Round 19: Grande Prêmio do Brasil, Interlagos

Gestart door Maikel0230, 19 november 2013 - 13:10:34

« vorige - volgende »

Matthijs

#135
Citaat van: Wings op 25 november 2013 - 10:49:25
Citaat van: Matthijs op 25 november 2013 - 10:22:32
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 00:30:24
@Wings, ik ben het volledig met iedereen hier eens hoor, dat je voor zoiets bestraft wordt is te belachelijk voor woorden. Toch, de FIA is al vanaf vrijdag bezeig met iedereen duidelijk te maken dat ze het niet zouden dulden dat ook maar iemand daarover zou rijden, tijdens de oefensessie gebeurde het toch. Daarom dat de FIA het met een tekeningetje nog maar eens duidelijk heeft gemaakt voor de race. Als je der dan toch overrijd moet je ook niet zo reageren in de wagen. Hij heeft gelijk dat het belachelijk is maar je moet je nu eenmaal houden aan de regels die gesteld worden.

Ik vond de straf volkomen terecht. Er is van tevoren gezegd dat je niet over de dubbele streep van de pitsingang mag rijden. En die regeling is er niet voor niets: coureurs rijden een andere lijn om de pits in te rijden en remmen vervolgens af. Het is dus gewoon gevaarlijker om over de dubbele lijn te rijden en daarom is besloten om dat te verbieden. Lap je deze regels aan je laars dan loop je de kans te worden bestraft. Het is voor Massa heel vervelend als inderdaad andere coureurs niet zijn bestraft en ik snap dat hij daardoor gefrustreerd is, maar dat maakt zijn straf niet minder terecht. Het is net alsof je door de politie aan de kant wordt gehaald omdat je te hard gereden hebt, maar je vindt dat je geen boete hoeft te krijgen omdat anderen ook te hard rijden. Zo werkt het niet.

Ik rijd dagelijks te hard en accepteer als ik beboet wordt wat niet betekent dat ik niet godver als ik zie dat ik geflitst wordt. En dan denk ik ook, 'potdomme, laat ze eens iets aan de overlast doen in plaats van wat kleinzerig mensen staan te flitsen die naar hun werk moeten vroeg in de ochtend'. Dat is een eerste reactie. En dan zit ik nog niet eens vol adrenaline zoals de rijders dat zitten. Ik vond het juist geweldig om die vechtlust te horen. Die man was misschien wel meer dan ooit gebrand op een goed resultaat. Op een podium. Ik kan die teleurstelling en in het verlengde daarvan de emotionele reactie wel begrijpen.
Ik snap het ook helemaal! Maar ik vind dat er een verschil zit tussen boos en gefrustreerd zijn en het 'niet eens zijn met' de wedstrijdleiding (understatement). Ik heb ook een bloedhekel aan mensen die de politie de huid volschelden als ze zelf een overtreding begaan. Bovendien wordt Massa gequote met "I didn't do anything wrong". Ja, dan maak je jezelf in mijn ogen belachelijk, had je maar beter moeten opletten bij de rijdersbriefing.

Maar goed, de kern van mijn betoog was dat ik het terecht vind dat Massa een straf kreeg.

Fabian

Citaat van: SDG op 25 november 2013 - 04:37:30
Citaat van: Franky R. op 25 november 2013 - 00:00:01
http://www.gppits.net/magazine/einde_van_een_tijdperk1/

Je mag zeggen wat je wil, maar binnen een paar jaar herinneren de meesten onder ons zich Sutil enkel nog als 'die coureur wiens knappe vriendin iedere race in beeld kwam'. Degelijk maar volslagen kleurloos, beter kan ik die kerel niet omschrijven.
Exact. Sutil was ik vanmorgen al vergeten, Becks niet!

Gerard

Ik denk dat ik me Sutil zal herinneren als die " vent die Eric Lux een glas champagne gaf"
;D ;D

0634

Citaat van: SDG op 25 november 2013 - 04:37:30
Citaat van: Franky R. op 25 november 2013 - 00:00:01
http://www.gppits.net/magazine/einde_van_een_tijdperk1/

Je mag zeggen wat je wil, maar binnen een paar jaar herinneren de meesten onder ons zich Sutil enkel nog als 'die coureur wiens knappe vriendin iedere race in beeld kwam'. Degelijk maar volslagen kleurloos, beter kan ik die kerel niet omschrijven.

Dat zal, maar ik zie liever die vriendin van Sutil dan die eeuwige vader van Massa!

0634

Citaat van: Wings op 25 november 2013 - 10:43:10
Ik heb dat precies andersom. Van de ene kant willen mensen af van het robotgedrag van de rijders die netjes binnen de lijnen kleuren aan de andere kant wordt iedere escapade beloond met bakken kritiek. Dan vraag ik mij af: wat willen mensen nu eigenlijk?

