Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 07 augustus 2014 - 10:53:46
Ok duidelijk maar dan vind ik dat Red Bull niet slim bezig is, het topteam is voor de twee beste coureurs die je op dat moment hebt, STR voor de beloften.
Als je Kvyat volgend jaar in de Red Bull zet, ondermijn je je eigen visie. Dan maak je van het hoofdteam ook een opleidings team, Vergne is namelijk nog steeds beter dan Kvyatt, dus dan is toch de hele maatstaf zoek. Dus als je jong bent en aardig kan meekomen ben je meteen goed?

En als kvyat inderdaad potentie heeft moeten ze dat eruit halen bij STR, niet bij Red Bull.
Als je naar Red Bull gaat moet je klaar zijn voor het grote werk anders blijf je bij STR.
Als het aan Red Bull ligt dan rijden in 2015 Vettel en Ricciardo voor Red Bull en Kvyat en Sainz/Verstappen bij Toro Rosso. De twee beste coureurs bij Red Bull en de twee talenten bij Toro Rosso. Maar als Vettel zou vertrekken dan moet Red Bull wel reageren. Waarschijnlijk vinden ze zowel Kvyat als Vergne niet klaar voor een stoel bij Red Bull, maar als ze moeten kiezen dan denk ik dat ze voor Kvyat gaan, juist omdat ze gewend zijn coureurs in het diepe te gooien (zij het bij STR en niet bij RB).

Kootje

Wat er verranderd is, is dat men nu bij Toro Rosso beide stoeltjes nodig lijkt te hebben voor nieuwe talenten. Zowel Kvyatt als Vergne lijken plaats te moeten maken voor Verstappen en Saintz jr, terwijl er maar één stoeltje vrij komt bij het grote Red Bull. Er moet dan dus 'n keuze gemaakt worden en in dat geval zal je ook verder moeten kijken dan naar het momentum alleen.
Dat Vergne nu op papier de betere van de twee is, maakt hem niet per definitie de meest logische keuze. Kvyatt staat pas aan het begin van z'n opleiding en ontloopt de uitgeleerde Vergne nu al niet veel. Ik zie in Kvyatt meer potentie dan ik in Vergne ooit gezien heb, wat imo de keuze voor hem zou rechtvaardigen.
Vergeet ook niet dat ook Vettel al na 1.5 jaar STR de overstap maakte en Ricciardo na 2 jaar. Het is dus niet zo dat  'n STR opleiding per definitie 3 jaar duurt, het lijkt er alleen op dat men maximaal 3 jaar de tijd krijgt.

Matthijs

Citaat van: Kootje op 07 augustus 2014 - 11:22:57
Vergeet ook niet dat ook Vettel al na 1.5 jaar STR de overstap maakte en Ricciardo na 2 jaar. Het is dus niet zo dat  'n STR opleiding per definitie 3 jaar duurt, het lijkt er alleen op dat men maximaal 3 jaar de tijd krijgt.
Scherp, zo is het volgens mij.

Overigens verwacht ik het volgende voor 2015: Vettel blijft bij Red Bull, Kvyat en Sainz rijden voor Toro Rosso en Verstappen gaat voor Mercedes in een juniorserie rijden (F3 voor Prema, GP3, GP2 of FR3.5).

Hamilton#44

#903
Citaat van: Matthijs op 07 augustus 2014 - 11:16:48
Citaat van: Hamilton#44 op 07 augustus 2014 - 10:53:46
Ok duidelijk maar dan vind ik dat Red Bull niet slim bezig is, het topteam is voor de twee beste coureurs die je op dat moment hebt, STR voor de beloften.
Als je Kvyat volgend jaar in de Red Bull zet, ondermijn je je eigen visie. Dan maak je van het hoofdteam ook een opleidings team, Vergne is namelijk nog steeds beter dan Kvyatt, dus dan is toch de hele maatstaf zoek. Dus als je jong bent en aardig kan meekomen ben je meteen goed?

En als kvyat inderdaad potentie heeft moeten ze dat eruit halen bij STR, niet bij Red Bull.
Als je naar Red Bull gaat moet je klaar zijn voor het grote werk anders blijf je bij STR.
Als het aan Red Bull ligt dan rijden in 2015 Vettel en Ricciardo voor Red Bull en Kvyat en Sainz/Verstappen bij Toro Rosso. De twee beste coureurs bij Red Bull en de twee talenten bij Toro Rosso. Maar als Vettel zou vertrekken dan moet Red Bull wel reageren. Waarschijnlijk vinden ze zowel Kvyat als Vergne niet klaar voor een stoel bij Red Bull, maar als ze moeten kiezen dan denk ik dat ze voor Kvyat gaan, juist omdat ze gewend zijn coureurs in het diepe te gooien (zij het bij STR en niet bij RB).

Maar waarom geen Vergne dan volgens jou? Omdat die nipt van Ricciardo verloor in de strijd om het stoeltje vorig jaar? Dus nu kan hij ineens niks meer terwijl hij vorig jaar 50 % kans op het stoeltje had? Heeft Horner zelf gezegd.

En ook nu doet Vergne gewoon wat hij moet doen, Kvyat naar huis rijden.

En uiteraard gaan we er bij deze vraagstelling vanuit dat Vettel zelf vertrekt.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 07 augustus 2014 - 13:33:00
Citaat van: Matthijs op 07 augustus 2014 - 11:16:48
Citaat van: Hamilton#44 op 07 augustus 2014 - 10:53:46
Ok duidelijk maar dan vind ik dat Red Bull niet slim bezig is, het topteam is voor de twee beste coureurs die je op dat moment hebt, STR voor de beloften.
Als je Kvyat volgend jaar in de Red Bull zet, ondermijn je je eigen visie. Dan maak je van het hoofdteam ook een opleidings team, Vergne is namelijk nog steeds beter dan Kvyatt, dus dan is toch de hele maatstaf zoek. Dus als je jong bent en aardig kan meekomen ben je meteen goed?

En als kvyat inderdaad potentie heeft moeten ze dat eruit halen bij STR, niet bij Red Bull.
Als je naar Red Bull gaat moet je klaar zijn voor het grote werk anders blijf je bij STR.
Als het aan Red Bull ligt dan rijden in 2015 Vettel en Ricciardo voor Red Bull en Kvyat en Sainz/Verstappen bij Toro Rosso. De twee beste coureurs bij Red Bull en de twee talenten bij Toro Rosso. Maar als Vettel zou vertrekken dan moet Red Bull wel reageren. Waarschijnlijk vinden ze zowel Kvyat als Vergne niet klaar voor een stoel bij Red Bull, maar als ze moeten kiezen dan denk ik dat ze voor Kvyat gaan, juist omdat ze gewend zijn coureurs in het diepe te gooien (zij het bij STR en niet bij RB).

Maar waarom geen Vergne dan volgens jou? Omdat die nipt van Ricciardo verloor in de strijd om het stoeltje vorig jaar? Dus nu kan hij ineens niks meer terwijl hij vorig jaar 50 % kans op het stoeltje had? Heeft Horner zelf gezegd.

En ook nu doet Vergne gewoon wat hij moet doen, Kvyat naar huis rijden.

En uiteraard gaan we er bij deze vraagstelling vanuit dat Vettel zelf vertrekt.

Waar heb je het toch de hele tijd over? Wie zegt er dan dat Vergne er niks meer van kan? Niemand toch? Ik stip zelfs aan dat hij dit jaar volgens objectieve maatstaven (harde cijfers) beter presteert dan Kvyat (ik zou het niet naar huis rijden noemen, maar vooruit). Het enige dat ik (herhaaldelijk) zeg is dat ik denk dat ALS Vettel weg zou gaan, Red Bull eerder voor Kvyat zou kiezen dan Vergne omdat ik denk dat ze ook meenemen dat een rookie doorgaans meer potentie heeft.

Kootje

#905
Naar huis rijden? :o


Dat valt nu ook wel weer mee hoor, of moet ik zeggen tegen. Van iemand die al 2 jaar F1 ervaring heeft mag je eigenlijk wel meer verwachten dan hij tot nog toe liet zien. Die hoort z'n rooky teamgenoot idd naar huis te rijden, maar dat doet hij dus absoluut niet.

Beide coureurs reden 4x in de punten, waarbij Vergne uiteindelijk de meeste punten heeft gescoord. Hij pakte 'n P10, 'n P9 en 2x 'n P8 tegenover 2x 'n P10 en 2x 'n P9. Dat ontloopt elkaar dus nauwelijks, maar levert idd wel bijna het dubbele aantal punten op. Echter kan ik dan absoluut niet spreken van "naar huis rijden." Daar zou ik van spreken als hij iedere race z'n teamgenoot zou verslaan. Dat duel staat echter op 5-4 in het voordeel van Kvyatt.

Ook qua kwalificatie is het verschil maar klein. Daar heeft wederom Vergne het voordeel, maar uiteindelijk leid hij het kwalificatieduel maar met 6-5. Kijkend naar de verschillen in tijd is dit al net zo variabel. De ene race zitten ze op 'n 10e van elkaar, de volgende is het gat enorm en weet de een wel maar de ander geen Q3 te halen. Dit werkt 2 kanten op, dus ook hier kun je alles behalve over "naar huis rijden" spreken.

En dat is hem nu net het euvel waarom Kvyatt boven Vergne verkozen word. Kvyatt is 'n rooky, die nu al laat zien dezelfde resultaten te kunnen behalen als 'n Vergne die aan het eind van z'n 3 jaar opleiden zit.

Jehoentelaar

Om de boel weer naar Verstappen te krijgen: op zich zou een combiseizoen van Formule 3 en GP2 volgend jaar ook niet gek zijn. Veel F3-races rijden en een vol seizoen GP2. Volgens mij racen beide klassen nauwelijks op hetzelfde moment dus daar valt vast wel wat mee te doen.

Kootje

Kijkend naar de kalenders van dit jaar zou hij dan alleen de F3 races op Pau en Imola moeten laten schieten, of de GP2 races van Spanje en Rusland.

Hamilton#44

Citaat van: Matthijs op 07 augustus 2014 - 14:01:48Wie zegt er dan dat Vergne er niks meer van kan? Niemand toch? Ik stip zelfs aan dat hij dit jaar volgens objectieve maatstaven (harde cijfers) beter presteert dan Kvyat (ik zou het niet naar huis rijden noemen, maar vooruit). Het enige dat ik (herhaaldelijk) zeg is dat ik denk dat ALS Vettel weg zou gaan, Red Bull eerder voor Kvyat zou kiezen dan Vergne omdat ik denk dat ze ook meenemen dat een rookie doorgaans meer potentie heeft.

Je noemt Vergne geeneens als optie, dat slaat gewoon nergens op.

Volgens jouw rookie redenatie kan een coureur die er al een jaar zit dus nooit ´winnen´van zijn teamgenoot of hij moet 3 seconde per ronde sneller zijn.
Als Kvyat sneller is dan Vergne zeg jij: Wauw, wat een megatalent !!  :o
En als Vergne sneller is dan Kvyat zeg jij: Wauw, wat goed voor een rookie dat hij zo kan bij blijven.  :o

Dus met jouw redenatie kan Vergne nooit winnen, dan moet Red Bull ieder jaar twee rookies in die STR´s zetten en dan de beste kiezen in het jaar dat er toevallig 1 weg gaat bij Red Bull.

Jozef

Vergne kan wel winnen, als hij over de gehele lijn consistent Kvyat verslaat. Maar dat doet hij niet, hij doet het niet eens echt beter. Dus ik denk dat de hele paddock het er eigenlijk al over eens is dat dit het laatste jaar is voor Vergne in de Red Bull-familie.

0634

Dat denk ik wel. Zeker gezien de geschiedenis van Red Bull.

Matthijs

Citaat van: Hamilton#44 op 07 augustus 2014 - 16:56:24
Citaat van: Matthijs op 07 augustus 2014 - 14:01:48Wie zegt er dan dat Vergne er niks meer van kan? Niemand toch? Ik stip zelfs aan dat hij dit jaar volgens objectieve maatstaven (harde cijfers) beter presteert dan Kvyat (ik zou het niet naar huis rijden noemen, maar vooruit). Het enige dat ik (herhaaldelijk) zeg is dat ik denk dat ALS Vettel weg zou gaan, Red Bull eerder voor Kvyat zou kiezen dan Vergne omdat ik denk dat ze ook meenemen dat een rookie doorgaans meer potentie heeft.

Je noemt Vergne geeneens als optie, dat slaat gewoon nergens op.

Volgens jouw rookie redenatie kan een coureur die er al een jaar zit dus nooit ´winnen´van zijn teamgenoot of hij moet 3 seconde per ronde sneller zijn.
Als Kvyat sneller is dan Vergne zeg jij: Wauw, wat een megatalent !!  :o
En als Vergne sneller is dan Kvyat zeg jij: Wauw, wat goed voor een rookie dat hij zo kan bij blijven.  :o

Dus met jouw redenatie kan Vergne nooit winnen, dan moet Red Bull ieder jaar twee rookies in die STR´s zetten en dan de beste kiezen in het jaar dat er toevallig 1 weg gaat bij Red Bull.

Het is niet mijn redenatie, ik probeer me voor te stellen hoe de redenatie van Red Bull zal zijn (naar mijn verwachting). Blijkbaar wekt mijn verhaal zoveel irritatie bij je op dat je niet goed leest.



NielsD

Goede keus. Beste opleiding in de Formule 1 en de kans op een stoeltje is iets groter, dan bij andere teams.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna