Round 17: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit

Gestart door Maikel0230, 28 oktober 2013 - 11:52:12

« vorige - volgende »

De kampioen is bekend maar kan iemand anders hem nog verslaan dit seizoen?

Vettel
8 (53.3%)
Webber
3 (20%)
Alonso
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
2 (13.3%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
2 (13.3%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Chilton
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

0634

Dan denk ik dat het de buitenste lijn is, Enzo. Want anders kan ik het niet verklaren, want de FIA let juist heel erg op dit soort dingen. Ik lees er ook niks over op de grotere sites om eerlijk te zijn.

Jozef

De extra focus zou ook in de race liggen, omdat je een chicane kunt 'afsnijden' vlak voor het DRS-detectiepunt wat uiteraard een groot voordeel kan opleveren. Daar heeft de FIA voor gewaarschuwd voor deze GP. In de kwalificatie gebeurt het heel vaak dat de rijders buiten de lijntjes kleuren.

janke

#107
Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 20:21:32
De binnenkant is de lijn waar het om gaat. Maar inmiddels is duidelijk dat de FIA geen actie gaat ondernemen. Lekkere leiding weer...

Ja zekers, de binnenste lijn. ;) Maar regels zijn nu eenmaal regels. Gelijk de Lotus. Iedereen ramde de curbstones. Banden vervormden, wielen maakten een take off. Het chassis van Lotus lijkt ook laag op de grid te staan. Maar goed, als de onderplaat niet deugt volgens de regels is het terecht.

Vind het van Franky best een goede opmerking. Die optie is er wel degelijk, of hij gaat hard, héél hard. Overigens is de achterstand van betaling aan Dhr Raikkonen meer dan 10 miljoen volgens Auto Motor Sport en meerdere fora en site's. Vind hem dan nog wel relax in de situatie waar hij in zit. Gaat over een boel geld. Ongeacht dat meneer de schaapjes wel ...... Een tegen de top aanzittend team als (surrogaat) Lotus die zijn topcoureur niet kan betalen. It sucks.
Some things are too important to be left in the past.

Arthur

Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 20:21:32
De binnenkant is de lijn waar het om gaat. Maar inmiddels is duidelijk dat de FIA geen actie gaat ondernemen. Lekkere leiding weer...

Nou, volgens mij ging iedereen daar [binnenlijn] overheen en de briefing was m.i. de buitenlijn. Over de binnenlijn gingen ze allemaal volgens mij.... Niks mis dus met de leiding.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Citaat van: Arthur op 03 november 2013 - 00:08:24
Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 20:21:32
De binnenkant is de lijn waar het om gaat. Maar inmiddels is duidelijk dat de FIA geen actie gaat ondernemen. Lekkere leiding weer...

Nou, volgens mij ging iedereen daar [binnenlijn] overheen en de briefing was m.i. de buitenlijn. Over de binnenlijn gingen ze allemaal volgens mij.... Niks mis dus met de leiding.

Jij hebt duidelijk niet naar de Sky uitzending gekeken, Brundle bleef er maar over doorzagen en Davidson vulde het aan met slomobeelden.
Het is niet mega belangrijk verder, alleen opvallend.

robbert

Citaat van: Enzo op 03 november 2013 - 01:43:35
Citaat van: Arthur op 03 november 2013 - 00:08:24
Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 20:21:32
De binnenkant is de lijn waar het om gaat. Maar inmiddels is duidelijk dat de FIA geen actie gaat ondernemen. Lekkere leiding weer...

Nou, volgens mij ging iedereen daar [binnenlijn] overheen en de briefing was m.i. de buitenlijn. Over de binnenlijn gingen ze allemaal volgens mij.... Niks mis dus met de leiding.

Jij hebt duidelijk niet naar de Sky uitzending gekeken, Brundle bleef er maar over doorzagen en Davidson vulde het aan met slomobeelden.
Het is niet mega belangrijk verder, alleen opvallend.

in hongarije werd er in bepaalde bocht ook zo over die binnenlijn gereden, en er werden toen ook straffen uitgedeeld. De leiding weet soms niet wat ze willen...

0634

Citaat van: Enzo op 03 november 2013 - 01:43:35
Citaat van: Arthur op 03 november 2013 - 00:08:24
Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 20:21:32
De binnenkant is de lijn waar het om gaat. Maar inmiddels is duidelijk dat de FIA geen actie gaat ondernemen. Lekkere leiding weer...

Nou, volgens mij ging iedereen daar [binnenlijn] overheen en de briefing was m.i. de buitenlijn. Over de binnenlijn gingen ze allemaal volgens mij.... Niks mis dus met de leiding.

Jij hebt duidelijk niet naar de Sky uitzending gekeken, Brundle bleef er maar over doorzagen en Davidson vulde het aan met slomobeelden.
Het is niet mega belangrijk verder, alleen opvallend.

Okee, dan zal je wel gelijk hebben. Ik heb Sky inderdaad niet gezien. DAn snap ik het ook niet zo.

0634

Citaat van: janke op 02 november 2013 - 21:17:04
Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 20:21:32
De binnenkant is de lijn waar het om gaat. Maar inmiddels is duidelijk dat de FIA geen actie gaat ondernemen. Lekkere leiding weer...

Ja zekers, de binnenste lijn. ;) Maar regels zijn nu eenmaal regels. Gelijk de Lotus. Iedereen ramde de curbstones. Banden vervormden, wielen maakten een take off. Het chassis van Lotus lijkt ook laag op de grid te staan. Maar goed, als de onderplaat niet deugt volgens de regels is het terecht.

Vind het van Franky best een goede opmerking. Die optie is er wel degelijk, of hij gaat hard, héél hard. Overigens is de achterstand van betaling aan Dhr Raikkonen meer dan 10 miljoen volgens Auto Motor Sport en meerdere fora en site's. Vind hem dan nog wel relax in de situatie waar hij in zit. Gaat over een boel geld. Ongeacht dat meneer de schaapjes wel ...... Een tegen de top aanzittend team als (surrogaat) Lotus die zijn topcoureur niet kan betalen. It sucks.

Lotus zit alleen tegen de top aan op basis van hun materiaal (en hun rijders). Die ontwerpen van Allison en zijn team zijn gewoon goed geweest. Uit de rest van de beslommeringen blijkt dat Lotus als geheel nog helemaal niet tegen de top aan zit. En met het vertrek van Allison en veel andere technische kopstukken komende winter, vrees ik dat ze de stap naar de top voorlopig ook niet gaan maken en dat we ze volgend jaar terug zien op een plek waar ze eerder thuishoren. Ergens rond de plekken van Force India.

Mocht iemand als Maldonado Raikkonen gaan vervangen lever je ook op dat vlak weer enorm in. Ik heb niet zo heel veel vertrouwen in de toekomst van Lotus, zeker niet als je bedenkt dat ze al tijden bezig zeggen te zijn met geldschieters, maar dat er nog steeds helemaal niemand is met wie ze rond zijn. Lotus lijkt mij steeds meer op een zeepbel.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 02 november 2013 - 21:02:29
Dan denk ik dat het de buitenste lijn is, Enzo. Want anders kan ik het niet verklaren, want de FIA let juist heel erg op dit soort dingen. Ik lees er ook niks over op de grotere sites om eerlijk te zijn.

De binnenlijn is de lijn die het einde vd baan markeert, daarin heeft Enzo gewoon gelijk. Echter zou het kunnen dat men het tijdens de rijdersbriefing, daar waren wij en ook Brundle nu eenmal niet bij, over de buitenste lijn is gegaan. In dat geval is het dus terecht dat de FIA niet optreed.

0634

Citaat van: Kootje op 03 november 2013 - 09:37:29
Citaat van: Jeroen op 02 november 2013 - 21:02:29
Dan denk ik dat het de buitenste lijn is, Enzo. Want anders kan ik het niet verklaren, want de FIA let juist heel erg op dit soort dingen. Ik lees er ook niks over op de grotere sites om eerlijk te zijn.

De binnenlijn is de lijn die het einde vd baan markeert, daarin heeft Enzo gewoon gelijk. Echter zou het kunnen dat men het tijdens de rijdersbriefing, daar waren wij en ook Brundle nu eenmal niet bij, over de buitenste lijn is gegaan. In dat geval is het dus terecht dat de FIA niet optreed.

Klopt. Ik had Enzo ook al gelijk gegeven.

Dat gaat ik geen twee keer doen hoor, je weet hoe die is. ;).

robbert

Citaat van: Kootje op 03 november 2013 - 09:37:29
Citaat van: Jeroen op 02 november 2013 - 21:02:29
Dan denk ik dat het de buitenste lijn is, Enzo. Want anders kan ik het niet verklaren, want de FIA let juist heel erg op dit soort dingen. Ik lees er ook niks over op de grotere sites om eerlijk te zijn.

De binnenlijn is de lijn die het einde vd baan markeert, daarin heeft Enzo gewoon gelijk. Echter zou het kunnen dat men het tijdens de rijdersbriefing, daar waren wij en ook Brundle nu eenmal niet bij, over de buitenste lijn is gegaan. In dat geval is het dus terecht dat de FIA niet optreed.

ja dat zou kunnen, want er waren er te veel die over de lijn gingen

Arthur

Op RTL hadden ze het er ook steeds over, maar dan dat ze er net niet buiten kwamen [in mijn schoolduitsbeleving ;D]

We zullen zien of er straffen komen en dan is direct duidelijk welke lijn bedoeld wordt.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Enzo

Citaat van: Jeroen op 03 november 2013 - 09:48:57
Citaat van: Kootje op 03 november 2013 - 09:37:29
Citaat van: Jeroen op 02 november 2013 - 21:02:29
Dan denk ik dat het de buitenste lijn is, Enzo. Want anders kan ik het niet verklaren, want de FIA let juist heel erg op dit soort dingen. Ik lees er ook niks over op de grotere sites om eerlijk te zijn.

De binnenlijn is de lijn die het einde vd baan markeert, daarin heeft Enzo gewoon gelijk. Echter zou het kunnen dat men het tijdens de rijdersbriefing, daar waren wij en ook Brundle nu eenmal niet bij, over de buitenste lijn is gegaan. In dat geval is het dus terecht dat de FIA niet optreed.

Klopt. Ik had Enzo ook al gelijk gegeven.

Dat gaat ik geen twee keer doen hoor, je weet hoe die is. ;).
;D

Kootje

@Jeroen,

Het was ook meer in de algeheelheid bedoeld hoor, niet puur op jou gericht. Ik gebruikte jou quote omdat die het meest overzichtelijk was en perfect aansluitte op mijn tegenreactie. ;)

Gerard