The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

0634

Citaat van: Tuesday op 19 juli 2014 - 15:26:12
Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
net als in 2009 een rijder in het seizoen vervangen? goed idee! Ik vind Kimi vooralsnog een prima opvolger voor Massa, zelfde niveau ongeveer.

Maar wel met een andere status, een andere insteek ook dus, en ongetwijfeld een hoger salaris. Dan is hetzelfde niveau als Massa dus niet volgens verwachting (wel de mijne overigens) en dus niet goed genoeg.

Wings

Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 11:27:53
@ Wings,

Vanaf VT1 in Australië dit jaar loop je al op 'm af te geven en grijp je iedere gelegenheid aan om te laten zien dat hij maar middelmaat is. Op de dagen dat hij Alonso wel bij kan benen, en ik geef toe dat zijn er stukken minder dan ik verwacht had, horen we je vervolgens niet. Dus ... wat heb jij toch tegen Kimi? ???

Ik heb niks tegen Kimi en reageer -in de basis- op de lofzang, niet op Kimi op zichzelf, hoewel zijn resultaten of beter gezegd het uitblijven daarvan, mijn standpunt wel onderstrepen. Oké,  toegegeven, Kimi doet het slechter dan ik dacht en momenteel vind ik zijn optreden bijzonder teleurstellend. Als sympathisant voor Ferrari zie ik graag successen en als deze uitblijven doordat Ferrari een inferieure bolide afgeeft, prima, maar het contrast tussen Alonso en Kimi is vaak het grootst gekeken en vergeleken met de rijders van de overige topteams. Dus daar vind ik wat van ja. Zeker omdat Kimi steeds meer fouten maakt.

Tegelijkertijd vraag ik mij af waarom de notoire critici van Massa nu ineens doodzwijgen als Kimi fouten maakt en ernstig tekort schiet. Diezelfde Kimi die volgens velen toch stukken beter zou zijn. Persoonlijk vind ik dat oneerlijk en daarom kom ik er met regelmaat op terug. En Kootje, de dagsuccessen van Kimi, op momenten dat de knikkers worden verdeeld, zijn toch op één hand te tellen. Dus het doodzwijgen van de successen valt reuze mee. Kimi's beste race vond ik de Grand Prix van Spanje waar hij geruime tijd voor Alonso reed maar uiteindelijk, op de baan, in een rechtstreeks duel verslagen werd door de Spanjaard. Als ik Kimi hierom al moet eren vind ik de situatie wel ernstig bedroevend. Zeker gekeken naar de verwachtingen vooraf.

Dimensie

Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 11:27:53
@ Wings,

Vanaf VT1 in Australië dit jaar loop je al op 'm af te geven en grijp je iedere gelegenheid aan om te laten zien dat hij maar middelmaat is. Op de dagen dat hij Alonso wel bij kan benen, en ik geef toe dat zijn er stukken minder dan ik verwacht had, horen we je vervolgens niet. Dus ... wat heb jij toch tegen Kimi? ???

Dat is wel duidelijk.
Wat Kimi er zelf over zegt is maar diplomatiek... en wat een journalist er met eigen woorden uit optekend is de waarheid.  ::)

Met de kennis van vandaag was Kimi misschien niet de beste keuze maar er zijn meer rijders die het opeens minder doen en er zijn die onder de nieuwe regels beter voor de dag komen.
Ik denk dat Williams ook de betere auto is maar Alonso verslaat ook nu nog Massa.

Kootje

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 12:03:27
Ik heb niks tegen Kimi

Goh .... dat weet je dan goed te verbergen. ;D

0634

Ik snap dat nooit. Je kan toch zeker niets tegen Kimi hebben maar hem gewoon overschat vinden als rijder? Dat hoeft toch niet meteen een groot anti-Kimi-offensief te zijn?

