Banaan van de race !

Gestart door Sabai, 24 november 2013 - 19:25:47

« vorige - volgende »

banaan van de race

Maldonado
13 (72.2%)
Lewis
1 (5.6%)
Bottas
0 (0%)
Kovalainen
0 (0%)
Wedstrijd leiding die weer teveel straft.
3 (16.7%)
Giedo
0 (0%)
Massa
1 (5.6%)

Totaal aantal stemmen: 18

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 24 november 2013 - 20:17:47
Dat is niet verboden, Franky.


Dat idd niet, maar daarom dacht Hamilton niet dat Bottas hem zou uitremmen... ;)

Maikel0230

#31
Die bal kan ik ook terugkaatsen Franky. Hamilton heeft toch nog altijd spiegels neem ik aan, die staan nu dezer dagen terug op de juiste plaats dus hij kan ze gebruiken, niet?

Ik vond de reactie van Bottas ook veel verantwoordelijker. Hij moest eerst de beelden bekijken voordat hij kon zeggen wat er nu precies gebeurde. Hamilton deed zoals altijd weer zijn 'niet mijn schuld' verhaal.

Toch vond ik de penalty overdreven, zijn band was kapot dus tijd heeft ie er niet mee gewonnen.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Franky R.

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 00:41:22
Die bal kan ik ook terugkaatsen Franky. Hamilton heeft toch nog altijd spiegels neem ik aan, die staan nu dezer dagen terug op de juiste plaats dus hij kan ze gebruiken, niet?

Ik vond de reactie van Bottas ook veel verantwoordelijker. Hij moest eerst de beelden bekijken voordat hij kon zeggen wat er nu precies gebeurde. Hamilton deed zoals altijd weer zijn 'niet mijn schuld' verhaal.

Toch vond ik de penalty overdreven, zijn band was kapot dus tijd heeft ie er niet mee gewonnen.


Vreemd, Hamilton zei hetzelfde...eerst de tv-beelden opnieuw bekijken. Dus waarom je HAM van schuld afschuiven beschuldigd?


Zijn reactie op Facebook...


CitaatI don't know what happened exactly with Valtteri and will have to have a look at the replay. I thought that I had moved to the left, he outbraked me and then we touched but it happened so quickly and it was obviously judged that I did something wrong. I was having a good race until that point in fourth place and a podium might have been possible as I was closing on Fernando.


???

Fietser

Ik vind niemand een uitgesproken banaan, deze race. Natuurlijk werden er links en rechts fouten gemaakt, maar dit is autosport waar kleine 'dingetjes' tot grote proporties worden opgeblazen. Sorry, maar daar doe ik niet aan mee. Waar ik me wel steeds meer aan ergerde was het 'opgeblazen afscheid' van Marc Webber, met dank aan de media, maar ook aan Webber himself. Hoe vaak ik in dat verband de laatste weken tijdens interviews de naam 'Porsche' niet heb horen vallen uit de mond van deze (overigens sympathieke) Australier... Afijn, ik denk dat ze er in Zuffenhausen wel om kunnen lachen.

Perton

Overigebs zijn er ook interviews met bottas van vlak na zijn uitvallen waarin hij expliciet zegt dat het niet zijn schuld was, fus een echt groot verschil in uitspraken met hamilton was er niet zo.

Matthijs

Ik ben blijkbaar 1 van de weinigen die het terecht vindt om een coureur te straffen die een ander van de baan duwt. Ik vind de straf van Hamilton dan ook volkomen terecht. Dit soort acties kunnen echt niet. Je hebt al de bocht (want je zit aan de binnenkant) dus het is ook onnodig. Ik vind ook dat Bottas alle recht had om daar te (blijven) rijden ook al zette hij geen inhaalactie in.

Overigens ga ik er vanuit dat Hamilton het niet expres heeft gedaan, dus zwaarder dan een drive through hoeft het van mij ook niet. Als het wél expres is (zie Cecotto Jr in GP2), dan pleit ik voor uitsluiting van 1 of meer races.

Maikel0230

Citaat van: Franky R. op 25 november 2013 - 01:19:33
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 00:41:22
Die bal kan ik ook terugkaatsen Franky. Hamilton heeft toch nog altijd spiegels neem ik aan, die staan nu dezer dagen terug op de juiste plaats dus hij kan ze gebruiken, niet?

Ik vond de reactie van Bottas ook veel verantwoordelijker. Hij moest eerst de beelden bekijken voordat hij kon zeggen wat er nu precies gebeurde. Hamilton deed zoals altijd weer zijn 'niet mijn schuld' verhaal.

Toch vond ik de penalty overdreven, zijn band was kapot dus tijd heeft ie er niet mee gewonnen.


Vreemd, Hamilton zei hetzelfde...eerst de tv-beelden opnieuw bekijken. Dus waarom je HAM van schuld afschuiven beschuldigd?


Zijn reactie op Facebook...


CitaatI don't know what happened exactly with Valtteri and will have to have a look at the replay. I thought that I had moved to the left, he outbraked me and then we touched but it happened so quickly and it was obviously judged that I did something wrong. I was having a good race until that point in fourth place and a podium might have been possible as I was closing on Fernando.


???

Mmm, ja mijn fout, tegenover sky sports F1 zei hij hetzelfde en ik heb alleen het interview gezien met BBC waarin hij wel degelijk de schuld bij Bottas legde. Toch ook in dat interview met Sky doet hij zo'n beetje neerbuigend: "Ik kreeg een penalty omdat een gedubbelde me probeerde in te halen en dat ging mis"

Ik kan me herinneren dat een zekere Sebastian Vettel ook niet 'amused' was dat Hamilton zichzelf ontdubbelde in Duitsland 2012, hij mag dat wel doen dan.

maar goed, ik denk dat we het erover eens zijn dat die drive trough overdreven was.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 10:56:34maar goed, ik denk dat we het erover eens zijn dat die drive trough overdreven was.
Dat vind ik dus niet.

Maikel0230

Citaat van: Matthijs op 25 november 2013 - 11:56:40
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 10:56:34maar goed, ik denk dat we het erover eens zijn dat die drive trough overdreven was.
Dat vind ik dus niet.

Zijn band was kapot, hij moest terug hobelen naar de pits, ik denk dat hij hij daardoor zelfs zwaarder gestraft is. Als hij geen stukken had gehad en men hem  gewoon DT had gegeven was hij minder tijd verloren. Nu is hij twee keer genaaid.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Ik heb niet echt bizarre dingen voorbij zien komen gisteren. Incidentje hier, foutje daar, maar dat was het wel.

Matthijs

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 12:10:19
Citaat van: Matthijs op 25 november 2013 - 11:56:40
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 10:56:34maar goed, ik denk dat we het erover eens zijn dat die drive trough overdreven was.
Dat vind ik dus niet.

Zijn band was kapot, hij moest terug hobelen naar de pits, ik denk dat hij hij daardoor zelfs zwaarder gestraft is. Als hij geen stukken had gehad en men hem  gewoon DT had gegeven was hij minder tijd verloren. Nu is hij twee keer genaaid.
Genaaid door zichzelf ja, had hij maar niet iemand van de baan moeten drukken.

Perton

Citaat van: Matthijs op 25 november 2013 - 10:15:18
Ik ben blijkbaar 1 van de weinigen die het terecht vindt om een coureur te straffen die een ander van de baan duwt.
Ik denk dat iedereen dat wel vindt, maar dat is gisteren dan ook niet gebeurd. Bottas had ruimte zat. Het was een stomme inschattingsfout van Hamilton en hij was absoluut 100% schuldig aan de botsing, maar beweren dat hij Bottas van de baan duwde is wel ontzettend overdreven. Je mag Hamilton schuldig vinden (vind ik), je mag de drive through terecht vinden (vind ik niet), maar beweren dat hij Bottas van de baan duwde, is absoluut niet waar.

Als je deze 2 persberichten naast elkaar legt, wordt dat ook wel duidelijk.

Hamilton: http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2013/f1-2013-19/Formula%201%20Brazilian%20Grand%20Prix%202013%20DocumentNumber-50.pdf (Geen woord over van de baan duwen)
Sutil/Pérez: http://184.106.145.74/f1-championship/f1-2013/f1-2013-19/Formula%201%20Brazilian%20Grand%20Prix%202013%20DocumentNumber-48.pdf (Specifiek van de baan duwen genoemd)

Ik vind de drive through persoonlijk ook zwaar overdreven. Laat mensen racen tenzij ze echt schandalige dingen doen. En dat heeft Hamilton in mijn ogen absoluut niet gedaan. Had hij een reprimande gekregen (en dit zou dan uiteindelijk leiden tot "drie reprimandes is een gridstraf") dan had ik het wel terecht gevonden. Wat mij betreft blijven reprimandes uit het laatste raceweekend dan zelfs staan voor het komende seizoen. Maar dat is een heel andere discussie natuurlijk.

Ik ben het verder wel met je eens dat een lekke band geen reden moet zijn om iemand dan niet meer te straffen. Dat vind ik altijd zo'n onzin. Eigen schuld als je dubbel wordt gestraft.

Matthijs

Citaat van: Perton op 25 november 2013 - 12:54:02beweren dat hij Bottas van de baan duwde, is absoluut niet waar.
Ik geef toe dat ik sterke woorden gebruik om mijn mening duidelijk te maken. Laat ik het zo zeggen: ik vond dat Lewis (waarschijnlijk onbewust) te weinig ruimte gaf en dat resulteert er uiteindelijk toe dat ze elkaar zouden raken of Bottas moest het gras op. Dus in die zin vind ik wel dat Hamilton Bottas van de baan drukte (maar dus niet in de categorie Cecotto Jr).

Perton

Niet echt, Bottas had nog ruimte zat tussen zijn auto en de witte lijn. Dus het is niet waar dat hij het gras op moest. Misschien dat Hamilton daadwerkelijk doorgedrukt zou hebben als Bottas naar rechts was gegaan en had hij Bottas dan wel het gras op gedrukt, dat weet ik niet. Kunnen we ook niet weten, omdat ze zijn gebotst. En daar is Hamilton natuurlijk volledig schuldig aan.

Kootje

Citaat van: Arthur op 24 november 2013 - 23:21:41
Citaat van: Kootje op 24 november 2013 - 20:52:27
Maldonado

Waarom .... dat is hierboven al meermaals aangegeven. ;D

Je mag Maldonado verwijderen uit je profielfoto Kootje [opluchting?]  ;)

;D

ene kant wel, aan de andere kany betekend dat dat we nu Massa krijgen
ben ik ook geen fan van