Korea - Banaan van de race!

Gestart door Sabai, 06 oktober 2013 - 14:15:42

« vorige - volgende »

Banaan van de race!

Massa
4 (28.6%)
Di resta
4 (28.6%)
Sutil
1 (7.1%)
Man met de Jeep
3 (21.4%)
Perez
2 (14.3%)
Iemand anders. ..
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 13

Wings

Citaat van: Arthur op 09 oktober 2013 - 21:35:30
Vergeet ook niet dat de Mc bagger is dit jaar. Dat werkt nu niet echt lekker voor de ontwikkeling van Perez. Dat had ik al eerder voorspeld ergens in een topic.

Ik beoordeel Pérez natuurlijk naar het materiaal.

Wings

Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2013 - 23:18:46
Moeilijk om een vergelijking te maken tussen twee verschillende coureurs met verschillend materiaal.

Laten we niet doen alsof het hogere wiskunde is: Button staat voor Hülkenberg, Sutil en Di Resta, met bijna het dubbel aantal aan punten, daarachter staat Pérez. Dan doet Pérez het simpelweg minder. Bovendien maakt hij meer fouten dan Hülkenberg en Button samen dus het is ook nog eens verklaarbaar namelijk: Sergio maximaliseert niet. En daar kun je wat van zeggen. Heeft niks te maken met een McLaren die niet met de top mee kan o metf rijders die met ander materiaal rijden maar laten we elkaar niet gek noemen.

0634

Tja, weet je, vorig jaar werd Grosjean ook de grond in geboort. Kon er ook geen reet van. Ook toen zei ik: geef die jongen nou nog maar een jaar. En ja hoor, hij ontwikkeld zich ook en rijdt gedurende het seizoen m.i. steeds beter. Nu met Perez zeg ik het weer: de potentie is er, dus geef hem een kans. Verder kunnen we er nog uren over kletsen, ik vind dat hij het zeker niet slecht doet. Gewoon laten zitten.

Wings

Pérez betert zich niet in gedrag en neemt meer afstand van Button. Bij Grosjean was dat anders. Kimi werd beter nadat hij zijn draai vond en Grosjean werkte aan zijn rijstijl waarin bij aanvang snelheid werd ingeboet. Maar hij kon de kritiek ombuigen en werken aan zijn groei. Bovendien debuteerde Grosjean (min of meer) en rijdt Pérez nu zijn derde aaneengesloten seizoen. Ik vind niet dat je dit tegen elkaar kunt afzetten. Dat McLaren een slag om de arm houdt is een teken aan de wand dat de aanwezigheid van Pérez niet vanzelfsprekend is en als ik moest kiezen tussen Pérez en Hülkenberg zou ik toch voor Hülkenberg gaan.


Jehoentelaar

Citaat van: Wings op 10 oktober 2013 - 17:17:34
Citaat van: Jehoentelaar op 09 oktober 2013 - 23:18:46
Moeilijk om een vergelijking te maken tussen twee verschillende coureurs met verschillend materiaal.

Laten we niet doen alsof het hogere wiskunde is: Button staat voor Hülkenberg, Sutil en Di Resta, met bijna het dubbel aantal aan punten, daarachter staat Pérez. Dan doet Pérez het simpelweg minder. Bovendien maakt hij meer fouten dan Hülkenberg en Button samen dus het is ook nog eens verklaarbaar namelijk: Sergio maximaliseert niet. En daar kun je wat van zeggen. Heeft niks te maken met een McLaren die niet met de top mee kan o metf rijders die met ander materiaal rijden maar laten we elkaar niet gek noemen.
Maximaliseren is het maximale halen uit je materiaal én uit jezelf. Jij en ik weten niet wanneer Perez dat precies doet omdat we die jongen niet door en door kennen. Plus, mag een coureur die voor het eerst bij McLaren zit het wat minder doen dan een doorgewinterde wereldkampioen met meerdere McLaren-seizoenen achter zijn naam? Die leuke periode heeft de verwachting gekweekt dat Perez het wel even bij zou gaan houden bij McLaren, maar een jonge coureur die meteen constant is in zijn prestaties is zeldzaam. Ze zijn er wel, maar je kan niet meteen verwachten dat iedereen dat dan is.

Wings

Ik heb meer vertrouwen in rijders die meteen hun stempel drukken of in ieder geval kunnen aansluiten mochten ze te kort schieten in het begin. In mijn optiek is het contrast juist groter geworden. Als ik dan kijk wat Massa kon bij zijn debuutseizoen bij Ferrari vind ik dit wel héél mager. Ook vandaag vond ik het huilen met de pet op. Ik kan er niks aan doen maar ik zie geen toekomst kampioen in Pérez. Ik heb er vrede mee mocht McLaren met hem doorgaan maar begrijp McLaren ook mochten ze Perez vervangen.

0634

Ik zie ook geen toekomstig kampioen in hem, maar ik durf te stellen dat er jaren zijn geweest dat we dat ook niet van Button dachten. Dus who knows. Een grand prixwinnaar zie ik wel in hem.

Arthur

Ik zou voor Hulkenberg gaan als ik McLaren was en zou twijfelen over Perez..... [but who am I?]
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

Wings


Terminator

Het geluk van Perez vorig jaar was dat hij regelmatig heel traag was in de kwalificatie. Daardoor kon Sauber (dat goed kon omgaan met de banden) hem op de hardere banden laten starten. Dat is een aantal keer goed uitgepakt waardoor het leek alsof Perez heel geweldig gereden heeft. Kobayashi is eigenlijk slachtoffer geworden van zijn eigen succes in de kwalificatie.