Het laatste topstoeltje: wie moet er in de McLaren rijden?

Gestart door 0634, 10 november 2013 - 19:44:21

« vorige - volgende »

Zeg t maar. Wie moet er naast JB rijden?

Sergio Perez
8 (57.1%)
Kevin Magnussen
3 (21.4%)
Nico Hulkenberg
3 (21.4%)
Fernando Alonso
0 (0%)
Iemand anders nl...
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 10

0634

Citaat van: Jozef op 17 november 2013 - 19:40:16

Oké, Button heeft idd significant meer binnengebracht dan Pérez, dus dat zal wel meespelen. Pérez doet niet onder voor Button in de kwalificatie, maar vaak wel tijdens de race.

Dat klopt wel maar Button is nooit een groot kwalifier geweest. Ik had ook wel verwacht dat Perez dat kon matchen. Overigens wil ik Perez ook helemaal niet tekort doen. Ik heb al eerder gezegd dat ik hem gewoon zou hebben aangehouden. Redelijk eerste seizoen in een baggerwagen. Vraag me af of anderen het veel beter zouden hebben gedaan. Button is natuurlijk vnml een hele slimme rijder, niet de snelste, maar pakt altijd wel vrij maximaal zijn punten. Maakt ook nooit een fout. Deed in punten op een of andere manier ook nooit onder voor Lewis, terwijl Lewis toch echt sneller was. Soms vraag je je af waar hij die punten vandaan haalt maar Button is een lastige teamgenoot.

CitaatAls Magnussen niet had gepresteerd in de WSR, dan was Pérez gewoon gebleven, ook zonder Telmex-centen. Dat is althans wat ik denk (pure speculatie dus).
Nou ja, dat Magnussen zich heeft laten zien heeft natuurlijk niet geholpen voor Perez. Maar er sijpelen nu ook berichten door dat Perez een beetje een vervelend ventje is geweest dit jaar binnen het team. Misschien heeft hij zich wel onmogelijk gemaakt. Geen idee.

Maar nu de Quantum deal niet doorgaat, en Telmex wil nog steeds lappen, dan zou ik als ik Perez was Boullier toch maar eens whatsappen.

Jehoentelaar

Als Magnussen het niet werd en Perez was inderdaad vervelend dan hadden ze Vandoorne wel gekozen. Die reed ook een uitstekend seizoen in de WSR maar had vooral tegen het einde wat mechanische pech.

Matthijs

Pérez heeft inderdaad een redelijk seizoen. Ik had 'm nog wel een jaartje gegeven. Maar volgens mij spelen er veel meer dingen. Of Pérez was een paniekaankoop die ze weer kwijtwillen, of hij ligt niet lekker in het team of hij geeft slechte feedback... Wat mij echter het meest logisch lijkt is dat ze erg onder de indruk zijn van Magnussen die, itt Pérez, wel uit de eigen junioropleiding komt. Als 2014 voor McLaren een overgangsjaar is (met de Mercedesmotoren voordat in 2015 Honda komt), dan is het helemaal niet gek om dit talent binnen eigen gelederen een jaartje te laten rijpen.

T.Nuvolari

Ik denk dat Perez sowieso maar voor één seizoen werd aangenomen. Paniek of niet na het vertrek van Hamilton. Hij kwam vrij en had wel wat Dollars op zak die McLaren nu ook goed kan gebruiken na het verliezen van de kostenloze Mercedes motoren. Het had voor hetzelfde geld beter kunnen uitpakken.

Ik vind dat de man er ook heel gelaten op reageert tot hier toe. "Que sera, sera." Niet het antwoord dat ik verwacht van iemand met zo'n temperament op de baan.

Franky R.

Citaat van: M@rc op 18 november 2013 - 09:58:05
Ik denk dat Perez sowieso maar voor één seizoen werd aangenomen. Paniek of niet na het vertrek van Hamilton. Hij kwam vrij en had wel wat Dollars op zak die McLaren nu ook goed kan gebruiken na het verliezen van de kostenloze Mercedes motoren. Het had voor hetzelfde geld beter kunnen uitpakken.

Ik vind dat de man er ook heel gelaten op reageert tot hier toe. "Que sera, sera." Niet het antwoord dat ik verwacht van iemand met zo'n temperament op de baan.


Je zou zomaar gelijk kunnen hebben, maar dan is er een gigantische ommezwaai gaande binnen McLaren. Krijgt Villeneuve toch gelijk met zijn kritiek op McLaren, nml. dat McLaren zich ook verlaat op een paydriver waarmee Jacq dus Perez bedoelde.

Perton

Ik denk niet dat Pérez zozeer voor zijn dollars is aangenomen (want dat schijnt relatief gezien nog behoorlijk laag te zijn als ik de verhalen mag geloven), maar het feit dat ze met in het team hem potentiële Zuid-Amerikaanse sponsoren konden aantrekken (wat volgens mij niet gelukt is). Ik herinner me nog dat Di Resta een beetje gefrustreerd was dat ze hem niet hadden gekozen en hij zei ook dat McLaren niet opnieuw twee Britten in het team wilde hebben.

0634

Dat laatste klopt inderdaad. Whitmarsh zei na de aanstelling van Perez dat een andere Britse rijder niet aantrekkelijk was, omdat de Britse sponsormarkt na drie jaar lang het superduo Hamilton/Button te hebben gehad, compleet uitgemolken was. Geen enkele andere Britse rijder zou qua exposure natuurlijk in de buurt van Hamilton kunnen komen.

Hij zei ook iets soortgelijks over Hulkenberg. De Duitse markt was moeizaam volgens hem omdat Vettel, Mercedes en in mindere mate Rosberg alle aandacht van de bedrijdven al opeisten.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 21:57:28
Citaat van: Jozef op 17 november 2013 - 19:40:16

Oké, Button heeft idd significant meer binnengebracht dan Pérez, dus dat zal wel meespelen. Pérez doet niet onder voor Button in de kwalificatie, maar vaak wel tijdens de race.

Dat klopt wel maar Button is nooit een groot kwalifier geweest. Ik had ook wel verwacht dat Perez dat kon matchen. Overigens wil ik Perez ook helemaal niet tekort doen. Ik heb al eerder gezegd dat ik hem gewoon zou hebben aangehouden. Redelijk eerste seizoen in een baggerwagen. Vraag me af of anderen het veel beter zouden hebben gedaan. Button is natuurlijk vnml een hele slimme rijder, niet de snelste, maar pakt altijd wel vrij maximaal zijn punten. Maakt ook nooit een fout. Deed in punten op een of andere manier ook nooit onder voor Lewis, terwijl Lewis toch echt sneller was. Soms vraag je je af waar hij die punten vandaan haalt maar Button is een lastige teamgenoot.

CitaatAls Magnussen niet had gepresteerd in de WSR, dan was Pérez gewoon gebleven, ook zonder Telmex-centen. Dat is althans wat ik denk (pure speculatie dus).
Nou ja, dat Magnussen zich heeft laten zien heeft natuurlijk niet geholpen voor Perez. Maar er sijpelen nu ook berichten door dat Perez een beetje een vervelend ventje is geweest dit jaar binnen het team. Misschien heeft hij zich wel onmogelijk gemaakt. Geen idee.

Maar nu de Quantum deal niet doorgaat, en Telmex wil nog steeds lappen, dan zou ik als ik Perez was Boullier toch maar eens whatsappen.

"Maar nu de Quantum deal niet doorgaat...."  Die mening ben ik ook toegedaan Jeroen maar dat het definitief niet doorgaat heb ik nog nergens gelezen ;)
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Sorry, laat ik mijzelf verbeteren: 'Áls de Quantum deal niet doorgaat... '  :)

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel