Round 18: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 07 november 2013 - 12:11:27

« vorige - volgende »

Jehoentelaar

Ik ben er helemaal niet zo weg van. Dat geslinger kennen we al van Suzuka en inhalen kun je er niet.

Kootje

Citaat van: Maikel0230 op 08 november 2013 - 15:27:42
Inderdaad Sabai, de eer komt Tilke hier niet toe, ik had het er een paar dagen geleden nog over met Kootje en hij wist me de echte ontwerpers van deze baan te vertellen

Citaat van: Kootje op 30 oktober 2013 - 21:06:23
Austin is niet door Tilke's buro ontworpen, maar door de promotor van de race (Tavo Hellmund) en ex WK 500cc Kevin Schwantz icm 'n Amerikaans architectenburo (Miró Rivera Architects). De eerste twee tekenden voor de lay-out waarbij Tilke slechts 'n adviserende rol heeft gehad. De laatste tekende voor de pitgebouwen, tribunes en overige faciliteiten.

dus die mensen daarboven in die toren staan te kijken, dat is weer zo een glamoureus idee van hem...


Hmmmm .... dan heb je me nog verkeerd begrepen ook, zelfs die "eer" valt hem niet ten deel. ;)


Dus .... nog even voor de duidelkijkheid:

Tavo Hellmund en Kevin Schwantz zorgden voor de lay-out van het circuit, Tilke heeft daarbij 'n adviserende rol gehad. Denk hierbij aan de plaatsing van de uitloopstroken, tribunes ed.
Miró Rivera Architects tekenden voor de faciliteiten rondom de baan, hierbij heeft Tilke géén enkele rol gespeeld.

Maikel0230

#17
Nu snap ik het, dacht dat 'die laatste' op hem sloeg, ;)

Dus ga ik mezelf weer ergeren als de verzamelde media Tilke weer met accolades gaat beleven die hem niet toekomen want ik heb vorig jaar de naam Tavo Helmut niet horen vallen....

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

Klopt.

Doordat Tilke's architectenbureau sinds Sepang in 1999 alle nieuwe F1 circuits heeft ontworpen, gaat iedereen er bij Austin ook maar standaard van uit dat hij ook hier verantwoordelijk voor is.



Overigens ben ik nog steeds van mening dat het niet allemaal misbaksels zijn die hij heeft getekend. Sepang, Shanghai en Istanbul vind ik echt top en ook Manama (korte versie) vind ik best 'n mooi baantje.

Franky R.

Citaat van: Kootje op 08 november 2013 - 17:36:49
Klopt.

Doordat Tilke's architectenbureau sinds Sepang in 1999 alle nieuwe F1 circuits heeft ontworpen, gaat iedereen er bij Austin ook maar standaard van uit dat hij ook hier verantwoordelijk voor is.



Overigens ben ik nog steeds van mening dat het niet allemaal misbaksels zijn die hij heeft getekend. Sepang, Shanghai en Istanbul vind ik echt top en ook Manama (korte versie) vind ik best 'n mooi baantje.


Sepang vind ik echt een topper van Tilke. Maar ik reken die gast gedrochten als Abu Dhabi, Valencia, Hockenheim [herinrichting] of Bahrein wel aan...

Maikel0230

Dat is het geke met Tilke, ofwel is het uitstekend goed of het slaat gewoon de bal mis.

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

0634

Citaat van: Jehoentelaar op 08 november 2013 - 16:10:16
Ik ben er helemaal niet zo weg van. Dat geslinger kennen we al van Suzuka en inhalen kun je er niet.

Deze mening deel ik. De race van vorig jaar was leuk, maar van de baan op zich ben ik niet overtuigd.

janke

Citaat van: Jeroen op 08 november 2013 - 18:47:20
Citaat van: Jehoentelaar op 08 november 2013 - 16:10:16
Ik ben er helemaal niet zo weg van. Dat geslinger kennen we al van Suzuka en inhalen kun je er niet.

Deze mening deel ik. De race van vorig jaar was leuk, maar van de baan op zich ben ik niet overtuigd.

Races en circuits. Wat is belangrijker?? Voor mij de race. Valencia was maar niks, toch vorig jaar een prima race. Of niet?? Dat kwam door de race zelf, het verloop was best goed om aan te zien. Wij als liefhebbers willen een spannend gevecht. En of dat voor de overwinning gaat of gevechten in de middenmoot. Zijn die er, dan kijken we daar naar en vergeten het circuit. Of niet??

Suzuka is trouwens een circuit ontworpen door Hans Hugenholtz sr. In eerste instantie een testcircuit voor Honda, meer dan 50tig jaar geleden. Jarama komt van die zelfde man. Ter info. ;)
Some things are too important to be left in the past.

Enzo

Was het niet vorig jaar, dat het asfalt nog olie zweette van nieuwigheid?

Franky R.

Citaat van: Enzo op 09 november 2013 - 03:49:08
Was het niet vorig jaar, dat het asfalt nog olie zweette van nieuwigheid?


Dat zal nu idd ander zijn...Ik moet het nog zien, mss. al tijdens de aanstaande VT1. Maar ik verwacht een saaie race...

0634

Citaat van: janke op 08 november 2013 - 23:37:56

Races en circuits. Wat is belangrijker?? Voor mij de race. Valencia was maar niks, toch vorig jaar een prima race.
Voor mij ook. Maar we hadden het nu even over het circuit ;).

Kootje

Voor mij gaat dit hand in hand.

Een waardeloos circuit zorgt doorgaans ook voor waardeloze races, terwijl de topcircuits doorgaans voor mooie races zorgen. Uiteraard zijn daar uitzonderingen op, maar niet al teveel/te vaak.

Franky R.


T.Nuvolari

India is naar het schijnt best leuk voor een F1 rijder, toch waardeloze races. Spa was ook niks dit jaar. Valencia en Monaco geven/gaven dan af en toe weer een heel leuke race.

0634

Nou, Valencia één keer. Monaco kan ik me niet herinneren wanneer het echt leuk was.