Seizoen 2014 Wie doet het commentaar bij Sport 1?

Gestart door Arthur, 24 november 2013 - 23:17:26

« vorige - volgende »

Wie gaat het worden?

Ronald van Dam [Never change a winning team!]
0 (0%)
Olav Mol [Vanuit de bezemkast?]
7 (87.5%)
Allard Kalff [Ervaring genoeg als pitreporter]
0 (0%)
Ruud ter Weijden [met publiek vanuit de studio]
0 (0%)
Iemand anders....
1 (12.5%)

Totaal aantal stemmen: 8

Poll gesloten: 24 mei 2014 - 00:17:26

0634

In alle eerlijkheid: vorig jaar was het eerste jaar voor Sport1, qua F1. Voor hen is het ook nieuw.

We hebben met zijn allen kritiek geuit, en ze lijken er dus wél iets mee te doen. Dat doet niet ieder bedrijf. Wel een positief teken wat mij betreft.


Mike

Ja zeker positief.. Maar ze hadden dit al veel eerder moeten doen.. Waarom moet het 1 heel seizoen duren voordat er verandering komt, Ze zijn nu grotendeels te laat en vele fans zijn toch de geloofwaardigheid kwijt! Sport1 had ook niets kunnen doen maar dan denk ik dat het uiteindelijk op een faillissement (misschien wat overdreven maar je begrijpt wat ik bedoel) uitdraait het is onwijs duur om de rechten te kopen Sport1 heeft berekend hoe ze dit terug willen verdienen dit loopte afgelopen seizoen niet zoals verwacht.
En wees eerlijk.. Sport 1 heeft qua andere sporten ook niet veel meer te bieden ook veel voetbalrechten verdwijnen bij hun

0634

Dat laatste klopt. Fox heeft veel overgenomen. Ook de Bundesliga gaat weg bij Sport1. Van de grote competities hebben ze alleen nog Spanje en Frankrijk. Qua andere sporten weet ik het niet zo goed. Ken ook de kijkcijfers van Sport1 niet.

En ja, ze hadden ook eerder iets kunnen doen. Maar Van Dam lag vermoedelijk het hele jaar contractueel vast. Ik vind het op zich niet raar om zo te starten en vandaar te ontwikkelen. Ik vind het gewoon positief wat ze nu doen. Ze doen wat met de kritiek en luisteren dus wel.

We kunnen alles negatief benaderen (niet dat jij dat doet hoor), maar ik vind dit gewoon heel positief.

Mike

Daar heb je gelijk in.. Ze luisteren naar het kritiek en dit is een goede zet. En wat je zegt over Ronald van Dam kan ik ook inkomen ik denk ook dat hij gewoon contractueel F1 van commentaar moest voorzien, Al doet Ronald nog meer sporten van commentaar voorzien zowel bij Sport1 als andere zenders.

Al zou het fijn zijn als Sport 1 een abbonement heeft voor alleen Formule 1 volgt is  15 EUR p/m best veel geld per maand! Al maken ze nu een F1 abbonement voor 7,50 p/m zou fijn zijn. Al is dat wel op het GO abonnement te vinden maar op tv is toch altijd beter.

gloudiesaurus

Positief dat ze veranderen iig.

Ben alleen benieuwd hoe Olav een voorbeschouwing gaat maken zonder cameraman? Gaat hij zelf filmen en commentaar doen?  ;D
De meerwaarde van commentaar op locatie zie ik niet echt, al vind ik het commentaar van Olav wel super.

En Van Dam voor de vrije trainingen, oke toch.
Albers en Doornbos komen niet meer, zoveel meerwaarde hadden zij nou ook niet...

Met GP2 en GP3, en wat docu's wordt het wel een echte autosportzender.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

hmm, wij vlamingen willen dat ook. Maar bij ons is het de omgekeerde weg ingeslagen :'(

gloudiesaurus

GPPits.net: als Formule 1 een passie is

robbert

Citaat van: gloudiesaurus op 26 november 2013 - 20:23:12
Kun je in Vlaanderen geen Sport1 nemen?

nee jammergenoeg niet. Het is de eerste keer sedert jaren dat er geen f1 te zien is op vlaamse zenders. En als de rtbf er ook mee zou stoppen is het helemaal afgelopen. Ziet er niet goed uit voor de f1 in belgie

Perton

Citaat van: Jeroen op 26 november 2013 - 19:28:30
Dat laatste klopt. Fox heeft veel overgenomen. Ook de Bundesliga gaat weg bij Sport1. Van de grote competities hebben ze alleen nog Spanje en Frankrijk. Qua andere sporten weet ik het niet zo goed. Ken ook de kijkcijfers van Sport1 niet.

En ja, ze hadden ook eerder iets kunnen doen. Maar Van Dam lag vermoedelijk het hele jaar contractueel vast. Ik vind het op zich niet raar om zo te starten en vandaar te ontwikkelen. Ik vind het gewoon positief wat ze nu doen. Ze doen wat met de kritiek en luisteren dus wel.

We kunnen alles negatief benaderen (niet dat jij dat doet hoor), maar ik vind dit gewoon heel positief.
contract van van dam is 1 ding, het geheel ontbreken van communicatie naar fans toe over het niet nakomen van de voorbeschouwingsbeloftes is wat anders. Maar lateb we inderdaad positief blijven en het erop houden dat ze van hun falen hebben geleerd.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 26 november 2013 - 19:28:30
Dat laatste klopt. Fox heeft veel overgenomen. Ook de Bundesliga gaat weg bij Sport1. Van de grote competities hebben ze alleen nog Spanje en Frankrijk. Qua andere sporten weet ik het niet zo goed. Ken ook de kijkcijfers van Sport1 niet.

En ja, ze hadden ook eerder iets kunnen doen. Maar Van Dam lag vermoedelijk het hele jaar contractueel vast. Ik vind het op zich niet raar om zo te starten en vandaar te ontwikkelen. Ik vind het gewoon positief wat ze nu doen. Ze doen wat met de kritiek en luisteren dus wel.

We kunnen alles negatief benaderen (niet dat jij dat doet hoor), maar ik vind dit gewoon heel positief.

Eens Jeroen! En ook ik ben positief over de genomen stappen. En waar ik heb geroepen dat ik terugkom als Mol dat ook doet dan houd ik mij aan die belofte. Het zou niet fair zijn als ik nu ineens niet meer een abbo neem. Wel eerst een proef natuurlijk want we blijven zuinige Hollanders ;D
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

T.Nuvolari

We zien wel voor vlaanderen. Voorlopig nog RTBF, RTL Duitsland en 10 races op de Beeb.
Vond de redenering van Vier wel wat slapjes. F1 had maar gemiddeld 200.000 kijkers, zowat 80% van hun aanbod haalt gemiddeld maar 200.000 kijkers. Die andere programma's zullen dan were wat minder kosten natuurlijk.

Jehoentelaar

200.000 Kijkers is voor de investeringen die je moet doen natuurlijk compleet onrendabel. Zo is RTL7 er ook mee opgehouden.

T.Nuvolari

#72
In Vlaanderen heeft de F1 nooit zoveel kijkers gehad. Al jaren schommelt het gemiddelde tussen de 150.000 en 200.000. Dat kan je dus al zien aankomen voor je er aan begint.
Echte topshows halen misschien 1,2 miljoen kijkers, maar meestal haalt ene proramma niet meer dan 800.000 kijkers. We zijn ook maar met 6,5miljoen of zoiets.

Arthur

Citaat van: M@rc op 26 november 2013 - 21:05:23
We zien wel voor vlaanderen. Voorlopig nog RTBF, RTL Duitsland en 10 races op de Beeb.
Vond de redenering van Vier wel wat slapjes. F1 had maar gemiddeld 200.000 kijkers, zowat 80% van hun aanbod haalt gemiddeld maar 200.000 kijkers. Die andere programma's zullen dan were wat minder kosten natuurlijk.

Tja, RTL moest het van de reclame-inkomsten hebben. Dus vaak irritante onderbrekingen en inkorting van de uitzending [persco etc]. Bij Sport 1 HD en geen reclame en alles wordt uitgezonden en vertrouwd commentaar van Mol. Aanvullen met meer F1 en andere autosport en dat [moet] levert meer abbo's op. Als het dan niet werkt is Nederland blijkbaar te klein voor de F1. Ook het gratis uitzenden van RTL en BBC trekt natuurlijk een zware wissel.

Maar nogmaals, ik kom terug!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

Citaat van: M@rc op 26 november 2013 - 21:18:20
In Vlaanderen heeft de F1 nooit zoveel kijkers gehad. Al jaren schommelt het gemiddelde tussen de 150.000 en 200.000. Dat kan je dus al zien aankomen voor je er aan begint.
Echte topshows halen misschien 1,2 miljoen kijkers, maar meestal haalt ene proramma niet meer dan 800.000 kijkers. We zijn ook maar met 6,5miljoen of zoiets.

ik hoop dan dat de walen meer kijkers heeft, of anders kunnen de belgen helemaal geen f1 meer volgen. RTL duitsland kunnen wij helemaal niet ontvangen, dus het enigste dat we nog hebben is de rtbf