Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Perton

Daarom zeg ik ook voorzichtig. Ik wil ook eerst even zijn quotes vanmiddag afwachten wat daar in staat.

Perton

Overigens is dit de verwoording op Twitter van Verstappen zelf (of niet Verstappen zelf, maar die lui achter de website)

Verstappen Info Page ‏@VerstappenNL  40 min.
Max had a decent start from P4, but touched an other car in the 1st lap and has damaged his car. He entered the pits...

Of het is matig Engels, of ze bedoelen inderdaad dat hij degene was die een andere auto raakte. Lastig te zeggen.

Kootje

Daaruit kun je idd opmaken dat hij de schuldige is. Ik kan me iig niet voorstellen dat het slecht Engels is.

gloudiesaurus

Volgens mij was zijn start matig maar niet extreem slecht. In de 1e ronde werd hij allen aangetikt. Jammer maar helaas. Voor race 2 en 3 heeft hij ook nog een goede uitgangspositie.

Het hoort bij het leerproces.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton

#349
Als je van 4 naar 14 gaat, is dat in mijn ogen slecht ;) Matig is als je een paar posities verliest.

Overigens bevestigt Max dat de botsing zijn schuld was:

"De eerste bocht op Silverstone ging ik goed door en ik wilde binnendoor gaan in de tweede. Latifi sneed daar van buiten naar binnen om zo beter uit te komen voor het rechte stuk. Daar had ik op voorbereid moeten zijn, maar ik reed tegen hem op. Dat was mijn eigen schuld", aldus een teleurgestelde Max, die zich zijn eerste race anders had voorgesteld.

-edit- Ah blijkbaar verloor hij maar twee posities en was toen al het incident met Latifi, waarna hij in de eerste sector als 14e doorkwam. Dan was het inderdaad een matige start en geen slechte. U had gelijk.

gloudiesaurus

Nah hij viel vooral terug in de eerste paar bochten  ;)
En door die kapotte vleugel zakte hij natuurlijk snel terug...

Jammer maar helaas op naar race 2.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Perton


Perton

Twijfelachtig hoe race 2 gaat verlopen, want Verstappen heeft een kapotte koppeling en zou sowieso niet zijn gefinisht. Verklaart ook zijn matige start natuurlijk. Van Amersfoort heeft nog paar minuutjes om dat allemaal te fixen.

Perton

Race 2 start over 5 minuten.

edit: blijkbaar regen voorspeld.

Perton

Max heeft goed geleerd van zijn vaders oud-teamgenoot. Beetje jammer hoe hij zijn concurrent bij de start bijna in de muur drukte...

Weer niet zo'n beste start, koppeling zal vast niet goed gefixt zijn.

Sphinx

Dat was Vd Laar die bijna in de Barrichello-rol werd geduwd. Verstappen in middels zesde, Vd Laar 9e. Spike Goddard solliciteert naar een Malfunctionado award, twee races, twee keer eruit na een mislukte inhaalmanoeuvre  ???
There's nothing wrong with the car, except that it's on fire!

Perton

Ik snap dat ie het bij Nissany probeerde na diens fout een bocht eerder, maar het was oliedom en inderdaad. En ik dacht inderdaad al dat het Van de Laar was, aangezien die direct achter Verstappen startte.

Voor de rest laat Verstappen nu wel een prima snelheid zien, loopt lekker weg bij Jones en lijkt King niet al te erg te laten gaan. Prima eerste echte race, alleen jammer van zijn momentje bij de start. Maar hij zal de bui wel hebben zien hangen na hoe het in de eerste race ging, dus ik snap hem wel, het was alleen niet sjiek.

Perton

Ha hier hoopte ik al op, dat King en Blomqvist zo met elkaar bezig zouden zijn, dat Verstappen zich in het gevecht kon gaan mengen. Hopelijk kan hij er goed van profiteren.

Heart of Light


Perton

Jaa heel prima inhaalactie van Verstappen. Lag in de lijn der verwachting dat Blomqvist of King wel ergens een fout zou maken / versleten banden zou hebben / whatever en daar heeft Verstappen uitstekend van geprofiteerd. Hij had ook als een wildebras zelf alles kunnen geven, maar dat was gewoon dom geweest. Races uitrijden en kansen grijpen is wat hij dit jaar moet doen. Volwassen gereden van hem, ik vergeef hem zijn start nu wel.