The battle: Fernando vs Kimi

Gestart door Wings, 08 oktober 2013 - 18:11:45

« vorige - volgende »

Wie wordt de winnaar in het onderlinge duel?

Fernando Alonso
26 (74.3%)
Kimi Räikkönen
9 (25.7%)

Totaal aantal stemmen: 28

FolkertE

Citaat van: Franky R. op 05 juli 2014 - 14:12:44
Citaat van: F1fan2987 op 05 juli 2014 - 14:06:29
Citaat van: Jeroen op 05 juli 2014 - 08:53:35
De drijfveren van Kimi -of een andere rijder- zijn lastig te doorgronden, maar ik heb wel het idee dat geld bij hem een drijfveer is, en dat zou het voor mij ook zijn. Niks mis mee. Als je zijn hele loopbaan volgt, met optredens op de baan, interviews, wat je om je heen over hem hoort, media en alles erop en eraan is dit m.i. niet een rijder waar de gedrevenheid van af spat.

Het beroemde verhaal van 'tot tien minuten voordat hij voor het eerst in een F1-wagen stapte lag hij nog te slapen' is wat dat betreft natuurlijk ook illustratief, grappig, maar erg illustratief voor een rijder die racen waarschijnlijk geweldig vind, maar als hij eenmaal uit is gestapt het verder allemaal wel gelooft. En dat is ook wel de indruk die ik min of meer van hem heb.
Precies, hij is meer een rijder die vroeger goed zou hebben gelegen bij de fans en ook het racen van toen. Minder verplichtingen, doen en laten wat je wilt (in grote lijnen dan natuurlijk.) en racen zonder gedoe en politieke geheime agenda's.
Ik heb laatst nog eens Rush gezien en ik denk dat ik wel een hele grote Hunt fan zou zijn geweest, doet me erg denken aan Kimi of Kimi aan hem.(gezien ik niet van die tijd ben, doet Hunt mij meer aan hem denken.)


Hunt zou heel goed kunnen...die kapte er ook resoluut mee toen hij er geen zin meer in had. ;)
Volgens mij niet zo abrupt als Lauda in 1980? Die tijdens de Canadeze GP ineens besloot geen zin meer te hebben.

0634

Hunt kapte er niet mee omdat hij er zomaar geen zin meer in had. Dat was vnml vanwege de dood van zijn vriend Ronnie Peterson.

FolkertE

Citaat van: Jeroen op 05 juli 2014 - 16:37:17
Hunt kapte er niet mee omdat hij er zomaar geen zin meer in had. Dat was vnml vanwege de dood van zijn vriend Ronnie Peterson.
Zo iets had ik ook gelezen, maar ik interpreteerde dat altijd als het zelfde. Geen zin meer zoveel risico te nemen omdat zijn vriend Ronnie dus was overleden. 

Franky R.

Citaat van: F1fan2987 op 06 juli 2014 - 09:33:06
Citaat van: Jeroen op 05 juli 2014 - 16:37:17
Hunt kapte er niet mee omdat hij er zomaar geen zin meer in had. Dat was vnml vanwege de dood van zijn vriend Ronnie Peterson.
Zo iets had ik ook gelezen, maar ik interpreteerde dat altijd als het zelfde. Geen zin meer zoveel risico te nemen omdat zijn vriend Ronnie dus was overleden.
'


Je was mij al voor...zo zie ik het ook.

Wings

Gaat niet zo heel best met de Fin. Gaat hij er nog bij zijn in 2015?

Sabai

Citaat van: Wings op 06 juli 2014 - 18:14:26
Gaat niet zo heel best met de Fin. Gaat hij er nog bij zijn in 2015?

Ze zeggen van wel.

Gonzalo

Hij zou een klap te verwerken gekregen hebben van meer dan 30G. Is dat niet erg veel voor een crash met 'maar' 180 km/u? Heeft dat met het verhoogde gewicht van de wagens te maken?

Maikel0230

Citaat van: Gonzalo op 07 juli 2014 - 09:48:32
Hij zou een klap te verwerken gekregen hebben van meer dan 30G. Is dat niet erg veel voor een crash met 'maar' 180 km/u? Heeft dat met het verhoogde gewicht van de wagens te maken?

47G volgens de data van Ferrari

#ForzaJules #JB17 #KeepFightingMichael #MS7 #JustinWilson #JW25

Jozef

Versnelling (47g) en snelheid (180 km/u) zijn in theorie twee losstaande dingen. De piekwaarde wordt bepaald door hoe de auto in de muur komt (loodrecht is in principe het ergst), met welk onderdeel de auto de muur raakt (op sommige plaatsen zitten goede crashstructuren, op andere plaatsen niet) en natuurlijk wat voor barrière het is. Kimi crashte in een stalen vangrail met de zij/voorkant van de auto, waar eigenlijk geen impactstructuur zit. Vandaar de hoge piekwaarde.

Wings

Citaat van: Sabai op 06 juli 2014 - 18:34:16
Citaat van: Wings op 06 juli 2014 - 18:14:26
Gaat niet zo heel best met de Fin. Gaat hij er nog bij zijn in 2015?

Ze zeggen van wel.

Ik kan me voorstellen van niet.


Wings

Kimi heeft toch humor! Verder kon ik de vragen ook wel beantwoorden die Kimi worden gesteld. Beetje een diplomatiek interview zonder bijzonderheden. Maar dat verwacht ik ook niet van een 'tussen neus en lippen' door interview.

Dimensie

Als het niet een geschreven stukje is met een schreeuwende headline, dan is het maar een "tussenneus en lippen door interview"?

Wings

In ieder geval -in mijn beleving- geen interview waarin je een bekentenis mag verwachten. Dat rijders diplomatiek omgaan met eventuele onvrede, transfers en heibel is niet iets wat nieuws is.

Wings

Kimi er al uit na twee sessies. Inmiddels vraag ik mij niet af of hij dichter op Alonso zal zitten dan Massa of dat hij Alonso het vuur aan de schenen kan leggen maar ik vraag me hardop af wanneer hij vertrekt bij Ferrari. Ik kan me niet meer herinneren na Ivan Capelli zo ontevreden zijn geweest over een Ferrari-rijder en hoop ook dat hij snel vervangen wordt.