The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

Kootje

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 14:28:48
Zolang ik onderbouw wat ik vind wel ja. Als Kimi nu een top seizoen reed kon ik er wat bij voorstellen, nu totaal niet.

Ondanks je onderbouwing vind ik het iig niet zo raar om die gedachten te hebben, logisch ook ... het zijn m'n eigen gedachten. Maar goed, ik heb het je gevraagd en jij hebt het ontkend en dan zal ik je op je woord moeten geloven. Daarmee is voor mij de kous wel af eigenlijk.

Wings

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 14:32:16
Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 14:28:48
Zolang ik onderbouw wat ik vind wel ja. Als Kimi nu een top seizoen reed kon ik er wat bij voorstellen, nu totaal niet.
ja, maar die onderbouwing kennen we inmiddels wel ;) vanaf race 1 ben je er nl mee begonnen.

Toen werd gevraagd om te wachten omdat ik misschien te snel concludeerde. Nu dat Kimi zich niet verbeterd en/of fouten maakt snijd ik het opnieuw aan. En van mijn part volgende race weer. We leven nu eenmaal in een land met een vrijheid van meningsuiting en zolang ik onderbouw wat ik vind, en mijn postings binnen de belijning van het reglement plaats, is er niks mis mee. En als jij/jullie vinden van wel is dat jou/jullie probleem en staat het jullie geheel vrij dit topic te negeren.

Tuesday

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 14:40:58
Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 14:32:16
Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 14:28:48
Zolang ik onderbouw wat ik vind wel ja. Als Kimi nu een top seizoen reed kon ik er wat bij voorstellen, nu totaal niet.
ja, maar die onderbouwing kennen we inmiddels wel ;) vanaf race 1 ben je er nl mee begonnen.

Toen werd gevraagd om te wachten omdat ik misschien te snel concludeerde. Nu dat Kimi zich niet verbeterd en/of fouten maakt snijd ik het opnieuw aan. En van mijn part volgende race weer. We leven nu eenmaal in een land met een vrijheid van meningsuiting en zolang ik onderbouw wat ik vind, en mijn postings binnen de belijning van het reglement plaats, is er niks mis mee. En als jij/jullie vinden van wel is dat jou/jullie probleem en staat het jullie geheel vrij dit topic te negeren.
ga nou niet doen alsof je gewacht hebt, want je hebt het er sindsdien al ontelbare keren over gehad. En tuurlijk mag je zeggen wat je wilt, moet je helemaal zelf weten. Maar het neemt wel irritante vormen aan. Als je nou idd de afgelopen maanden je mond had gehouden was het nu misschien een mooi moment om het ter sprake te brengen, maar aangezien we je mening inmiddels van binnen en buiten kennen is dat vrij overbodig.

Wings

O en jij mag er wel telkens verkondigen dat je het oneens met me bent? Dat vind ik net zo irritant. Verder zit ik hier niet om te bespreken wie wat mag vinden en dat wie wat wanneer ter discussie mag opvoeren. Voor een laatste maal, ik plaats, binnen de lijnen van het reglement, wat ik wil en heb jou goedkeuring niet nodig. En het lijkt me ook niet de bedoeling dat deze persoonlijke wending de overhand boven de inhoudelijke discussie gaat krijgen en verzoek je vriendelijk doch dringend ook te stoppen met deze stemmingmakerij. Dat jij het oneens met me bent of pro-Kimi interesseert me geen bal en weerhoud mij er niet van te roepen wat ik denk. Integendeel!

Los daarvan lag het accent van mijn post niet op de achterstand naar Alonso maar of Kimi aanblijft. Dit omdat zo langzaam maar zeker de geruchtenmolen op gang komt dat hij wel eens de brui eraan kan geven in samenspraak met Ferrari. En houd je maar vast want als Kimi zich niet verbeterd (vandaag was het optreden van de Fin opnieuw drie keer niks) zullen de geruchten toenemen en zal dit vaker ter discussie worden aangeboden.

Daar laat ik het bij wat betreft het kunnen en mogen bespreken van dit onderwerp.

Wings

Om ontopic te gaan opnieuw de onderstaande kijk op:

Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.

Kimi opnieuw buiten de punten met de Ferrari waar Alonso voorin strijdt met de Red Bulls van Ricciardo en Vettel. Los van het feit of Ferrari hier geen genoeg van gaat krijgen vraag ik mij af of Kimi zich hier prettig bij voelt. Kan mezelf niet geheel van de indruk onttrekken dat Kimi verwacht had iets korter bij de Spanjaard te zitten en misschien wel graag meewerkt als Ferrari de deur openzet. Mij zou het niet verbazen als Kimi er niet bijzit en heb dan ook sterk de indruk dat áls Kimi mag blijven dit besluit wordt genomen om niet een scenario te willen herhalen. Voor zowel Ferrari als Kimi zou het toch gezichtsverlies zijn. Stiekem vraag ik mij af of hij geen spijt heeft van zijn keuze voor Ferrari. Ik ga dit zeker volgen. De vraag is natuurlijk ook wat de beschikbare opties zijn voor komend seizoen. Perez en Hülkenberg niet, misschien Bianchi? Of toch Grosjean?

0634

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 14:18:42

Massa was begin 2010 ook geen 2e rijder, dat is ie daarna wel geworden. Zelfde geldt nu voor Kimi. Ferrari (Montezemolo) zocht iemand die dichter op Alonso kon rijden om zo punten bij de concurrentie weg te halen. Kimi is dit jaar iig 2x direct achter Alonso gefinisht, iets wat Massa vorig jaar niet is gelukt.

Natuurlijk was Massa begin 2010 al tweede rijder. Alonso werd echt als kopman binnen gehaald, niet als nummer 2. Kimi is gewoon binnen gehaald als mede-kopman en om dichter op of gelijk aan Alonso te zitten. Als je dat niet (wil) zien, tja, dat zal dan wel. Ze zullen Massa niet hebben willen vervangen met iemand waarvan ze verwachten dat hij evensnel is. Dat slaat nergens op.

0634

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 15:09:34

ga nou niet doen alsof je gewacht hebt, want je hebt het er sindsdien al ontelbare keren over gehad. En tuurlijk mag je zeggen wat je wilt, moet je helemaal zelf weten. Maar het neemt wel irritante vormen aan. Als je nou idd de afgelopen maanden je mond had gehouden was het nu misschien een mooi moment om het ter sprake te brengen, maar aangezien we je mening inmiddels van binnen en buiten kennen is dat vrij overbodig.

Is er een maximaal aantal keren dat je een onderwerp mag aansnijden dan?

FolkertE

Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
Met problemen al in de eerste VT, vraag ik me af wat Kimi moet doen om te bewijzen dat enkel pech hem van Alonso onderscheid. Dit heeft echt niks te maken met prestatie van Kimi, maar voornamelijk met de auto. Kimi heeft vooralsnog meeste problemen en heeft zeker al 4 races gehad waar hij gecompenseerd werd door pech. Zoals ik al eerder zei, het verschil in punten is absoluut niet representatief voor het verschil in prestatie. Alonso is misschien wel de betere, maar heeft tot nu toe geen pech gehad. Kimi wel. Als ze ontevreden zijn over de prestaties van Kimi, moeten ze eerst maar eens ontevreden zijn over de auto die ze maken.
2010: 2/3de beste auto
2011: 3de beste auto
2012: 2de beste auto
2013: 2de beste auto
Ze zijn dus heel goed in het bouwen van 2de beste auto, maar nooit de beste auto. 
Als ik eerlijk mag zijn, ben jij echt heel eenzijdig en vergeet de problemen die Kimi heeft gehad. Jij bekijkt het geheel punttechnisch, en dat is in mijn ogen volledig onterecht. Ja hij loopt 70+ punten mis, maar 35 punten zijn toch wel te danken aan de problemen die Kimi heeft gehad.

0634

Nou nee hoor, Kimi wordt gewoon op kunde geklopt. Vandaag ook gewoon weer.

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:01:52
Natuurlijk was Massa begin 2010 al tweede rijder. Alonso werd echt als kopman binnen gehaald, niet als nummer 2. Kimi is gewoon binnen gehaald als mede-kopman en om dichter op of gelijk aan Alonso te zitten. Als je dat niet (wil) zien, tja, dat zal dan wel. Ze zullen Massa niet hebben willen vervangen met iemand waarvan ze verwachten dat hij evensnel is. Dat slaat nergens op.

Lijkt me ook niet. Overigens heb ik die keuze mede daardoor ook nooit begrepen. Het kwam als een donderslag bij heldere hemel en nadat er haarscheuren ontstonden in de relatie tussen Ferrari en Alonso. Lijkt meer op een overhaaste noodkreet. Maar goed, we kunnen niet kijken in de hoofden van de Ferrari-top maar dat het niks heeft gebracht blijkt nu. Daarom vraag ik mij ook af hoe lang de twee partijen hiermee willen doorgaan. Blijft Kimi zodat niemand gezichtsverlies leidt of gaan ze toch uit elkaar in wederzijds goedvinden? En zo ja, waar gaat de Fin heen en wie vervangt hem? Zo links en recht wordt al beweerd dat Kimi vertrekt maar dit is nog op basis van onderbuikgevoelens. Geen feiten.

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:11:20
Nou nee hoor, Kimi wordt gewoon op kunde geklopt. Vandaag ook gewoon weer.

Mee eens. En natuurlijk heeft het wel eens tegengezeten maar dat staat los van het  snelheids- en kwaliteitsverschil.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 16:01:52
Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 14:18:42

Massa was begin 2010 ook geen 2e rijder, dat is ie daarna wel geworden. Zelfde geldt nu voor Kimi. Ferrari (Montezemolo) zocht iemand die dichter op Alonso kon rijden om zo punten bij de concurrentie weg te halen. Kimi is dit jaar iig 2x direct achter Alonso gefinisht, iets wat Massa vorig jaar niet is gelukt.

Natuurlijk was Massa begin 2010 al tweede rijder. Alonso werd echt als kopman binnen gehaald, niet als nummer 2. Kimi is gewoon binnen gehaald als mede-kopman en om dichter op of gelijk aan Alonso te zitten. Als je dat niet (wil) zien, tja, dat zal dan wel. Ze zullen Massa niet hebben willen vervangen met iemand waarvan ze verwachten dat hij evensnel is. Dat slaat nergens op.
De Massa van voor 2010 is wat mij betreft gelijk aan de Raikkonen van de afgelopen 2 jaar, dus ik zie wat dat betreft weinig verschil. Een 1e rijder wijst zich doorgaans vanzelf aan. Dat Alonso dit jaar 1e rijder zou zijn was (wat mij betreft) net zo duidelijk als dat dat in 2010 was.
Dat laatste zeg ik ook echt niet. Ik zit hier gewoon voor niks te typen blijkbaar. Dan hou ik het maar voor gezien.

0634

Het gaat er toch niet om wat jij vindt? Het gaat er toch om wat het doel van Ferrari was om Massa te vervangen door Raikkonen?

Het lijkt mij dat vooruitgang het doel was. Anders zou jij mij uit moeten leggen wat het nut van een vervanging is.

En als het doel vooruitgang is, dan heeft deze vervanging dus gefaald. Want er is niets vooruitgegaan. Alonso doet nog steeds al het kopwerk zelf en zijn teammaat rommelt er wat achteraan.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 17:38:57
Het gaat er toch niet om wat jij vindt? Het gaat er toch om wat het doel van Ferrari was om Massa te vervangen door Raikkonen?

Het lijkt mij dat vooruitgang het doel was. Anders zou jij mij uit moeten leggen wat het nut van een vervanging is.

En als het doel vooruitgang is, dan heeft deze vervanging dus gefaald. Want er is niets vooruitgegaan. Alonso doet nog steeds al het kopwerk zelf en zijn teammaat rommelt er wat achteraan.
ja, tuurlijk was het doel vooruitgang. En ja Kimi valt heel erg tegen. Dat ik zei dat Kimi een prima opvolger was van Massa was enigzins sarcastisch bedoeld (zoals ik al eerder had aangegeven) en was een reactie op Wings die zei dat hij sinds Capelli niet meer zo ontevreden was geweest over een Ferrari coureur.
Vooralsnog heeft de vervanging niks opgeleverd idd, hopelijk komt dat nog al begin ik er wel steeds meer aan te twijfelen.

Breaktest

By the way, wat was Kimi's smoes vandaag? (de tweewekelijks terugkerende rubriek)