Banaan van de race !

Gestart door Sabai, 24 november 2013 - 19:25:47

« vorige - volgende »

banaan van de race

Maldonado
13 (72.2%)
Lewis
1 (5.6%)
Bottas
0 (0%)
Kovalainen
0 (0%)
Wedstrijd leiding die weer teveel straft.
3 (16.7%)
Giedo
0 (0%)
Massa
1 (5.6%)

Totaal aantal stemmen: 18

0634

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 12:10:19
Citaat van: Matthijs op 25 november 2013 - 11:56:40
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 10:56:34maar goed, ik denk dat we het erover eens zijn dat die drive trough overdreven was.
Dat vind ik dus niet.

Zijn band was kapot, hij moest terug hobelen naar de pits, ik denk dat hij hij daardoor zelfs zwaarder gestraft is. Als hij geen stukken had gehad en men hem  gewoon DT had gegeven was hij minder tijd verloren. Nu is hij twee keer genaaid.

Hoewel ik vind dat Lewis niet bestraft hoefde te worden, vind ik dit nooit een argument.

Je bent schuldig, of je bent niet schuldig. Of je er zelf ook last van had, doet m.i. niet ter zake.

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 10:56:34
Ik kan me herinneren dat een zekere Sebastian Vettel ook niet 'amused' was dat Hamilton zichzelf ontdubbelde in Duitsland 2012, hij mag dat wel doen dan.

Klein verschil, 'n detail maar hoor .... maar die raakten elkaar niet.

Ik vind, net als Lewis blijkbaar, dat wanneer je jezelf ontlapt, je extra goed moet uitkijken. Je racet namelijk niet tegen diegene, sterker nog .... als je niet snel genoeg weg loopt krijg je gewoon weer de blauwe vlag. Dat neemt echter niet weg dat het uiteindelijk Lewis was die de beweging naar rechts maakte, al was het 'n lichte beweging, waardoor de aanrijding ontstond. Volgens de letter vd wet is hij dan ook terecht bestraft, al is dit weer het zoveelste voorbeeld van straffen waar het totaal niet nodig is. Gewoon 'n raceincident, van opzet geen enkele sprake. Dat zou imo het criterium moeten zijn.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 25 november 2013 - 17:08:08
Je bent schuldig, of je bent niet schuldig. Of je er zelf ook last van had, doet m.i. niet ter zake.

Eens.

Jozef

Sorry dat ik dit weer even oprakel.

Ik had er nog niet bij stilgestaan dat Bottas daar op een ronde stond. Dit verandert mijn kijk op de zaak wel, want waar het fout begint te gaan is: waarom wijkt Hamilton in de eerste plaats van de racelijn af? De racelijn is gewoon het hele rechte stuk lang rechts, maar Lewis week uit naar links. Waarom? Prima dat Bottas zich wil ontdubbelen, maar de regel daarbij is wel dat je dat op eigen kracht moet doen zonder de ander te hinderen. Dus als ik Hamilton was, had ik gezegd: "Wil je je ontdubbelen? Prima, maar ik wijk geen centimeter van mijn lijn af."

Door wel af te wijken, geeft hij eigenlijk aan dat Bottas mag passeren. En in dat opzicht is de manoeuvre van Hamilton wel echt dom. Ik wou eerst op Maldonado of Massa stemmen in deze poll, maar ik kies nu toch voor Lewis.

Kootje

#49
Wellicht wist Lewis op dat moment niet dat het om 'n achterblijver ging? In dat geval is het niet meer dan logisch dat hij z'n positie verdedigt. Dat hij hierbij uiteindelijk te ver naar rechts terugstuurt vind ik niet banaanwaardig, hooguit ietwat onhandig.

Wist hij het op dat moment wel, dan is het idd 'n oerdomme en banaanwaardige actie om je positie te verdedigen terwijl er niets te verdedigen valt.

Een derde optie is natuurlijk dat hij wist dat hij hier ontlapt ging worden, de deur juist bewust openzette maar Bottas niet snel genoeg langszij kwam, waardoor hij onterecht dacht dat hij weer terug naar de racelijn kon. Dan kun je wijzen op de spiegels, maar die zijn ten eerste akelig klein en ten tweede hebben alle spiegels nu eenmaal de zogenaamde dode hoek.

Echter ga ik voor optie 1 getuige zijn reactie op de DT. Op dat moment vond hij nog dat hij niets fout had gedaan, dus ga ik ervanuit dat hij op dat moment gevoelsmatig racete voor positie.

Perton

Ik denk dat het met de moderne Formule 1 met soms afwijkende bandenstrategieën misschien niet altijd goed uit kan om even ingehaald te worden, wellicht dat Hamilton er wel een goede reden voor om zo het gevecht aan te gaan. Maar dat is pure speculatie van mijn kant, ik verdedig hem verder niet.

Verder, als hij niet wist dat het om een achterblijver ging, is dat ook slechte communicatie geweest van Mercedes.

Kootje

Citaat van: Perton op 28 november 2013 - 16:41:58
Verder, als hij niet wist dat het om een achterblijver ging, is dat ook slechte communicatie geweest van Mercedes.

sowieso