Round 17: Abu Dhabi Grand Prix, Yas Marina Circuit

Gestart door Maikel0230, 28 oktober 2013 - 11:52:12

« vorige - volgende »

De kampioen is bekend maar kan iemand anders hem nog verslaan dit seizoen?

Vettel
8 (53.3%)
Webber
3 (20%)
Alonso
0 (0%)
Massa
0 (0%)
Button
0 (0%)
Pérez
0 (0%)
Räikkönen
0 (0%)
Grosjean
2 (13.3%)
Rosberg
0 (0%)
Hamilton
2 (13.3%)
Hülkenberg
0 (0%)
Gutiérrez
0 (0%)
di Resta
0 (0%)
Sutil
0 (0%)
Maldonado
0 (0%)
Bottas
0 (0%)
Vergne
0 (0%)
Ricciardo
0 (0%)
Pic
0 (0%)
van der Garde
0 (0%)
Chilton
0 (0%)
Bianchi
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 12

Gerard

Het wordt dus nog leuk... Als Kimi niet rijdt, kan Lotus P2 wel vergeten.... En dat kost meer held... Prijzengeld....

0634

Citaat van: Gerard op 01 november 2013 - 19:51:57
Het wordt dus nog leuk... Als Kimi niet rijdt, kan Lotus P2 wel vergeten.... En dat kost meer held... Prijzengeld....
Wordt sowieso lastig. Maar net wat ik zeg; Kimi kan wel geld eisen, maar als het er niet is, is het er niet.

0634

http://www.gppits.net/nieuws/kimi_is_boos/

Tja, kan me er wel iets bij voorstellen. Kimi gaat weg. De rest van het personeel blijft. Als ik dan niet genoeg heb om iedereen te betalen zou ik ook wel weten wie ik als eerste zou betalen. Ook uit sociaal oogpunt trouwens.


Jehoentelaar

Is ook volkomen terecht. Sommige werknemers kunnen in de problemen komen als ze lang niet worden betaald. Bij Kimi is dat niet het geval.

KVDracer

Eigenlijk een beetje een triest verhaal Raikkonen-Lotus.
Lotus heeft Raikkonen een kans gegeven (zoals eerder gezegd) toen hij terug naar de F1 wou. Er stonden namelijk niet direct topteams te springen om hem nog een kans te geven (wat ook begrijpelijk is als je er 2 jaar uit bent geweest). Ze hebben hem ook een competitieve wagen gegeven waarmee hij kon meestrijden voor podiumplaatsen en overwinningen.
Maar natuurlijk, zonder Raikkonen had Lotus vorig jaar zo geen topseizoen beleefd. Van Grosjean ging het toen niet komen.
Dus is de conclusie dat ze allebei beter zijn geworden van elkaar, maar nu door omstandigheden de liefde serieus bekoeld is. Hetgeen Lotus echt de das omgedaan is hun bonus per gescoord punt. ofwel geef je gewoon een salaris ofwel geef je gewoon een bonus per gescoord punt. Maar Lotus geeft beiden, wat gezien hun financiële situatie niet zo'n slim idee is.

Edwin90

Er is inderdaad niets mis mee dat Lotus de gewone man voortrekt.  :)

Jehoentelaar

KVD: Nu wellicht niet nee, maar misschien was er op het moment dat het contract werd opgesteld wel geen sprake van een nijpende financiële situatie. Of wel, zou het zelf niet weten.

0634

Gelukkig voor Lotus laat Grosjean inmiddels alweer een tijdje zien dat het team niet afhankelijk is van een peperdure Raikkonen. Toch prettig om te weten.

robbert

tja, als je de tijden bekijkt, dan zal redbull weer de grote winnaar zijn in abu dhabi. Mercedes zal wel ergens rond de 3de startplaats staan. En ferrari, die zijn duidelijk al bezig met 2014.  De 2de plaats zal moeilijk worden voor hen in het klassement. Mijn excuses, dat ik over ferrari praat, maar het is opvallend

janke

#69
Citaat van: Jeroen op 01 november 2013 - 19:57:00
Citaat van: Gerard op 01 november 2013 - 19:51:57
Het wordt dus nog leuk... Als Kimi niet rijdt, kan Lotus P2 wel vergeten.... En dat kost meer held... Prijzengeld....
Wordt sowieso lastig. Maar net wat ik zeg; Kimi kan wel geld eisen, maar als het er niet is, is het er niet.

