Max Verstappen Topic

Gestart door gloudiesaurus, 16 oktober 2013 - 23:45:09

« vorige - volgende »

Franky R.

Citaat van: Robbert65 op 02 juni 2015 - 13:03:43
meerijden op snelheid lijkt op een achtbaan. Typhuseng, maar je doet net of je 't leuk vindt :-D
:P

Jehoentelaar

Citaat van: gloudiesaurus op 02 juni 2015 - 17:10:22
Pitsstraat starten weet ik niet. Als je top 10 kwalificeert kun je nog best van de grid starten met een grid penalty van 10 plaatsen. Verstappen krijgt er dan nog wel een grid penalty bij van 5 plaatsen... Gelukkig kun je in Canada goed inhalen.

Als je toch achteraan start kun je altijd beter vanuit de pits gaan. Mocht in de beginfase dan de chaos uitbreken zit je er in ieder geval niet zelf tussen.

Tuesday

Citaat van: gloudiesaurus op 02 juni 2015 - 17:10:22
Citaat van: Mickey op 02 juni 2015 - 11:23:39
http://www.telegraaf.nl/telesport/autosport/24105633/__Verstappen_krijgt_update__.html

Samenvatting: hij start dus vermoedelijk in de pitstraat?

En wat kunnen we verwachten van een 'betrouwbaarheidsupdate'? Meestal gaat dit gepaard met een afname van maximaal toerental en dus vermogen.

Thoughts?

Pitsstraat starten weet ik niet. Als je top 10 kwalificeert kun je nog best van de grid starten met een grid penalty van 10 plaatsen. Verstappen krijgt er dan nog wel een grid penalty bij van 5 plaatsen... Gelukkig kun je in Canada goed inhalen.

Ik verwacht dat de performance van Renault niet zal verschillen van de laatste GP's. Er komt nl. geen vermogen bij. Honda en Ferrari hebben dat wel, dus dat is het nadeel van Toro Rosso... Sowieso is Canada wel een circuit waarbij je een goede motor nodig hebt. Verwacht dat bijv. Lotus, Force India Sauber weer verder naar voren zal staan t.o.v. Toro Rosso.
Op zich kun je in Canada prima inhalen, maar ik kan me nog herinneren dat zowel Vettel als Ricciardo vorig jaar rondenlang klem zaten achter een Williams en een FI, die op een 1 stopper en dus ook oudere banden stonden. Dat beloofd dus weinig goeds voor een mogelijke inhaalrace en punten voor Verstappen. Maar goed, dr gebeuren ook vaak vreemde dingen daar, dus wie weet....

Jehoentelaar

De race is slopend voor de remmen en het aantal ronden is vrij hoog dus de marbles worden gaandeweg een 'probleem'. Ik weet niet wat ik inhaaltechnisch moet verwachten.

0634

Niet zo heel veel, vrees ik. Want de punten waar je in kan halen zijn niet de punten waar de STR-Renault op zijn best is.

Kootje

Precies, verwacht er daarom ook niet al teveel van dit keer. :'(

Perton

Maar dat is ook goed, eigenlijk. Max kan zo laten zien dat ie ook de auto thuis kan brengen wanneer er niet een maximaal (haha ik zei Max) resultaat in zit. Niet dat ik eraan twijfel of hij dat kan, overigens. Maar na de uitvalbeurt in China, de technische problemen in Bahrein, de slotfase van Spanje en het uitvallen in Monaco zal dat toch wel even een boost geven. Natuurlijk zijn de prestaties zoals in China en Monaco (tot aan de crash) enorm belangrijk om je te laten zien, maar ik denk dat hoe je omgaat met een weekend als in Canada (ervan uitgaande dat het echt zo moeilijk wordt als wij denken), zal intern misschien nog wel belangrijker zijn.

0634

Tenzij het regent... Dan kan hij wel schitteren.

Perton

Uiteraard, maar als ik dergelijke posts plaats ga ik ook uit van normale droge omstandigheden :P

0634

Snap ik. Het was ook meer een reactie op alle bovenstaande posts (incl de mijne) die een moeilijke race voorspellen, niet zozeer op de jouwe.

gloudiesaurus

Nieuw plaatje Jeroen  ;)

Max heeft wel een resultaat nodig. En hij moet Sainz verslaan. In the picture rijden is leuk maar het is wel 4-2 voor Sainz in het kwalificatieduel. En wat punten zou ook mooi zijn.

In Canada kun je wel uitremacties inzetten, daar is Max goed in. Moet je natuurlijk wel een auto hebben met een motor die ook op het rechte stuk lekker gaat  ;)

Op het rechte stuk zal Toro Rosso verliezen, aan de andere kant is de mechanische grip goed dus moet ze wel lekker door de chicanes kunnen gaan.
GPPits.net: als Formule 1 een passie is

Kootje

je zegt t zelf al, je moet wel de snelheid hebben om zo'n uitremactie te kunnen plaatsen. Helaas is de Renault vooralsnog niet snel gebleken en hebben ze volgenseigen zeggen slechts aan de betrouwbaarheid gewerkt. Als je dan ook nog bedenkt dat Max van achteraf moet komen, dan mag hij z'n hanmdjes dichtknijpen wanneer hij in de middenmoot weet te finishen.

En Carlos verslaan? ??? Misschien in Q, maar in R lijkt dat me op voorhand al uitgesloten. Tenzij ook hij van achter start, maar daar heb ik tot nog toe niks van vernomen. Ik ga er dan ook vanuit dat hij 5 tot 10 plaatsen voor Max van start gaat en dat is 'n imo al onoverbrugbaar gat. Niet altijd, maar wel in Canada.

0634

En dan is de kans ook nog groot dat Ferrari en Honda meer pk's meenemen naar Canada... dus nog meer achterstand op het rechte stuk. Een achterhoedegevecht. .. daar vrees ik voor.

Hamilton#44

Denk dat het verstandig is voor Max om een nieuwe motor te pakken en uit de pits te starten met een 'out of sync' strategie.
Canada gebeurt altijd wel wat en ze strooien daar vrij snel met een Safety car.
De STR en Max zelf zijn wel aardig goed met de remmen dus inhalen moet daar wel mogelijk zijn als ze met DRS de snellere klanten kunnen bijhouden op de rechte stukken.

Onder normale omstandigheden is het sowieso een verloren race voor de punten door die gridstraf. Of hij moet zich als zesde kwalificeren ofzo, maar dat zie ik niet gebeuren.

Pancake Shield

Ik denk idd dat het belangrijkste is de auto thuis brengen, want ondanks die sterke optredens, is hij natuurlijk (gedeeltelijk buiten zijn schuld) nog maar in 2 van de races dit jaar gefinisht. Sainz heeft in plaats daar van nog maar een keer de finish niet gehaald en is nog maar een keer buiten de punten gefinisht. Misschien geeft hij niet zoveel kleur aan zijn optreden als Verstappen. Maar ik denk dat Sainz er op dit moment 'beter' voorstaat dan de jonge Nederlander.
"A day without sunshine is like, you know, night."
- Steve Martin

"Don't talk out loud. You lower the IQ of the whole street"
- Sherlock