige - volgende »

Welk cijfer geef jij het afgelopen seizoen?

1
1 (4.2%)
2
0 (0%)
3
4 (16.7%)
4
6 (25%)
5
4 (16.7%)
6
7 (29.2%)
7
1 (4.2%)
8
1 (4.2%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Wings

Wat is er zo amusant aan een crash?

Edwin90

Het hoort onlosmakelijk bij de Sport, en ik denk dat 90% van de fans een spectaculaire crash met goede afloop wel kan waarderen. Waarom vinden de meeste mensen Spa 1998 de mooiste race ooit? Juist.

Wings

Oh, het hoort erbij, mee eens, maar leuk vinden is versie twee. Maar goed, ieder z'n ding.

0634

Citaat van: Arthur op 26 november 2013 - 21:23:45
Citaat van: Jeroen op 26 november 2013 - 20:37:20
Een crash af en toe hoort wel een beetje bij autosport hoor, ben ik met Mike eens.

Niet dat ik erop zit te wachten, verre van zelfs, maar het maakt het wel spectaculairder.

Het hoeft niet alleen een crash te zijn om meer entertainment te krijgen. Motorische pech waardoor winst of verlies de uitslag doet veranderen is ook prima.

Helemaal eens hoor. Ik zit niet te wachten op crashes. Maarrrrr het hoort wel een autosport.

Jehoentelaar

Citaat van: Edwin90 op 26 november 2013 - 21:44:01
Het hoort onlosmakelijk bij de Sport, en ik denk dat 90% van de fans een spectaculaire crash met goede afloop wel kan waarderen. Waarom vinden de meeste mensen Spa 1998 de mooiste race ooit? Juist.
Ik heb genoeg crashes met minder goede afloop gezien dat ik niet op een grote klapper zit te wachten. Op het moment zelf weet je de afloop niet dus het is altijd schrikken. Ben het wel met je eens dat het bij de sport hoort.

Waar baseer je op dat veel mensen Spa '98 het leukste ooit vonden? Vind ik wel een gewaagde bewering.

0634

Het leukste zou ik niet willen zeggen, maar onvergetelijk en historisch was het zeker.

Figge

Crashes horen er natuurlijk gewoon bij. En je weet dat een ongeluk in een klein hoekje zit en daarom is er altijd een soort spanningsboog. Iedereen kan zich wel een soort "angstmomentje" voorstellen hoe het zou zijn om met je eigen auto ergens stevig tegenaan te rijden. Hoe het dan zal zijn in een racewagen is dan uiteraard een extreme variant daarvan. Dat zal ook de reden zijn dat er best veel mensen gek zijn op the thrill van een crash.
Persoonlijk vind ik dat een goede crash af en toe moet gebeuren. Zonder gevolgen uiteraard. Maar F1 (en ook andere raceklassen) is nu eenmaal extreem in alles. Dus ook het risico op een crash. Of je het niet wilt of niet, het is niet goed voor F1 al er nooit zoiets gebeurd.
 

DJKEVKE

Het seizoen ging als een nachtkaars uit, met een spannend begin maar een zeer saai eind. Waar ik wel een schijthekel aan heb is dat charlie whiting en consorten steeds strenger worden met de belachelijke regeltjes en dat de coureurs teveel robots zijn. Ik wil geen strakke cleane auto's maar auto's waarbij de achterkant wegglijd en de coureur zijn eigen stuurmanskunsten kan showen. Ik hoop met de turbo's volgend jaar op minder voorspelbare auto's en wat ook weleens leuk zou zijn. Mooie ploffende motoren.
Je krijgt geen hoofdpijn van drank maar van nadenken.

Arthur

Citaat van: Wings op 26 november 2013 - 21:39:41
Wat is er zo amusant aan een crash?

Amusant niet, maar ik veer altijd wel op met de gedachten aan een SC waardoor de race weer [even] spannend zou kunnen worden. Maar een battle [wheelbanging] mag ik graag zien en mocht daar schade ontstaan vind ik het niet erg.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Franky R.

Citaat van: DJKEVKE op 27 november 2013 - 21:06:07
Het seizoen ging als een nachtkaars uit, met een spannend begin maar een zeer saai eind. Waar ik wel een schijthekel aan heb is dat charlie whiting en consorten steeds strenger worden met de belachelijke regeltjes en dat de coureurs teveel robots zijn. Ik wil geen strakke cleane auto's maar auto's waarbij de achterkant wegglijd en de coureur zijn eigen stuurmanskunsten kan showen. Ik hoop met de turbo's volgend jaar op minder voorspelbare auto's en wat ook weleens leuk zou zijn. Mooie ploffende motoren.


Een oplossing zou zijn het invoeren van onslijtbare, maar kogelharde banden zonder grip. Net zoiets als recreatiebandjes voor karts. Dat was ook glijden geblazen, maar je deed makkelijk een heel seizoen met die dingen... ;D

Jozef

Dan gaan de rondetijden geen 10, maar 30 seconden omhoog. ;)

Franky R.

Citaat van: Jozef op 01 december 2013 - 16:29:44
Dan gaan de rondetijden geen 10, maar 30 seconden omhoog. ;)


Maar waarschijnlijk hebben we dan wel gevechten om de leiding in een race vanaf de start tot finish... :P
;)

Jehoentelaar


KVDracer

Citaat van: Franky R. op 29 november 2013 - 16:31:56
Citaat van: DJKEVKE op 27 november 2013 - 21:06:07
Het seizoen ging als een nachtkaars uit, met een spannend begin maar een zeer saai eind. Waar ik wel een schijthekel aan heb is dat charlie whiting en consorten steeds strenger worden met de belachelijke regeltjes en dat de coureurs teveel robots zijn. Ik wil geen strakke cleane auto's maar auto's waarbij de achterkant wegglijd en de coureur zijn eigen stuurmanskunsten kan showen. Ik hoop met de turbo's volgend jaar op minder voorspelbare auto's en wat ook weleens leuk zou zijn. Mooie ploffende motoren.


Een oplossing zou zijn het invoeren van onslijtbare, maar kogelharde banden zonder grip. Net zoiets als recreatiebandjes voor karts. Dat was ook glijden geblazen, maar je deed makkelijk een heel seizoen met die dingen... ;D

Zoals Bernie al eens geopperd heeft. Op elk circuit sprinkleers installeren en dan plots, in het midden van de race, regen. Heel het circuit blank.

robbert

Citaat van: KVDracer op 01 december 2013 - 20:09:55
Citaat van: Franky R. op 29 november 2013 - 16:31:56
Citaat van: DJKEVKE op 27 november 2013 - 21:06:07
Het seizoen ging als een nachtkaars uit, met een spannend begin maar een zeer saai eind. Waar ik wel een schijthekel aan heb is dat charlie whiting en consorten steeds strenger worden met de belachelijke regeltjes en dat de coureurs teveel robots zijn. Ik wil geen strakke cleane auto's maar auto's waarbij de achterkant wegglijd en de coureur zijn eigen stuurmanskunsten kan showen. Ik hoop met de turbo's volgend jaar op minder voorspelbare auto's en wat ook weleens leuk zou zijn. Mooie ploffende motoren.


Een oplossing zou zijn het invoeren van onslijtbare, maar kogelharde banden zonder grip. Net zoiets als recreatiebandjes voor karts. Dat was ook glijden geblazen, maar je deed makkelijk een heel seizoen met die dingen... ;D

Zoals Bernie al eens geopperd heeft. Op elk circuit sprinkleers installeren en dan plots, in het midden van de race, regen. Heel het circuit blank.

dan maak je het ook kunstmatig, en niemand houd toch ervan om de sport kunstmatig te maken?