Seizoen 2013 ten einde

Gestart door Gerard, 25 november 2013 - 13:01:57

« vorige - volgende »

Welk cijfer geef jij het afgelopen seizoen?

1
1 (4.2%)
2
0 (0%)
3
4 (16.7%)
4
6 (25%)
5
4 (16.7%)
6
7 (29.2%)
7
1 (4.2%)
8
1 (4.2%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Jehoentelaar

4. Eerste helft was puik, tweede helft ging nergens over. Kon niet meer warmlopen voor een Grand Prix. Een seizoen om heel snel te vergeten.

Jozef

Een 4.

Geen enkele echt memorabele race gezien dit jaar. Misschien mede omdat er tijdens geen enkele race echt regen gevallen is. Wat het kampioenschap betreft een van de saaiste seizoenen ooit (al was dat in 2002 en 2004 nog wel erger omdat Schumi toen in het begin van het seizoen al alles begon te winnen).

Ik ben wel blij dat ik getuige mocht zijn van de buitenaardse prestatie van Vettel. Maar dat is het enige lichtpuntje.

Verder was het als McLarenfan een gitzwart seizoen. Als McLaren geen enkele race wint (2006) is het al rampzalig. Dat ze zelfs nog niet één keer op het podium verschijnen, is een regelrechte schande voor dit team. Maar goed, vorige keer werd het slechte 2006 opgevolgd met een sterk 2007 - laat ons hopen dat 2014 dus ook weer beter wordt.

Sabai

Dat is gelukkig een zekerheid bij Mc laren dat ze super sterk kunnen terug komen.Ik verwacht ze gewoon weer vooraan in 2014

Jehoentelaar

Weet ik niet. 2014 Is voor McLaren een overgangsjaar voordat ze in 2015 verder gaan met Honda. Beter dan in 2013 moet haast wel, maar meedoen om de prijzen is een ander verhaal.

Kootje

Hoezo overgangsjaar? Dat vind ik nu zo'n onzin hé. Tuurlijk stoppen ze met Mercedes als motorpartner, maar daarom zullen zij heus niet besluiten dan maar 'n mindere wagen te bouwen, net als dat Mercedes hen gewoon 'n topmotor zal proberen te leveren.

Jehoentelaar

Je besluit niet om opzettelijk een mindere auto te bouwen, je kan er gewoon voor kiezen om je resources te verdelen om in 2015 er helemaal goed bij te zitten. Dat houdt ook in dat je eerder aan 2015 gaat werken dan je zonder motorwissel wellicht zou hoeven.

Kootje

Ook dat zie ik ze niet zo snel doen. Wel als de auto tegen blijkt te vallen, maar als ze gewoon meestrijden om het eremetaal, dan zie ik ze echt niet hun aandacht eerder dan gepland naar 2015 verleggen, eerder andersom.

Jehoentelaar

Niets eerder dan gepland, kan gewoon de planning zijn om meer aandacht te geven aan 2015 dan als er geen andere motorleverancier zou zijn. Maar goed, dit is off-topic.

Mike

Misschien wat laag maar dit seizoen krijgt van mij een 2.. Erg saai was het! Weinig crashes en slechts een enkele keer een uitblinker.
die 2 komt ook wel een beetje door Ronald van Dam die het niet echt aantrekkelijk maakte.

T.Nuvolari

Citaat van: Mike op 26 november 2013 - 18:02:51Weinig crashes

Daar kijk ik nu echt geen autosport voor. Liever 22 wagens aan de finish en hoop geweldige inhaalbewegingen dan elke race een zware crash.

Kootje

Citaat van: M@rc op 26 november 2013 - 18:21:20
Citaat van: Mike op 26 november 2013 - 18:02:51Weinig crashes

Daar kijk ik nu echt geen autosport voor. Liever 22 wagens aan de finish en hoop geweldige inhaalbewegingen dan elke race een zware crash.

Elke week 'n zware crash is natuurlijk het andere uiterste, maar 'n mooie klapper op z'n tijd vind ik echt niet vervelend hoor. Zolang het maar goed afloopt. Om 'n seizoen nu saai te noemen omdat er geen crashes waren vind ik echter ook te ver gaan.

0634

Een crash af en toe hoort wel een beetje bij autosport hoor, ben ik met Mike eens.

Niet dat ik erop zit te wachten, verre van zelfs, maar het maakt het wel spectaculairder.

T.Nuvolari

Tuurlijk, iedereen veert toch recht bij een goeie crash. Ook geen probleem mee dat iemand zegt dat een crash af en toe leuk is, maar als je de post leest zijn er maar 2 criteria voor een geweldig seizoen opgenoemd, crashes en uitblinkers. Dat zijn nu net niet mijn belangrijkste criteria. genoeg leuke races zonder crashes.

Jehoentelaar

Ik hoef absoluut geen crashes te zien voor een leuke race. Als je crashes wilt zien moet je NASCAR kijken, daar klapt het hele spul meerdere keren per race op elkaar en er worden dik veertig races in een jaar verreden. Genoeg schroot op je scherm. Bij andere autosportklassen zie ik liever spannende races met gevechten op de baan en een zeker strategisch element.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 26 november 2013 - 20:37:20
Een crash af en toe hoort wel een beetje bij autosport hoor, ben ik met Mike eens.

Niet dat ik erop zit te wachten, verre van zelfs, maar het maakt het wel spectaculairder.

Het hoeft niet alleen een crash te zijn om meer entertainment te krijgen. Motorische pech waardoor winst of verlies de uitslag doet veranderen is ook prima.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel