Seizoen 2013 ten einde

Gestart door Gerard, 25 november 2013 - 13:01:57

« vorige - volgende »

Welk cijfer geef jij het afgelopen seizoen?

1
1 (4.2%)
2
0 (0%)
3
4 (16.7%)
4
6 (25%)
5
4 (16.7%)
6
7 (29.2%)
7
1 (4.2%)
8
1 (4.2%)
9
0 (0%)
10
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 19

Gerard

Met de laatste race - gisteren op Interlagos verreden- zijn we alweer door het 2013 F1 seizoen heen!

Wat vonden jullie van dit seizoen?

Mijn overall cijfer.. een 5je

NielsD

Dit seizoen krijgt een vier. De eerste helft was subliem, maar na Hongarije klapt alles als een kaartenhuis in elkaar. Dit seizoen was niks aan.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Een 4. Werkelijk waar een schandaal dat Pirelli zwaar is bekritiseerd om iets waar ze gewoon de opdracht voor hebben gekregen en vervolgens de teams die wél hun huiswerk hebben gedaan daarvoor bestraft worden. Overigens ben ik ervan overtuigd dat Vettel sowieso wel kampioen zou zijn geworden, ook zonder de invoering van nieuwe banden, dus dat maakt me verder niet zoveel uit. Ik vind het gewoon diep triest en ik hoop dat alle jankballen van dit jaar (in de sport zelf bedoel ik, ik heb het niet over de toeschouwers, die mogen van mij over Pirelli klagen wat ze willen, dat is immers gewoon hun mening) volgend jaar enorm de lul zijn met de nieuwe reglementen en de conservatieve banden van Pirelli.

Ik geef geen 1, omdat het tot de zomerstop een behoorlijk vermakelijk seizoen was. Maar sinds Hongarije is het seizoen kapotgemaakt.

Maikel0230

3, zelfs 2011 was beter en ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen. De reden voor de lage score, daar hoef ik geen tekeningetje meer bij te maken.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Breaktest

Niet bijzonder inderdaad. Er mag wel eens nagedacht worden over hoe de actie op bepaalde circuits te verhogen. Maar goed, we zullen zien wat het turbotijdperk brengt.
Wel interessant is de eindstand:
-Hamilton verslaat Rosberg met een gering verschil. Petje af voor de nieuwkomer.
-Het verschil tussen Perez en Button is niet slechter dan tussen Grosjean/ Raikkonen (2 posities op de ranglijst en een kleiner puntengat), toch moet de Mexicaan vertrekken.
-Bottas voor Maldonado. Dan heb je het als debutant bijzonder goed gedaan.
-Paul di Resta voor Sutil met flink meer punten, maar verliest toch zijn zitje.
(Sutil schijnt trouwens ook te verkassen, maar duikt naar verluid op bij Sauber.)
-Ricciardo voor Vergne, kennelijk goed gezien door Red Bull.
-Roestige Heiki heeft zichzelf geen dienst bewezen.
Voorts blijven nog enkele vraagtekens over. Bianchi kan vooral schijnen dankzij  een zwakke teamgenoot. Dat geluk had Giedo niet.

Perton

#5
Citaat van: Breaktest op 25 november 2013 - 13:36:08
-Het verschil tussen Perez en Button is niet slechter dan tussen Grosjean/ Raikkonen (2 posities op de ranglijst en een kleiner puntengat), toch moet de Mexicaan vertrekken.
Nogal wiedes als ze bij Lotus vechten om de posities 2 tot en met 4, waar telkens 3 punten verschil tussen zit, en McLaren, waarbij het om de lagere posities gaat. Kijken we er anders naar heeft Grosjean 72% van de punten van zijn teamgenoot gescoord, Pérez 67%. Is inderdaad geen groot verschil, maar toch een heel andere statistiek dan 'kleiner puntengat'. Maar goed, McLaren heeft denk ik wel meerdere malen aangegeven dat het vooral het feit is dat ze Magnussen hebben dat Pérez weg moet, dan dat ze hem zo slecht vonden. Dus al te veel zeggen de statistieken ook niet.

En Di Resta/Sutil: tsja, allemaal leuk en aardig, maar Sutil heeft ten eerste nog wat sponsorgeld, en gaat ook niet telkens zijn team afbranden als er wat misgaat. Punten zeggen wederom niet alles.


Bianchi was enorm tegenvallend. Hij leek aan het begin van het seizoen nog wel goed, maar het bleek dat de Marussia de eerste paar races gewoon veel beter was dan de Caterham. Sindsdien heb ik hem nooit meer iets indrukwekkends zien doen. Ook niet iets dat je zegt dat hij niet in de Formule 1 thuishoort, want dat is vanwege zijn teamgenoot inderdaad vrij lastig te bepalen, maar de hele hype om hem heen is wel een beetje weg. En terecht, want die hype heb ik nooit zo goed gesnapt. Verder heb ik nog iets over hem te zeggen, maar dat komt later, mijn moedertje staat voor de deur.

-edit- o kan nog wel even snel. Ik moest van de zomer wel lachen hoe heel veel mensen hem in verband brachten met Ferrari, terwijl Luca Baldasseri gewoon liet weten dat hij nog niet goed kan omgaan met druk. Ik ben dan ook benieuwd hoe lang hij nog deel uitmaakt van dat programma, zeker aangezien Marciello nog maar één of twee jaar van de Formule 1 is verwijderd.

Figge

Door de mooie 1e seizoenshelft toch een 6je.
Verder is het natuurlijk uniek wat Vettel in de 2e helft van het seizoen heeft gepresteerd. Ja ja ik weet het, de banden, de auto...
Toch is het een unieke prestatie en volgens mij heeft Vettel wel laten zien hoe goed hij is. Ik ben geen Vettel aanhanger, maar
volgens mij is hij de nieuwe "lat" in F1. Ja, de beste dus.

SDG

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 13:31:42
3, zelfs 2011 was beter en ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen. De reden voor de lage score, daar hoef ik geen tekeningetje meer bij te maken.

2011 was best een leuk seizoen. Ook al won Vettel toen ook 11 van de 19 races, achter hem was er toch genoeg actie op de baan.

Sabai

Ondanks dat Vettel kampioen is geworden een seizoen om gauw te vergeten. Een 5je geef ik het. Ik hoop ook dat we volgend jaar wwer een seizoen ala 2010 krijgen met Raikoinen als wk :D

Fietser

Ik geniet bijna 45 jaar van de F1, en dit jaar niet minder. Prachtige races, geweldig in beeld gebracht. En wat een kampioen!
Wat me wel opvalt is dat hoe spannender het allemaal wordt, hoe meer kritiek de 'fans' hebben op hun sport. Ik vermoed echter dat e.e.a. meer met maatschappelijke factoren te maken heeft dan met de werkelijkheid. Chagrijn, verwendheid, opgefoktheid, verveling en moderne uitingen als sociale media en games spelen hierbij een belangrijke rol. Gevolg: iedereen zeurt van onvrede. De een vindt het niet meer om aan te gluren en gaat zich op een andere klasse richten (bijv. Le Mans), wat hij/zij natuurlijk nooit echt gaat doen. Anderen mopperen nu al omdat volgend jaar het geluid van een F1 mogelijk minder aansprekend is. De een roept om band A, de ander om plan B. Sommigen willen meer pitstops, anderen willen dat oude organisatoren (altijd de boosdoeners natuurlijk) aftreden en nog weer anderen roepen om meer regen... En dan die eeuwige kritiek op nieuwe hulpmiddelen als DRS en ook op de nieuwe circuits buiten Europa. Bij dit alles lijkt er 1 constante: vroeger was alles beter en alle veranderingen zijn ... (piep).
Echter, ik geniet met volle teugen van de hedendaagse F1 en geef het seizoen 2013 een dikke acht.

Figge

Citaat van: Fietser op 25 november 2013 - 15:10:22
Ik geniet bijna 45 jaar van de F1, en dit jaar niet minder. Prachtige races, geweldig in beeld gebracht. En wat een kampioen!
Wat me wel opvalt is dat hoe spannender het allemaal wordt, hoe meer kritiek de 'fans' hebben op hun sport. Ik vermoed echter dat e.e.a. meer met maatschappelijke factoren te maken heeft dan met de werkelijkheid. Chagrijn, verwendheid, opgefoktheid, verveling en moderne uitingen als sociale media en games spelen hierbij een belangrijke rol. Gevolg: iedereen zeurt van onvrede. De een vindt het niet meer om aan te gluren en gaat zich op een andere klasse richten (bijv. Le Mans), wat hij/zij natuurlijk nooit echt gaat doen. Anderen mopperen nu al omdat volgend jaar het geluid van een F1 mogelijk minder aansprekend is. De een roept om band A, de ander om plan B. Sommigen willen meer pitstops, anderen willen dat oude organisatoren (altijd de boosdoeners natuurlijk) aftreden en nog weer anderen roepen om meer regen... En dan die eeuwige kritiek op nieuwe hulpmiddelen als DRS en ook op de nieuwe circuits buiten Europa. Bij dit alles lijkt er 1 constante: vroeger was alles beter en alle veranderingen zijn ... (piep).
Echter, ik geniet met volle teugen van de hedendaagse F1 en geef het seizoen 2013 een dikke acht.

Behoudens je eindcijfer, hier raak je de juiste snaar. Helemaal mee eens.
Behalve de banden ;)

Perton

#11
Wat een onzin. Ik hou van drs en vind het goed dat er buiten Europa wordt geracet. Vroeger was helemaal niet beter. Maar dan mag ik dit seizoen nog steeds ruk vinden. En waarom heb ik al uitgelegd, daar heeft heimwee naar vroeger helemaal niets mee te maken.

Het is een beetje oneerbiedig om alle klachten af te doen als jongelui die verwend zijn en en vervolgens fans tussen aanhalingstekens te zetten. Tuurlijk zal dat voor sommigen wel gelden maar voor lang niet iedereen is dat zo.

Wings

Eens met Pertons betoog, het gegeven cijfer 4 én de tekst en uitleg die erbij staat.

0634

Ben ik het ook mee eens. Ik zou niet weten waarom je geen kritiek mag egeven en niet moet doen of alles geweldig is.

Ik vond dit seizoen een 5.5 waard, zal het afronden naar een 6, but that's it. Eén van de slechtste jaren van de laatste tijd, geen enkel race die me bij zal blijven. So be it.

Sabai

Wat mij vooral zal bijblijven zijn de exploderende banden, de ililigale banden test van Mercedes waardoor ze imho competitie vervalsing hebben gepleegd. Vervolgens een noodzakelijke banden wijziging waardoor het seizoen mee om zeep is geholpen. Toch denk ik wel dat Vettel kampioen was geworden die gast is samen met rbr op dit moment een klasse appart.