The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

0634

Ja, dat vinden mensen dan leuk, maar als ik fan zou zijn van een rijder, zou ik liever eens horen wat zijn gedachten zijn, ipv een eenvoudig 'no'. Dat kan een keer grappig zijn, maar doorgaans heeft de gemiddelde lantaarnpaal een mooier verhaal te vertellen. Dit is een wereldkampioen hoor. Eén van de kopstukken van onze sport. Een uithangbord. Iemand met een naam die wereldwijd bekend is, ook los van race-fanaten. En dat is dan een man die nog geen volzin kan uitspreken.

Wings

Dat wel. Maar toch vond ik het grappig. ;)

0634

Dat is het soms ook wel. Maar ik vind wel dat de lol er na tien jaar wel zo'n beetje af is en wat overblijft is iemand die eigenlijk een imposante status heeft maar verder geen drol toevoegt, geen uitstraling heeft en het charisma van een stoeptegel en de diepgang van een A4-tje. Beeld je eens in dat je 20 van dit soort individuen op de grid hebt staan en het wordt echt een kwelling. De vraag is dan ook, hoelang blijft het funny? En is het ook zo grappig als Hamilton een tijdje gaat zitten zwijgen? Of Rosberg? Of is het dan irritant? Hemeltergend? TV-uitzettend onnozel?

Kootje

Zou iedereen zo zijn, dan gaat de lol er idd snel af. Maar niet iedereen is zo, hij wel en dat maakt het leuk. ;D

0634

Ik moet af en toe ook wel lachen hoor, plus, het is m.i. geen act, maar oprecht.

robbert

volgens mij is hij wel slim. Als hij niet veel antwoord als de pers hem wat vraagt, dan kan de pers zijn woorden niet veel omdraaien, en dan komen er niet zo van die geruchten bekend. Dus ik vind het slim van hem om niet te veel te antwoorden. Kijk maar naar Alonso, hij praat wel met de pers over zijn toekomst, maar de pers laat hem dan niet met rust, ook als hij hen het vraagt.

Arthur

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 09:46:58
Ik moet af en toe ook wel lachen hoor, plus, het is m.i. geen act, maar oprecht.

Dat is het. En hij vindt [denk ik] die persco's net zo boeiend als jij zijn reacties vindt. En dat straalt hij dan ook helemaal uit.
Iets simpel houden is vrij moeilijk. Iets moeilijk maken is daarentegen vrij simpel

0634

Citaat van: robbert op 26 oktober 2014 - 09:47:36
volgens mij is hij wel slim. Als hij niet veel antwoord als de pers hem wat vraagt, dan kan de pers zijn woorden niet veel omdraaien, en dan komen er niet zo van die geruchten bekend. Dus ik vind het slim van hem om niet te veel te antwoorden. Kijk maar naar Alonso, hij praat wel met de pers over zijn toekomst, maar de pers laat hem dan niet met rust, ook als hij hen het vraagt.

Dat is een manier om er na te kijken, maar ik denk niet dat hij dat doet. Ik denk eerder dat hij er geen moment over nadenkt, totaal geen zin heeft in het publieke leven, en antwoord zoals hij antwoord. Dat is soms grappig, maar soms ook dodelijk vermoeiend. Maar ik heb niet het idee dat hij erover nadenkt.

Bovendien werkt dat totaal niet. Vorig jaar was Raikkonen veelvuldig in het nieuws, omtrent de problemen met Lotus, een mogelijke overgang naar Red Bull en zijn uiteindelijke transfer naar Ferrari. Ondanks zijn zwijgen, beheerste zijn toekomst het nieuws. Of je nou zwijgt of niet zwijgt, je staat in de krant.

De enige manier om altijd de geruchten voor te zijn is juist naar waarheid antwoorden op iedere vraag. Als je dat altijd doet, is er weinig ruimte voor speculatie. Alleen, dat werkt simpelweg tegen je in de onderhandeling met teams. Want waarom zou een team de hoofdprijs betalen als jij oprecht zegt: 'ik wil naar geen enkel ander team, behalve team X, en verder speelt er ook niks en heb ik geen enkel ander contact'.

Zwijgen voorkomt speculatie niet, maar voedt het eerder in mijn ogen. Alleen, ze komen er regelmatig gewoon niet onderuit. Kimi denkt echter helemaal niet na over dit soort dingen, maar is gewoon steevast nukkig en heeft helemaal geen zin om met media te praten. Ik vind dat persoonlijk te kort door de bocht. Je wordt immers vorstelijk betaald, en dat dat geld komt juist door media, fans en sponsoring. Dan mag je ook wel wat terugdoen af en toe. En eigenlijk, is dit gewoon onbeschoft. Als je in het dagelijkse leven je zo opstelt, dan geldt dat in mijn ogen als onbeschoft.

Perton

Ik heb genoeg mooie items en interessante interviews met Raikkonen gelezen. Daar zit het probleem niet in. Als iets leuk is, dan doet ie daar ook wel vrolijk aan mee. Hij heeft alleen niet zoveel zin in domme vragen of altijd hetzelfde gezeur, en dat snap ik ook wel. Ik heb ook een jaar meebetaalt aan zijn salaris, maar voor mij hoefde hij niets terug te doen hoor.

Al vind ik in het specifieke geval van die video dat de vraag helemaal niet zo dom was.

Kootje

Maar zijn antwoord evenmin. Als je 'n JA/NEE vraag stelt, dan is 'n JA/NEE antwoord afdoende. ;)

0634

Rare gedachte. Gewoon een doodnormale vraag waar iedere andere coureur anders op zou reageren dan Raikkonen, zie alleen al het gegrinnik van de heren om Raikkonen heen. Het feit dat mensen er om lachen, houdt al in dat het geen normale reactie is.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 11:42:31
Rare gedachte. Gewoon een doodnormale vraag waar iedere andere coureur anders op zou reageren dan Raikkonen, zie alleen al het gegrinnik van de heren om Raikkonen heen. Het feit dat mensen er om lachen, houdt al in dat het geen normale reactie is.
een prima antwoord in een goed getimede grap dan?

0634

Dat kan niet als het geen grap is. En ondanks dat het grappig is (vond ik ook) was het geen grap.

Kootje

Citaat van: Jeroen op 26 oktober 2014 - 11:42:31
Rare gedachte. Gewoon een doodnormale vraag waar iedere andere coureur anders op zou reageren dan Raikkonen, zie alleen al het gegrinnik van de heren om Raikkonen heen. Het feit dat mensen er om lachen, houdt al in dat het geen normale reactie is.

Als je mij 'n JA/NEE vraag stelt, reageer ik over het algemeen ook met JA/NEE, daar is niets raars aan.

0634

Waarom wordt er dan gelachen? Wat is er dan zo bijzonder aan dit antwoord dat er een Joetoep filmpje van wordt gemaakt? waarom het hier wordt geplaatst, waarom grinniken wij er om, waarom grijnst Rosberg, waarom giechelt Maldonado?