Round 18: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 07 november 2013 - 12:11:27

« vorige - volgende »

Sabai

Citaat van: M@rc op 16 november 2013 - 11:38:26
Maar dat lijkt me onder de huidige regels niet het belangrijkste. Gewoon verschillend aeropack, een beetje coureur met kennis van die regels moet zich daaraan kunnen aanpassen. Grondige bandenkennis lijkt me veel belangrijker nu.

Dat zal wel een voordeel voor hem zijn idd

Kootje

Die bandenkennis is idd zeer belangrijk nu, maar gaat samen met de kennis vd auto.
Leuk dat hij goed weet hoe de banden zich gedragen onder de Caterham (één vd teams die beter gaan op de nieuwst versie), maar dat is toch ff iets anders dan het gedrag vd banden onder de Lotus (één vd teams die juist beter gingen op de oude spec).

NielsD

Gelukkig heeft-ie een heel team van engineers om zich heen, die 'm daar absoluut over hebben ingelicht. Ik denk dat het allemaal wel gaat meevallen..
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

0634

Dat denk ik ook. Is sowieso allemaal wat overschat, kennis van de wagen enzo. Mika Hakkinen stapte in de McLaren en was, bam, zo maar meteen sneller dan Senna. Zo vaak ook dat jeugdige rijders rondjes rijden met uitstekende tijden als ze voor het eerst tijdens een  testsessie instappen. Kennis van de auto is leuk, maar niet allesbepalend.

Franky R.

Citaat van: Jeroen op 16 november 2013 - 14:53:26
Dat denk ik ook. Is sowieso allemaal wat overschat, kennis van de wagen enzo. Mika Hakkinen stapte in de McLaren en was, bam, zo maar meteen sneller dan Senna. Zo vaak ook dat jeugdige rijders rondjes rijden met uitstekende tijden als ze voor het eerst tijdens een  testsessie instappen. Kennis van de auto is leuk, maar niet allesbepalend.


Is dat geen onbevangenheid van de jeugd? ik herinner mij het debuut van Bleekemolen, die zijn team kapot liet schrikken door knalhard rond te rijden. Bleek had geen referentie, dus bleef hij trappen. Pas toen hij op Zandvoort reed zag die man dat het best hard ging... ;D


Een oudere coureur denkt vaker na.

Wings

Citaat van: M@rc op 16 november 2013 - 11:38:26
Maar dat lijkt me onder de huidige regels niet het belangrijkste. Gewoon verschillend aeropack, een beetje coureur met kennis van die regels moet zich daaraan kunnen aanpassen. Grondige bandenkennis lijkt me veel belangrijker nu.

Het gedrag is per circuit en per auto totaal verschillend en niet te vergelijken. Kijk naar de gevolgen van de test van Pirelli. Ineens was Mercedes competitief terwijl anderen achter bleven [waarna de commotie ontstond]. Enfin, kijkend naar de prestatie van Heikki vind ik deze zeker goed te noemen. Kijk maar eens wat Giancarlo presteerde in de Ferrari terwijl hij met de Force India competitief was en vooraan mee kon doen. De rijdersnelheid was er maar hij kon dit geenszins vertalen naar de bolide die Ferrari hem gaf. En dan hebben we het over een ervaren rijder die raceritme had. Keurig wat Heikki tot dusver laat zien met de kanttekening dat we niet weten of hij met een long- of shortrun set-up onderweg is.

0634

Citaat van: Franky R. op 16 november 2013 - 16:13:30
Citaat van: Jeroen op 16 november 2013 - 14:53:26
Dat denk ik ook. Is sowieso allemaal wat overschat, kennis van de wagen enzo. Mika Hakkinen stapte in de McLaren en was, bam, zo maar meteen sneller dan Senna. Zo vaak ook dat jeugdige rijders rondjes rijden met uitstekende tijden als ze voor het eerst tijdens een  testsessie instappen. Kennis van de auto is leuk, maar niet allesbepalend.


Is dat geen onbevangenheid van de jeugd? ik herinner mij het debuut van Bleekemolen, die zijn team kapot liet schrikken door knalhard rond te rijden. Bleek had geen referentie, dus bleef hij trappen. Pas toen hij op Zandvoort reed zag die man dat het best hard ging... ;D


Een oudere coureur denkt vaker na.

En gaat ook gewoon hard. Ik weet nog dat iedereen in de winter van 2009 zei dat Button het moeilijk zou krijgen in een wagen die om Lewis heen was gebouwd, maar dat viel allemaal best mee. Reed gewoon vanaf het begin hard. Als een rijder goed is, kan hij instappen en presteren. Tuurlijk is wagenkennis belangrijk, zeker, maar talent en vertrouwen is nog veel belangrijker.

Kootje

Maar het gaat hier om het midden in het seizoen instappen, das toch 'n groot verschil.
Dan is die kennis vd auto blijkbaar wel belangrijk, getuige de vele mislukkingen die we daarmee al gezien hebben.

Wings

Mee eens. Dat het kwartje ook wel eens de andere kant uit rolt staat daar los van. Een auto kan je natuurlijk ook gewoon goed liggen waardoor je meteen loeihard kan.

0634

Citaat van: Kootje op 16 november 2013 - 17:37:46
Maar het gaat hier om het midden in het seizoen instappen, das toch 'n groot verschil.
Dan is die kennis vd auto blijkbaar wel belangrijk, getuige de vele mislukkingen die we daarmee al gezien hebben.

Ben ook wel met je eens dat dat lastig is hoor. Maar dat heeft ook met zoveel factoren te maken. De banden, de wagen, het team, de mensen die je niet kent, de verwachtingen, de teamgenoot. Het is ook lastig om zomaar even in te stappen, dat ben ik met je eens. Grosjean weet er zelf ook alles van ;).

Wings

Button, Massa en Maldonado stellen teleur tijdens de kwalificatie.

Enzo

Net de post quali interview gezien van Pastor, hij geeft het team de schuld en zegt dat ze met de auto hebben gerommeld. Een hoop haat en nijd tussen het team en Maldonado.

Mijn persoonlijke mening; Pastor is een pannenkoek en mag opzouten uit de F1

Enzo


Franky R.

Citaat van: Enzo op 16 november 2013 - 19:49:24
Net de post quali interview gezien van Pastor, hij geeft het team de schuld en zegt dat ze met de auto hebben gerommeld. Een hoop haat en nijd tussen het team en Maldonado.

Mijn persoonlijke mening; Pastor is een pannenkoek en mag opzouten uit de F1
Tja, Pastor loopt vanzelf eens een keer tegen de muur...Als ik Frank Williams was, dan had ik hem eruit gegooid. Ik zou dan nog liever Susie Wolff laten rijden dan deze boeventronie! >:(