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 12:37:41
Ik snap dat nooit. Je kan toch zeker niets tegen Kimi hebben maar hem gewoon overschat vinden als rijder? Dat hoeft toch niet meteen een groot anti-Kimi-offensief te zijn?
ik vind hem ook overschat, maar wat Wings doet lijkt echt nergens op. 5 minuten na een kwalificatie waarin hij 5 plaatsen achter Alonso eindigd voor de zoveelste keer om Kimi's hoofd vragen. Begint een beetje vervelend te worden.

Kootje

Tuurlijk hoef je hem geen groots coureur te vinden, dat kan, mag en is niets op tegen. Maar als je bij iedere misstap of ieder minder resultaat direct dit topic weer terug kopt om maar weer eens aan te tonen hoe overschat hij wel niet word, dan krijg ik wel m'n twijfels.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 11:34:37
Citaat van: Tuesday op 19 juli 2014 - 15:26:12
Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
net als in 2009 een rijder in het seizoen vervangen? goed idee! Ik vind Kimi vooralsnog een prima opvolger voor Massa, zelfde niveau ongeveer.

Maar wel met een andere status, een andere insteek ook dus, en ongetwijfeld een hoger salaris. Dan is hetzelfde niveau als Massa dus niet volgens verwachting (wel de mijne overigens) en dus niet goed genoeg.
dat salaris hebben we t eerder over gehad, dat is helemaal niet hoger (moet je maar ff teruggaan in het topic). Wat ik zei over prima opvolger was natuurlijk wel enigzins sarcastisch. Het is gewoon voor het zoveelste jaar op rij drama met de 2e rijder bij Ferrari. Ik vind het alleen vreemd dat iemand die Massa jarenlang de hand boven het hoofd heeft gehouden zo op Kimi loopt in te hakken. Meten met 2 maten heet dat geloof ik. En ja, veel Kimi fans doen/deden het omgekeerde. Soms mag het van mij allemaal wel een tikkeltje objectiever.

Wings

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 12:37:41
Ik snap dat nooit. Je kan toch zeker niets tegen Kimi hebben maar hem gewoon overschat vinden als rijder? Dat hoeft toch niet meteen een groot anti-Kimi-offensief te zijn?

Zelfs al was het wel zo, zolang ik de feiten benoem en er wat van vind, is er niks mis mee. Het is niet zo dat Kimi de sterren van de hemel rijdt en ondanks dat hij gehakt maakt van Alonso, ik hem bekritiseer. Dan had je er wat van kunnen zeggen ja.

0634

Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 12:54:28
Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 11:34:37
Citaat van: Tuesday op 19 juli 2014 - 15:26:12
Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
net als in 2009 een rijder in het seizoen vervangen? goed idee! Ik vind Kimi vooralsnog een prima opvolger voor Massa, zelfde niveau ongeveer.

Maar wel met een andere status, een andere insteek ook dus, en ongetwijfeld een hoger salaris. Dan is hetzelfde niveau als Massa dus niet volgens verwachting (wel de mijne overigens) en dus niet goed genoeg.
dat salaris hebben we t eerder over gehad, dat is helemaal niet hoger (moet je maar ff teruggaan in het topic). Wat ik zei over prima opvolger was natuurlijk wel enigzins sarcastisch. Het is gewoon voor het zoveelste jaar op rij drama met de 2e rijder bij Ferrari. Ik vind het alleen vreemd dat iemand die Massa jarenlang de hand boven het hoofd heeft gehouden zo op Kimi loopt in te hakken. Meten met 2 maten heet dat geloof ik. En ja, veel Kimi fans doen/deden het omgekeerde. Soms mag het van mij allemaal wel een tikkeltje objectiever.

Dat vind ik dus onzin, want Massa zat daar als tweede rijder en zo is Kimi natuurlijk niet binnen gehaald en dat weet jij ook. Dus wordt hij anders beoordeeld.

