Round 18: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 07 november 2013 - 12:11:27

« vorige - volgende »

Maikel0230


#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jehoentelaar

Belachelijk. Weer wordt het duidelijk dat je als talent geen enkele kans meer lijkt te maken.

0634

Hoezo? Het gaat om twee races. Goede kans dat het verstandiger is om een wat ervarener rijder erin te zetten. Grosjean is daarvan een uitstekend voorbeeld. Moest ook even een paar races invallen als jonge hond en bijna was zijn loopbaan direct voorbij. Ik vraag me af of dit echte kansen zijn voor jonge talenten. Bovendien wil Lotus voorbij Ferrari en Merc in de constructeurs en dan is een debutant misschien niet het beste wat je hebben kan.

Plus, ik vind Kovalaienen een prima rijder, geen wereldtop natuurlijk, maar absoluut F1-waardig.

Jehoentelaar

Als je een talent aanneemt als reserve betekent dat dat die knakker enige kans op promotie tot racecoureur moet hebben. Valsecchi is ook niet gek en wordt geen derde man als bij voorbaat al wordt gesteld dat hij geen kans maakt op een racestoeltje. Nu wordt voor hem duidelijk dat hij als derde man nog altijd op de pitmuur kan blijven rondhangen, want als je het goed voor hebt met je talenten geef je ze elke kans om verder te integreren in het team die beschikbaar is. Dit is aan Valsecchi een duidelijk signaal dat hij voor Jan Lol bij het team zit en net zo goed kan gaan klaverjassen.

Nu kiezen voor een coureur die uit de roulatie is en van een ander team vandaan komt heeft net zo weinig vooruitzichten op die tweede constructeursplaats als kiezen voor Valsecchi. Enig verschil is de ervaring die Heikki meeneemt, maar ik vraag me sterk af of dat opweegt tegenover de nadelen die het heeft voor zowel Valsecchi als het team an sich. Badoer had destijds ook een hoop ervaring, zogezegd. Het moet niet motiverend zijn voor een andere potentiële derde coureur als je weet dat je kansen om te racen praktisch afwezig zijn. Dat wisten we in zekere zin van Ferrari, maar het geldt dus blijkbaar ook voor Lotus (en mogelijk andere teams).

gloudiesaurus

Badoer had toen al zijn tijd gehad, zijn kans kwam te laat.

Kovalainen is nog fris en reed dit seizoen regelmatig, hij kent het team, en heeft ervaring. Klinkt niet onlogisch.
Ben benieuwd wat Kovalainen kan...  Doet hij het goed dan heeft hij een goede kans om bij Caterham in te stappen volgend jaar.
Valt hij tegen dan kan het wel eens einde F1 - carrière zijn.

Wel lastig voor Giedo dat Kovalainen nu deze kans krijgt. Ik zie Kovalainen toch als de grootste bedreiging voor Van der Garde.

Weet niet wat er met Valsecchi is afgesproken maar derde rijder zijn betekent in de Formule 1 helemaal niets (als we dat al niet wisten is het nu nogmaals bevestigt)
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

0634

Wat Gloudie zegt. Helemaal eens. Kova is een logische keuze dit weekend, m.i..

Arthur

Citaat van: Jeroen op 13 november 2013 - 22:24:03
Wat Gloudie zegt. Helemaal eens. Kova is een logische keuze dit weekend, m.i..

Ik verwacht er weinig van eerlijk gezegd. Kovalainen kent die auto helemaal niet en het is allang geleden dat hij in de F1 geraced heeft. Snel klaar of onzichtbaar [of op een verkeerde manier zichtbaar] verwacht ik... Dan liever vers talent er in!!
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Edwin90

Villeneuve kon in 2004 ook niks maken in de Renault. Halverwege instappen is zo verrekte moeilijk, weinig coureurs die dat goed heeft gedaan.


Matthijs

Citaat van: Edwin90 op 13 november 2013 - 23:48:14
Villeneuve kon in 2004 ook niks maken in de Renault. Halverwege instappen is zo verrekte moeilijk, weinig coureurs die dat goed heeft gedaan.
Precies. Halverwege het seizoen instappen is alleen interessant voor coureurs die toch niks te verliezen hebben.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 14 november 2013 - 08:15:26
Citaat van: Edwin90 op 13 november 2013 - 23:48:14
Villeneuve kon in 2004 ook niks maken in de Renault. Halverwege instappen is zo verrekte moeilijk, weinig coureurs die dat goed heeft gedaan.
Precies. Halverwege het seizoen instappen is alleen interessant voor coureurs die toch niks te verliezen hebben.

Ook Fisichella, die in 2009 het hele jaar al in de Force India had gezeten, kon met moeite de Ferrari lekker rondsturen. Aan de ene kant is het wel mooi dat Heikki gaat rijden, straks verknalt-ie het voor zichzelf.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: NielsD op 14 november 2013 - 09:56:18Ook Fisichella, die in 2009 het hele jaar al in de Force India had gezeten, kon met moeite de Ferrari lekker rondsturen.
Het was ook gelijk de doodsteek voor zijn carrière. Was hij bij Force India gebleven dan hadden we hem wellicht ook in 2010 nog op de grid gezien.
Ik geef zowel Hülkenberg als Schumacher groot gelijk dat ze niet in de Lotus stappen. Want het is zeer aannemelijk dat welke invaller dan ook significant langzamer dan Grosjean en Raikkonen zal zijn. Slecht voor je reputatie. Niet voor Kovalainen, want die heeft niks te verliezen.

Citaat van: NielsD op 14 november 2013 - 09:56:18Aan de ene kant is het wel mooi dat Heikki gaat rijden, straks verknalt-ie het voor zichzelf.
Het wordt voor Giedo vd Garde in beide gevallen negatief. Presteert Kovalainen boven verwachting dan is de kans extra groot dat hij zijn stoeltje bij Caterham verliest. Presteert Kovalainen opvallend slecht, tja hoe goed zijn de coureurs van Caterham dan dat ze net zo traag zijn?

NielsD

Citaat van: Matthijs op 14 november 2013 - 11:31:43
Citaat van: NielsD op 14 november 2013 - 09:56:18Ook Fisichella, die in 2009 het hele jaar al in de Force India had gezeten, kon met moeite de Ferrari lekker rondsturen.
Het was ook gelijk de doodsteek voor zijn carrière. Was hij bij Force India gebleven dan hadden we hem wellicht ook in 2010 nog op de grid gezien.
Ik geef zowel Hülkenberg als Schumacher groot gelijk dat ze niet in de Lotus stappen. Want het is zeer aannemelijk dat welke invaller dan ook significant langzamer dan Grosjean en Raikkonen zal zijn. Slecht voor je reputatie. Niet voor Kovalainen, want die heeft niks te verliezen.

Citaat van: NielsD op 14 november 2013 - 09:56:18Aan de ene kant is het wel mooi dat Heikki gaat rijden, straks verknalt-ie het voor zichzelf.
Het wordt voor Giedo vd Garde in beide gevallen negatief. Presteert Kovalainen boven verwachting dan is de kans extra groot dat hij zijn stoeltje bij Caterham verliest. Presteert Kovalainen opvallend slecht, tja hoe goed zijn de coureurs van Caterham dan dat ze net zo traag zijn?

Dat laatste is natuurlijk totaal niet eerlijk. Kovalainen kent de Caterham (veel) beter dan de huidige Lotus.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Dat weet jij en dat weet ik. Maar toch zou het niet gunstig zijn voor de marktwaarde van Kovalainen (en 'dus' ook van Pic en Giedo) als Kovalainen door het ijs zakt. Ook al ligt het in de lijn der verwachtingen dat hij het flink aflegt tegen Grosjean. Na het low profile debuut van Grosjean in 2009 had bijna niemand verwacht dat hij in 2012 en 2013 zo sterk terug zou komen, dus halverwege instappen kan wel degelijk schadelijk zijn voor je imago, terecht of niet.

NielsD

Citaat van: Matthijs op 14 november 2013 - 13:16:38
Dat weet jij en dat weet ik. Maar toch zou het niet gunstig zijn voor de marktwaarde van Kovalainen (en 'dus' ook van Pic en Giedo) als Kovalainen door het ijs zakt. Ook al ligt het in de lijn der verwachtingen dat hij het flink aflegt tegen Grosjean. Na het low profile debuut van Grosjean in 2009 had bijna niemand verwacht dat hij in 2012 en 2013 zo sterk terug zou komen, dus halverwege instappen kan wel degelijk schadelijk zijn voor je imago, terecht of niet.

Ik denk niet dat ze zo kijken. Bianchi wordt ook als toptalent gezien en presteert de tweede helft van het seizoen ook matig en slechter dan Pic en Giedo. Hoe slecht zijn de Marrusia-coureurs dan wel niet.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna