Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

gloudiesaurus

Citaat van: F1fan2987 op 04 augustus 2014 - 19:27:27
Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2014 - 17:31:37
Hopelijk neemt hij een voorbeeld aan zij  pa en piekt hij niet te snel.
Eens, al denk ik dat Huub ook groot aandeel heeft in de gefaalde carriere van Jos. Koos altijd voor het geld en niet voor de auto. Zou Verstappen senior niet in 1999 kans hebben gehad op een zitje bij Jordan?

Nah dat lag niet aan Huub. Jordan koos toen voor Hill en R. Schumacher. Halverwege het jaar twijfelde Hill, Jordan liet Verstappen testen. Vervolgens besloot Hill het seizoen toch af te maken. En weg was de kans voor Jos...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

FolkertE

Citaat van: gloudiesaurus op 04 augustus 2014 - 19:52:45
Citaat van: F1fan2987 op 04 augustus 2014 - 19:27:27
Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2014 - 17:31:37
Hopelijk neemt hij een voorbeeld aan zij  pa en piekt hij niet te snel.
Eens, al denk ik dat Huub ook groot aandeel heeft in de gefaalde carriere van Jos. Koos altijd voor het geld en niet voor de auto. Zou Verstappen senior niet in 1999 kans hebben gehad op een zitje bij Jordan?

Nah dat lag niet aan Huub. Jordan koos toen voor Hill en R. Schumacher. Halverwege het jaar twijfelde Hill, Jordan liet Verstappen testen. Vervolgens besloot Hill het seizoen toch af te maken. En weg was de kans voor Jos...
Ok, dan heb ik me denk ik vergist.

@Kootje: Het is lang geleden, ik weet het ook niet meer precies. Des tijds meende ik dat Huub altijd voor de teams met het meeste geld koos. Maar goed, ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, was toen ook een stuk jonger en hield niet alles bij.

0634

Nou het was wel zo dat Eddie Jordan op zeker moment niet meer met Huub wilde praten, terwijl hij Jos als rijder graag had gewild op enig moment.

NielsD

Net zoals meerderen hier al hebben verkondigd, vind ik de stap ook erg groot en te snel/vroeg. Wat Jehoentelaar aangeeft met een jaar (of twee) GP2 en ondertussen wat vrijdagen voor STR is een prima oplossing. Daarnaast vind ik het sneu voor Vergne als hij veld moet ruimen, vind dat best een leuke coureur om naar te kijken.

Dat Red Bull de beste keuze is qua opleiding, dat lijkt mij duidelijk. Biedt qua toekomst de beste mogelijkheden en hebben al laten zien succesvol te zijn.

Dit schiet me ook net te binnen:

Wat nou als Red Bull het op de Ricciardo manier doet? Een jaartje de beginselen leren in bijv. een Caterham (met Albers aan het roer), met een verzekering voor een plekje in een STR in 2016. Ik denk dat het jaartje bij HRT Ricciardo best goed heeft gedaan. Oké, de mediaaandacht is een stuk minder en ook de druk is een stuk minder groot. Maar dat kan ook weleens prettig zijn voor Verstappen, goede resultaten zijn geen eis en mocht hij een keer goed presteren, dan staat dat heel lekker op z'n CV.
Fernando Alonso

''If you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver because we are competing, we are competing to win.'' - Ayrton Senna

Matthijs

Citaat van: F1fan2987 op 04 augustus 2014 - 19:27:27
Citaat van: Jeroen op 04 augustus 2014 - 17:31:37
Hopelijk neemt hij een voorbeeld aan zij  pa en piekt hij niet te snel.
Eens, al denk ik dat Huub ook groot aandeel heeft in de gefaalde carriere van Jos. Koos altijd voor het geld en niet voor de auto. Zou Verstappen senior niet in 1999 kans hebben gehad op een zitje bij Jordan?
Het was niet de schuld van Rothengatter dat Jos Verstappen heeft 'gefaald'. Jos had de pech dat JJ Lehto zijn nek brak en dat Jos moest debuteren eerder dan gepland. Niet alleen werd hij naast Michael Schumacher gezet maar ook nog eens in een auto die (om wat voor reden dan ook) zeer moeilijk te besturen was. Alsof je Max naast Alonso in de Ferrari zou zetten, kansloos. Jos Verstappen ging overcompenseren, reed 120 procent want was niet gewend om te verliezen en reed vervolgens een paar keer zijn auto plat. Binnen een paar races was zijn status veranderd van supertalent tot brokkenpiloot. Probeer als Rothengatter daar maar eens tegen te managen.

Pancake Shield

Moet ie absoluut niet doen. Lekker beetje rijpen in wat juniorenklasses (bv GP2) en daarna als hij nog steeds zo goed is, de stap wel maken. Als hij in de juniorenklasses steun kan krijgen van een F1-team is het mooi.

Maar als hij nu de stap maakt, is het denk ik wel veeeeeel te vroeg. En misschien krijgt hij de kans daarna niet meer. Maar beter dan naar een andere klasse gaan (WTCC, IndyCar etc) in plaats van nu een jaar in een STR rijden, niet mee kunnen en nergens meer aan de bak kunnen.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock

Arthur

Ik zeg WEL doen ;) Nu krijgt hij de kans en ga er dan ook maar voor. Take your chance. Natuurlijk, de weg van de geleidelijkheid kan ook maar dan kan het zomaar zijn dat het allemaal wat minder spetterend gaat en er ander talent ook ineens de kop opsteekt wat mogelijk wel die kans pakt. Mogelijk rijdt hij zich uit de picture en is de interesse ineens een flink stuk minder. F1 gaat zo snel dat een kans die geboden wordt niet snel nogmaals komt [of helemaal niet meer]. Nu afslaan en eerst rustig andere klassen rijden betekent dat het straks zomaar over kan zijn. Een eerste indruk kun je niet overdoen. Nu aangrijpen en laten zien dat je het ook daadwerkelijk kunt. Hij is nu in beeld in F1 en dus is de keuze: Do or Don't. In het laatste geval zie ik het in een later stadium niet meer gebeuren [tenzij het een talent MSC is.... ;D]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Dat is ie.  Wat eruit komt weten we niet maar een supertalent is het. 

Franky R.

Citaat van: Matthijs op 04 augustus 2014 - 16:50:28
Citaat van: gloudiesaurus op 04 augustus 2014 - 16:12:36
Red Bull heeft al 125 talenten onder contract gehad en een enkeling heeft daarvan maar de kans gehad om echt Formule 1 te rijden.
Klien, Liuzzi, Speed, Bourdais, Buemi, Alguersuari, Vettel, Ricciardo, Vergne, Kvyat... Ik vergeet er vast nog wel 1, maar het is toch een lijst waar geen enkel ander juniorprogramma aan kan tippen.


De macht van het grootste getal, noemen wiskundigen dat...Als je 100 ton erts door een zeef gooit, heb je meer kans op goud dan met 1000 kilo erts.  ;)

Matthijs

Citaat van: Franky R. op 05 augustus 2014 - 01:16:34
Citaat van: Matthijs op 04 augustus 2014 - 16:50:28
Citaat van: gloudiesaurus op 04 augustus 2014 - 16:12:36
Red Bull heeft al 125 talenten onder contract gehad en een enkeling heeft daarvan maar de kans gehad om echt Formule 1 te rijden.
Klien, Liuzzi, Speed, Bourdais, Buemi, Alguersuari, Vettel, Ricciardo, Vergne, Kvyat... Ik vergeet er vast nog wel 1, maar het is toch een lijst waar geen enkel ander juniorprogramma aan kan tippen.


De macht van het grootste getal, noemen wiskundigen dat...Als je 100 ton erts door een zeef gooit, heb je meer kans op goud dan met 1000 kilo erts.  ;)

Dat is natuurlijk wel zo, maar uiteindelijk heeft Red Bull dus wel het succesvolste juniorprogramma. Want vergelijk het maar eens met de andere grote teams. Van McLaren weet ik alleen Magnussen en Hamilton (met Vandoorne en De Vries nog in het vat). Van Ferrari weet ik Pérez en Bianchi. Mercedes? Geen idee. Williams? Geen idee, misschien Bottas.

Vieze baas

Citaat van: Matthijs op 05 augustus 2014 - 08:24:28
Citaat van: Franky R. op 05 augustus 2014 - 01:16:34
Citaat van: Matthijs op 04 augustus 2014 - 16:50:28
Citaat van: gloudiesaurus op 04 augustus 2014 - 16:12:36
Red Bull heeft al 125 talenten onder contract gehad en een enkeling heeft daarvan maar de kans gehad om echt Formule 1 te rijden.
Klien, Liuzzi, Speed, Bourdais, Buemi, Alguersuari, Vettel, Ricciardo, Vergne, Kvyat... Ik vergeet er vast nog wel 1, maar het is toch een lijst waar geen enkel ander juniorprogramma aan kan tippen.


De macht van het grootste getal, noemen wiskundigen dat...Als je 100 ton erts door een zeef gooit, heb je meer kans op goud dan met 1000 kilo erts.  ;)

Dat is natuurlijk wel zo, maar uiteindelijk heeft Red Bull dus wel het succesvolste juniorprogramma. Want vergelijk het maar eens met de andere grote teams. Van McLaren weet ik alleen Magnussen en Hamilton (met Vandoorne en De Vries nog in het vat). Van Ferrari weet ik Pérez en Bianchi. Mercedes? Geen idee. Williams? Geen idee, misschien Bottas.