Dus hij wordt al maanden een beetje opgelicht door Lotus. Of niet?? Aan het lijntje houden noemen ze dat. Als werkgever hoor je gewoon je medewerkers op tijd te betalen. En al helemaal als ze ook nog eens geld in het laatje brengen. Jaren geleden toen Caterham Lotus werd, zei ik al er helemaal niet in te geloven. Als investeringsmaatschappijen de baas zijn, dat is niet goed. Die hebben niets met de top autosport, maar voor hen is het handel. Niets meer niets minder.

BTW, ik tip op Grosjean. Moet er maar eens van komen. Imo verdiend hij wel een overwinning.

Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 01 november 2013 - 23:56:49
Citaat van: Jeroen op 01 november 2013 - 19:57:00
Citaat van: Gerard op 01 november 2013 - 19:51:57
Het wordt dus nog leuk... Als Kimi niet rijdt, kan Lotus P2 wel vergeten.... En dat kost meer held... Prijzengeld....
Wordt sowieso lastig. Maar net wat ik zeg; Kimi kan wel geld eisen, maar als het er niet is, is het er niet.

Dus hij wordt al maanden een beetje opgelicht door Lotus. Of niet?? Aan het lijntje houden noemen ze dat. Als werkgever hoor je gewoon je medewerkers op tijd te betalen. En al helemaal als ze ook nog eens geld in het laatje brengen. Jaren geleden toen Caterham Lotus werd, zei ik al er helemaal niet in te geloven. Als investeringsmaatschappijen de baas zijn, dat is niet goed. Die hebben niets met de top autosport, maar voor hen is het handel. Niets meer niets minder.

BTW, ik tip op Grosjean. Moet er maar eens van komen. Imo verdiend hij wel eens een overwinning.

Met oplichting heeft het niets te maken. Ik heb ook een werkgever met geldproblemen gehad. Die waren mij ook niet aan het oplichten, die hadden gewoon geen geld meer. Dat is geen oplichting hoor, dat kan iedere werknemer overkomen die bij een werkgever een contract tekent.

Werkgevers kunnen om wat voor reden dan ook financieel in de problemen komen en niet meer in staat zijn aan hun verplichtingen te voldoen. Raikkonen is ook gewoon een werknemer, niks meer of minder dan dat. Natuurlijk is het heel vervelend, ook voor Kimi, maar zolang Lotus niet over de kop gaat, krijgt hij zijn poen heus wel.

Laten we nou vooral niet doen alsof Lotus een stel oplichters zijn en Raikkonen een zielepoot die nu in de problemen komt. Het ligt allemaal wel iets genuanceerder dan dat.

janke

#71
Citaat van: Jeroen op 02 november 2013 - 00:03:12
Citaat van: janke op 01 november 2013 - 23:56:49
Citaat van: Jeroen op 01 november 2013 - 19:57:00
Citaat van: Gerard op 01 november 2013 - 19:51:57
Het wordt dus nog leuk... Als Kimi niet rijdt, kan Lotus P2 wel vergeten.... En dat kost meer held... Prijzengeld....
Wordt sowieso lastig. Maar net wat ik zeg; Kimi kan wel geld eisen, maar als het er niet is, is het er niet.

Dus hij wordt al maanden een beetje opgelicht door Lotus. Of niet?? Aan het lijntje houden noemen ze dat. Als werkgever hoor je gewoon je medewerkers op tijd te betalen. En al helemaal als ze ook nog eens geld in het laatje brengen. Jaren geleden toen Caterham Lotus werd, zei ik al er helemaal niet in te geloven. Als investeringsmaatschappijen de baas zijn, dat is niet goed. Die hebben niets met de top autosport, maar voor hen is het handel. Niets meer niets minder.

BTW, ik tip op Grosjean. Moet er maar eens van komen. Imo verdiend hij wel eens een overwinning.

Met oplichting heeft het niets te maken. Ik heb ook een werkgever met geldproblemen gehad. Die waren mij ook niet aan het oplichten, die hadden gewoon geen geld meer. Dat is geen oplichting hoor, dat kan iedere werknemer overkomen die bij een werkgever een contract tekent.

Werkgevers kunnen om wat voor reden dan ook financieel in de problemen komen en niet meer in staat zijn aan hun verplichtingen te voldoen. Raikkonen is ook gewoon een werknemer, niks meer of minder dan dat. Natuurlijk is het heel vervelend, ook voor Kimi, maar zolang Lotus niet over de kop gaat, krijgt hij zijn poen heus wel.

Laten we nou vooral niet doen alsof Lotus een stel oplichters zijn en Raikkonen een zielepoot die nu in de problemen komt. Het ligt allemaal wel iets genuanceerder dan dat.

Ik zet het er even cru neer. Maar als je al weet dat je geen geld hebt om een top werknemer te betalen, doe je iets met voorbedachte rade. En dat riekt naar oplichting. Of je nou Lotus heet of een bedrijfje in Nederland/België. Trouwens er is een groot verschil tussen een werkgever die het moeilijk krijgt, of een investeringsmaatschappij die handel ruikt om zichzelf te verrijken. Ik heb het dan over Geni Capital. En niet over Boullier en Co. Zou die trouwens keurig elke maand zijn centen krijgen?? Of moet hij zwijgen van de heren??

Natuurlijk is Kimi géén zielepoot. Maar miljonairs die werken voor hun centen hebben ook zo hun principes. Zou ik ook hebben.
Some things are too important to be left in the past.

0634

Citaat van: janke op 02 november 2013 - 00:13:32


Ik zet het er even cru neer. Maar als je al weet dat je geen geld hebt om een top werknemer te betalen, doe je iets met voorbedachte rade. En dat riekt naar oplichting. Of je nou Lotus heet of een bedrijfje in Nederland/België. Trouwens er is een groot verschil tussen een werkgever die het moeilijk krijgt, of een investeringsmaatschappij die handel ruikt om zichzelf te verrijken. Ik heb het dan over Geni Capital. En niet over Boullier en Co. Zou die trouwens keurig elke maand zijn centen krijgen?? Of moet hij zwijgen van de heren??
Hoe weet jij dan dat Lotus (met wie Kimi een contract heeft, en niet Genii) al financiele problemen had toen ze het contract met Kimi afsloten? Dat is nieuw voor mij.

Verder maakt het niet uit, dat van Genii. Kimi heeft een contract met Lotus. Wie daar verder achter zit, doet er niet toe. Ik werk momenteel voor een bedrijf, waar ook een investeringsmaatschappij boven staat. Ik zie het punt niet. Ik heb gewoon een contract als werknemer en heb recht betaald te worden voor mijn diensten.

Ik kan echter niet met zekerheid zeggen of ze mij altijd zullen kunnen betalen. Of daar nou een investeringsmaatschappij achter zit of niet. Die kan de kraan dichtdraaien. We kunnen ook gewoon op de fles gaan. Doet er niet toe, dat risico lopen we allemaal.


janke

Citaat van: Jeroen op 02 november 2013 - 00:19:10
Citaat van: janke op 02 november 2013 - 00:13:32


Ik zet het er even cru neer. Maar als je al weet dat je geen geld hebt om een top werknemer te betalen, doe je iets met voorbedachte rade. En dat riekt naar oplichting. Of je nou Lotus heet of een bedrijfje in Nederland/België. Trouwens er is een groot verschil tussen een werkgever die het moeilijk krijgt, of een investeringsmaatschappij die handel ruikt om zichzelf te verrijken. Ik heb het dan over Geni Capital. En niet over Boullier en Co. Zou die trouwens keurig elke maand zijn centen krijgen?? Of moet hij zwijgen van de heren??
Hoe weet jij dan dat Lotus (met wie Kimi een contract heeft, en niet Genii) al financiele problemen had toen ze het contract met Kimi afsloten? Dat is nieuw voor mij.

Verder maakt het niet uit, dat van Genii. Kimi heeft een contract met Lotus. Wie daar verder achter zit, doet er niet toe. Ik werk momenteel voor een bedrijf, waar ook een investeringsmaatschappij boven staat. Ik zie het punt niet. Ik heb gewoon een contract als werknemer en heb recht betaald te worden voor mijn diensten.

Ik kan echter niet met zekerheid zeggen of ze mij altijd zullen kunnen betalen. Of daar nou een investeringsmaatschappij achter zit of niet. Die kan de kraan dichtdraaien. We kunnen ook gewoon op de fles gaan. Doet er niet toe, dat risico lopen we allemaal.

Ik weet helemaal niks!! Wanneer kwamen die verhalen naar boven over loonachterstand? Tijdje geleden of niet? En wie is Lotus? Of ben je daar blind voor?? Ik vraag maar. Lotus is surrogaat, ik heb trouwens geen zin meer om het daar over te hebben. Heb ik tijden geleden mijn mening al over gezegd.

Ik werk bij een werkgever waarvan ik weet dat hij elke maand betaald. Ik weet ook van mijn werkgever dat het uitstekend gaat. Dat hou ik zelf wel in de gaten.

Trouwens repect voor je Jeroen dat jij blijft doorwerken zonder salaris. Heeft het geholpen??
Some things are too important to be left in the past.

Jehoentelaar

Wat wil je dan? Stoppen met werken als je niet uitbetaald krijgt? Lig je er in no-time uit. Zie in deze tijden dan maar aan een geschikte baan te komen. Je kan als werknemer een grote mond hebben en voor jezelf opkomen, maar bij een werkgever valt dat vaak niet zo lekker.