Round 18: United States Grand Prix, Circuit of the Americas

Gestart door Maikel0230, 07 november 2013 - 12:11:27

« vorige - volgende »

Jozef

Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 18:06:51Dat is dan wat anders dan 'slechts één van de kanshebbers zijn'.

Ook voor de bandenwissel was Vettel veruit favoriet, en had hij al een indrukwekkende voorsprong opgebouwd. De bandenwissel versterkte het, absoluut een voordeel voor RBR, maar ik heb geen moment het idee gehad dat de wereldtitel zonder bandenwissel in de handen van een ander terecht zou zijn gekomen.

25 punten is niet "een indrukwekkende voorsprong", het is de beloning van één overwinning. Ik denk wel dat je gelijk hebt, ook omdat in de tweede seizoenshelft veel circuits zitten die Red Bull goed liggen.

0634

Citaat van: Jozef op 17 november 2013 - 18:42:21
Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 18:06:51Dat is dan wat anders dan 'slechts één van de kanshebbers zijn'.

Ook voor de bandenwissel was Vettel veruit favoriet, en had hij al een indrukwekkende voorsprong opgebouwd. De bandenwissel versterkte het, absoluut een voordeel voor RBR, maar ik heb geen moment het idee gehad dat de wereldtitel zonder bandenwissel in de handen van een ander terecht zou zijn gekomen.

25 punten is niet "een indrukwekkende voorsprong", het is de beloning van één overwinning. Ik denk wel dat je gelijk hebt, ook omdat in de tweede seizoenshelft veel circuits zitten die Red Bull goed liggen.

Ik vond het na een race of 8 tamelijk indrukwekkend ja, die voorsprong. Een team dat openlijk zei met de banden te worstelen, maar toch 'gewoon' even 25 (of zoiets) punten losstaat, vind ik topfavoriet. Vettel won 3 van de eerste 8 races en scoorde niet lager dan 4. Geen rijder kon die cijfers overleggen.

Dus ja, ook voor de bandenwissel was hij machtig, daarna werd hij natuurlijk nog machtiger. Dat de banden in hun voordeel werkten is naruulijk duidelijk. Dat betwist ik niet hoor, ik betwist alleen dat hij de titel aan de banden te danken heeft, daarvoor was hij namelijk ook huizenhoog favoriet voor mij.

robbert

Citaat van: Jeroen op 17 november 2013 - 18:06:51
Dat is dan wat anders dan 'slechts één van de kanshebbers zijn'.

Ook voor de bandenwissel was Vettel veruit favoriet, en had hij al een indrukwekkende voorsprong opgebouwd. De bandenwissel versterkte het, absoluut een voordeel voor RBR, maar ik heb geen moment het idee gehad dat de wereldtitel zonder bandenwissel in de handen van een ander terecht zou zijn gekomen.

dat mss niet, maar dan zouden we wellicht ook geen saaie races gehad hebben zoals ze nu zijn

janke

Mooi om Mario Andretti te zien rondlopen op de grid. Een groot coureur, staat zekers in mijn top tien van grote rijders.

Wens iedereen een goede race toe.
Some things are too important to be left in the past.

Kootje

Ik betwist ook niet dat hij de titel dan wel/niet gewonnen zou hebben, ik betwist zijn dominantie. Die was er namelijk niet voordat Pirelli de spec ging wijzigen.  Voor die wijziging waren er meer kapers op de kust waar het de overwinningen betreft, nu is er slechts Vettel.

janke

Oeps Sutil. Bedankt Maldonado. Prima start van Grosjean en Hamilton. Minder van vd Garde
Some things are too important to be left in the past.

KVDracer

Bottas is goed bezig, hopelijk scoort hij zijn eerste punten. Die ronddraaiende camera mogen ze direct terug wegdoen, geeft niks extra. Dan heb ik liever de helmcamera terug.

T.Nuvolari

Ik hoop dat de komende 15 ronden nog iets laten zien, geen bal aan vandaag.


0634

Matige race. Bottas uitstekend. Perez goed gedaan, Grosjean weer geweldig, Mercedes kleurloos. Button ook, tot aan de laatste ronde toen had hij meteen de stoerste actie van de race.

Verder snel vergeten. Boring.

T.Nuvolari

Had veel hoop na vorig jaar, maar het werd er één om snel te vergeten. Zelfs de gridgirls vond ik ondermaats.

Inderdaad goeie Bottas, Hulk(weeral) en Grote Jan.

0634

Ook een lastige baan om inte halen hoor. Bijna alleen maar DRS.

0634

Als Lotus volgend jaar weer een goede wagen heeft, hebben ze met Grosjean iig een prima kopman,

Arthur

Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

robbert

ja een zoveelste saaie races, dankzij de banden. Man man man, wat mis ik de races van in het begin van het seizoen. Dan was er tenminste wat te zien. Maar ja, er was veel kritiek toen, dus we mogen nu niet klagen...

Vettel weer verdiend gewonnen. Niemand kon opnieuw tippen aan hem. Toch super dat hij de bevelen van zijn ingenieur wat belachelijk maakt. Hij moet op zijn banden letten, en hij rijdt de snelste ronde. En hij is goed bezig om weer de sympathie van het publiek terug te winnen. Zijn vinger is verdwenen, en hij vermaakt de toeschouwers door zijn donuts. Lotus is ook goed onderweg om ferrari te kloppen in het constructeurskampioenschap. Straks wordt lotus nog subtopper in plaats van ferrari. Mercedes heeft de 2de plaats al zo goed al vast.