Wings

Citaat van: Kootje op 20 juli 2014 - 12:15:15
Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 12:03:27
Ik heb niks tegen Kimi

Goh .... dat weet je dan goed te verbergen. ;D

Ik hoef niks te verbergen. Verschil tussen mij en de Kimi-aanhang is dat ik hem prima (naar mijn idee) op waarde weet in te schatten en durf te zeggen als prestaties niet oké zijn. Verder ook onzin om er continue een fanboi-basher-etiket op te nieten. Gezien het seizoensverloop is er ruimte genoeg voor gegronde kritiek. En prima als mensen dat anders zien anders zou het topic geen bestaansrecht hebben. Maar laten we wel afspreken om er niet telkens een persoonlijk ding van te maken. Kimi is leidend (of lijdend? ;D ) voorwerp, niet kootje, niet Wings.

Tuesday

Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 13:54:45
Citaat van: Tuesday op 20 juli 2014 - 12:54:28
Citaat van: Jeroen op 20 juli 2014 - 11:34:37
Citaat van: Tuesday op 19 juli 2014 - 15:26:12
Citaat van: Wings op 19 juli 2014 - 14:58:25
Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.
net als in 2009 een rijder in het seizoen vervangen? goed idee! Ik vind Kimi vooralsnog een prima opvolger voor Massa, zelfde niveau ongeveer.

Maar wel met een andere status, een andere insteek ook dus, en ongetwijfeld een hoger salaris. Dan is hetzelfde niveau als Massa dus niet volgens verwachting (wel de mijne overigens) en dus niet goed genoeg.
dat salaris hebben we t eerder over gehad, dat is helemaal niet hoger (moet je maar ff teruggaan in het topic). Wat ik zei over prima opvolger was natuurlijk wel enigzins sarcastisch. Het is gewoon voor het zoveelste jaar op rij drama met de 2e rijder bij Ferrari. Ik vind het alleen vreemd dat iemand die Massa jarenlang de hand boven het hoofd heeft gehouden zo op Kimi loopt in te hakken. Meten met 2 maten heet dat geloof ik. En ja, veel Kimi fans doen/deden het omgekeerde. Soms mag het van mij allemaal wel een tikkeltje objectiever.

Dat vind ik dus onzin, want Massa zat daar als tweede rijder en zo is Kimi natuurlijk niet binnen gehaald en dat weet jij ook. Dus wordt hij anders beoordeeld.
Massa was begin 2010 ook geen 2e rijder, dat is ie daarna wel geworden. Zelfde geldt nu voor Kimi. Ferrari (Montezemolo) zocht iemand die dichter op Alonso kon rijden om zo punten bij de concurrentie weg te halen. Kimi is dit jaar iig 2x direct achter Alonso gefinisht, iets wat Massa vorig jaar niet is gelukt.

Kootje

Citaat van: WingsMaar laten we wel afspreken om er niet telkens een persoonlijk ding van te maken. Kimi is leidend (of lijdend? ;D ) voorwerp, niet kootje, niet Wings.

Nu doe je net alsof ik je continu van fanboygedrag beschuldig wat ik nog nooit gedaan heb of zal doen. Maar het valt wel op dat juist jij er iedere keer als de kippen bij bent om Kimi's presteren in twijfel te trekken, iets wat je al doet vanaf VT1 van race 1. Dus ja ... dan ga ik me afvragen of je soms iets tegen hem hebt, is dat echt zo raar?

Wings

Zolang ik onderbouw wat ik vind wel ja. Als Kimi nu een top seizoen reed kon ik er wat bij voorstellen, nu totaal niet.

Tuesday

Citaat van: Wings op 20 juli 2014 - 14:28:48
Zolang ik onderbouw wat ik vind wel ja. Als Kimi nu een top seizoen reed kon ik er wat bij voorstellen, nu totaal niet.
ja, maar die onderbouwing kennen we inmiddels wel ;) vanaf race 1 ben je er nl mee begonnen.