Round 17: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit

Gestart door Maikel0230, 28 oktober 2013 - 11:52:12

« vorige - volgende »

De kampioen is bekend maar kan iemand anders hem nog verslaan dit seizoen?

Vettel
8 (53.3%)
Webber
3 (20%)
Alonso
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
2 (13.3%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
2 (13.3%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Chilton
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

janke

Citaat van: Jehoentelaar op 02 november 2013 - 00:49:40
Wat wil je dan? Stoppen met werken als je niet uitbetaald krijgt? Lig je er in no-time uit. Zie in deze tijden dan maar aan een geschikte baan te komen. Je kan als werknemer een grote mond hebben en voor jezelf opkomen, maar bij een werkgever valt dat vaak niet zo lekker.

Wat heeft het voor een zin om door te werken en je beurt geen rooie cent? Ben je dan niet een klein beetje een su... sorry. Ik kan het begrijpen als je geen kant op kunt, ja natuurlijk. Maar je beurt nog steeds geen cent. En werken zonder betaling doe ik niet aan. Ik ben lief tegen mijn vrouw en kinderen en verdere vrienden/kennissen. Daar houd het voor mij echt mee op.

NOGMAALS, respect die er anders over denken. Laten we maar weer on topic gaan.
Some things are too important to be left in the past.

Jozef

Citaat van: Jeroen op 02 november 2013 - 00:19:10
Citaat van: janke op 02 november 2013 - 00:13:32


Ik zet het er even cru neer. Maar als je al weet dat je geen geld hebt om een top werknemer te betalen, doe je iets met voorbedachte rade. En dat riekt naar oplichting. Of je nou Lotus heet of een bedrijfje in Nederland/België. Trouwens er is een groot verschil tussen een werkgever die het moeilijk krijgt, of een investeringsmaatschappij die handel ruikt om zichzelf te verrijken. Ik heb het dan over Geni Capital. En niet over Boullier en Co. Zou die trouwens keurig elke maand zijn centen krijgen?? Of moet hij zwijgen van de heren??
Hoe weet jij dan dat Lotus (met wie Kimi een contract heeft, en niet Genii) al financiele problemen had toen ze het contract met Kimi afsloten? Dat is nieuw voor mij.

Verder maakt het niet uit, dat van Genii. Kimi heeft een contract met Lotus. Wie daar verder achter zit, doet er niet toe. Ik werk momenteel voor een bedrijf, waar ook een investeringsmaatschappij boven staat. Ik zie het punt niet. Ik heb gewoon een contract als werknemer en heb recht betaald te worden voor mijn diensten.

Ik kan echter niet met zekerheid zeggen of ze mij altijd zullen kunnen betalen. Of daar nou een investeringsmaatschappij achter zit of niet. Die kan de kraan dichtdraaien. We kunnen ook gewoon op de fles gaan. Doet er niet toe, dat risico lopen we allemaal.

Op het moment dat Genii 100% aandeelhouder is van Lotus F1, zijn ze er wel degelijk voor verantwoordelijk dat de werknemers van Lotus F1 hun geld krijgen...

0634

Citaat van: janke op 02 november 2013 - 00:28:39

Ik weet helemaal niks!! Wanneer kwamen die verhalen naar boven over loonachterstand? Tijdje geleden of niet? En wie is Lotus? Of ben je daar blind voor?? Ik vraag maar. Lotus is surrogaat, ik heb trouwens geen zin meer om het daar over te hebben. Heb ik tijden geleden mijn mening al over gezegd.

Ik werk bij een werkgever waarvan ik weet dat hij elke maand betaald. Ik weet ook van mijn werkgever dat het uitstekend gaat. Dat hou ik zelf wel in de gaten.

Trouwens repect voor je Jeroen dat jij blijft doorwerken zonder salaris. Heeft het geholpen??

Dat heeft inderdaad geholpen, ja. Hoe krom het ook is, er is mij destijds verteld om vooral door te blijven werken totdat iemand met bevoegdheid mij naar huis zou sturen. Zodat ik in ieder geval aan al mijn contractuele verplichtingen zou voldoen en niemand het op werkweigering zou kunnen gooien, waardoor ik (een deel van) mijn geld zou kunnen mislopen.

Juridisch werd ik geadviseerd gewoon te blijven werken. Nu is dat zo in Nederland en nu weet ik ook niet hoelang je moet blijven werken, want werken zonder geld is natuurlijk wel eindig. Toch zijn er regels aan verbonden, zeker als een werkgever kan aantonen even geen geld te hebben. Vergelijk het met een huurcontract. Ook al betaal je een paar maanden geen huur, je kan niet zomaar uitgezet worden. Daar gaat een aantal maanden over heen.

Maar los daar allemaal van, dat is ook helemaal niet mijn punt of zo. Ik weet ook helemaal niet hoe dat in Engeland werkt. Mijn punt was alleen dat het wel erg cru is om Lotus oplichters te noemen. Bedrijven die in de problemen komen zijn er nou eenmaal overal. Dat is heel vervelend en zeker ook voor Kimi die goed moet nadenken wat hij gaat doen. Maar bij Lotus hadden ze het vast ook anders voorgesteld. Het is gerust niet dat ze hem niet wíllen betalen.

0634

#78
Citaat van: Jozef op 02 november 2013 - 01:05:58

Op het moment dat Genii 100% aandeelhouder is van Lotus F1, zijn ze er wel degelijk voor verantwoordelijk dat de werknemers van Lotus F1 hun geld krijgen...
Ik zeg ook niet van niet. Ik zeg alleen dat ieder bedrijf waar je als werknemer een contract tekent nou eenmaal in de problemen kan raken, wie of wat daar dan achter zit doet er niet toe. Ook als er een investeringsmaatschappij achter zit. Dat is vervelend, voor andere mensen dan mcoureurs met miljoenen is het rampzalig zelfs, maar het maakt het bedrijf niet ineens oplichters die met voorbedachte rade arme werknemers oplichten.


robbert

Citaat van: Jeroen op 02 november 2013 - 08:22:03
Citaat van: janke op 02 november 2013 - 00:28:39

Ik weet helemaal niks!! Wanneer kwamen die verhalen naar boven over loonachterstand? Tijdje geleden of niet? En wie is Lotus? Of ben je daar blind voor?? Ik vraag maar. Lotus is surrogaat, ik heb trouwens geen zin meer om het daar over te hebben. Heb ik tijden geleden mijn mening al over gezegd.

Ik werk bij een werkgever waarvan ik weet dat hij elke maand betaald. Ik weet ook van mijn werkgever dat het uitstekend gaat. Dat hou ik zelf wel in de gaten.

Trouwens repect voor je Jeroen dat jij blijft doorwerken zonder salaris. Heeft het geholpen??

Dat heeft inderdaad geholpen, ja. Hoe krom het ook is, er is mij destijds verteld om vooral door te blijven werken totdat iemand met bevoegdheid mij naar huis zou sturen. Zodat ik in ieder geval aan al mijn contractuele verplichtingen zou voldoen en niemand het op werkweigering zou kunnen gooien, waardoor ik (een deel van) mijn geld zou kunnen mislopen.

Juridisch werd ik geadviseerd gewoon te blijven werken. Nu is dat zo in Nederland en nu weet ik ook niet hoelang je moet blijven werken, want werken zonder geld is natuurlijk wel eindig. Toch zijn er regels aan verbonden, zeker als een werkgever kan aantonen even geen geld te hebben. Vergelijk het met een huurcontract. Ook al betaal je een paar maanden geen huur, je kan niet zomaar uitgezet worden. Daar gaat een aantal maanden over heen.

Maar los daar allemaal van, dat is ook helemaal niet mijn punt of zo. Ik weet ook helemaal niet hoe dat in Engeland werkt. Mijn punt was alleen dat het wel erg cru is om Lotus oplichters te noemen. Bedrijven die in de problemen komen zijn er nou eenmaal overal. Dat is heel vervelend en zeker ook voor Kimi die goed moet nadenken wat hij gaat doen. Maar bij Lotus hadden ze het vast ook anders voorgesteld. Het is gerust niet dat ze hem niet wíllen betalen.

in belgie is het ook zo. De vakbond adviseert ook om te blijven werken, en zij sturen dan aangetekend schrijven naar de werkgever om het personeel te betalen. Gebeurt dat niet, dan wordt de werknemer daar 'weggehaald' door de vakbond en komt er een rechtszaak van tegen de werkgever. En ondertussen komt er ook nog eens arbeidsinspectie erbij ook.

Maar ja, nu gaan we heel offtopic....


Enzo

Red Bull net iets sneller dan Merc over 1 lap en Lotus daar vlak achter.
Wat is Ferrari aan het kloten zeg, echt onwaarschijnlijk slecht zijn ze hier... :o

Enzo

3 jaar geleden alweer voor Seb's eerste titel, het was een mooie scene in de garage na afloop van de race in Abu Dhabi.

http://www.gppits.net/nieuws/video_vettel_wk_2010_abu_dhabi/

Enzo

Wow wow wow, heel gaaf voor Webber!!!
Nu de race nog winnen.. 8)

Jammer voor Vettel dat ie Schumachers record niet gaat breken... ::)

0634

Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 15:06:46
Wow wow wow, heel gaaf voor Webber!!!
Nu de race nog winnen.. 8)

Jammer voor Vettel dat ie Schumachers record niet gaat breken... ::)

Welk record dan?

Enzo

Citaat van: Jeroen op 02 november 2013 - 15:37:48
Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 15:06:46
Wow wow wow, heel gaaf voor Webber!!!
Nu de race nog winnen.. 8)

Jammer voor Vettel dat ie Schumachers record niet gaat breken... ::)

Welk record dan?

7 poles op een rij en/of 13 in een seizoen.

Enzo

Hoe zit het trouwens met de regel dat ze niet buiten de lijn mochten in de laatste bocht. De FIA gaf dit nog in het bijzonder aan voor dit weekend, maar geeft er vervolgens geen navolging op.
Zag Massa, Rosberg en nog een paar andere toch flink buiten de lijn rijden...

Fabian

Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 15:52:03
Hoe zit het trouwens met de regel dat ze niet buiten de lijn mochten in de laatste bocht. De FIA gaf dit nog in het bijzonder aan voor dit weekend, maar geeft er vervolgens geen navolging op.
Zag Massa, Rosberg en nog een paar andere toch flink buiten de lijn rijden...
Dan zullen ze het wel goedkeuren.

Enzo

Citaat van: Fabian op 02 november 2013 - 16:07:25
Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 15:52:03
Hoe zit het trouwens met de regel dat ze niet buiten de lijn mochten in de laatste bocht. De FIA gaf dit nog in het bijzonder aan voor dit weekend, maar geeft er vervolgens geen navolging op.
Zag Massa, Rosberg en nog een paar andere toch flink buiten de lijn rijden...
Dan zullen ze het wel goedkeuren.

Tja, slaat weer helemaal nergens op als ze eerst deze statement uitbrengen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/110995

Als we Brundle moeten geloven is voor de quali duidelijk afgesproken dat de laatste bocht voor de finish binnen de lijnen gereden moet worden.

Arthur

Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 16:17:11
Citaat van: Fabian op 02 november 2013 - 16:07:25
Citaat van: Enzo op 02 november 2013 - 15:52:03
Hoe zit het trouwens met de regel dat ze niet buiten de lijn mochten in de laatste bocht. De FIA gaf dit nog in het bijzonder aan voor dit weekend, maar geeft er vervolgens geen navolging op.
Zag Massa, Rosberg en nog een paar andere toch flink buiten de lijn rijden...
Dan zullen ze het wel goedkeuren.

Tja, slaat weer helemaal nergens op als ze eerst deze statement uitbrengen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/110995

Als we Brundle moeten geloven is voor de quali duidelijk afgesproken dat de laatste bocht voor de finish binnen de lijnen gereden moet worden.

Buiten de lijnen is met 4 wielen er overheen. Dat heb ik vandaag niet gezien. Niets aan de hand dus.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel