Round 18: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 07 november 2013 - 12:11:27

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 11:12:55
Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 09:56:43
Tuurlijk .... die combi is idd 'n gouden, net als begin jaren '00 de combi Schumi, Todt, Brawn 'n gouden was. Maar het is toch wel frappant dat sinds Pirelli de spec aangepast heeft Vettel ongenaakbaar is, terwijl hij daarvoor slechts één vd kanshebbers was.

Don't start that shit again...


Blame Newey..Die zei dat Lotus en Ferrari 'mazzel' hadden met de banden. Maar als Red Bull wint, is het opeens 'kennis & kunde'? ???

Enzo

Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 14:47:00
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 11:12:55
Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 09:56:43
Tuurlijk .... die combi is idd 'n gouden, net als begin jaren '00 de combi Schumi, Todt, Brawn 'n gouden was. Maar het is toch wel frappant dat sinds Pirelli de spec aangepast heeft Vettel ongenaakbaar is, terwijl hij daarvoor slechts één vd kanshebbers was.

Don't start that shit again...


Blame Newey..Die zei dat Lotus en Ferrari 'mazzel' hadden met de banden. Maar als Red Bull wint, is het opeens 'kennis & kunde'? ???

Nee je maakt echt een denkfout. De oude banden stonden niet toe om de volle potentie van de auto's te benutten, dat is de reden waarom het verschil tussen RB en de rest kleiner was. De nieuwe banden zijn over het algemeen iets beter te gebruiken waardoor de beste auto ook wint.

robbert

Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 11:12:55
Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 09:56:43
Tuurlijk .... die combi is idd 'n gouden, net als begin jaren '00 de combi Schumi, Todt, Brawn 'n gouden was. Maar het is toch wel frappant dat sinds Pirelli de spec aangepast heeft Vettel ongenaakbaar is, terwijl hij daarvoor slechts één vd kanshebbers was.

Don't start that shit again...

ja maar het is toch zo. En dat zal volgend jaar niet anders zijn. Stel dat redbull weer op achtervolgen gewezen is, dan gaan ze weer iets zoeken om de fia te doen veranderen, naar hun voordeel. En zo kunnen ze nog eens de titels grijpen. Maar dat kan bij om het even welk team zijn natuurlijk

Franky R.

Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 14:57:24
Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 14:47:00
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 11:12:55
Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 09:56:43
Tuurlijk .... die combi is idd 'n gouden, net als begin jaren '00 de combi Schumi, Todt, Brawn 'n gouden was. Maar het is toch wel frappant dat sinds Pirelli de spec aangepast heeft Vettel ongenaakbaar is, terwijl hij daarvoor slechts één vd kanshebbers was.

Don't start that shit again...


Blame Newey..Die zei dat Lotus en Ferrari 'mazzel' hadden met de banden. Maar als Red Bull wint, is het opeens 'kennis & kunde'? ???

Nee je maakt echt een denkfout. De oude banden stonden niet toe om de volle potentie van de auto's te benutten, dat is de reden waarom het verschil tussen RB en de rest kleiner was. De nieuwe banden zijn over het algemeen iets beter te gebruiken waardoor de beste auto ook wint.


Op de oude banden had iedereen er last van. Op de huidige banden gaat RBR ervandoor. Kimi zei al dat hij nauwelijks kon omgaan met de voorkant van zijn E21, sinds dat Pirelli de banden veranderde.


Dus hoezo 'zijn de nieuwe banden beter te benutten'?

Arthur

Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 15:08:12
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 14:57:24
Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 14:47:00
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 11:12:55
Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 09:56:43
Tuurlijk .... die combi is idd 'n gouden, net als begin jaren '00 de combi Schumi, Todt, Brawn 'n gouden was. Maar het is toch wel frappant dat sinds Pirelli de spec aangepast heeft Vettel ongenaakbaar is, terwijl hij daarvoor slechts één vd kanshebbers was.

Don't start that shit again...


Blame Newey..Die zei dat Lotus en Ferrari 'mazzel' hadden met de banden. Maar als Red Bull wint, is het opeens 'kennis & kunde'? ???

Nee je maakt echt een denkfout. De oude banden stonden niet toe om de volle potentie van de auto's te benutten, dat is de reden waarom het verschil tussen RB en de rest kleiner was. De nieuwe banden zijn over het algemeen iets beter te gebruiken waardoor de beste auto ook wint.