Williams heeft naast Bottas ook Hulkenberg, Rosberg en Button als talent laten debuteren van het huidige veld (en Pastor maar die zie ik niet als talent)

Matthijs

Citaat van: Vieze baas op 05 augustus 2014 - 10:23:10
Citaat van: Matthijs op 05 augustus 2014 - 08:24:28
Citaat van: Franky R. op 05 augustus 2014 - 01:16:34
Citaat van: Matthijs op 04 augustus 2014 - 16:50:28
Citaat van: gloudiesaurus op 04 augustus 2014 - 16:12:36
Red Bull heeft al 125 talenten onder contract gehad en een enkeling heeft daarvan maar de kans gehad om echt Formule 1 te rijden.
Klien, Liuzzi, Speed, Bourdais, Buemi, Alguersuari, Vettel, Ricciardo, Vergne, Kvyat... Ik vergeet er vast nog wel 1, maar het is toch een lijst waar geen enkel ander juniorprogramma aan kan tippen.


De macht van het grootste getal, noemen wiskundigen dat...Als je 100 ton erts door een zeef gooit, heb je meer kans op goud dan met 1000 kilo erts.  ;)

Dat is natuurlijk wel zo, maar uiteindelijk heeft Red Bull dus wel het succesvolste juniorprogramma. Want vergelijk het maar eens met de andere grote teams. Van McLaren weet ik alleen Magnussen en Hamilton (met Vandoorne en De Vries nog in het vat). Van Ferrari weet ik Pérez en Bianchi. Mercedes? Geen idee. Williams? Geen idee, misschien Bottas.

Williams heeft naast Bottas ook Hulkenberg, Rosberg en Button als talent laten debuteren van het huidige veld (en Pastor maar die zie ik niet als talent)
Klopt, laten debuteren. Maar in geïnvesteerd in de opleiding van het talent in een opleidingsprogramma?

Maikel0230

#822
Sorry maar ik denk dat sommigen deze geruchten veel te serieus nemen, de FIA gaat denk ik nooit een superlicentie geven aan een 17 jarige, hoeveel data daarvoor ook op tafel wordt gesmeten.

Ik ben lang tegenstander geweest van jong talent veel te vroeg te laten debuteren maar ik ben al een paar keer op mijn plaats gezet dus ik verzet me er ook niet meer tegen, voor de ene kan dat goed uitpakken, voor een andere niet.

Indien Red Bull serieus is en ze hem willen stallen bij STR volgend jaar dan moet Max natuurlijk die kans grijpen, hij heeft dan minimum 2 en maximum 3 jaar om zich te ontwikkelen.

Een toch wel belangrijke opmerking, zijn vader Jos Verstappen had 52 races gereden alvoorens te debuteren, max zal er op het einde van dit jaar 47 hebben...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Kootje

#823
Citaat van: Maikel0230 op 05 augustus 2014 - 10:44:45
Sorry maar ik denk dat sommigen deze geruchten veel te serieus nemen, de FIA gaat denk ik nooit een superlicentie geven aan een 17 jarige, hoeveel data daarvoor ook op tafel wordt gesmeten.

Bij Räikkönen deden ze het ook en die had er slechts 23 races opzitten. (dank je Matthijs) Dus waarom zou dit bij Max dan 'n obstakel moeten zijn? Het zal dan wederom om 'n tijdelijke licentie gaan, maar toch .... ::)



Citaat van: Matthijs op 05 augustus 2014 - 10:28:51
Citaat van: Vieze baas op 05 augustus 2014 - 10:23:10
Williams heeft naast Bottas ook Hulkenberg, Rosberg en Button als talent laten debuteren van het huidige veld (en Pastor maar die zie ik niet als talent)
Klopt, laten debuteren. Maar in geïnvesteerd in de opleiding van het talent in een opleidingsprogramma?

Williams heeft dan ook geen opleidingsprogramma zoals Ferrari, McLaren en Red Bull dat wel hebben. Williams contracteerd 'n jeugdige testrijder en stalt deze indien nodig in 'n andere klasse. Zo reed Montoya dankzij Williams 'n jaartje CART/Champcars omdat Button zich ineens aandiende. Maar eigenlijk blijft het bij het geven van (vrijdag)testsessies aan hun vaste testrijder(s) waar het opleiden betreft.

Maikel0230

Citaat van: Kootje op 05 augustus 2014 - 10:59:27
Citaat van: Maikel0230 op 05 augustus 2014 - 10:44:45
Sorry maar ik denk dat sommigen deze geruchten veel te serieus nemen, de FIA gaat denk ik nooit een superlicentie geven aan een 17 jarige, hoeveel data daarvoor ook op tafel wordt gesmeten.

Bij Räikkönen deden ze het ook, dus waarom bij Max niet. Het zal dan wederom om 'n tijdelijke licentie gaan, maar toch .... ::)

Maar Räikkönen was dan wel al 21 hé, das toch al wat ouder natuurlijk. Ik denk echt niet dat de FIA iemand die volgens de wetten van zijn eigen land nog niet meerderjarig is een superlicentie zal geven. Ik verwacht dat hij tot 2016 zal moeten wachten.

Maar het kan altijd natuurlijk, we hebben het nog steeds over de FIA...

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25