Persoonlijk heb ik geen moeite met dit soort escapades, alleen hoef je het er inhoudelijk natuurlijk niet iedere keer mee eens te zijn, onder de noemer van 'we willen toch dat het geen robots zijn?' 



Arthur

Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 11:03:00
Citaat van: Wings op 25 november 2013 - 10:52:32
Citaat van: Maikel0230 op 25 november 2013 - 10:47:59
Om aan te te tonen dat ik niet lieg als ik zeg dat de FIA het de coureurs zelfs met een tekeningetje erbij heeft uitgelegd.

Hier is dat 'tekeningetje'



Oké, vrede, dat is mij inmiddels duidelijk maar dan nog vind ik de strafmaat niet opwegen tegen die van een incident veroorzaken waar Hamilton van beticht werd. Dat is regels willen toepassen omdat ze er zijn. Meer niet. In dat geval had Alonso ook bestraft moeten worden toen hij Vergne met vier wielen buiten de baan inhaalde en Vettel ook die de laatste ronde over de lijn schijnt gereden te zijn. Ik vind het, en daarmee sluit ik ook af, totaal nergens over gaan. Laat het racen het racen is mijn boodschap aan de wedstrijdleiding die in mijn beleving de plank volledig missloeg. Zowel bij Lewis als bij Felipe had ik niet bestraft.

Akkoord, de strafmaat is belachelijk en inderdaad ook Vettel is over die lijn gereden in de laatste ronde, men had gerust een tijdstraf mogen toevoegen maar de FIA raakt liever niet aan de racewinnaar, dat zien we wel vaker.

Ook over Lewis ben ik het met je eens, die straf was alleen goed geweest als Hamilton zonder problemen had kunnen verder rijden, wat duidelijk niet het geval was.

De koffie was op zeker?

Over strafmaat gesproken; ik kan me herinneren dat MSC in Frankrijk er een S&G voor kreeg! Er was toen nog geen DT maar als het over zware strafmaat gaat? Overigens won MSC die race alsnog en werd daar WK.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Voor Schumacher was dat natuurlijk terecht. Die had eigenlijk voor dat vergrijp uit het kampioenschap genomen moeten worden. Geen straf te zwaar voor hem.

Wings

Citaat van: Jeroen op 25 november 2013 - 17:32:39
Persoonlijk heb ik geen moeite met dit soort escapades, alleen hoef je het er inhoudelijk natuurlijk niet iedere keer mee eens te zijn, onder de noemer van 'we willen toch dat het geen robots zijn?'

Klopt. Maar ik lees meer kritiek dan dat het geaccepteerd wordt maar ondertussen wel klagen dat er geen karakters meer zijn en de rijders PR-machines zijn. Dan vraag ik mij af wat de mensen nu eigenlijk willen.

Terminator

Citaat van: Arthur op 25 november 2013 - 19:14:40
Over strafmaat gesproken; ik kan me herinneren dat MSC in Frankrijk er een S&G voor kreeg! Er was toen nog geen DT maar als het over zware strafmaat gaat? Overigens won MSC die race alsnog en werd daar WK.

Volgens mij gingen toen een stuk of 4 rijders daar de fout in.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 25 november 2013 - 20:11:10
Voor Schumacher was dat natuurlijk terecht. Die had eigenlijk voor dat vergrijp uit het kampioenschap genomen moeten worden. Geen straf te zwaar voor hem.

>:( >:( >:( >:( >:(  [ ;)]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Perton

Ik weet niet of het al is genoemd (excuses als dat zo is), maar meerdere bronnen maken gewoon melding dat Massa een paar keer is gewaarschuwd en dat hij dus al een paar keer eerder over de lijnen was gegaan. Dus mensen die vinden dat 'meteen' een drive through-penalty te overdreven was, die was er dus niet meteen.

Matthijs

Citaat van: Perton op 27 november 2013 - 00:32:19
Ik weet niet of het al is genoemd (excuses als dat zo is), maar meerdere bronnen maken gewoon melding dat Massa een paar keer is gewaarschuwd en dat hij dus al een paar keer eerder over de lijnen was gegaan. Dus mensen die vinden dat 'meteen' een drive through-penalty te overdreven was, die was er dus niet meteen.
En dan durft Massa na de race nog te beweren "I did nothing wrong". Calimero.

NielsD

Webber kreeg toch ook een aantal waarschuwingen?
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Perton

Dan zal hij na de waarschuwingen wel zijn gestopt en massa niet.

Arthur

Citaat van: Perton op 27 november 2013 - 10:21:05
Dan zal hij na de waarschuwingen wel zijn gestopt en massa niet.

Webber werd op de boordradio nog verteld dat er geen waarschuwingen meer kwamen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee zegt men dan...
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel