Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Sphinx

CitaatWe zeggen wel altijd maak niet dezelfde fout als zijn pa. Maar ik las net dat Jos 106 gp's gereden heeft. Dus zo fout was het niet. Zijn fout was om meteen bij het beste team in te stappen naast Schumacher

Eerlijk is eerlijk, hij zou alleen maar testrijder worden in de Benetton en als Lehto zijn nek niet had gebroken was er misschien niets aan de hand geweest. Maar nu moest ie als broekie "af en toe" invallen zonder enige ervaring, in een auto die als rijdend laboratorium werd gebruikt terwijl Schumi al het beste materiaal kreeg. Ik ben idd bang dat als het even niet loopt door pech of onervarenheid Max er weer uitvliegt. Misschien is die vrees ongegrond, maar bv Magnussen heeft ook overal een extra seizoen gereden en zelfs die zie je ondanks zijn podiumplek in race 1 nog rookiefoutjes maken.
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Dimensie

Citaat van: Kootje op 04 augustus 2014 - 11:24:31
Hij kan beter eerst nog 'n jaartje F3 doen, aangezien hij daar nog genoeg kan leren. Daarna één of twee jaartjes GP2 of WSR3.5 en dan is het vroeg genoeg om de overstap te maken. Wat goed is komt snel, dat klopt. Maar wat te snel komt, komt er doorgaans niet. Dat zou z'n vader als geen ander moeten weten.

Maakt hij na 'n x-aantal jaar dan de overstap naar de F1, dan lijkt 'n middenmoot team, zoals Toro Rosso nu is, me de beste keuze. Eerst 'n jaar of twee in de luwte rijden en dan de stap naar 'n topteam.  Dat lijkt mij iig de beste manier, al zijn er gevallen genoeg die het tegendeel bewijzen. Kimi, Seb, Lewis, allemaal kwamen ze sneller dan verwacht of debuteerden succesvol in de top. Uitzonderlijke talenten kunnen dat, en Max is uitzonderlijk. Maar toch .... ik zou het niet doen.
Kimi en Vettel debuteerden toch niet in de top?
Ik denk dat je elke kans moet grijpen, kijk maar naar Frijns die RB aan zich voorbij liet gaan.
Debuteren bij teams als marussia, Caterham of Sauber lijkt me het gevaarlijkst maar er zijn honderden coureurs die nooit de f1 halen dus ik vind troosteloos achteraan rijden nog altijd een grote prestatie ;)

Edwin90

Kvyat maakt inderdaad een soortgelijke sprong. Maar die was al vanaf 2009 actief in de autosport en is natuurlijk ouder.

Ik snap wel dat ze Max snel willen brengen, en volgens mij is daar niets mis mee. Maar dit is wel errug snel  :P

Matthijs

De enige rijder die in het 'recente verleden' ooit zo'n sprong heeft gemaakt was Raikkonen. En dat werd natuurlijk een groot succes, dus het kan wel. Verschil: hij was toen al 21 jaar.

Figge

Ik heb in andere topics al eens gezegd dat ik niet zou weten wat te moeten met Max na dit jaar. Al helemaal als hij nog een keer een winning streak haalt als eerder dit jaar. Stel je voor dat ie geheel tegen de verwachting in ook nog eens kampioen wordt in zn debuutjaar.
Wat daarna. Ik denk dat F1 te vroeg is. Maar ja, wat als dat zn enige kans is om F1 te rijden. Want doorstromen naar WRS of GP2 is wel een logische stap. Maar wat als je daar niet meedoet om de titel en roemloos 10e in het kampioenschap wordt oid? Als hij zich dit jaar zou binden aan een topteam in F1 moet hij dat zeker doen. Ik zie geen reden om t niet te doen. Hij is zeker snel genoeg voor F1. Volgens mij twijfelt daar helemaal niemand. Mochten ze de zekerheid kunnen uitonderhandelen dat hij minstens 2 seizoen STR krijgt zou ik het denk ik wel doen. Als het voor een jaartje zou zijn niet. Doe dan eerst maar een jaartje WRS in een topteam ofzo op kosten van Red Bull natuurlijk.