Op de oude banden had iedereen er last van. Op de huidige banden gaat RBR ervandoor. Kimi zei al dat hij nauwelijks kon omgaan met de voorkant van zijn E21, sinds dat Pirelli de banden veranderde.


Dus hoezo 'zijn de nieuwe banden beter te benutten'?

Door de andere banden komt de RBR beter tot zijn recht en maakt het verschil.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Juist Arthur, de kunstmatige begrenzer is er vanaf.

Enzo

Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 15:08:12
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 14:57:24
Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 14:47:00
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 11:12:55
Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 09:56:43
Tuurlijk .... die combi is idd 'n gouden, net als begin jaren '00 de combi Schumi, Todt, Brawn 'n gouden was. Maar het is toch wel frappant dat sinds Pirelli de spec aangepast heeft Vettel ongenaakbaar is, terwijl hij daarvoor slechts één vd kanshebbers was.

Don't start that shit again...


Blame Newey..Die zei dat Lotus en Ferrari 'mazzel' hadden met de banden. Maar als Red Bull wint, is het opeens 'kennis & kunde'? ???

Nee je maakt echt een denkfout. De oude banden stonden niet toe om de volle potentie van de auto's te benutten, dat is de reden waarom het verschil tussen RB en de rest kleiner was. De nieuwe banden zijn over het algemeen iets beter te gebruiken waardoor de beste auto ook wint.


Op de oude banden had iedereen er last van. Op de huidige banden gaat RBR ervandoor. Kimi zei al dat hij nauwelijks kon omgaan met de voorkant van zijn E21, sinds dat Pirelli de banden veranderde.


Dus hoezo 'zijn de nieuwe banden beter te benutten'?

Nou heb je het over de persoonlijke voorkeur van een coureur, dat is weer een ander verhaal.
Ik doel op de hoeveelheid grip een band levert en hoeveel tractie/vermogen een auto eroplos kan laten.

Franky R.

Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 15:55:13


Nou heb je het over de persoonlijke voorkeur van een coureur, dat is weer een ander verhaal.
Ik doel op de hoeveelheid grip een band levert en hoeveel tractie/vermogen een auto eroplos kan laten.


Ok, dat is duidelijk. Maar dan vind ik het raar dat de andere teams blijkbaar niet voluit kunnen rijden. De Red Bull is een auto, die heel erg op downforce leunt. Vandaar mijn conclusie dat de RB9 geholpen is in zijn performance.

Enzo

Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 16:06:18
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 15:55:13


Nou heb je het over de persoonlijke voorkeur van een coureur, dat is weer een ander verhaal.
Ik doel op de hoeveelheid grip een band levert en hoeveel tractie/vermogen een auto eroplos kan laten.


Ok, dat is duidelijk. Maar dan vind ik het raar dat de andere teams blijkbaar niet voluit kunnen rijden. De Red Bull is een auto, die heel erg op downforce leunt. Vandaar mijn conclusie dat de RB9 geholpen is in zijn performance.

Nou ja, dat is het ook natuurlijk. De RB kan veel meer downforce genereren waardoor ze eerder op het gas kunnen mits de banden het toestaan.

Jozef

Citaat van: Matthijs op 10 november 2013 - 19:58:52
Ze zullen het in hun eigen taal wel weten.

Trouwens, wie van jullie spreekt Bianchi uit als Biánkie en wie als Bianzjíe? Ik de laatste.
En hoe spreken jullie Kubica uit? Als Kubika of Kubítsa? Ik gooi deze twee door elkaar.

Ik spreek een beetje Pools en het is wel degelijk Koebietsa als je het op z'n Nederlands zou spellen. Met de nadruk op de i. Als je ooit twijfelt over andere Poolse namen: in het Pools ligt de nadruk altijd op de voorlaatste lettergreep, dus eigenlijk is dat lekker makkelijk. ;) Over de uitspraak van alle s-klanken en aanverwanten, kan ik echter beter niet uitweiden. ::)

Bianchi is een twijfelgeval, het is een Fransman maar het is een Italiaanse naam. Ik zeg het zoals de Italianen het zouden zeggen (Biánkie dus). Net zoals bij Ricciardo, dat spreek ik ook op z'n Italiaans uit (Ritsjardo).

gloudiesaurus

Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 16:10:52
Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 16:06:18
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 15:55:13


Nou heb je het over de persoonlijke voorkeur van een coureur, dat is weer een ander verhaal.
Ik doel op de hoeveelheid grip een band levert en hoeveel tractie/vermogen een auto eroplos kan laten.


Ok, dat is duidelijk. Maar dan vind ik het raar dat de andere teams blijkbaar niet voluit kunnen rijden. De Red Bull is een auto, die heel erg op downforce leunt. Vandaar mijn conclusie dat de RB9 geholpen is in zijn performance.

Nou ja, dat is het ook natuurlijk. De RB kan veel meer downforce genereren waardoor ze eerder op het gas kunnen mits de banden het toestaan.

True en blijkbaar heeft Red Bull dit jaar ook wat gewonnen met Renault of het motor management systeem. Qua vermogen/ topsnelheid hebben ze dit jaar stappen gemaakt. Terwijl dit vroeger meer het terrein was van Ferrari en Mercedes.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 09:56:43
Tuurlijk .... die combi is idd 'n gouden, net als begin jaren '00 de combi Schumi, Todt, Brawn 'n gouden was. Maar het is toch wel frappant dat sinds Pirelli de spec aangepast heeft Vettel ongenaakbaar is, terwijl hij daarvoor slechts één vd kanshebbers was.
Slechts één van de kanshebbers?

Hij stond toen al 25 punten voor in het wk en jij vond hem slechts één van de kanshebbers?


Franky R.

Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 18:02:34
Citaat van: Kootje op 17 november 2013 - 09:56:43
Tuurlijk .... die combi is idd 'n gouden, net als begin jaren '00 de combi Schumi, Todt, Brawn 'n gouden was. Maar het is toch wel frappant dat sinds Pirelli de spec aangepast heeft Vettel ongenaakbaar is, terwijl hij daarvoor slechts één vd kanshebbers was.
Slechts één van de kanshebbers?

Hij stond toen al 25 punten voor in het wk en jij vond hem slechts één van de kanshebbers?


Kootje bedoelt waarschijnlijk dat Vettel voor de zomer niet zo dominant was als erna...En daar heeft Kootje weer gelijk in.

0634

Dat is dan wat anders dan 'slechts één van de kanshebbers zijn'.

Ook voor de bandenwissel was Vettel veruit favoriet, en had hij al een indrukwekkende voorsprong opgebouwd. De bandenwissel versterkte het, absoluut een voordeel voor RBR, maar ik heb geen moment het idee gehad dat de wereldtitel zonder bandenwissel in de handen van een ander terecht zou zijn gekomen.

Enzo

Citaat van: gloudiesaurus op 17 november 2013 - 17:02:42
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 16:10:52
Citaat van: Franky R. op 17 november 2013 - 16:06:18
Citaat van: Enzo op 17 november 2013 - 15:55:13


Nou heb je het over de persoonlijke voorkeur van een coureur, dat is weer een ander verhaal.
Ik doel op de hoeveelheid grip een band levert en hoeveel tractie/vermogen een auto eroplos kan laten.


Ok, dat is duidelijk. Maar dan vind ik het raar dat de andere teams blijkbaar niet voluit kunnen rijden. De Red Bull is een auto, die heel erg op downforce leunt. Vandaar mijn conclusie dat de RB9 geholpen is in zijn performance.

Nou ja, dat is het ook natuurlijk. De RB kan veel meer downforce genereren waardoor ze eerder op het gas kunnen mits de banden het toestaan.

True en blijkbaar heeft Red Bull dit jaar ook wat gewonnen met Renault of het motor management systeem. Qua vermogen/ topsnelheid hebben ze dit jaar stappen gemaakt. Terwijl dit vroeger meer het terrein was van Ferrari en Mercedes.
Vreemd verhaal is dat inderdaad, ik vermoed dat het puur in de mapping zit omdat het concept van de motor zelf verzegeld moet zijn. Het is dus waarschijnlijk eerder te wijten aan een betere aero en EBD wat de auto sneller maakt en niet zozeer de PK's die de krachtbron genereerd.