Hamilton#44

Als ze een waterdicht contract kunnen krijgen waarin ze minimaal het seizoen mogen afmaken zou ik het doen. Die Marko is wel fan van hem anders ga je niet serieus overwegen een 17-jarige erin te zetten.

Carriereplanning is natuurlijk allemaal erg mooi maar dit kan ook zijn enige kans zijn. Je moet het ijzer smeden wanneer het heet is. Volgend jaar duiken er weer nieuwe talentjes op en het jaar daarop weer nieuwe, dan ben je niet meer ´hot´en kan je zo weer achteraan in de pikorde komen. Kijk naar Frijns.

Kootje

#771
@Dimensie,

Ik zei ook OF, maw: Kimi en Vettel kwamen snel, Hamilton debuteerde in de top.

Wat betreft je vergelijk met Frijns, vind ik niet dat dat opgaat. Sowieso had Frijns zich al bewezen in alle tredes vd ladder die naar F1 leid. Daarnaast bedankte hij voor het Red Bull talentenprogramma, niet voor 'n racestoeltje. Dat laatste zou hij denk ik nooit gedaan hebben, dat eerste was gewoon stom, net als zijn weigering GP2 te gaan rijden. Bij Robin kwam die beslissing dan ook voort uit arrogantie.

Waar het Max betreft, zou het niet uit arrogantie zijn, maar uit bescheidenheid en verstand. Hier gaat het direct om 'n racezitje en gezien zijn gebrek aan ervaring, lijkt dat me geen verstandige keuze en al zeker niet bij RBR of STR. Die danken je iets te makkelijk af imo.


@Sabai,

Met die fout bedoelen we dan ook dat Jos z'n loopbaan zich verkeerd om ontwikkelde. In plaats van laag beginnen en hoog eindigen, begon Jos aan de top en zakte langzaam maar zeker weg. Dit was te voorkomen geweest als hij eerst wat meer ervaring opgedaan had.


@Sphinx,

Nee, hij zou test -en reserverijder worden. Dan weet je dus dat er 'n kans is dat je aan de bak moet en dat was ook precies de reden dat hij Benetton verkoos boven McLaren waar hij alleen als testcoureur in dienst kon komen. Jos hoopte dus op z'n kans en kreeg die ook. Zijn gebrek aan ervaring en de vele fouten die hij daardoor maakte, zorgde voor het begin van 'n neerwaartse spiraal.


@Edwin,

Precies, het is ook niet dat de stap F3 naar F1 te groot zou zijn. Het is het feit dat hij slechts één jaar autosportervaring heeft waardoor ik zeg: Niet doen, het komt te snel.


@Matthijs,

Zelfs Kimi had al meer ervaring. Die kwam idd ook erg snel, maar had er al twee jaar racen in deiverse klasses als Brits Formule Ford, Brits Formule Renault 2000 en Formule Renault 2000 Eurocup opzitten.


@Figge & Hamilton,

Waterdichte contracten bestaan niet in de F1.

Hamilton#44

contractbreuk is wat anders dan geen waterdicht contract.  :)

Kootje

Citaat van: Hamilton#44 op 04 augustus 2014 - 12:12:49
contractbreuk is wat anders dan geen waterdicht contract.  :)

;D

Je begrijpt wat ik bedoel hè?

Gerard

Aangezien Max (naar eigen zeggen) kan kiezen uit Mercedes, Ferrari en Red Bull, zou ik inderdaad eerst een jaar GP2 doen.
Naast het maken van eventuele fouten moet je je ook afvragen of je een 17 jarige moet blootstellen aan het F1 geweld
Dan heb ik 't niet over het racen, maar dan praat ik over alles wat je er gratis bij krijgt.. 

gloudiesaurus

wowow wat een aanbod. Op je 17e al Formule 1 rijden bij Toro Rosso.

Dit blijft altijd lastig. Zeg je nee? Dan komt die kans misschien wel nooit meer. Zeg je ja dan zit je ineens als jongste debutant ooit in een Formule 1-bolide.

Max is goed, heel goed. Dat is wel duidelijk. Gezien zijn overstap vanuit de karting naar de F3 zijn Max en Jos niet bang voor grote stappen. Jos deed het in 1994 net zo bij Benetton. Ook ineens vanuit de Formule 3 naar de Formule 1. Ik zie het wel gebeuren dat het met Max net zo zal gaan.

Andere optie? Teken een contract bij Toro Rosso als vrijdagtester en combineer die met bijv. de World Series. Maak je je kilometers en ben je klaar voor een debuut in 2016.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

gloudiesaurus

Overigens meld Autosprint dat Max wel degelijk een contract heeft getekend met Mercedes. Red Bull zou het contract willen afkopen.

Bij Toro Rosso zou Vergne plaats moeten maken voor Verstappen. Kyvat zou mogelijk doorstromen naar Red Bull waar Vettel zou vertrekken. Sainz jr. zou dan de andere Toro Rosso-coureur worden.

Meestal geeft Toro Rosso coureurs minimaal 2 jaar een kans. Dat bied perspectief voor Max...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Matthijs

Citaat van: Kootje op 04 augustus 2014 - 12:04:50
@Dimensie,
@Matthijs,

Zelfs Kimi had al meer ervaring. Die kwam idd ook erg snel, maar had er al twee jaar racen in deiverse klasses als Brits Formule Ford, Brits Formule Renault 2000 en Formule Renault 2000 Eurocup opzitten.
Dat klopt maar het waren in totaal slechts 23 races. Verstappen heeft alleen al in de F3 nu al 23 races gereden (en dan nog een paar races Florida en nog een aantal F3 in de rest van het seizoen). Maar als je het afzet tegen Vettel en Hamilton (die volgens anderen hier 'snel' kwamen): die reden respectievelijk 4,5 en 5,5 jaar ervaring in juniorseries voordat ze in de F1 debuteerden.

Verstappen is supersnel, wellicht nu al de snelste van de F3. En dat is heel, heel indrukwekkend. Maar de F1 is zoveel meer dan alleen maar hard rijden. Verstappen heeft nog zoveel te leren, waarom moet dat per sé IN de F1 in plaats van in een juniorserie?

Figge

Citaat van: Matthijs op 04 augustus 2014 - 12:56:09
Citaat van: Kootje op 04 augustus 2014 - 12:04:50
@Dimensie,
@Matthijs,

Zelfs Kimi had al meer ervaring. Die kwam idd ook erg snel, maar had er al twee jaar racen in deiverse klasses als Brits Formule Ford, Brits Formule Renault 2000 en Formule Renault 2000 Eurocup opzitten.
Dat klopt maar het waren in totaal slechts 23 races. Verstappen heeft alleen al in de F3 nu al 23 races gereden (en dan nog een paar races Florida en nog een aantal F3 in de rest van het seizoen). Maar als je het afzet tegen Vettel en Hamilton (die volgens anderen hier 'snel' kwamen): die reden respectievelijk 4,5 en 5,5 jaar ervaring in juniorseries voordat ze in de F1 debuteerden.

Verstappen is supersnel, wellicht nu al de snelste van de F3. En dat is heel, heel indrukwekkend. Maar de F1 is zoveel meer dan alleen maar hard rijden. Verstappen heeft nog zoveel te leren, waarom moet dat per sé IN de F1 in plaats van in een juniorserie?

Omdat ie gevraagd wordt?
Als ik er zo over nadenk dan geeft RB als je eenmaal in de STR rijdt je wel de tijd om te ontwikkelen. Tenminste de laatste jaren blijven ze hun talenten in het eam wel trouw. In die zin dat ze er niet halverwege uit gezet worden. Toch maar doen dan lijkt mij.

gloudiesaurus

Ik twijfel ook  :)
Als het echt waar is dan is het een droomaanbod...
GPPits.net: als Formule 1 een passie is